Pinkpop 2016

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
bcmrmaybe wrote:
dennisvdbr Lijkt me leuk..so i am in


Oké leuk. Zijn we in ieder geval met 2
simple-smile.png

Als het op de zaterdag is kan ik er ook wel bij zijn
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Vreemd op ticketswap gaan de weekendtickets we tussen de 160 en 175 euro mooie prijs voor deze line-up
Zag btw even de foto's terug van de persconferentie! Was iets later, maar zag op de foto's dat ene ruben volgens mij van beste singer songwriter er ook was die speelt dus in de garden of love? Niet boeiend verder maar zou weer een naam kunnen wegstrepen van de 10
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Haha ja en een dag ticket voor de zondag al €63,- euri....
Ik wacht nog ff rustig af...
De prijzen gaan nog wel verder zakken..
Voor €50,- euro naar Rhcp of Rammstein en een middagje pilsen met een zonnetje erbij ga ik nog overstag ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Is de band Pennywise al genoemd, dacht het wel?
Hé Pennywise op zondag, kan dat. Volgens mij hebben ze dan plek in de agenda, de de 8 of 9 juni Greenfield Zwitserland, 10e in Duitsland en de 11e op Download UK.

Lijkt me een band waarvoor je bij Download kan kijken.
Past misschien wel tussen 3FM-stage lineup op zondag, staan op Download slechts op 3de podium als laatst.
Kunnen op Pinkpop best eens voor of toch (hoop dan) nog na Skunk Anansie gezet worden.

Iemand een idee of dat kan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik schat Skunk dan toch nog wel hoger in als de punkers van Pennywise...dus dan zitten we nog met Skunk als afsluiter 3fm...maar denk dat als Skunk niet afsluit dat er echt wel iets groters dan Pennywise zal staan. Offspring doet dus 013. Als het niet exclusief is zie ik ze toch nog wel verschijnen...dat hele wel club geen festival gaat voor vele bands gewoon niet op.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
In 2014 had je Bastille, Robert Plant en Arcade Fire als afsluiters 3fm
in 2015 had je Slash, Avicii en Placebo als afsluiters 3fm

Dit kun je dus niet vergelijken met Skunk. Dus afsluiter moet nog komen. Echt. Ik heb er een rotsvast geloof in. Plus als ze afsluiter zouden zijn dan was dat wel gemeldt. Dat gebeurde met Slash ook.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
In 2014 had je Bastille, Robert Plant en Arcade Fire als afsluiters 3fm
in 2015 had je Slash, Avicii en Placebo als afsluiters 3fm

Dit kun je dus niet vergelijken met Skunk. Dus afsluiter moet nog komen. Echt. Ik heb er een rotsvast geloof in. Plus als ze afsluiter zouden zijn dan was dat wel gemeldt. Dat gebeurde met Slash ook.

Precies, dat was mijn gedachte daar achter ook.
Ik hoop nog altijd op een act na Skunk/Skin.
Met Pucsifer, Jan zei hierover wel dat Doe Maar vóór Rammstein speelt en Pucsifer vóór Rammstein aan de overkant op 3FM omdat Rammstein headliner is. Dat kan naar mijn idee 2 dingen betekenen, nr 1 ze spelen idd als sub of nr 2 alles op die dag speelt logischerwijs voor Rammstein... tja...
Ik heb nog altijd het idee, dat er nog 2 afsluiters 3FM stage komen. 2 acts die op de overzicht programmapagina ( http://www.pinkpop.nl/2016/nl/programma/ ) naast Major Lazer komen te staan en nog boven Doe Maar en Lionel Richie.
Maar goed, die discussie is al een paar keer langsgekomen.
Ik moet eerlijk zeggen, door het lang uitblijven van die namen en door namen die ik persoonlijk verwachte die afgeschreven konden worden, twijfelde ik wel daar over.
Maar het is een logisch beredeneerbare theorie dacht ik ;)
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Logisch beredeneerbaar is het zeker Dennis.

Ik zie de website als volgt (http://www.pinkpop.nl/2016/nl/programma/):

3x Mainstage Headliner
1x 3FM Stage Headliner

En dan zou het rijtje verdergaan bij Doe Maar.
In de theorie dat Puscifer en Skunk Anansie de andere 2x 3FM Stage Headliners zijn zou ik me afvragen waarom deze niet in de buurt van Major Lazer staan.
Hetgeen ik zou kunnen bedenken is dat ze de Mainstage Subs (Doe Maar, Lionel Richie, James Bay) hoger achten dan hun 3FM Stage Headliners.
Terwijl ook Kygo er nog boven staat vermeld.

Op de poster van 2015 stonden Elbow/Pharell ook hoger op het affiche dan de 3FM Stage Headliner (Slash/Placebo).
Alleen Avicii stond hoger dan de Main Sub (The Script).

Het zou eens leuk zijn als een theorie enigszins zou kloppen op het eind van de rit haha.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Reactie | Quote

Pennywise zou ik tof vinden maar....
Het is de grote naam en afsluiter voor Jera dit jaar (twee weken na Pinkpop).
Hoewel het niet onmogelijk is acht ik de kans zeer klein (mede) daardoor. Hun tour agenda is niet helemaal up to date in
de social media maar wat betreft datums zou het wel lukken op de PP zaterdag/zondag.

Pinkpop lijkt zich te schikken in het zoeken van binnenlandse namen en namen die elders in Europa
al zijn vastgelegd zoals op Download. Dit zei Smeets zelf ook al. Van mij mogen ze wel wat creatiever zijn
bij MOJO. Als ik zie dat op Bospop 'óut of the blue' een naam als Steve Vai verschijnt moet het toch ook voor
Pinkpop mogelijk zijn met wat verrassende en meer exclusieve namen te komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Pennywise zou ik tof vinden maar….
Het is de grote naam en afsluiter voor Jera dit jaar (twee weken na Pinkpop).
Hoewel het niet onmogelijk is acht ik de kans zeer klein (mede) daardoor. Hun tour agenda is niet helemaal up to date in
de social media maar wat betreft datums zou het wel lukken op de PP zaterdag/zondag.

Pinkpop lijkt zich te schikken in het zoeken van binnenlandse namen en namen die elders in Europa
al zijn vastgelegd zoals op Download. Dit zei Smeets zelf ook al. Van mij mogen ze wel wat creatiever zijn
bij MOJO. Als ik zie dat op Bospop ‘óut of the blue’ een naam als Steve Vai verschijnt moet het toch ook voor
Pinkpop mogelijk zijn met wat verrassende en meer exclusieve namen te komen.

Nee, dan kunnen we Pennywise toch ook afschijven. Ze konden alleen nog de 12e (want 10e in Duitsland en de 11e op Download UK).
Had idd gemist dat ze 2 weken later Jera aandoen. Juist, streep er door dan maar.

Dat laatste ben ik het wel mee eens, iets verrassend en exclusief zal een goede zet zijn. Maar hoe later het word hoe minder hoog mijn verwachting.
Dan te bedenken dat over één maand (kuch kuch, hint hint) de line-up blijkbaar geheel bekend is.

Mijn laatste persoonlijke hoop en voorkeur is nog Status Quo.
Laatste tour dit jaar, festivals in juni/juli/augustus, staan in het Pinkpop weekend op IOW UK, een echte Pinkpop Classic met potentie om 3FM-stage te 'headlinen'.
Maar, dat is denk ik slechts wishful thinking....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gutterdammerung zou me erg gaaf lijken
10e Download UK en de 12e IOW UK.
De 11e? Of blijft de tape met de live-act in UK dat weekend?
Daarbij, was Gutterdämmerung al aangekondigd voor Rock Werchter, als Pinkpop er bij was geweest gok ik er op dat dat al aangekondigd was. :/
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zou het zomaar kunnen dat Faithless het 3fm podium afsluit op zondag. Leuke act om dat podium af te sluiten.

Nope..doen alleen exclusief Concert @ Sea in 2016
 

Daniël Farber

Nieuw lid
24 mrt 2016
1
0
Bo wrote:
Is het nog mogelijk dat The Prodigy op pinkpop komt te staan? (Totaal geen verstand van lineups raden, dus misschien wordt dit gezien als domme vraag). Weet dat ze wel op paaspop staan, maar verder niks meegekregen over festivals meer naar de zomer toe. Zou ze in ieder geval super graag willen zien
simple-smile.png



Volgens mij staan ze op de meeste festivals deze zomer als headliner.
Ik zie The Prodigy niet meer komen voor 1 van de laatste 2 plekken op 3FM-stage.
Tja, de 10e juni staan ze op Greenfield Zwitserland, 11 en 12 juni nog niets in de planning staan.

btw, zie nu dat Nightwish 11 juni op Greenfield staat, dus met 12 juni op Download UK vallen ze af voor 3FM-stage.
Na Biffy Clyro op Lowlands, nu ook Nightwish doorstrepen voor Pinkpop.
Maakt de 2 overgebleven 3FM-stage spots nog meer onduidelijk voor mij…
Dat waren toch wel de plekken waar ik hoop heb op nog 2 leuke namen, de rest heb ik geen verwachting.

Hi allen,

Ik ben nieuw op dit forum en wilde, als groot fan van zeg maar het wat stevige werk reageren op bovenstaand bericht.

Volgens Greenfield's site zelf (http://www.greenfieldfestival.ch/index.php?id=7) is Nightwish de headliner van hun VRIJDAG - 10 juni.
Niet dat ik het heel aannemelijk vind dat ze drie dagen achter elkaar optreden. (gezien de leeftijd van de band) In theorie zouden ze dus nog een mogelijkheid zijn voor zaterdag de 11e.

Daarnaast is het zeker niet ondenkbaar dat Biffy Clyro op Pinkpop en Lowlands staat. Zit meer dan twee maanden tussen (verwacht het zelf niet maar het kan)

Ik zat daarnaast nog eens even de poster van Download te bekijken en gezien hun tourschema zou Killswitch Engage ook nog een mogelijkheid zijn. De 10e spelen ze op Download UK, de 11e evt op Pinkpop en dan door reizen naar Oostenrijk NovaRock. Hebben ze vaker gedaan plus het ligt op 'de route'.

Ook Billy Talent is zeker een kanshebber gezien zijn tourschema waar hij tussen 9 en 12 juni een 'gat' heeft.
Breaking Benjamin komt dan wel op 29 mei naar De Melkweg, toch vlak ik ze niet uit ivm de mogelijkheid om te mogen spelen op een 'Major Festival'.

Daarnaast weet ik niet helemaal waar het vandaan komt dat DeWolff niet meer komt? Bospop is pas in 9+10 JULI ik zie ze wel komen aangezien ze een nieuw album hebben en de line up wat Nederlandse toevoegingen nodig heeft.

Tot nu toe ben ik van mening dat reeds een degelijk programma staat. Veel bandjes ontdekken (zoals One Ok Rock, en The Struts).
Heb het volste vertrouwen dat er nog leuke toevoegingen komen!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hi allen,

Ik ben nieuw op dit forum en wilde, als groot fan van zeg maar het wat stevige werk reageren op bovenstaand bericht.

Volgens Greenfield’s site zelf (http://www.greenfieldfestival.ch/index.php?id=7) is Nightwish de headliner van hun VRIJDAG – 10 juni.
Niet dat ik het heel aannemelijk vind dat ze drie dagen achter elkaar optreden. (gezien de leeftijd van de band) In theorie zouden ze dus nog een mogelijkheid zijn voor zaterdag de 11e.

Daarnaast is het zeker niet ondenkbaar dat Biffy Clyro op Pinkpop en Lowlands staat. Zit meer dan twee maanden tussen (verwacht het zelf niet maar het kan)

Ik zat daarnaast nog eens even de poster van Download te bekijken en gezien hun tourschema zou Killswitch Engage ook nog een mogelijkheid zijn. De 10e spelen ze op Download UK, de 11e evt op Pinkpop en dan door reizen naar Oostenrijk NovaRock. Hebben ze vaker gedaan plus het ligt op ‘de route’.

Ook Billy Talent is zeker een kanshebber gezien zijn tourschema waar hij tussen 9 en 12 juni een ‘gat’ heeft.
Breaking Benjamin komt dan wel op 29 mei naar De Melkweg, toch vlak ik ze niet uit ivm de mogelijkheid om te mogen spelen op een ‘Major Festival’.

Daarnaast weet ik niet helemaal waar het vandaan komt dat DeWolff niet meer komt? Bospop is pas in 9+10 JULI ik zie ze wel komen aangezien ze een nieuw album hebben en de line up wat Nederlandse toevoegingen nodig heeft.

Tot nu toe ben ik van mening dat reeds een degelijk programma staat. Veel bandjes ontdekken (zoals One Ok Rock, en The Struts).
Heb het volste vertrouwen dat er nog leuke toevoegingen komen!


Idd optimisme dat hebben we godverdomme nodig...............@black-lies Kom er maar in!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken