Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.282
4.165
Allemaal niet, het is waarschijnlijk gewoon zo dat er over drie weken ofzo, 9 namen bijkomen, en dat zijn allemaal kleine namen.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
387
393
Ik zou cypress Hill wel erg toejuichen. Ik mis sowieso wel een hiphop naam nu op t afiche..
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Als Pinkpop de verkoop nog een boost wil geven dan moeten ze toch nog wat aparts en redelijk exclusief neer gaan zetten. 1000 en 1 uit een dozijn bandjes hebben we nu wel gezien. Cypress Hill is erg cool maar dat gaat de verkoop geen boost geven.

Kleine boost zei ik daarom ook.. Namen als Cypress Hill, BFMV en Biffy zullen meer aanspreken dan Years And Years of die cover crap band. Vorig jaar werd Bodycount ook goed ontvangen en zorgde voor een bescheiden boost. Nadeel was wel dat de band al overal in het land geboekt was. Geloof maar dat er mensen zijn die een dag Pinkpop pakken voor Cypress Hill (en een headliner en nog een band naar smaak). Verkopen makkelijk een Effenaar of Paradiso uit dus die kleine boost van een 1000 tickets is geen probleem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Een feestje met rowwen heze zoals de laatste keer dat ze op pinkpop stonden, teken ik meteen voor.
Lijkt me niet verkeerd. Zeker met een jubileumjaar. Tja, als Urbanus kan, kan Rowwen Heze zeker toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Ik heb het vermoeden dat we begin deze week nieuws kunnen verwachten.
Misschien morgen of anders dinsdag.
Deze week verschijnt een nieuwe editie van OOR en aangezien ze de Pinkpop-gids weer verzorgen zal in de aanloop wel nieuws in OOR verschijnen.
Dinsdagochtend rondom 8 uur staat de nieuwe editie van OOR online.
Nieuws over Pinkpop kan dus naar verwachting morgen of daarin bekend worden...

Tot die tijd, een spannend muziekje....
https://youtu.be/dNfMLlVowSY
 

Dex

Playlistbediener
28 jan 2016
10
0
Blink182 album af en komt een Tour aan.
Te grote naam voor pinkpop nog neem ik aan?

Album duurt nog wel een tijdje en verwacht zelf ook dat ze eerst een tour gaan doen door amerika zelf. Ook zullen ze geen genoegen nemen de 3fm stage, ze verdienen ook gewoon een mainstage.

oh kijk eens aan, 5000ste reactie :)
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
496
66
Het nieuwe album van Blink 182 is af. Dat heeft drummer Travis Barker bevestigd. Binnen twee maanden zal de band met een nieuwe single komen en een tournee aankondigen.

Maar idd die komen vast niet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
oh kijk eens aan, 5000ste reactie :)

Leuk toch, 200 pagina's en 5000 reacties...
Nog minder dan 100 dagen te gaan...

Blink 182 lijkt me nog best leuk hoor, te groot denk ik niet...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359

Flinke trap na van 1Limburg... (en terecht ook nog)
Jan had natuurlijk direct gereageerd op de verkoopcijfers van Ticketmaster, die teller gaf na 45 minuten aan 'uitverkocht'.
Maar wat is interessanter, ik wil eigenlijk wel de bijbehorende cijfers weten, hoeveel kaarten zijn er dan nog over?
Er is sprake van een beperkt aantal weekend kaarten, de dagen na de vvk was bekend dat er ca 4 duizend dagkaarten vrijdag en zaterdag waren en nog ca 2 duizend zondagkaarten.
Wat zijn de cijfers nu dan??
Is de vvk blijven hangen, zijn er nog kaarten verkocht of zijn er veel teruggevallen?

Vandaag of morgen dus nieuws, Thomas heeft een punt omdat hij zegt Lowlands vandaag dus Pinkpop dan morgen...
Afwachten even...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Giel gaat weer een talentenjact doen. 1 van de winstpakkers is optreden winnen op festivals bijvoorbeeld.
Ik denk direct weer aan Garden of Love op Pinkpop...
Vanavond in DWDD meer en hier is de gelanceerde site:
www.gielstalentenjacht.nl
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
496
66
Dat de pinkpop hype kwa verkoop voorbij is mag duidelijk zijn.
Tevens zijn alle voorspellingen van weekend kaarten meteen uitverkocht en de zondag binnen enkele dagen uitverkocht ook onjuist gebleken.
Velen zaten hier naast.

Ik blijf er bij, een jaar geen 3 goede headliners en kwalitatief met deze mate dagopvullig aan komen gaat ze opbreken.
In de zin van het bordje uitverkocht of er tegen aan dan he.!

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Reactie van Jan Smeets over de voorverkoop en de overgebleven cijfers van kaarten nog in verkoop!!

http://www.1limburg.nl/pinkpop-kaarten-voortaan-alleen-online-te-koop?
Pinkpop-kaarten voortaan alleen online te koop?
Pinkpop overweegt volgend jaar alleen nog via internet tickets te verkopen. Daarover wordt gepraat met kaartverkoper Ticketmaster.
Dat bevestigt festivaldirecteur Jan Smeets. Aanleiding is de ophef over te veel en fout (zonder barcode) geprinte weekendkaarten bij de voorverkoopadressen.
Verkopers betalen
Contractueel ligt vast dat partijen bij het printen van kaarten gedwongen zijn om te betalen voor de tickets of zij deze nu wel of niet aan een klant verkopen. Dat kan aardig in de papieren lopen. Een weekendkaart kost namelijk 195 euro, een dagkaart 95 euro.
Tickets beschikbaar
Direct toen Pinkpop op 20 februari stelde dat de weekendkaarten voor de editie 2016 in recordtijd waren uitverkocht (die uitspraak was gebaseerd op online aankopen en de hoeveelheid geprinte kaarten) klaagden voorverkopers daarover omdat zij nog 'ruim voldoende' tickets ter beschikking hadden.
Smeets: "Ik heb niets verkeerd gezegd. Alleen hebben de voorverkopers op voorhand meer kaarten geprint dan ze erna hebben verkocht."
Te koop en verkocht
Na een gesprek met Ticketmaster is besloten dat de gebruikelijke voorverkoopadressen hun al geprinte kaarten - zonder de tickets te hoeven betalen - kunnen terugsturen. Om die reden zijn via Ticketmaster weer zo'n 400 weekendkaarten te koop. Op dit moment zijn ruim 110.000 unieke kaarten verkocht: 40.000 weekendkaarten en ruim 70.000 dagkaarten. Voor vrijdag en zaterdag zijn nog zo’n 5000 kaarten per dag te koop, voor zondag 1000 dagkaarten.
Online kaartverkoop
Smeets denkt nu aan afschaffing van de fysieke verkoop, al vindt hij dat ook jammer. "De charme van rijen mensen gaat dan verloren. Ik vond het ook een sympathiek idee dat mensen bij de aanschaf van een kaart misschien nog een cd in de platenzaken zouden kopen."
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
496
66
Duidelijk.!
Rommeltje deze manier van verkoop en onoverzichtelijk.
Idd beter verstandig alles online.
En als de hype idd over is krijgt iedereen wel zijn weekend ticket.
Maar als er wel bijvoorbeeld een U2 komt 2017 dan wordt het weer een vervelende kwestie via ticketmaster.
Dus k pleit voor early bird.
Heeft de vaste pinkpop ganger zijn weekend ticket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken