Een paar opvallende zaken imo..
Ik pleit bij Europarlementariërs dat alle festivals hetzelfde aantal dagen krijgt, dezelfde curfew en geluidsrestricties
Dat met aantal dagen is denk ik een keuze van het festival zelf in combinatie met vergunning, curfew heeft ook meer te maken met vergunning lijkt me, dus dat zijn punten die Landgraaf/Pinkpop zichzelf kunnen aanrekenen.
Maar geluidsrestricties, daar moet ik toch van zeggen dat dat een serieus punt is mensen. Geloof mij, als je nog jaren van muziek wilt genieten is dat een serieus punt om heel goed over na te denken. Begin zelf met oordopjes: http://ilovemyears.nl/
’s Nachts horen de mensen gewoon in bed te liggen, punt
ik heb het vaker aangegeven, hier ben ik het mee eens. Maar er zijn nu eenmaal festivals en festivalgangers die best nog wat uurtjes er aan willen plakken. Maar zoals gezegd hierboven, vergunning issue...
Maar ik wil geen Pinkpop Classic, hoe bescheiden ook, als ik daarmee concurreer met Bospop.
Dit is jammer. Maar concurentie met Bospop in juni/juli als Classic in augustus is als andere acts touren. Lijkt me anders op te lossen. Meer invloed van MOJO bij Classic kan je volgens mij best een correcte headliner plaatsen, zeker met Lokerse Feesten in Belgie en in Duitsland enkele festivals in augustus. Trek je de Classics weg bij Lowlands en Pukkelpop, zit je ook niet in dat vaarwater. Maar dat is mijn idee er over.
Met een tientje korting ben ik dan al 200.000 euro kwijt.
Jan ziet hier het verschil tussen vroege verkoop en de verschillende principe's van Early Bird over het hoofd. Als je voor reguliere prijs je verkoop vroeg start is er geen verlies van 10 euro per kaartje, beetje onzin redenatie, kijk naar bijvoorbeeld Werchter.
Ik maak niks duurder, een bon blijft bij €2,50. Dat is ook vanuit gemak, dan heb je er vier voor tien.
Topper!
Vorig jaar is het blijven hangen op 12.000, dat is de jongens van Muse ongetwijfeld ook tegengevallen. In vergelijking met andere jaren is dit een heel goed jaar.
Dit is iets dat mij ook nog altijd verbaasd.
Daar gaan we op anticiperen, er komt bij het 3FM-podium twee zittribunes en drie uitgangen.
HOE?? Ik moet nog zien hoe ik dit voor me moet zijn, volgens mij zal de ruimte bij 3FM-stage niet efficienter worden door zittribunes, daarbij achteraan kan je niet meer gaan staan dan? Afwachten dit??
Ook Kygo heb ik doorgedrukt, het is grappige muziek
Nou nou, LOL
Verder, is het een goed interview!