Pinkpop 2016

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zie mensen hier praten over het blokkenschema. Kan iemand mij toevallig een link geven waar ik deze kan vinden?
Het blokkenschema is nog niet officieel bekend. Mensen hier maken een beetje een schatting van hoe het zal zijn ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Jip de Groot wrote:
Ik zie mensen hier praten over het blokkenschema. Kan iemand mij toevallig een link geven waar ik deze kan vinden?


Het blokkenschema is nog niet officieel bekend. Mensen hier maken een beetje een schatting van hoe het zal zijn
1f609.png

Welkom. Jip de Groot...

Je kan een goed idee krijgen van het mogelijke blokkenschema door de volgorde van onder naar boven te bekijken op:
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/programma/
als je dat ziet in combinatie met:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2016
dan kan je een aardig beeld krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Ik heb het vermoeden dat we Cypress Hill kunnen doorstrepen
CYPRESS HILL 22 jun | TivoliVredenburg
12 juni nog open in tourschema (dat al heel druk gevuld is rond die dagen)...

...helaas...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Elvis Costello o.a. naar Bospop, niet verwacht voor Pinkpop. Maar was een mooie Pinkpop Classic toevoeging geweest hoor.
DeWolff er bij voor Bospop. Mochten er nog wat mensen zijn met hoop op DeWolff op Pinkpop (net als ik hoopte), helaas....

(dat zijn vandaag al 2 helaas, momenten)
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Wat heeft Pinkop weinig exclusiefs dit jaar zeg, man man man:
-Vintage Trouble speelt losse shows
-St Paul & the Broken Bones naar Melkweg
-Skunk Anansie naar CAS
-Parquet Courts op Psych Lab
-Doe Maar 3x Ziggo
-Meeste NL acts staan overal
-Lianne la Havas op DTRH
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Kan toch niet zo zijn dat de 3FM afsluiter van Pinkpop OOK op CAS staat XD Dat zou armoede van de hoogste tak zijn!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Kan toch niet zo zijn dat de 3FM afsluiter van Pinkpop OOK op CAS staat XD Dat zou armoede van de hoogste tak zijn!

Skunk subt op CAS dus hebben hogere positie dan op PP maar dat kan idd wel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Stoffer wrote:
Kan toch niet zo zijn dat de 3FM afsluiter van Pinkpop OOK op CAS staat XD Dat zou armoede van de hoogste tak zijn!


Vorig jaar stond 3FM subheadliner (Counting Crows) ook op CAS.

Btw, Counting Crows waren vorig jaar geen subheadliner op 3FM-stage.
De volgorde was Kitty, Daisy & Lewis, Typhoon, Counting Crows, Rise Against en Placebo.

Skunk subt op CAS dus hebben hogere positie dan op PP maar dat kan idd wel

Ik verwacht nog altijd dat er nog een act boven Skunk komt op zondag. (verwacht, hoop is het betere woord eigenlijk)
Maar is idd ietwat armoedig ja... Weinig exclusief, had Jack ook al opgemerkt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
Ik snap nog steeds niet dat Jan Simple Plan niet heeft geboekt..
ik denk dat ze in Oosterpoort staan oa in mei en vervolgens eind juni en begin juli terug naar VS reizen.
Volgens mij eindigen ze de tour in Litouwen begin juni en gaan ze eind juli in Canada touren.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Doen ze niet altijd wat mee, maar denk dat Major Lazer zeker hoog is geeindigd, evenals Years & Years en Kygo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
zou de gouden tip al bekend gemaakt zijn in de line up?

Doen ze niet altijd wat mee, maar denk dat Major Lazer zeker hoog is geeindigd, evenals Years & Years en Kygo.

Zover ik begreep op de persconferentie stond Pearl Jam veruit bovenaan in de Gouden Tip, ook Kensington was weer hoog geeindigd.
Kensington te halen vond men (en terecht overigens) te veel van het goede zoveel jaar achter elkaar.
Pearl Jam, hiervan gaf Jan Smeets aan dat ze dit jaar niet deden (hij zal dan in Europa bedoelen).

Maar, verder zal niets van de Gouden Tip naar buiten gebracht worden. Meestal zijn dit soort uitspraken waar we het mee moeten doen.
Zoals vorig jaar, waar enkel gezegd werd dat Kensington veruit de boventoon voerde in de Gouden Tip en men er daarom niet omheen kon in 2015.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
zou de gouden tip al bekend gemaakt zijn in de line up?

Wij (Festileaks) hebben ook tijdens Eurosonic/noorderslag gepraat met Jan Smeets. Maar ze kunnen gewoon niet altijd wat met de gouden tip doen. Soms touren die artiesten niet (FooFighters) en soms zijn ze al twee keer in 3 jaar op Pinkpop geweest (Kensington).

Goede teamwork Dennis :cool:
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
chris knoben wrote:
zou de gouden tip al bekend gemaakt zijn in de line up?


eloelo wrote:
Doen ze niet altijd wat mee, maar denk dat Major Lazer zeker hoog is geeindigd, evenals Years & Years en Kygo.


Zover ik begreep op de persconferentie stond Pearl Jam veruit bovenaan in de Gouden Tip, ook Kensington was weer hoog geeindigd.
Kensington te halen vond men (en terecht overigens) te veel van het goede zoveel jaar achter elkaar.
Pearl Jam, hiervan gaf Jan Smeets aan dat ze dit jaar niet deden (hij zal dan in Europa bedoelen).

Maar, verder zal niets van de Gouden Tip naar buiten gebracht worden. Meestal zijn dit soort uitspraken waar we het mee moeten doen.
Zoals vorig jaar, waar enkel gezegd werd dat Kensington veruit de boventoon voerde in de Gouden Tip en men er daarom niet omheen kon in 2015.

Gelukkig komt Kensington niet weer, wat zijn die overschat zeg. (naar mijn mening)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken