Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
bcmrmaybe wrote:
Doe Maar moet eigenlijk gewoon op main……denk dat heel veel mensen dat gewoon erg leuk vinden en bij de 3FM is er gewoon te weinig ruimte….


Misschien ook meer richting Main idd. Kunnen ze daar Pinkpop Classic houden en de ‘jongere’ acts op 3FM-stage die dag, bijvoorbeeld James Morrison.

Wat een mooie volgorde is zondag op main zoiets: The Offspring – Iggy Pop – Doe Maar – Herbert Gronemeyer – Paul McCartney

James Morrison trekt volgensmij echt amper jongeren aan, tenminste, die is ook niet van gisteren zeg maar.
En die volgorde is natuurlijk complete onzin, The Offspring en Iggy gaan sowieso niet zo vroegs spelen. Gronemeyer komt sowieso niet imo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Doe Maar moet eigenlijk gewoon op main……denk dat heel veel mensen dat gewoon erg leuk vinden en bij de 3FM is er gewoon te weinig ruimte….


Misschien ook meer richting Main idd. Kunnen ze daar Pinkpop Classic houden en de ‘jongere’ acts op 3FM-stage die dag, bijvoorbeeld James Morrison.

Wat een mooie volgorde is zondag op main zoiets: The Offspring – Iggy Pop – Doe Maar – Herbert Gronemeyer – Paul McCartney


James Morrison trekt volgensmij echt amper jongeren aan, tenminste, die is ook niet van gisteren zeg maar.
En die volgorde is natuurlijk complete onzin, The Offspring en Iggy gaan sowieso niet zo vroegs spelen. Gronemeyer komt sowieso niet imo.

ja idd, misschien wat vroeg voor Iggy. Maar twijfel over zijn komst, ik denk het wel. Probleem zit hem dan in de positie?
The Offspring zie ik niet zo laat op Pinkpop staan, als het later op de dag is is dat in Brand-stage of Stage 4. Verder verwacht ik ze anders vroeg op 3FM-stage of Main.
Offspring valt onder vergane glorie imo...
James Morrison, is typisch 3FM act, ik denk echt aan aflsuiter 3FM-stage (in het idee waar ze Sam Smith wilde hebben).
We zien wel...

( btw, @hertogjan feel free to ask your kwestions in this Pinkpop-topic, maybe more of our Leakers have the info you seek...)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Offspring is vergane glorie, maar ik kan je gerust vertellen dat die niet op Stage 4 gaan spelen, daarvoor mag Kraantje Pappie komen. Sam Smith is tevens toch een pak populairder dan James, maar zou kunnen, 3FM headliner, was in 2012 ook het geval. Hoop er in ieder geval niet op. Ik ga voor Foals, Major Lazer & Maroon 5 of Damien Rice (mits die niet de laatste headliner is op BKS)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
The Vaccines een mogelijkheid voor Pinkpop? Na een tourtje in de USA geven ze 4 juni weer een optreden in de UK, dus ze touren en zijn in de 'buurt'.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Nee, geen deftones. En Vaccines kan, maar die waren echt héél belabberd in '13
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?
Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent. Passen beter bij Fortarock.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Bob Saget wrote:
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?

Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent.

Deftones op Pinkpop zou heeeeel gaaf zijn. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt helaas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bob Saget wrote:
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?

Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent.
Volgens mij past Deftones tourtechnisch niet meer. Beide Download Festivals, zondag misschien, maar ik gok er niet meer op.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Pim wrote:
Bob Saget wrote:
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?


Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent.


Volgens mij past Deftones tourtechnisch niet meer. Beide Download Festivals, zondag misschien, maar ik gok er niet meer op.

Ze staan ook op NovaRock op 9 juni als ik me niet vergis. Met 12 juni op Pinkpop erbij zouden ze 4 dagen achter elkaar spelen. Is inderdaad niet te doen lijkt me.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Ik weet nog dat ik toen met vrienden echt vroeg klaar zat voor de verkoop, omdat we verwachtten dat de verkoop super snel zou gaan. Na 15 minuten hadden we tickets, en – heb het even nagezocht – 4 april 2011 waren de weekendkaarten pas uitverkocht. 12 mei 2011 waren de dagkaarten voor Maandag – met de Foo Fighters – pas uitverkocht. Raar eigenlijk.

Ah, dan heb ik het ook verkeerd in mijn herinnering. Inderdaad raar. Qua heads en subs erg goed jaar, dat jaar. Onderkant van de line-up was wel om te huilen!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Nee, geen deftones. En Vaccines kan, maar die waren echt héél belabberd in ’13

[/quote\]

Ik vond The Vaccines alles behalve slecht, het grote podium was alleen te groot voor gun!
 

Maartje

Playlistbediener
4 feb 2016
12
0
Deftones hebben 10 jaar geleden op Pinkpop gestaan. Waarom zou het nu niet meer passen bij het Pinkpop publiek? Er wordt al jaren geroepen dat men graag wil dat Pinkpop weer "harder" wordt. Daar zou Deftones dan weer mooi bij passen imo.

Ik hoopte eigenlijk nog op Daughter op Pinkpop, maar ben er bang voor. :( Damien Rice zou ik persoonlijk wel erg waarderen. Hij is al bevestigd voor BKS, denk dat ie daar idd wel headliner zal zijn. Was in 2013 sub-headliner daar (schitterend overigens).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Deftones hebben 10 jaar geleden op Pinkpop gestaan. Waarom zou het nu niet meer passen bij het Pinkpop publiek? Er wordt al jaren geroepen dat men graag wil dat Pinkpop weer “harder” wordt. Daar zou Deftones dan weer mooi bij passen imo.

Ik hoopte eigenlijk nog op Daughter op Pinkpop, maar ben er bang voor.
frownie.png
Damien Rice zou ik persoonlijk wel erg waarderen. Hij is al bevestigd voor BKS, denk dat ie daar idd wel headliner zal zijn. Was in 2013 sub-headliner daar (schitterend overigens).

Omdat het Pinkpop van 10 jaar geleden een totaal ander festival was dan nu? Daarnaast is er geen peil op te trekken wat Pinkpop nou eigenlijk wil, dat ze 'harder' zouden willen is ook totaal uit de context getrokken. Check de affiche van vorig jaar maar eens. Overigens zie ik Deftones nog best op Pinkpop staan, FortaRock kan namelijk niet meer.

Damien Rice is trouwens niet bevestigt voor BKS.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Maartje, allereerst welkom. Vervolgens Deftones past niet op Pinkpop omdat het tourtechnisch waarschijnlijk niet in het tourschema past.
Zoals gezegd, druk tourschema met misschien op zondag een gaatje, maar kans is zeer klein.
Ik heb geen uitspraak gedaan of Deftones op zichzelf als act ansich past op Pinkpop...

Daarbij 10 jaar geleden op Pinkpop 2006 waren Deftones geen afsluiter, ze stonden middenin de programmering 15:30 op 3FM-stage.
( Volgorde 3FM-stage Maandag 5 juni Soulfly - David Gray - Deftones - Nickelback - Morrissey)
Om het verhaal compleet te maken stonden ze 3 keer op Pinkpop.
In 2003 stonden Deftones sub op main (toen nog Noordpodium) voor Moby zaterdag 7 juni.
1998 's ochtends op Main 11:45 Deftones

Damien Rice verwacht ik langzaamaan wel...
Daughter, staan op Bonnaroo helaas.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Alabama Shakes? 28 mei laatste show in de USA/Canada, 8 juli in Londen en 15 juli weer in de USA. Zullen vast wat meer Europese festivals bij komen.

 

Maartje

Playlistbediener
4 feb 2016
12
0
Klopt, helemaal gelijk! Heb hier vanalles door elkaar gehaald zie ik. :) Heb zo mijn zinnen gezet om Damien Rice dit jaar weer ergens te zien dat ik echt in de veronderstelling was dat ie dit jaar weer op BKS stond.

En thnx. Las al zo lang mee dat ik dacht, nu toch maar eens meepraten.

Ik denk trouwens niet per sé dat mijn uitspraak: Mensen roepen al jaren om "harder" werk op Pinkpop uit context is getrokken. Vandaar ook het woord: Harder tussen haakjes. ;-) Omdat er inderdaad geen peil op is te trekken wat het Pinkpop publiek nu precies wil. Ik weet in ieder geval dat Pinkpop erom bekend staat dat ze 3FM als doelgroep hebben, en dat dat over het algemeen als "te soft" en "te commercieel" wordt gezien en dat daar ook het hardst over wordt geklaagd. Heb daar zelf overigens niet veel problemen mee. Ga al jaren naar Pinkpop en vermaak me daar prima. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken