Pinkpop 2016

Ik weet niet hoor, maar Danko Jones staat niet in de topnamen van de aankondigingen van Roskilde, is die band zo ver afgegeleden dat ze in Brandstage zouden kunnen op zondag?
Danko Jones staat btw zaterdag op Download UK ook slechts op 3rd-stage!

Vorig jaar op Bospop ook maar een bescheiden plek in de tent ergens in de middag.

DennisvdBr wrote:
Ik weet niet hoor, maar Danko Jones staat niet in de topnamen van de aankondigingen van Roskilde, is die band zo ver afgegeleden dat ze in Brandstage zouden kunnen op zondag?

Vorig jaar op Bospop ook maar een bescheiden plek in de tent ergens in de middag.

zou goed kunnen maar kan het op dit moment niet bijna elke act zijn die dat weekend tijd heeft...... want we hebben eigenlijk niks concreets

Als ik dan zie hoe opvallend het is dat Pinkpop nog weinig deelt met Rock im Revier en Rockavaria, vraag ik me af of daar nog een act uit kan komen.

Ik denk dat Pinkpop (al jaren) nauw en in goede verstandhouding samenwerkt met RaR. Ik denk niet dat Mojo dan toenadering zoekt tot
de hoge heren van het Revier gebeuren.

Land Graaf wrote:
DennisvdBr wrote:

zou goed kunnen maar kan het op dit moment niet bijna elke act zijn die dat weekend tijd heeft…… want we hebben eigenlijk niks concreets

Klopt en de keuze is heel groot als je uitkomt bij het niveau dat tot nu toe sedert de start VVK is toegevoegd
en dat gaat het worden zoals al vaker aangegeven. Geen oude glorie of vergane glorie of wat dan ook.

Van mij had MOJO lekker ZZ top als afsluiter op 3FM mogen plaatsen, na Skin & Co.
Treden in juni op in de HMH.

Land Graaf wrote:
DennisvdBr wrote:

zou goed kunnen maar kan het op dit moment niet bijna elke act zijn die dat weekend tijd heeft…… want we hebben eigenlijk niks concreets

Nee niets concreets, maar vind het gewoon leuk om e.e.a. uit te zoeken.
Beetje kijken tussen nieuwe aankondigingen bijvoorbeeld.
Danko Jones was eigenlijk wel een opvallend iets. Wat jaartjes terug nog mainstage.
Had ze eigenlijk met het nieuwe album vorig jaar wel verwacht, maar dus Bospop toen.
Lijkt mij een zeer aardige kans hebber voor Brandstage zondag dus, voor of na Vintage Trouble kan imo best.
Al is een Nederlandse opener van Brandstage ook niet onverwacht, al vind ik een buitenlands vlaggetje (bijvoorbeeld Canadees) erbij op de line-up net wat strakker staan ;)

DennisvdBr wrote:
Als ik dan zie hoe opvallend het is dat Pinkpop nog weinig deelt met Rock im Revier en Rockavaria, vraag ik me af of daar nog een act uit kan komen.

Ik denk dat Pinkpop (al jaren) nauw en in goede verstandhouding samenwerkt met RaR. Ik denk niet dat Mojo dan toenadering zoekt tot
de hoge heren van het Revier gebeuren.
De boeking zit 'm meer in wat DEAG doet in Duitsland, dat zal niet veel invloed hebben op de boeking van Mojo in Nederland denk ik.
Maar met zo opvallend weinig overlap zal je wel gelijk hebben.

Van mij had MOJO lekker ZZ top als afsluiter op 3FM mogen plaatsen, na Skin & Co.
Treden in juni op in de HMH.

o, ja... Zeker niet mis geweest.
Zeker een regelrechte Pinkpop-Classic die imo een mooiere stage afsluiter is dan Skunk/Skin.
Beetje het zelfde idee dat ik met Status Quo had of Iggy Pop.
Zeker met de andere aankondigingen van Skunk Anansie die nog volgde zoals CaS, waren dat toch net even wat treffendere namen geweest idd.

Danko Jones was eigenlijk wel een opvallend iets. Wat jaartjes terug nog mainstage.

Mainstage op Pinkpop zegt mij niets en de (ik noem het even) podiumcommissie neem ik niet serieus.
Deed ik al niet maar met de coverband "Walk Off The Earth" op mainstage slaat men alle planken mis.
Zo zijn er nog veel meer vreemde keuzes te noemen en niet alleen dit jaar.

Danko Jones kan dus overal staan op PP....van main tot 4 (of zelfs hihi....de Garden of love).

DennisvdBr wrote:

Mainstage op Pinkpop zegt mij niets en de (ik noem het even) podiumcommissie neem ik niet serieus.
Deed ik al niet maar met de coverband “Walk Off The Earth” op mainstage slaat men alle planken mis.
Zo zijn er nog veel meer vreemde keuzes te noemen en niet alleen dit jaar.

Danko Jones kan dus overal staan op PP….van main tot 4 (of zelfs hihi….de Garden of love).

Bedenk me net wel dat Danko Jones al een NL-data heeft staan, in augustus Nirwana tuinfeest Lierop.
Maar dan nog kan het wel, denk ik...

Nou, Rick ( @tomjoad ) , als ik kijk naar de overige grote festivals zie ik idd ook andere acts staan ja.

Maar nog altijd vind ik dit niet mager en dat zeg ik niet uit gewenning.
Als ik het vergelijk met Bospop dan mis ik idd een aantal leuke classics op Pinkpop dit jaar.
Indien ik een verglijking met Paaspop moet maken, zijn er idd een aantal acts van APOLLO-stage PHOENIX-stage die op Pinkpop niet misstaan hadden.
Pinkpop mist een aantal acts die in VS zijn die periode, dat is wel jammer.
Daarnaast mist Pinkpop wat namen, die hier ook op het forum behoorlijk opgehemeld worden, aan Down the Rabbit Hole en Best Kept Secret bijvoorbeeld.

Maar als ik naar de namen in de bovenste helft van het affiches kijk, denk ik niet dat er veel te klagen is over de Pinkpop line-up van dit jaar, dat probeer ik duidelijk te maken.
Zeker met namen als bijvoorbeeld : Bastille, James Bay, Gary Clark Jr., Major Lazer, De Staat, James Morrison, Lianne La Havas, Ghost, Puscifer, Nothing But Thieves, John Newman, Kygo, All Time Low, Bring Me The Horizon, Balthazar, Red Hot Chili Peppers, Doe Maar, Rammstein, Lionel Richie en natuurlijk Paul McCartney heeft Pinkpop in de bovenste helft van het affiche zeer goede namen binnengehaald naar mijn idee.
Daarmee doen ze niet onder ten opzichte van andere festivals.

Natuurlijk kan men zeggen, PInkpop heeft acts als Florence, Editors of Tame Impala niet. Of noem Radiohead, LCD Soundsystem of Last Shadow Puppets.
Maar wie zegt mij dat een aantal van deze acts er volgend jaar staan?
Voor dit jaar, blijf ik er ook bij dat er meer dan genoeg tussen staat waar ik heel tevreden mee ben.
Dat heeft niets met gewenning te maken, maar ik denk dat dat te maken heeft met mijn ‘muzieksmaak’.

Als je mij zou vragen hoe de line-up dit jaar ideaal zou zijn voor mij, denk ik dat je eerder een combinatie hebt met McCartney en veel Graspop, de classics van Bospop of met wat uit de line-up van Rock am Ring, niet zo veel Pop-acts en een paar NL-acts als DeWolff of zo.
Maar dat zal helemaal niet naar wens van velen uit gaan pakken.

Ik heb twee zaken 'vet' gezet.
Het eerste stuk: dat is nog een probleem van Pinkpop: je spreekt over 'de bovenste helft' van de affiche, maar er zitten bands bij die niet bij die bovenste helft zouden mogen staan. Als ik de vergelijking maak met Rock Werchter (maar ook met andere festivals kan dit hoor), daar staat James Bay als vijfdelaatste (!) act op mainstage. Gary Clark Jr. is er de tweede act in The Barn, Lianne La Havas de derde act in The Barn, Bring me the Horizon de vijfdelaatste act op mainstage... En dit festival kost dan nog eens minder per dag. Ik bedoel maar: dit zijn acts die op Pinkpop in de bovenste helft staan...

Het tweede in vet: je vergoelijkt de affiche van Pinkpop terug met smaak. Uiteraard speelt persoonlijke smaak mee, maar je kan OBJECTIEF stellen dat Pinkpop het minder goed doet dan vele andere majors. Die discussie hebben we een tijdje geleden ook al gehad :) Met objectief bedoel ik: leg de line-up naast die van andere major festivals in Europa, en dan kan je zien dat er op Pinkpop meer ‘kleinere’ namen op een ‘grote’ positie staan. Om nog niet te spreken over acts zoals Kygo op mainstage. Ik blijf erbij: op bepaalde andere festivals (NOS Alive, Rock Werchter en andere) heb je meer acts per dag en ‘grotere’ acts elke dag. Bovendien kunnen die festivals allemaal later doorgaan (geen vroege tijdslimiet ’s avonds). En dit voor minder geld per dag. Dit is allemaal objectief hoor! (In mijn ogen ook de kwaliteit van aanwezige muzikale acts, maar goed, dit is voor discussie vatbaar)

je vergoelijkt de affiche van Pinkpop terug met smaak. Uiteraard speelt persoonlijke smaak mee, maar je kan OBJECTIEF stellen dat Pinkpop het minder goed doet dan vele andere majors. Die discussie hebben we een tijdje geleden ook al gehad
simple-smile.png
Met objectief bedoel ik: leg de line-up naast die van andere major festivals in Europa, en dan kan je zien dat er op Pinkpop meer ‘kleinere’ namen op een ‘grote’ positie staan. Om nog niet te spreken over acts zoals Kygo op mainstage. Ik blijf erbij: op bepaalde andere festivals (NOS Alive, Rock Werchter en andere) heb je meer acts per dag en ‘grotere’ acts elke dag. Bovendien kunnen die festivals allemaal later doorgaan (geen vroege tijdslimiet ’s avonds). En dit voor minder geld per dag. Dit is allemaal objectief hoor! (In mijn ogen ook de kwaliteit van aanwezige muzikale acts, maar goed, dit is voor discussie vatbaar)
Volgens mij probeer je jouw opvatting van 'grote' te spiegelen aan het affiche van Pinkpop tegenover andere affiches van majors met jouw opvatting van 'grote acts'.
Ik weet niet of dat dan weer objectief opstellen is?

Als ik de vergelijking maak met Rock Werchter (maar ook met andere festivals kan dit hoor), daar staat James Bay als vijfdelaatste (!) act op mainstage. Gary Clark Jr. is er de tweede act in The Barn, Lianne La Havas de derde act in The Barn, Bring me the Horizon de vijfdelaatste act op mainstage… En dit festival kost dan nog eens minder per dag. Ik bedoel maar: dit zijn acts die op Pinkpop in de bovenste helft staan…
Laat ik beginnen met dat ik persoonlijk iedereen's mening over de sub postie van James Bay eerder al gelijk heb gegeven, dat dat mijn mening ook is dat er een 'betere' sub ontbreekt op mainstage vrijdag.
Verder denk ik dat de insteek van de vrijdag op Pinkpop niet overeenkomt met wat 'wij' of sterker 'een groot deel' hier op het forum willen verwachten.
Maar dat maakt die insteek niet op op zichzelf verkeerd, men mikt hier op een doelgroep die Bastille, James Bay, Years & Years en Major Lazer op een hoop fantastisch vind.
UItgaande van het feit dat deze vrijdag beter verkocht heeft qua dagkaarten dan de vrijdag van Pinkpop uit het verleden, verbaasd mij ook maar zend het signaal uit dat de insteek die 'zij' bedacht hebben een insteek is die veel mensen aangesproken heeft, meer dan een vrijdag met top afsluiters en dagopvulling bij een Pinkpop vrijdag met Metallica (2008) of Muse (2015).
Ik had (en dat heb ik ook vaker aangegeven) voor een werkdag met Red Hot Chili Peppers als afsluiter voor die dag ook een andere opstelling of insteek verwacht.
Daarbij noem je een aantal acts met een podium op Rock Werchter dit jaar, maar ik weet niet wat exact je punt is dan, staan ze volgens jou op Rock Werchter op de verkeerde plek?
De podium posities op Pinkpop zijn volgens mij wel te verklaren, Gary Clark Jr. 3FM-stage opener, Lianne La Havas Main past niet op 3FM-stage die dag en trekt te veel publiek voor een ander podium, Bring me the Horizon trekt ook te veel publiek voor de tenten en deze dag lijkt 3FM-stage ook meer richting 'rock' georienteerd.

Buiten dat, terug komen op 'grote' acts... Deelt Pinkpop een aantal 'grote' hoofdacts met andere majors als Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul McCartney.
Waarvan Paul McCartney toch wel speciaal genoemd mag worden, ook al staat hij dit jaar ook op Werchter doet de beste man niet zoveel festivals aan tijdens zijn tours en is absoluut een zeer speciale muzikant als toevoeging op het affiche.
Daarbij zijn er volgens mij weinig festivals met Doe Maar en Lionel Richie (als subs) toegevoegd.
Als ik daarmee beantwoord aan het punt dat je probeert te maken, lijken mij die subs toch ook wel aanwijsbare wisselingen in affiches van grote majors, mocht je dat antwoord willen hebben??
Zoals ik al eerder zei, het is niet mogelijk nog meer headliners te boeken, er zijn maar 3 spots voor.

Het stukje over 'gewenning' was een andere reactie, dat je niet als reactie uit zijn verband moet halen.
Zoals ik zeg is het een line-up waar ik persoonlijk heel tevreden mee ben voor Pinkpop (of een wisselend genre gerelateerd festival als Pinkpop), maar zoals ik merk uit jouw reactie en van enkele andere, niet naar jullie tevredenheid.
Dat, bedoel ik met, dat dat te maken heeft met 'muzieksmaak', gereleteerd aan een festival met een uitgebreid wisselend genre.
Ik ben bijvoorbeeld dus wel ontzettend blij met de subs Doe Maar en Lionel Richie naast een flink aantal andere namen op het affiche, dus dat maakt een discussie over 'slechte Pinkpop line-up sinds jaren' ontzettend lastig (waar de discussie op starte).
Dus stond ik best in mijn recht om in te gaan op wat mijn persoonlijke mening is, om nadruk te kunnen leggen op de uitleg die ik probeerde te geven over dat ik het wel een hele goede line-up vind.
Waardoor ik het punt 'gewenning' wilde uitleggen, wat weer aansluit op mijn mening over de line-up.

Als je het dan hebt over meer acts per dag, ja op papier klopt dat.
Maar je kan natuurlijk niet alle acts die op papier staan zien, je zal bij 7 a 8 volledige sets uitkomen op Pinkpop.
Op andere festivals moet je maar hopen dat je tijdschema's goed aansluiten en niet grote delen van de tijdslots overlappen.
De kosten van een kaartje verschilt niet zo heel veel dacht ik, als je dat vergelijkt met het aantal acts dat je uiteindelijk ook echt gaat zien is ca 90 a 100 euro overall het zelfde.
Als ik dan zie dat bij Pinkpop de camping inbegrepen is in het weekendticket en bijvoorbeeld bij Rock Werchter nog los erbij moet kopen, kom je per dag weekend-tickets voor beide op ca 65 a 66 euro, ook geen verschil.

Verder weet ik niet zo wat je punt exact is om hier weer op in te gaan?

Ik krijg zojuist een mail van Dagblad de Limburger betreffende een voordeelactie: 15% korting op weekend- en dagkaarten voor Pinkpop.

Zouden ze de laatste dan toch niet zo makkelijk kwijt kunnen?

Dat is hetzelfde dan weer de CL opmerking te maken.......goed,,,dat weten we wel...

Everyknight wrote:
je vergoelijkt de affiche van Pinkpop terug met smaak. Uiteraard speelt persoonlijke smaak mee, maar je kan OBJECTIEF stellen dat Pinkpop het minder goed doet dan vele andere majors. Die discussie hebben we een tijdje geleden ook al gehad
simple-smile.png
Met objectief bedoel ik: leg de line-up naast die van andere major festivals in Europa, en dan kan je zien dat er op Pinkpop meer ‘kleinere’ namen op een ‘grote’ positie staan. Om nog niet te spreken over acts zoals Kygo op mainstage. Ik blijf erbij: op bepaalde andere festivals (NOS Alive, Rock Werchter en andere) heb je meer acts per dag en ‘grotere’ acts elke dag. Bovendien kunnen die festivals allemaal later doorgaan (geen vroege tijdslimiet ’s avonds). En dit voor minder geld per dag. Dit is allemaal objectief hoor! (In mijn ogen ook de kwaliteit van aanwezige muzikale acts, maar goed, dit is voor discussie vatbaar)

Volgens mij probeer je jouw opvatting van ‘grote’ te spiegelen aan het affiche van Pinkpop tegenover andere affiches van majors met jouw opvatting van ‘grote acts’.
Ik weet niet of dat dan weer objectief opstellen is?

Als ik de vergelijking maak met Rock Werchter (maar ook met andere festivals kan dit hoor), daar staat James Bay als vijfdelaatste (!) act op mainstage. Gary Clark Jr. is er de tweede act in The Barn, Lianne La Havas de derde act in The Barn, Bring me the Horizon de vijfdelaatste act op mainstage… En dit festival kost dan nog eens minder per dag. Ik bedoel maar: dit zijn acts die op Pinkpop in de bovenste helft staan…

Laat ik beginnen met dat ik persoonlijk iedereen’s mening over de sub postie van James Bay eerder al gelijk heb gegeven, dat dat mijn mening ook is dat er een ‘betere’ sub ontbreekt op mainstage vrijdag.
Verder denk ik dat de insteek van de vrijdag op Pinkpop niet overeenkomt met wat ‘wij’ of sterker ‘een groot deel’ hier op het forum willen verwachten.
Maar dat maakt die insteek niet op op zichzelf verkeerd, men mikt hier op een doelgroep die Bastille, James Bay, Years & Years en Major Lazer op een hoop fantastisch vind.
UItgaande van het feit dat deze vrijdag beter verkocht heeft qua dagkaarten dan de vrijdag van Pinkpop uit het verleden, verbaasd mij ook maar zend het signaal uit dat de insteek die ‘zij’ bedacht hebben een insteek is die veel mensen aangesproken heeft, meer dan een vrijdag met top afsluiters en dagopvulling bij een Pinkpop vrijdag met Metallica (2008) of Muse (2015).
Ik had (en dat heb ik ook vaker aangegeven) voor een werkdag met Red Hot Chili Peppers als afsluiter voor die dag ook een andere opstelling of insteek verwacht.
Daarbij noem je een aantal acts met een podium op Rock Werchter dit jaar, maar ik weet niet wat exact je punt is dan, staan ze volgens jou op Rock Werchter op de verkeerde plek?
De podium posities op Pinkpop zijn volgens mij wel te verklaren, Gary Clark Jr. 3FM-stage opener, Lianne La Havas Main past niet op 3FM-stage die dag en trekt te veel publiek voor een ander podium, Bring me the Horizon trekt ook te veel publiek voor de tenten en deze dag lijkt 3FM-stage ook meer richting ‘rock’ georienteerd.

Buiten dat, terug komen op ‘grote’ acts… Deelt Pinkpop een aantal ‘grote’ hoofdacts met andere majors als Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Paul McCartney.
Waarvan Paul McCartney toch wel speciaal genoemd mag worden, ook al staat hij dit jaar ook op Werchter doet de beste man niet zoveel festivals aan tijdens zijn tours en is absoluut een zeer speciale muzikant als toevoeging op het affiche.
Daarbij zijn er volgens mij weinig festivals met Doe Maar en Lionel Richie (als subs) toegevoegd.
Als ik daarmee beantwoord aan het punt dat je probeert te maken, lijken mij die subs toch ook wel aanwijsbare wisselingen in affiches van grote majors, mocht je dat antwoord willen hebben??
Zoals ik al eerder zei, het is niet mogelijk nog meer headliners te boeken, er zijn maar 3 spots voor.

Het stukje over ‘gewenning’ was een andere reactie, dat je niet als reactie uit zijn verband moet halen.
Zoals ik zeg is het een line-up waar ik persoonlijk heel tevreden mee ben voor Pinkpop (of een wisselend genre gerelateerd festival als Pinkpop), maar zoals ik merk uit jouw reactie en van enkele andere, niet naar jullie tevredenheid.
Dat, bedoel ik met, dat dat te maken heeft met ‘muzieksmaak’, gereleteerd aan een festival met een uitgebreid wisselend genre.
Ik ben bijvoorbeeld dus wel ontzettend blij met de subs Doe Maar en Lionel Richie naast een flink aantal andere namen op het affiche, dus dat maakt een discussie over ‘slechte Pinkpop line-up sinds jaren‘ ontzettend lastig (waar de discussie op starte).
Dus stond ik best in mijn recht om in te gaan op wat mijn persoonlijke mening is, om nadruk te kunnen leggen op de uitleg die ik probeerde te geven over dat ik het wel een hele goede line-up vind.
Waardoor ik het punt ‘gewenning’ wilde uitleggen, wat weer aansluit op mijn mening over de line-up.

Als je het dan hebt over meer acts per dag, ja op papier klopt dat.
Maar je kan natuurlijk niet alle acts die op papier staan zien, je zal bij 7 a 8 volledige sets uitkomen op Pinkpop.
Op andere festivals moet je maar hopen dat je tijdschema’s goed aansluiten en niet grote delen van de tijdslots overlappen.
De kosten van een kaartje verschilt niet zo heel veel dacht ik, als je dat vergelijkt met het aantal acts dat je uiteindelijk ook echt gaat zien is ca 90 a 100 euro overall het zelfde.
Als ik dan zie dat bij Pinkpop de camping inbegrepen is in het weekendticket en bijvoorbeeld bij Rock Werchter nog los erbij moet kopen, kom je per dag weekend-tickets voor beide op ca 65 a 66 euro, ook geen verschil.

Mijn punt? Euhm, gewoon, dit is een forum, dus ik post soms iets in een topic...

Voor de rest... heel wollige uitleg allemaal... Enkel over die camping inclusief/exclusief kan ik zeggen: OK, hier volg ik, dit snap ik. Al die rare vragen echter, ik was in mijn post duidelijk genoeg denk ik.

En voor de duidelijkheid: dit is niet persoonlijk he! Amuzeer je, oprecht! Gewoon: als ik zaken lees die volgens mij de realiteit toch wat te veel verwringen, dan denk ik: ik ga reageren middels een forumpost. Dat was dan mijn punt waarschijnlijk.

Voor de rest… heel wollige uitleg allemaal… Enkel over die camping inclusief/exclusief kan ik zeggen: OK, hier volg ik, dit snap ik. Al die rare vragen echter, ik was in mijn post duidelijk genoeg denk ik.

En voor de duidelijkheid: dit is niet persoonlijk he! Amuzeer je, oprecht! Gewoon: als ik zaken lees die volgens mij de realiteit toch wat te veel verwringen, dan denk ik: ik ga reageren middels een forumpost. Dat was dan mijn punt waarschijnlijk.

Het punt dat ik zo reageerde was dat jij expliciet aangaf dat men 'OBJECTIEF' kan stellen dat Pinkpop het minder goed doet.
Mijn reactie was op deze wijze om aan te geven dat er wel ruimte is voor interpretatie van de line-up van Pinkpop, daarbij mijn uitleg waarom ik dat vind.
Dus mijn punt dat ik wil maken is, dat ik niet accepteer dat men de Pinkpop line-up een van de slechtste van de overige grote majors vindt en er gepoogd word om telkens maal te benadrukken.
Het is in geen enkele wijze een feit dat er te veel slechte keuzes en minder "grote' acts zijn, dat is een vorm van interpretatie.
Wat ik probeerde uit te leggen, ook in eerdere posts, is dat er een grote groep mensen is (waaronder ikzelf) die wel tevreden zijn met de line-up zonder dat er sprake is van eerder genoemde 'gewenning'.
Dat men hier eerder een poging gedaan heeft een vergelijking te maken met andere festivals om een punt te maken probeer ik derhalve te verdedigen vanuit mijn persoonlijke standpunt dat ik vind dat een groot deel van de keuzes van Pinkpop/Mojo naar mijn idee wel goed zijn met een voor de grote majors in europa heel goede line-up.

Natuurlijk mag je hier posten wat je wilt.
Maar ik zal een negatieve post verdedigen als ik het niet met dat negatieve punt eens ben.
Zo hoort dat toch ook op een forum.

Een forum is een plek om zaken te bespreken, discussies te houden etc. Ik zelf ben geen fan van het "bashen" van een festival. Als ik dat zou willen dan zou ik me echt uit kunnen leven op festivals zoals DTRH, BKS etc. met "echte" muziek. en beetje ouwehoeren op zijn tijd vind ik ook geen bezwaar, beetje fokken met elkaar daar heb ik geen probleem mee maar als je telkens hetzelfde aandraagt...blabla CL, gewenning dan heb ik het wel een beetje gehad met die posten.

Ik blijf ook niet herhalen dat ik vlotten bouwen een onzinnig iets vind bij een festival. Als mensen dat leuk vinden dan moeten ze dat doen.

Een forum is een plek om zaken te bespreken, discussies te houden etc. Ik zelf ben geen fan van het “bashen” van een festival. Als ik dat zou willen dan zou ik me echt uit kunnen leven op festivals zoals DTRH, BKS etc. met “echte” muziek.
Ik ben best benieuwd naar jouw mening over deze festivals, en dan met name waar je die op baseert.

Ik ben best benieuwd naar jouw mening over deze festivals, en dan met name waar je die op baseert.

Een festival vind ik zelf gezelligheid met mensen die mijn soort muziek leuk vinden, Ik baseer mijn mening op gevoel dus wat voel ik bij bepaalde muziek. Bij bijvoorbeeld Beck voel ik niks, het spreekt me niet aan, Rammstein wel bijvoorbeeld. Ik hou van bombastische muziek.

Ik kijk dus naar een festival..ten eerste wat komt er voor muziek, spreekt me dit aan, voel ik daar wat bij..emotie, blijheid etc. Ik heb gekeken naar de line-up, welke muziek komt er, welk soort mensen komt er op die muziek af, hoe zijn deze ge-orienteerd, wat is de leeftijd, spreekt het mij aan.

Users who are viewing this thread