Pinkpop 2016

Snap ook nog steeds niks van het uitverkocht verhaal als ik op ticketswap kijk worden en 180 kaarten voor de zondag aangeboden voor maar 60 euro! Nog 3 namen ben bang dat veel mensen nog wat hadden verwacht waardoor de kaartjes voor een habbekrats weggaan! Iemand nog wat tips wat ik moet zien?! Zodat ik mijn auto usb even vol kan pleuren blijf namelijk wat hangen :p

Als ik het goed heb, ziet het op dit moment zo uit.
Vrijdag 10 juni
Mainstage
The Common Linnets – Bastille - James Bay - Red Hot Chili Peppers
3FM stage
Gary Clark Jr. - Years & Years - Major Lazer
Brand Bier stage
Storksky – Lukas Graham - Bear’s Den - De Staat
Stage 4
The Struts - Sara Hartman - One OK Rock - Skip&Die (DJ-set) & Friends
Garden of Love
Clean Pete

Zaterdag 11 juni
Mainstage
Walk off the Earth - James Morrison - Lianne La Havas - Doe Maar – Rammstein
3FM stage
+1 act / Halestorm – Skillet – Ghost – Puscifer
Brand Bier stage
MIAMIGO - Lucas Hamming - Matt Simons - Nothing But Thieves - Robin Schulz
Stage 4
+1 act / The Sore Losers - Parquet Courts – Lucky Fonz III - Noisia
Garden of Love
Madi Hermens

Zondag 12 juni
Mainstage
Douwe Bob - John Newman – Kygo - Lionel Richie - Paul McCartney
3FM stage
Jungle By Night - Tom Odell - All Time Low - Bring Me The Horizon - Skunk Anansie
Brand Bier stage
+1 act / St. Paul and The Broken Bones - Jamie Lawson - Vintage Trouble - Balthazar
Stage 4
Walking on Cars - The London Souls - Slaves - DJ's Waxfiend & Prime feat. Sevn Alias & Broederliefde – Graveyard
Garden of Love
Midas

Jungle by night 3fm stage
1f62e.png

Jungle by night 3fm stage Graveyard stage 4??!

Bizar....

Zojuist Stereophonics toegevoegd als support voor Bruce in Den Haag.
Dat had toch een verdomd mooie act geweest voor deze editie

Over de nieuwe namen, Jungle By Night is wel leuk op 3FM om wakker te worden in het zonnetje. MIAMIGO vind ik opzich ook nog wel te doen, maar we wisten vooraf toch ook al dat deze namen ons niks meer gingen brengen.

Over de nieuwe namen, Jungle By Night is wel leuk op 3FM om wakker te worden in het zonnetje. MIAMIGO vind ik opzich ook nog wel te doen, maar we wisten vooraf toch ook al dat deze namen ons niks meer gingen brengen.

inderdaad is het niet in feite als je het vergelijkt met vorig jaar dat jungle by night de spot van typhoon heeft in feite ?

Bijna wel, al speelde Typhoon om 14.30, als 2e op 3FM podium. Kitty Daisy en Lewist openden 3FM die dag.

Bijna wel, al speelde Typhoon om 14.30, als 2e op 3FM podium. Kitty Daisy en Lewist openden 3FM die dag.

ja oke maar was maar eigenlijk een soort van vergelijking want ik stond toen zelf als eerste die dag bij urbanus op de brand bier stage (stiekem hoop ik op nog zo'n ludieke act...)

eloelo wrote:

inderdaad is het niet in feite als je het vergelijkt met vorig jaar dat jungle by night de spot van typhoon heeft in feite ?

Qua verwachting, mijn mening is dat voor 3FM-stage plekken best een hoge verwachting mag zijn. Naar mijn idee 'moet' dat ook mogelijk zijn aan die verwachting te voldoen voor het 2de Pinkpop podium, want 3FM-stage is na Mainstage wel een belangrijk podium.

Mij valt het tegen dat op 3FM-stage bands neergezet worden die normaal gezien in de Brand-tent gezet zouden worden, er ontbreken naar mijn idee toch nog net wat uitschieters op 3FM-stage.
Dit jaar zelfs enkele bands in Stage 4, die op Brand-stage of 3FM-stage zouden kunnen naar mijn idee. Maar dat laatste kan ook geïnterpreteerd worden dat er wat beter ingezet is bij het vullen van Stage 4.
Nu e.e.a. vorm krijgt zijn er een aantal opvallende zaken: James Bay als sub, De Staat in Brand-stage, Walk of The Earth op Main, Robin Schulz in Brand-stage / Noisia in Stage 4, Tom Odell 3FM-stage zondag, Graveyard in Stage 4 gelijk met McCartney??
Naar mijn idee ontbreekt vrijdag een 'opvallende' sub op mainstage, de afsluiters 3FM-stage op zaterdag en zondag zijn naar mijn idee niet geheel logisch.
Dat wil zeggen, Puscifer is wel bijzonder maar om 3FM-stage te laten 'headlinen' is toch toch net iets te.
Wat die dag wel opvalt imo, is dat "Walk off the Earth – James Morrison – Lianne La Havas – Doe Maar" een logische opbouw is. Ten opzichte van het rock-gerichte 3FM-stage zaterdag. Er zal wel een keuze zijn gemaakt in de bezetting van mainstage die dag en de capaciteit die bijvoorbeeld Doe Maar qua veldbezetting / crowdmanagement nodig zal hebben. Daar kan een logica te vinden zijn.
Qua veldbezetting en crowdmanagement zal Kygo wel op Main staan. Maar daardoor staan daar 2 subs na elkaar, Kygo en Lionel Richie.
Naar mijn idee was het logischer Kygo 3FM-stage te laten sluiten, dan had 1 van All Time Low, Bring Me The Horizon of Skunk Anansie naar Mainstage kunnen gaan denk ik.
Waarom die keuze op zondag wel nemen, maar op vrijdag niet. Wat was er mis met Major Lazer op Mainstage en James Bay als 3FM-stage afsluiter bijvoorbeeld?

Ach, laten we hopen op nog 3 leuke toevoegingen.

@Dennisvdbr

3FM stage openers en ook de middagnamen op 3FM stellen nooit heel veel voor: Tom Odell heeft dat podium al eens geopend, Kitty Daisy & Lewis ook, The Last Internationale enzovoort.. Jungle By Night pas wat dat betreft prima op 3FM rond een uur of 12.30. Ook de keuze om Major Lazer 3FM te laten afsluiten, en Kygo niet snap ik wel; Kygo heeft amper een paar singles uit en nog géén album maar is daarentegen wel enorm populair en verkoopt 2x HMH uit. Ze zouden beide 3FM kunnen dragen qua capaciteit, maar ik denk toch dat er weer meer achter zit; Kygo zou weinig mensen die voor Paul McCartney komen, wegtrekken voor mainstage, dat hopen ze met meer (classic)rock van Skunk Anansie wel te doen denk ik.. Toch zal t geen flikker uit maken wie waar staat want echte fans zullen toch in dat vak bivakkeren. In de laatste 3 namen mag toch wel 1 hiphop naampje staan; Dazzled Sticks, Tourist LeMC, of Fresku is prima om 3FM mee te openen op Zaterdag vind ik.

@Dennisvdbr

3FM stage openers en ook de middagnamen op 3FM stellen nooit heel veel voor: Tom Odell heeft dat podium al eens geopend, Kitty Daisy & Lewis ook, The Last Internationale enzovoort.. Jungle By Night pas wat dat betreft prima op 3FM rond een uur of 12.30. Ook de keuze om Major Lazer 3FM te laten afsluiten, en Kygo niet snap ik wel; Kygo heeft amper een paar singles uit en nog géén album maar is daarentegen wel enorm populair en verkoopt 2x HMH uit. Ze zouden beide 3FM kunnen dragen qua capaciteit, maar ik denk toch dat er weer meer achter zit; Kygo zou weinig mensen die voor Paul McCartney komen, wegtrekken voor mainstage, dat hopen ze met meer (classic)rock van Skunk Anansie wel te doen denk ik.. Toch zal t geen flikker uit maken wie waar staat want echte fans zullen toch in dat vak bivakkeren. In de laatste 3 namen mag toch wel 1 hiphop naampje staan; Dazzled Sticks, Tourist LeMC, of Fresku is prima om 3FM mee te openen op Zaterdag vind ik.

Ik vind normaal gezien ook de middagnamen 3FM-stage wel genoeg voorstellen hoor, Joe Bonamassa, Limp Bizkit, Stromae, Faith No More, Jonathan Jeremiah, Kensington, Rise Against bijvoorbeeld. De afsluiters zijn laatste jaren ook van beter nivo hoor, QOTSA, Slash, Robert Plant, Arcade Fire, Placebo, Avicii, Keane, om maar wat te noemen. Maar goed dat kan ook mening afhankelijk zijn.

Over die laatste 3 namen, Dazzled Sticks of Fresku, dat zou leuk zijn.
Verwachten we nog NL-namen dan. Ik twijfel er over, maar lijkt me nu wel zo die kant op te gaan.
Zo'n Haevn of The Brahms kan ook nog denk ik dan.

Hoezo shoppen op Download? Fuck it! PP wil gewoon niet meneer Smeets!

Sixx:AM staat op 14 juni in Utrecht.
Had zeer goed gepast op een zaterdag of zondag op 3FM!
Na Trivium ook nu weer een gemiste kans.

Billy Talent zou nog kunnen op de zaterdag, past wel mooi in het rijtje Halestorm, Skillet, Ghost, Puscifer.

Als Billy Talent komt spring ik nog een gat in de lucht, vind het wel een toffe band. Laat Halestorm maar openen die dag en Billy Talent erachteraan pompen

More coffee! WE NEED MORE COFFEE.

Geef het nou toch op, er komt echt niks aansprekend meer bij.
Hooguit nog wat NL meuk.
Wat een ogeloofelijke drama line-up dit jaar, los van de headliners, ik denk de slechtste ooit

Vlak 2013 ook niet uit....prffft

More coffee! WE NEED MORE COFFEE.

Geef het nou toch op, er komt echt niks aansprekend meer bij.
Hooguit nog wat NL meuk.
Wat een ogeloofelijke drama line-up dit jaar, los van de headliners, ik denk de slechtste ooit

Vlak 2013 ook niet uit….prffft

2013 was inderdaad nog net iets dramatischer en ook 2015 vond ik minder dan deze line up.

Users who are viewing this thread