Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Guns and Roses AND Coldplay op Pinkpop lijkt me echt heel sterk.

2016 Rammstein en Paul Mccartney
2015 Foo Fighters en Muse
2014 Rolling Stones en Metallica
2011 Coldplay en Foo Fighters

Dit zijn ook niet de meest goedkope combinaties; dus nogmaals...er zijn altijd wel 2 echt dure headliners
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Rammstein en de Foo Fighters vallen toch niet in dezelfde categorie qua grote namen als Guns n Roses en Coldplay?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik snap nog steeds dat verhaaltje van Dave Grohl die iets aan het werken is dus er komt een tour aan? Weet je hoelang Frank Ocean aan z'n album heeft gewerkt? Foo Fighters zie ik echt niet terugkomen volgend jaar.. Hoe kun je nou een hiatus aankondigen maar het jaar erna terug beginnen touren? :p Dan mag er nog zoveel worden over gespeculeerd dat ze in de studio zitten, dat wil toch niks zeggen? Langs de ene kant durf ik te geloven dat Green Day gewoon de oversteek zal maken naar de VS eerst om daarna een tour te doen in de EU (waarmee ik bedoel dat ze oa op Bonnaroo zullen staan) Langs de andere kant kunnen ze ook een uitgebreide tour doen in de EU die heel de maand juni/juli zal duren, maar aangezien ze al in het voorjaar al hier zitten geloof ik daar minder en krijgen we dus een aantal festivals in EU die ze wil hebben.. Guns N Roses kan maar is zo exclusief? Het is te zien hoe ver PP wil gaan om zo'n band naar PP te trekken want ik zie RW er nog niet de buidel voor open doen, die hebben toch keuze genoeg qua headliners.. Ik geloof overgens wel, wat hier al eerder is aangehaald dat PJ en Coldplay er wel zullen staan, lijkt ook de meeste evidentie voor te zijn.. Radiohead lijkt me dan de laatste in het rijtje en kan volgens mij op geen enkel NL festival geplaatst worden dan dat van PP en zo'n act laat je volgens mij niet zomaar voorbij gaan gezien hun tour schema's.. Zit je wel met het dilemma dat RW en PP altijd maar max 2 (dacht ik?) headliners met elkaar delen en deze 3 passen dan allemaal eigenlijk ook op RW..
PJ - Coldplay - ..?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Rammstein en de Foo Fighters vallen toch niet in dezelfde categorie qua grote namen als Guns n Roses en Coldplay?

Rammstein is toch al snel 1.5 miljoen, Ik denk dat FF ook zoiets is. Coldplay en Guns zullen wat duurder zijn maar goed als een festival The Rolling Stones en Metallica kan betalen is Coldplay en Guns ook geen probleem.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zit je wel met het dilemma dat RW en PP altijd maar max 2 (dacht ik?) headliners met elkaar delen en deze 3 passen dan allemaal eigenlijk ook op RW..

Dat is ook niet altijd zo, vorig jaar waren ze er alle 3. Het is net hoe het met boeken uitkomt. Er is genoeg volk voor RW en PP ook hebben ze dezelfde headliners.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Foo Fighters zie ik echt niet terugkomen volgend jaar.. Hoe kun je nou een hiatus aankondigen maar het jaar erna terug beginnen touren?
In principe hebben ze geen hiatus aangekondigd maar een pauze, tijd voor zichzelf als het ware.
Het hiatus verhaal is als roddel eraan gekoppeld en is een eigen leven gaan leiden. Begin dit jaar hebben Foo's in een hilarisch filmpje aangegeven dat dat allemaal onzin was. Maar ook dat niemand solo gaat en niets in breakup zit.

Ik vermoed dat er iets gaat opduiken, eind dit jaar of in 2017.
Er zijn misschien ook plannen voor een nieuwe Sonic Highways ofwel Sound City, dus via verschillende studio's met verschillende muziekvrienden van Grohl.
Is nog even afwachten. Patience...
 

Bram Finkers

Playlistbediener
28 okt 2015
13
0
Over de plannen van Jimmy Page:
In een interview met Lust for Life verslaggever Robert Haagsma geeft hij aan nog altijd de ambitie te hebben te gaan touren (in 2017). Echter mist Haagsma de passie bij page die hij in een interview in 2014 met hem wel zag ver dit onderwerp: "Het lijkt erop dat hij (Page) er zelf niet meer in geloofd."
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Nieuwe data voor Iron Maiden in 2017. Waarbij ze ook meteen melden dat er verder geen concerten meer volgen in Europa.

http://ironmaiden.com/news/article/iron-maiden-continue-the-book-of-souls-world-tour-into-2017

Staan nog wel in Antwerpen op 22 april.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Misschien is het al eerder gepost maar dit zou de line up moeten zijn van Lollapalooza volgend jaar. Ter info en vermaak.


https://www.reddit.com/r/radiohead/comments/5425ea/radiohead_2017_tour/

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Die lijkt me nep... Vooralsnog ga ik ervan uit dat elke festivalposter met Daft Punk erop een vette fake is.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Datum klopt wel, op de site staat trouwens dat 28/9 de lineup bekend wordt gemaakt. Ben benieuwd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Inderdaad fake. Daft Punk < The Strokes?
Plus volgens mij klopt de datum niet eens, dan is er al een andere Lollapalooza (Argentinie??).

Datum klopt wel, op de site staat trouwens dat 28/9 de lineup bekend wordt gemaakt. Ben benieuwd.

Lijkt idd wel Fake... Gaat al een tijdje rond op Reddit.
Maar zit wel een lijn die kan kloppen. Zullen zien, die fake posters doen het altijd goed.
Datum idd correct voor Lolla Chili 2017.
Let wel, volgende week het officiele nieuws van alle Lolla's in Amerika. Plus volgende week nieuws van Hellfest, NovaRock en Rock Fest Barcelona.
Dat Metallica op deze poster staat, kan volgens mij best eens kloppen.
Dat Radiohead hier staat, na Lolla Berlijn is gewoon een logische optelsom.
We zien wel. Eens zien wat Pinkpop hieraan kan herleiden zodra tourdata volgen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Let wel, volgende week het officiele nieuws van alle Lolla’s in Amerika. Plus volgende week nieuws van Hellfest, NovaRock en Rock Fest Barcelona.

Dan kunnen we zien of er wat te deduceren is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
rowwen heze kunnen we ook afstrepen staan dan in amsterdam met de pinkpop theater tour….

man, o man, dat is nu jammer.
Had ik eigenlijk wel goeie hoop op, zeker met die Pinkpop theater tour en het jubileum.

Dan maar hopen op het jubileum optreden van Golden Earring :mrgreen:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken