Dirk wrote:
Een vergelijking tussen Pinkpop en Bospop, Paaspop, Best Kept Secret en/of Down The Rabbit Hole lijkt me niet helemaal realistisch, toch? Zoals
http://forum.festileaks.com/members/tomjoad/@tomjoad zegt, Pinkpop is (naar eigen zeggen van Smeets) een “Champions League”-festival, dat je dus dient te vergelijken met andere festivals in die categorie, waarbij Rock Werchter de meest voor de hand liggende vergelijking is.
Edit: zie poster geplaatst door Dennis en vergelijk zelf.
dennisvdbr
Ik snap je punt Dennis maar Pinkpop had een goeie zet kunnen doen door nog wat mooie namen toe te voegen sedert de persconferentie
maar met alle respect voor de artiest; het merendeel is flut! Dus ook al heeft Werchter meer bands, PP heeft niet echt zijn best meer gedaan
om de line up kwalitatief te versterken.
Ik ben met je eens dat Pinkpop door minstens de 2 open plekken op 3FM-stage sterker aan te pakken, de line-up nog wat opgeschroeft was.
De laatste toevoegingen zijn dus niet echt verrassend idd, misschien dat Lukas Graham (Brand-stage) en Jungle By Night (3FM-stage) wel de beste toevoegingen zijn van de 9 na de persconferentie.
Als ik een aantal must see's van Rock Werchter moet zoeken die niet op Pinkpop staan kom ik op deze namen :
Kaiser Chiefs, Nathaniel Rateliff, New Order, The 1975, Robert Plant, Two Door Cinema Club, Editors, Courtney Barnett, Tame Impala, Iggy Pop, The Last Shadow Puppets, Florence + the Machine, Elle King, Foals en Beck.
Maar zoals gezegd, is al te zien dat het grootste deel van de namen elders in Nederland op en festival staat.
Met namen als : Bastille, James Bay, Gary Clark Jr., Major Lazer, De Staat, James Morrison, Lianne La Havas, Ghost, Puscifer, Nothing But Thieves, John Newman, Kygo, All Time Low, Bring Me The Horizon, Balthazar, Red Hot Chili Peppers, Doe Maar, Rammstein, Lionel Richie en natuurlijk Paul McCartney heeft Pinkpop in de bovenste helft van het affiche is er naar mijn idee niet slecht.
De Nederlandse namen zijn niet bepaald de minste, dat had ook veel slechter gekund.
Dan zijn de kleinere namen ook niet allemaal zo erg, met The Struts, Bear's Den of Graveyard bijvoorbeeld om maar en paar te noemen.