Pinkpop 2016

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, helaas dus waar RHCP op Pinkpop. Het goede nieuws is dat Rammstein nu dan ook officieel is bevestigd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Juist... hier is het volledige bericht.
Pinkpop Festival
Zojuist ·
De eerste namen voor de 47e Pinkpop editie zijn bekend!
Niemand minder dan RED HOT CHILI PEPPERS en RAMMSTEIN komen in 2016 naar Megaland in Landgraaf. Beide headliners stonden al drie keer eerder op Pinkpop.
Red Hot Chili Peppers staat al sinds de jaren 80 aan de top en is één van de meest succesvolle rockacts uit de geschiedenis. Met hun combinatie van funk, rap, punk en rock scoorde de band grote hits met o.a. ‘Under The Bridge’, ‘Give it Away’, ‘Scar Tissue’, ‘Californication’ en ‘Snow’. Rammstein komt na zes jaar terug naar Landgraaf. Een show van de Duitse theatrale metal grootheid staat afgezien van ijzersterke muziek ook nog altijd garant voor bizarre verkleedpartijen en vuurwerpers.
In verband met het vroeg vallen van Pinksteren komend jaar wordt Pinkpop weer verplaatst en vindt ‪#‎PP16‬ plaats op vrijdag 10, zaterdag 11 en zondag 12 juni 2016.
Let op! Koop geen Pinkpop tickets vóór 20 februari 2016. Tickets die vóór deze datum worden aangeboden zijn zonder twijfel ongeldig! Lees meer over officiële voorverkoopadressen, valse kaarten en zwarthandel op http://www.pinkpop.nl/…/koop-geen-pinkpop-tickets-voor-20-…/
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Wat wel raar is, is dat niet bekend wordt gemaakt op welke dag ze spelen, ook op de site staat het niet?
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Ik had de Peppers ook wel voor Werchter verwacht, maar dat is dan weer niet bekend gemaakt...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nouja raar is het niet dat zeggen ze er wel vaker niet bij. Ik ben er alleen wel erg benieuwd naar. Ik zou het knap vinden als RHCP de vrijdag uitverkoopt. Maar als RHCP op de vrijdag staat dan heb ik andere favoriete voor de derde headliner dan wanneer ze op zondag staan dus zou het wel graag weten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Wat wel raar is, is dat niet bekend wordt gemaakt op welke dag ze spelen, ook op de site staat het niet?
Ook op de site van RHCP niet
Rammstein staat vast op de 11e.
2016 EUROPE SUMMER FESTIVALS

Red Hot Chili Peppers are returning to Europe in Summer 2016!

June 3-5 | Mendig Airfield, Germany | Rock am Ring
June 3-4 | Nuremburg, Germany | Rock im Park
June 10-12 | Landgraaf, The Netherlands | Pinkpop
June 10-12 | Nickelsdorf, Austria | Novarock
June 30-July 3 | Gydnia, Poland | Open'er Festival
June 30-July 3 | Roskilde, Denmark | Roskilde Festival
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Ook Greenfield in het Pinkpop-weekend met het eerste nieuws.
Greenfield Festival 2016

Volbeat und 17 weitere Bands bestätigt!

Liebe Greenfield-Fans

Voller Freude können wir verkünden, dass VOLBEAT am Greenfield Festival 2016 auftreten werden! Heavy Metal à la Volbeat lässt auch die Herzen aller Rock’n’Roller, Punks, Country- und Blues-Fans jubeln. Weiter werden vom 9. bis 11. Juni 2016 Dropkick Murphys, Bring Me The Horizon, Amon Amarth, Bullet For My Valentine, The Hives, NOFX, Trivium, Pennywise, Enter Shikari, August Burns Red, Eisbrecher, Jennifer Rostock, Zebrahead, Breakdown Of Sanity, Cancer Bats, Schmutzki und Chelsea Deadbeat Combo die Berner Alpen zum Glühen bringen.

Weitere Bands folgen bald, stay tuned!
Euer Greenfield Team

Das Line-Up des Greenfield Festival 2016 (Stand 28.10.2015):
VOLBEAT * DROPKICK MURPHYS * BRING ME THE HORIZON * AMON AMARTH * BULLET FOR MY VALENTINE * THE HIVES * NOFX * TRIVIUM * PENNYWISE * ENTER SHIKARI * AUGUST BURNS RED * EISBRECHER * JENNIFER ROSTOCK * ZEBRAHEAD * BREAKDOWN OF SANITY * CANCER BATS * SCHMUTZKI * CHELSEA DEADBEAT COMBO

Eine limitierte Anzahl Early Bird Tickets für das Greenfield Festival 2016 ist nur für kurze Zeit zum Vorzugspreis von CHF 180.- ab 29.10.2015 9.00 Uhr erhältlich. Sichert euch die Tickets schnell!

http://www.greenfieldfestival.ch/index.php?id=7
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hmm er staat een verkeerde datum bij Novarock; het is niet 10-12 maar 9-11. Kunnen we daaruit concluderen dat ze er niet de 9e staan? Helaas nog steeds geen zekerheid maar als ze er de 10e staan dan moet het wel de 12e PP zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.732
7.514
Dropkick murphy's en bfmv op zowel novarock en greenfield? Kan krap worden voor Pinkpop. Verder hoop ik Biffy clyro als sub voor rammstein te zien. Samen met Billy talent op die dag?
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Ik hoop dat deze vuige naampjes komen:
Tame Impala, Editors, Franz Ferdinand, Coldplay, Royal Blood, en Queens of the Stone Age.

Best een lekker lijstje al zeg ik het zelf.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop dat deze vuige naampjes komen:
Tame Impala, Editors, Franz Ferdinand, Coldplay, Royal Blood, en Queens of the Stone Age.

Best een lekker lijstje al zeg ik het zelf.

Tame Impala, Editors en Royal Blood zijn volgens mij grote kanshebbers. Franz Ferdinand heb ik geen idee van of die gaan touren. De kans op Coldplay is kleiner geworden met het nieuws van RHCP en QOTSA ook geen idee of die gaan touren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Nouja raar is het niet dat zeggen ze er wel vaker niet bij. Ik ben er alleen wel erg benieuwd naar. Ik zou het knap vinden als RHCP de vrijdag uitverkoopt. Maar als RHCP op de vrijdag staat dan heb ik andere favoriete voor de derde headliner dan wanneer ze op zondag staan dus zou het wel graag weten.

Maar is dat dan zo'n must? Stel: je kan RHCP enkel op vrijdag boeken, en Coldplay is zowel vrijdag als zondag beschikbaar. Dan is het toch logisch dat je afwijkt?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik gok dat ze daar ook rekening mee houden bij het kiezen van het weekend (aangezien het niet met pinksteren is dit jaar). Natuurlijk is het beschikbaar zijn van bands erg belangrijk, maar de kaartverkoop ook. Het lijkt me dat je zoveel mogelijk dagkaarten wil verkopen en dan heb je dus op de vrijdag je sterkste headliner nodig. Die zondag verkoopt toch wel uit (of in ieder geval een stuk makkelijker) dus om daar dan Coldplay neer te zetten terwijl je met de helft van dat geld voor de headliner ook die dag uitverkoopt zie ik dan eigenlijk niet zo snel gebeuren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
JasperFM wrote:
Ik hoop dat deze vuige naampjes komen:
Tame Impala, Editors, Franz Ferdinand, Coldplay, Royal Blood, en Queens of the Stone Age.

Best een lekker lijstje al zeg ik het zelf.


Tame Impala, Editors en Royal Blood zijn volgens mij grote kanshebbers. Franz Ferdinand heb ik geen idee van of die gaan touren. De kans op Coldplay is kleiner geworden met het nieuws van RHCP en QOTSA ook geen idee of die gaan touren.

Royal Blood heb ik weg gestreept op mijn lijstje. Schreven recent op FB: "Two years of non-stop touring has finally come to an end. What a fucking ride!!". Met die woorden heb ik niet bepaald de indruk dat ze weer festivals gaan doen in 2016.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
zo, zitten we al op pagina 50 van het Pinkpop 2016 topic?

ik ben er nog niet geheel over uit welke dag RHCP staan gaan.
Heb nog geen idee, Festival-afsluiter / headliner laatste dag of toch de naam voor de vrijdag-werk-dag?
Goh, wat had ik dat verkeerd ingeschat zeg, RHCP niet ingeschaald als headliner Pinkpop anno 2016...
Moet nog zien hoe dat uitpakt, ik gok eerlijk gezegd dat ze de 12e staan.
Dat we vrijdag nog iets anders krijgen, Coldplay, Pearl Jam, Snow Patrol, Bon Jovi toch U2 of noem maar wat op...

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.732
7.514
Noel gallaghar in hmh op 19 april. (Geen idee of dat hier al is gezegd). Dat houdt denk ik in geen Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Even vraagje: hoezo worden voor Coldplay de kansen kleiner nu RHCP bevestigd zijn?
die link snap ik ook niet?
Ik moet zeggen met het (waarschijnlijk) wegvallen van Foo Fighters voor 2016, waar de geruchten waren Foo Fighters en Coldplay naar Glasto, de kans nu groter is geworden van wel Coldplay.
DIt omdat Pinkpop zelden een naam deelt met Glasto en als er een naam gedeeld wordt is het er maar 1.
Maar, ik heb wel een 'maar' achter de hand, ik denk dat ze stadions doen, zelfde verhaal U2 ook geen festivals.

Rammstein laatste keer 2010 en RHCP laatste maal 2006 en beide zullen de 4de keer op Pinkpop verschijnen.
(voor de statiekliefhebbers Rammstein 1997, 2002, 2010, 2016 en Red Hot Chili Peppers 1988, 1990, 2006, 2016)
Naar mijn mening (maar die telt niet in realiteit) dient daar wel een 'exclusiever' iets tegenover te staan.
Coldplay enkel in 2011 geweest, Pearl Jam 2 maal in 1992 en 2000 langer terug dus, nog langer terug U2 is 1 maal op Pinkpop geweest en dat was nog in Geleen in 1981, maar een act die nog nooit geweest is zal een mooie toevoeging zijn imo...

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Even vraagje: hoezo worden voor Coldplay de kansen kleiner nu RHCP bevestigd zijn?

Als die zouden touren had ik ze wel op Rock am Ring verwacht. Vind het feit dat ze daar NIET staan meer een reden hun kansen wat af te schalen dan het feit dat nu RHCP er bij is.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Romy wrote:
Even vraagje: hoezo worden voor Coldplay de kansen kleiner nu RHCP bevestigd zijn?


Als die zouden touren had ik ze wel op Rock am Ring verwacht. Vind het feit dat ze daar NIET staan meer een reden hun kansen wat af te schalen dan het feit dat nu RHCP er bij is.

+ organisator Tinderbox die claimt dat Coldplay zich vooral op stadions gaat richten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken