Pinkpop 2016

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ah dan is het wel logisch dat de kansen kleiner worden. Snapte alleen de link niet tussen rhcp bevestigd op pinkpop en kleinere kansen voor coldplay.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn

Bring Me The Horizon mag je naar grote kans verplaatsen met hun 3FM-succes. Zeker als Architects en OMAM ook als grote kanshebbers gezien worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
DennisvdBr wrote:
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn


Bring Me The Horizon mag je naar grote kans verplaatsen met hun 3FM-succes. Zeker als Architects en OMAM ook als grote kanshebbers gezien worden.
Correct, die laatste 4 vind ik ook namen die wel eens naar Jera kunnen onder andere ( btw daarvan Billy Talent stond op Pinkpop in 2009, andere 3 zouden nieuw zijn voor Pinkpop ).
Zullen er nog wel een aantal zijn die nog wel over NL verspreid gaan worden, bedenk me net ook dat Biffy Clyro en Rudimental er in 2014 nog stonden bijvoorbeeld waardoor die kans eigenlijk weer kleiner zal worden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn

Ik zou commercieel succesvolle acts als praktisch je hele onderste lijstje (behalve wellicht HSB) eerder als kansrijk zien dan een Major Lazer, Architects of OMAM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Editors bevestigd als headliner op Amphi festival (DE), eind juli.
leuk, en Stahlzeit (die ga ik in april ook zien)
dat is niet echt een festival waar ik Editors verwacht.
btw, op HU/SO staan ze tevens weer niet als headliner, ik verwacht daarom dat het ook op Pinkpop niet gebeurt.
Als ze dan (de 5e keer komen) dan is na 2014 misschien 2016 alweer wat snel, helemaal om weer als slechts sub te komen of 'headliner' van 3FM-stage als max...
Kunnen ze beter een jaartje overslaan, imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
btw, het officiele bericht op de site van Pinkpop, die hadden jullie nog te goed..
http://www.pinkpop.nl/red-hot-chili-peppers-en-rammstein-eerste-headliners-pinkpop2016/
hierin ook de tekst:
De traditionele perspresentatie met bekendmaking van het programma vindt plaats op woensdag 17 februari 2016 in poptempel Paradiso te Amsterdam. De start van de voorverkoop staat gepland op zaterdag 20 februari 2016.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik verwachtte deze twee bands wel een beetje als headliners, vind de laatste lastiger in te schatten. Coldplay, U2 en eigenlijk ook Pearl Jam zie ik niet komen. Misschien dan toch Snow patrol met een goede sub, of een naam waarvan nog niet bekend is dat ze gaan touren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Mensen toen ik zei dat de kansen voor Coldplay kleiner zijn geworden is dat maar om een simpele reden. Er is nog maar een headlinerplek over. Grappig dat er hele verhalen bij komen, dat was gewoon wat ik bedoelde dus de kans is kleiner want er is nog maar een headlinerplek vrij en vele kanshebbers. That's all.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Amphi festival was ik in 2012 voor The Sisters Of Mercy. Dat is een wave/gothic/EBM festival op een prachtige locatie direct aan de Rijn. Ik heb daar mijn ogen uit gekeken wat betreft verkleedpartijen. Van Roodkapje tot slaven aan een riem bij de meester(es) en van maskers tot zwaar beschilderd. Aanrader als je van dat soort muziek en bijkomende aspecten houdt. Apart dat Editors daar staat. Hoewel....muzikaal gezien hun laatste album misschien niet zo onlogisch.
 

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Mooie toevoeging voor pinkpop.
Red Hot Chilli Peppers op de vrijdag en op de zaterdag Rammstein.
Editors op de 3fm stage als afsluiter op de zondag of zaterdag lijkt me wel een goede optie. Verder is het afwachten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
DennisvdBr wrote:
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn


Ik zou commercieel succesvolle acts als praktisch je hele onderste lijstje (behalve wellicht HSB) eerder als kansrijk zien dan een Major Lazer, Architects of OMAM.

Namen als Architects en Heaven Shall Burn zullen natuurlijk nooit op Pinkpop staan. Ik zie Deftones, Of Mice & Men, Bullet for My Valentine en Major Lazer uit dat rijtje ook niet komen.
Biffy Clyro, The 1975, BMTH, Korn en Rudimental zie ik er wel staan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.681
2.013
Mooie toevoeging voor pinkpop.
Red Hot Chilli Peppers op de vrijdag en op de zaterdag Rammstein.
Editors op de 3fm stage als afsluiter op de zondag of zaterdag lijkt me wel een goede optie. Verder is het afwachten.
Editors gaan niet na al twee edities subheadliner te zijn geweest genoegen nemen met een spot als afsluiter van het tweede podium, dat blijft een degradatie ondanks wat Smeets wilt beweren. Hadden in 2014 eigenlijk al moeten headlinen met de huidige samenstelling van het Pinkpoppubliek en geloof niet dat hun nieuwe plaat daar veel aan af zal doen.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Eens even een kijkje bij RaR/RiP, grote kans om ook naar Pinkpop te komen geef ik aan Architects, Biffy Clyro, Deftones, Korn, Major Lazer, Of Mice & Men, Rudimental, The 1975
Kleine kans maar niet geheel onmogelijk imo: Billy Talent, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, Heaven Shall Burn

Of Mice & Men laat weten op hun instagram dat het hun enigste shows zullen zijn, dus die kunnen we afstrepen lijkt me. Had ze eerder op JOA verwacht, maar daar kunnen we ze ook wegstrepen
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Rhcp hun laatste album was slecht, en zonder John f is al stukken minder. Vind hem toch de voorman van de band.
Vind het maar een magere headliner.
Al zullen ze vast nog wel een grote achterban hebben..
Kan het begrijpen als er voor de vrijdag of zondag nog een grote band vast ligt.
Coldplay, PJ, U2 of Springsteen of iets verrassends, maar verwacht het eerlijk gezegd niet meer.
Denk dat Coldplay & PJ de ziggo dome gaan doen.
Dat wordt voorlopig alleen de zaterdag heen.
Of pinkpop moet al heel breed gaan programmeren maar gezien de laatste jaren is de kans op veel 3FM bandjes groot wat op tig andere Nederlandse festivals te zien zal zijn.
Denk snow patrol/editors de zondag gaat dragen. En Rhcp de vrijdag?!
Zou voor mij toch een vette tegenvaller zijn, had op Coldplay of PJ gehoopt.
Maar goed, wie weet.....
 

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Ik hoop dat KoRn en Deftones ook op pinkpop komen.
Sluiten mooi aan op de zaterdag.
Aangezien Deftones en KoRn al vaker in het verleden hebben gespeeld op pp lijkt het mij echt leuk om die weer te zien.
Kwa nederlandse act verwacht ik de Staat.
John Coffey mag ook wel terug komen. Dat was echt een feest vorig jaar.
Verder: Flogging Molly, Royal Republic, Incubus (als die gaan toeren)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Volgens een journalist van Limburgs Dagblad komen Pearl Jam en Snow Patrol alvast niet. Met Coldplay dat vooral richting stadions kijkt lijkt zo'n combinatie Editors + Florence realistischer te worden.
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Ik vind het echt geweldig om te zien dat ik niet de enige ben die zich hier zo ontiegelijk druk over maakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken