Pinkpop 2016

Rick wrote:
En de volgende misser dient zich aan voor Pinkpop.

Op 12-6 staat Public Enemy in Pardiso
Dat had nou nog eens een leuke rap act geweest

Volledig met je eens!
Er ontbreekt idd wat meer Hip-Hop / Rap achtige dingentjes.
Public Enemy of Cypress Hill hadden daarin bijvoorbeeld heel goed bijgedragen.
Misschien dat Dazzled Sticks of toch nog Opgezwolle (of een combi uurtje hiervan?) daar verandering in kan brengen??

Nee, WEER een NL act neerzetten zou juist een zwaktebod zijn, juist omdat Public Enemy datzelfde weekedn ook in NL is
Dit is nou precies die degradatie van het festival die ik gisteren bedoelde

Hopelijk boekt Pinkpop Royal Republic..!! Nieuwe album 'Weekend Man' is top!

P.s. De hofleverancier van negatieve berichten, 'Black Lies', is een sufferdje.

Ik vind de vergelijking van Smeets met de Champions League echt tragisch, hoor.

Champions League heeft de beste voetballers van deze tijd: Navas, Ronaldo, Suarez, Neymar. Artiesten in die categorie? Dat zijn Radiohead, Kendrick Lamar, Adele, om maar eens wat te noemen. En van mij mag je artiesten als Beyoncé tot en met Tame Impala daartoe rekenen. Vanwege grammy's, kijkcijfers of eindejaarslijstjes - het is mij om het even waar je dat op baseert.

Pinkpop is vooral een voetbalteam van spelers die over hun hoogtepunt heen zijn en spelers die het gewoon net-niet zijn. Als een voetbalteam met Marco van Basten, Ruud Gillit en de reservebank van Feyenoord.

Ik bedoel niet dat er geen leuke acts op het festival staan of iets dergelijks, maar die uitspraken over de Champion's League slaan gewoon echt nérgens op.

En om nog maar weer eens op Download terug te komen; Shinedown staat op 14 juni in Nijmegen.

Rick wrote:

En om nog maar weer eens op Download terug te komen; Shinedown staat op 14 juni in Nijmegen.

Dan toch Breaking Benjamin? Aangezien hun concert in de melkweg vrijwel meteen uitverkocht was

Stil hier helaas mis mijn dagelijkse routine om iedere dag even te lezen! Mando Diao nog een optie voor de laatste 3fm plek?!

Stil hier helaas mis mijn dagelijkse routine om iedere dag even te lezen! Mando Diao nog een optie voor de laatste 3fm plek?!

ik zou het niet weten voor hetzelfde geld tovert jan weer een rare naam uit de hoed die niemand aan zag komen. ik zet mijn geld nergens meer op in.

Ik verwacht iets van een oude glorie wat niet te duur is..zoiets als House of Pain, Dog eat Dog, Therapy? Wat vroeger echt wel in was en nu echt jeugdsentiment is.

Ik verwacht iets van een oude glorie wat niet te duur is..zoiets als House of Pain, Dog eat Dog, Therapy? Wat vroeger echt wel in was en nu echt jeugdsentiment is.

Zo iets ja, dacht ik ook.
Nu ik weet dat Puscifer echt 3FM stage afsluit, ook geen Nightwish meer.
Ook Twisted Sister krijg je er niet meer tussen gepast denk ik, of wel??

Het zijn er nog 3, die éne voor 3FM stage zaterdag mag ik hopen dat dat wel een beetje leuke naam gaat zijn!!

edit, misschien volgen er nog wat bandjes met data. Eventueel wel zo'n classic als Bush ?

bcmrmaybe wrote:

Zo iets ja, dacht ik ook.
Nu ik weet dat Puscifer echt 3FM stage afsluit, ook geen Nightwish meer.
Ook Twisted Sister krijg je er niet meer tussen gepast denk ik, of wel??

Het zijn er nog 3, die éne voor 3FM stage zaterdag mag ik hopen dat dat wel een beetje leuke naam gaat zijn!!

edit, misschien volgen er nog wat bandjes met data. Eventueel wel zo’n classic als Bush ?

twisted sister zou ik toe juichen maar betwijfel het ten zeerste dat is toch een sub headliner??

Misschien moeten we denken aan nieuwere acts, ipv vergane glorie?
Ik geef Royal Republic nog wel een kans, nog wat Zweedse inbreng extra.
St Tropez lijkt me nog wel mogelijk qua NL inbreng.

Overigens viel me op dat laatste tijd veel Ed Kowalczyk / LIve gedraaid word op 3FM, graag geziene gast in Nederland.
Vorige keer Pinkpop was 2014 op de razendsnel uitverkochte Rolling-Stones-dag.
Nog niets van een tour te bespeuren op het moment, maar een solo optreden op 3FM-stage of in Brand-stage lijkt me zeker niet verkeerd met flink wat nieuwe nummers van zijn solo-albums en een paar classics voor de fun.

Ik was nog een kijkje aan het nemen bij wat Hurricane en Roskilde namen van gisteren.
Maar zie niet zo snel e.e.a. wat ik persoonlijk snel link aan de overgebleven spots, 1 x 3FM-stage zaterdag, 1 x Stage 4 zaterdag of 1 x Brandstage zondag.

Enkele dingetjes die me wel opvielen...
Ik weet niet hoor, maar Danko Jones staat niet in de topnamen van de aankondigingen van Roskilde, is die band zo ver afgegeleden dat ze in Brandstage zouden kunnen op zondag?
Danko Jones staat btw zaterdag op Download UK ook slechts op 3rd-stage!
Zag btw ook (eerder al aangekondigd op Roskilde) Frank Carter & The Rattlesnakes, staan zondags op Download (op 3rd Stage) en eerder op Greenfield en NovaRock, misschien wel een mogelijkheid voor Pinkpop zaterdag.
Misschien zit je wel in de richting als je voor Pinkpop 3FM-stage kijkt bij Download Encore-stage of 3rd-stage op vrijdag en zondag?
Tenminste qua inpassing tussen de acts 3FM-stage zaterdag bedoel ik dan, opbouwend naar Puscifer en als head van de dag Rammstein.
Gisteren genoemde Royal Republic past dan weer niet in deze theorie, omdat ze op Download vrijdag mainstage staan, maar dan weer wel vroeg op de dag dus misschien kan 3FM-stage dan nog op Pinkpop?

Het uitblijven van een naam kan zijn dat de act nog niet vast ligt, maar vermoeden bestaat dat de laatste 3 namen vast liggen maar nog niet aangekondigd worden tot laatste week april.
Het is dus waarschijnlijk een act die af en toe aangekondigd is afgelopen dagen, naast (dat vermoed ik wel) nog 1 a 2 NL-acts.
Kan dus zijn dat het gaat over een act die nog losse zaaltjes wilt verkopen, niet exclusief dan maar dat is dan weer een andere discussie.
Als ik dan zie hoe opvallend het is dat Pinkpop nog weinig deelt met Rock im Revier en Rockavaria, vraag ik me af of daar nog een act uit kan komen.
Waarom ik over dat laatste begin, misschien zit er nog wel iets in?? Niet dat ik bijvoorbeeld 'Slayer' nog verwacht op 3FM-stage zaterdag, maar zo in die richting??
Ik denk namelijk dat de zaterdag 3FM-stage nog wel wat 'harder gitaarwerk' bij zou kunnen, eventueel... Gewoon omdat dat zo op het oog lijkt te passen.
Hierboven al genoemd o.a. maar misschien dan toch wel Mando Diao, niet van het hele harde gitaar geweld maar wel 3FM-'waardig' en staan op bijvoorbeeld Rockavaria ook al niet hoog op het affiche, of stonden die dit jaar al ergens in NL?

Users who are viewing this thread