Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wat Radiohead betreft: die verkopen makkelijk een dag uit. Kijk maar naar alle (mainstream) majors waar ze dit jaar stonden, zoals Lollapalooza Chicago en Berlijn, NOS Alive, Open Air, Outside Lands en straks Austin City limits: de dag wanneer RH speelde was telkens meteen uitverkocht. Die hebben, net zoals een Metallica of een RHCP enorm veel fans die een kaart kopen wanneer ze in het land zijn.

En een act die Pinkpop snel een dag doet uitverkopen zal Pinkpop boeken. Klaar.

Daarnaast heeft RH nogmaals bewezen dat ar ook op majors heel goed werken. Zo stonden ze in Berlijn tussen de Major Lazers, Years en Years en Zedds, maar hun set was toch degene waarover iedereen het had, met veruit de grootste massa volk.


Er zijn meerdere bands die een dag doen uitverkopen dus wat dat betreft is er nu veel keuze. De afweging zal zijn of ze beschikbaar zijn, prijskaartje en kun je deze band in de volgende jaren ook nog boeken. Kies je voor de "meer unieke" band of de band die er over een paar jaar ook nog is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Radiohead niet in die categorie valt (want als band 1 of a kind) maar als je er van uit zou gaan dat er al 2 headlners geregeld zijn (PJ en Coldplay) en je kunt voor de laatste plek kiezen tussen RH en Guns dan denk ik dat ze voor Guns gaan.

Het is nu gewoon afwachten wie er met het eerste concrete tournieuws gaat komen. Denk dat de rest snel zal volgen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
En een act die Pinkpop snel een dag doet uitverkopen zal Pinkpop boeken.
Er zijn meerdere bands die een dag doen uitverkopen dus wat dat betreft is er nu veel keuze.
Ja, genoeg keus dit jaar.

Denk wel dat Radiohead bij de opties zit of zat.
Moet nog even afwachten (zoals ik gisteren bij Stoffer aangaf) of ze niet tijdens Pinkpop onverhoopt in Amerika zitten.
Maar goed, het vermoeden tot uitverkopen is geen garantie.
Kijk maar naar Muse 2015, verkocht niet uit maar de zaalshows binnen minuten. Ook RHCP, zelfde verhaal.
Ach, hoeft ook niet volledig uit te verkopen, maar dat is vooral mijn mening.
Toch denk ik dat als Pearl Jam er staat de dag hard verkoopt, als Foo Fighters er staan de dag hard verkoopt, als GnR er staat de dag hard verkoopt of als Coldplay er zou staan de dag hard verkoopt.
Staat er een combinatie van bovengenoemde namen, is het weer dramatisch met de voorverkoop van de weekend kaarten.
Dus laten we hopen dat de gemiddelde Nederlander niet van plan is naar Pinkpop af te reizen....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dus laten we hopen dat de gemiddelde Nederlander niet van plan is naar Pinkpop af te reizen….

Ik ben gewoon bij mijn oude voorverkoop adres te vinden met een kladblok en ga gewoon nummertjes verstrekken mocht het Guns, Coldplay en ??? worden.


Ik mag toch alleen wel hopen dat dat KOL, The Killers, en Greenday alleen geboekt gaan worden in hoge nood
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dus laten we hopen dat de gemiddelde Nederlander niet van plan is naar Pinkpop af te reizen….

Ik ben gewoon bij mijn oude voorverkoop adres te vinden met een kladblok en ga gewoon nummertjes verstrekken mocht het Guns, Coldplay en ??? worden.

Ik mag toch alleen wel hopen dat dat KOL, The Killers, en Greenday alleen geboekt gaan worden in hoge nood

Ik heb het vermoeden dat de laatste 3 die je noemt (zo goed als zeker) in Amerika zijn. Tenminste ik schat die kans momenteel hoog in.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik heb het vermoeden dat de laatste 3 die je noemt (zo goed als zeker) in Amerika zijn. Tenminste ik schat die kans momenteel hoog in.

Bonnaroo?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
@Dennis
Ik vermoed dat green day wel in Europa zit aangezien die ook al hurricane/southside doen. Zou nogal druk voor ze zijn om Europa en VS in een zomer te doen lijkt mij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Bonnaroo is van 8-11 juni
Hurricane /Southside is van 23-25 juni.

Das geen probleem hoor.

Waar je wel van uit kunt gaan is dat bands die op Bonnaroo staan niet op Pinkpop staan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bonnaroo is van 8-11 juni
Hurricane /Southside is van 23-25 juni.

Das geen probleem hoor.

Waar je wel van uit kunt gaan is dat bands die op Bonnaroo staan niet op Pinkpop staan
Juist...
Zijn een aantal festivals in Amerika die flink roet in het eten gooien.
Maar, ben er zeker van, eind mei zijn er ook al grote festivals. Bijvoorbeeld Rock in Rio Lissabon. Ook de festivals van DEAG zijn weer vroeg in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Er komt genoeg aan.
Er komt zo veel aan dat er een aantal voor de arena's moeten kiezen. Soms zelfs letterlijk 'weer' voor de ArenA ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Wat Radiohead betreft: die verkopen makkelijk een dag uit. Kijk maar naar alle (mainstream) majors waar ze dit jaar stonden, zoals Lollapalooza Chicago en Berlijn, NOS Alive, Open Air, Outside Lands en straks Austin City limits: de dag wanneer RH speelde was telkens meteen uitverkocht. Die hebben, net zoals een Metallica of een RHCP enorm veel fans die een kaart kopen wanneer ze in het land zijn.

En een act die Pinkpop snel een dag doet uitverkopen zal Pinkpop boeken. Klaar.

Daarnaast heeft RH nogmaals bewezen dat ar ook op majors heel goed werken. Zo stonden ze in Berlijn tussen de Major Lazers, Years en Years en Zedds, maar hun set was toch degene waarover iedereen het had, met veruit de grootste massa volk.


Er zijn meerdere bands die een dag doen uitverkopen dus wat dat betreft is er nu veel keuze. De afweging zal zijn of ze beschikbaar zijn, prijskaartje en kun je deze band in de volgende jaren ook nog boeken. Kies je voor de “meer unieke” band of de band die er over een paar jaar ook nog is. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Radiohead niet in die categorie valt (want als band 1 of a kind) maar als je er van uit zou gaan dat er al 2 headlners geregeld zijn (PJ en Coldplay) en je kunt voor de laatste plek kiezen tussen RH en Guns dan denk ik dat ze voor Guns gaan.

Het is nu gewoon afwachten wie er met het eerste concrete tournieuws gaat komen. Denk dat de rest snel zal volgen

Radiohead is nou ook niet echt ieder jaar beschikbaar. En GNR neemt de nodige 'bagage' mee, al schijnt Axl zijn leven verbeterd te hebben. Prijskaartje van Radiohead was dacht ik ook wat lager dan GNR?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bagage en kosten lijken mij geen probleem betreft Pinkpop.
Radiohead lijkt mij afhankelijk van tourdata Amerika, zoals bijvoorbeeld Governors Ball en Bonnaroo. Rock Werchter lijkt mij voor Radiohead al geen probleem.
GnR ligt aan keuze ArenA of Pinkpop. Vermoed zelf dat GnR voor Pinkpop gekozen kan hebben.

Zoals eerder aangegeven heb ik zelf het vermoeden dat er een aantal bands zijn die sinds vorig jaar vastlagen. Dat denk ik ook bij Glastonbury en Rock Werchter bijvoorbeeld. Dan denk ik vooral aan Pearl Jam na de rigoureuze ommezwaai van de 2016 Tour. Maar ook Foo Fighters (zie eerder genoemde locaties) die nog eea komen 'inhalen' in 2017.
Dan denk ik dat het Pinkpop quasi goed uitkomt dat VS enkele acts wegplukken, maar die stap zijn voorgegaan. Met 'vroegboekkorting' ;)

Lijkt mij dus Pinkpop 2017 met Pearl Jam en Foo Fighters plus 1...
Maar welke? Zie zomaar gebeuren dat Coldplay en/of GnR toch voor arena's kiest en Radiohead in VS.
Met de 'exclusieve' of noem het 'speciale' headliners die laatste jaren op Pinkpop staan hoop ik dat het GnR gaat zijn.

Volgende week verwacht ik nieuws van minstens 1 potentiële headliner!!! Let op, ik verwacht 1 stevige rock headliner!! Ik zet mijn geld voorlopig op tourdata Metallica. Afwachten welke keuze daar genomen is. Zaal, Pinkpop of toch FortaRock. Volgende week paar festivals met nieuws, Hellfest, NovaRock, Rock Fest Barcelona en de Amerikaanse Lollapalooza's bijvoorbeeld.

Dus stay tuned....
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Volgens eFestivals is 2017 niet het jaar waarin Foo Fighters Glasto komen inhalen. Ik zou ze dus ook nog niet te snel opschrijven voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volgens eFestivals is 2017 niet het jaar waarin Foo Fighters Glasto komen inhalen. Ik zou ze dus ook nog niet te snel opschrijven voor Pinkpop.

We zullen zien. Ik hink ook op 2 gedachten, maar heb mijn eigen beredenering waarom het kwartje deze kant op valt.
Er is wel een gezegd ook dat ze in hiatus zijn. Maar daar geloof ik sinds ze zelf zo'n 'belachelijk' break-up filmpje gemaakt hebben ook niet meer in.
Ik verwacht dat 2017 wel tijd genoeg geweest is voor ze.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bagage en kosten lijken mij geen probleem betreft Pinkpop.
Radiohead lijkt mij afhankelijk van tourdata Amerika, zoals bijvoorbeeld Governors Ball en Bonnaroo. Rock Werchter lijkt mij voor Radiohead al geen probleem.
GnR ligt aan keuze ArenA of Pinkpop. Vermoed zelf dat GnR voor Pinkpop gekozen kan hebben.

Zoals eerder aangegeven heb ik zelf het vermoeden dat er een aantal bands zijn die sinds vorig jaar vastlagen. Dat denk ik ook bij Glastonbury en Rock Werchter bijvoorbeeld. Dan denk ik vooral aan Pearl Jam na de rigoureuze ommezwaai van de 2016 Tour. Maar ook Foo Fighters (zie eerder genoemde locaties) die nog eea komen ‘inhalen’ in 2017.
Dan denk ik dat het Pinkpop quasi goed uitkomt dat VS enkele acts wegplukken, maar die stap zijn voorgegaan. Met ‘vroegboekkorting’
1f609.png


Lijkt mij dus Pinkpop 2017 met Pearl Jam en Foo Fighters plus 1…
Maar welke? Zie zomaar gebeuren dat Coldplay en/of GnR toch voor arena’s kiest en Radiohead in VS.
Met de ‘exclusieve’ of noem het ‘speciale’ headliners die laatste jaren op Pinkpop staan hoop ik dat het GnR gaat zijn.

Volgende week verwacht ik nieuws van minstens 1 potentiële headliner!!! Let op, ik verwacht 1 stevige rock headliner!! Ik zet mijn geld voorlopig op tourdata Metallica. Afwachten welke keuze daar genomen is. Zaal, Pinkpop of toch FortaRock. Volgende week paar festivals met nieuws, Hellfest, NovaRock, Rock Fest Barcelona en de Amerikaanse Lollapalooza’s bijvoorbeeld.

Dus stay tuned….
Ik vroeg me af.
Hebben jullie ook een eigen beredenering voor de 3 mogelijke headliners.
Lijkt me leuk te lezen.

Roept u maar...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hmm, ik zal mijn gedachten eens loslaten. Pearl Jam lijkt me het meest voor de hand liggend, het is natuurlijk al jaren de 'belangrijkste' kandidaat, maar het lijkt nu toch wel beklonken. Deze durf ik dus wel al op te schrijven. De andere twee vind ik echter wat lastiger in te schatten. Bands als U2, The Killers, Kings of Leon en Metallica gaan niet komen denk ik. U2 doet dat gewoon niet, voorgevoel. The Killers & Kings of Leon zijn in 2013 nog geweest. Metallica 2014. En ja, Green Day is in 2013 ook nog geweest, maar heeft wel al wat data staan dat ze in de buurt zijn als ik me niet vergis. Wat mij betreft mogen ze fijn wegblijven.

Dan hou ik nog Foo Fighters, Coldplay, Radiohead en Guns 'n Roses over (kan best zijn dat ik een band vergeet nu). Coldplay lijkt me hiervan de meest voor de hand liggende. Zijn al een tijdje niet meer geweest, hebben vorig jaar een rits stadions aangedaan, dus zullen nu wel wat meer festivals meepikken.

Foo Fighters gaat haar belofte denk ik nog niet inlossen en Radiohead zie ik veel liever op Lowlands. Dat festival kan haar 25-jarig bestaan zo natuurlijk geweldig vieren. Daarbij passen ze mijn inziens ook beter bij Lowlands dan Pinkpop.

Dat laat alleen nog Guns 'n Roses over. Pinkpop heeft de afgelopen twee jaren twee 'klassieke' acts geboekt en als ze die lijn doortrekken (Pinkpop is echter niet geweldig in de lijnen doortrekken) lijkt dit me een logische band.

Je hebt natuurlijk ook nog Arcade Fire, maar die gaan dit festival niet meer headlinen anno 2016. Denk sowieso dat deze band veel beter uit de verf komt op een Best Kept Secret. Dit is een beetje wat deze jongen denkt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien zelfs Foo Fighters of GnR niet, maar aankomend jaar eindelijk Iron Maiden ;)

Maar... nu draaf ik te veel door :mrgreen: dat is meer voor de wishlist
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Logisch beredeneerd van mijn zijde met hetgeen ik op internet lees. Ervanuit gaande dat dat dan ook klopt. :wink:

Wat het volgens mij dus niet wordt is GNR. Die spelen tot dusver op 1 festival in de VS als mij niet vergis (anders corrigeer mij) en daarbij hebben die een hele productie. Ik vernoed dat een enkel festival als Glastonbury niet is uitgesloten maar voor de rest zullen die denk ik stadions aandoen.
Pearl Jam lijkt me dan weer een zekerheidje gezien de wel heel duidelijke uitlatingen van Smeets. Ook is het van 2014 geleden dat ze in NL hebben opgetreden.
Ook Coldplay lijkt me een hele goede kanshebber. Verkochten met gemak 2 keer de Arena uit en hebben aangegeven festivals te zullen doen in 2017. Volgens de laatste geruchten zijn ze dan ook nog in Europa tijdens/rond PP. Trekken een breed maar ook jong publiek.
Hierna wordt het voor mij echt gissen maar Radiohead zou kunnen. Puur omdat Smeets zelf heeft gezegd dat ze kanshebber zijn en hij ze zelf is gaan bekijken. Dat kan hem niet tegengevallen zijn. Zijn nog steeds enorm populair en zetten gewoon een goede show neer. Stonden dit jaar wel al 2 keer in de HMH maar dat mag geen belemmering zijn denk ik.
U2 gaan ook festivals doen en meer weet ik daar niet van maar als je die kan binnenhalen moet je dat altijd doen.
FF worden het volgens mij niet tenzij naar buiten komt dat ze met een nieuw album op de proppen komen maar anders geloof ik daar echt niet in. Die data worden gewoon ingehaald bij een nieuwe tour en misschien dat Europa dan eerste keus is maar ik ze niet zomaar die concerten inhalen en er nog wat losse bijvoegen. Dan hadden ze dat dit jaar wel gedaan maar nu geloof ik daar niet meer in.
Arcade Fire. Zou ook goed kunnen en zullen denk ik niet de duurste act zijn. Metallica is met het nieuwe album ook zeker een optie.
Dus (bijna) zeker volgens mij Pearl Jam en Coldplay. Als ze nog veel geld over hebben hoop ik op U2 maar ik vermoed dat de derde headliner Radiohead, Metallica, of Arcade Fire zal zijn.
Natuurlijk zijn er nog andere bands/artiesten op tour maar ik vermoed dat de headliners komen uit het rijtje wat ik nu net opgenoemd heb.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
COLDPLAY

Coldplay is eigenlijk een zekerheidje, 2011 laaste keer Pinkpop en zaalconcert Ahoy, daarna Malieveld in 2012, helemaal niks voor Ghost stories (wel in Keulen geweest) en 2016 in de Arena. Nu weer een grote tour en eigenlijk wordt Nederland dan niet overgeslagen dus Coldplay zie ik als een 100% zekerheid. Zeker na de Arena en gezien het feit dat een Coldplaydag gegarandeerd uitverkoopt. De band is ook live gewoon top.

GUNS 'N ROSES

Guns is een persoonlijk favoriet van me. Waarom ze op Pinkpop staan is het exclusieve. Deze band kun je na volgend niet of bijna niet meer boeken. Althans dat zie ik niet gebeuren. Plus de fans van Guns zijn nu in hun eind jaren 30 begin 40 dus met voldoende inkomen om genoeg te verteren op Pinkpop. Ik denk ook dat als je ze kunt boeken dat ook indruk maakt op de andere festivals. Je wilt toch Champions League spelen? Dan moet je Guns boeken.

FOO FIGHTERS

Ik hoop dat ze het nu gaan inhalen. Dat is ook het enige wat ik kan aangeven en dat Dave in de studio zit is natuurlijk ook een pluspunt.


Andere mindere kanshebbers U2, Greenday, KOL, The Killers, Pearl Jam,
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
U2 doet dat gewoon niet, voorgevoel.

Dat was ik tot een paar jaar geleden volmondig met je eens. Vandaag de dag ben ik er niet zo zeker meer van... ik kan me herinneren dat Jan Smeets in een interview heeft gezegd dat U2 voor 2015 al genoteerd stond, maar dat de band vrij laat de plannen omgooide en toch weer arena's (Ziggo) ging doen. Daarnaast speelden ze zoals bekend al op Glasto, en doen ze morgen het iHeart festival is de US.

Volgens mij staan ze steeds meer open voor festivals; misschien omdat ze het gevoel hebben dat ze wat moeten bewijzen - hoe vreemd dat ook is voor een band met de historie van U2.

Tenslotte: Bono heeft gisteren in een interview bevestigd dat er in 2017 een tour zal zijn. Of dat ruimte laat voor festivals is niet duidelijk maar ik schrijf ze nog niet af ... maar misschien is de wens de vader van de gedachte.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Jullie zetten allemaal wel enorm hoog in. Ik hou mijn verwachtingen voor volgend jaar in eerste instantie maar wat laag na de lineup van 2016.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Jullie zetten allemaal wel enorm hoog in. Ik hou mijn verwachtingen voor volgend jaar in eerste instantie maar wat laag na de lineup van 2016.




We hebben het over de headliners. Niet over de line-up. De headliners zijn over het algemeen de laatste jaren goed. 2013 is dan wel een negatieve uitzondering maar voor de rest zijn er altijd goede headliners dus ik denk niet dat er hoog ingezet wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken