Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Pinkpop Voorpret op Cultura24 aanstaande 6 t/m 9 juni.
http://www.cultura.nl/genres/popjazzworld/2016/Pinkpop2016.html
Pinkpop-voorpret op NPO Cultura

Omdat we ons - net als u - verheugen op de komende editie van Pinkpop, staan we deze week geheel in het teken van het Limburgse festival. En hebben we aandacht voor alle headliners (Red Hot Chili Peppers, Paul McCartney én Rammstein). Vanaf maandag 6 juni om 20:00 uur.

DE PROGRAMMERING
Lionel Richie in Rotterdam 1987 / Maandag 6 juni, 20:00 uur
Bij het bekendmaken van het Pinkpop 2016-programma was de naam van Lionel Richie volgens velen de grootste verrassing. Daarom beginnen we onze voorpretweek met een klassieker uit het tv-archief: de registratie van het concert vol hits dat Richie in april 1987 gaf in sportpaleis Ahoy te Rotterdam. De man stond op dat moment op het hoogtepunt van zijn roem dankzij de gigantisch veel verkopende albums Can't Slow Down en Dancing On The Ceiling. De nummers van die albums leveren dan ook het leeuwendeel van de setlist die avond. Lionel Richie staat op zondag 12 juni op de main stage van Pinkpop 2016, net voor afsluiter Paul McCartney.

Doe Maar: Dit is alles / Maandag 6 juni, 21:00 uur
Documentaire van Patrick Lodiers en Martijn Nijboer over de Nederlandstalige popgroep Doe Maar. Het is de eerste keer dat de mannen van Doe Maar toestemming gaven om een documentaire te maken over hun geschiedenis. Omlijst door archiefbeelden en enkele recente livefragmenten vertellen zanger-toetsenist Ernst Jansz, zanger-bassist Henny Vrienten en gitarist Jan Hendriks tijdens de 'Glad ijs tour' in februari 2013 over hun band. Ook komen enkele oud-leden, gastmuzikanten en opnamemedewerkers aan het woord. Doe Maar staat zaterdag 11 juni op Pinkpop 2016.

Pinkpop 1982 / Maandag 6 juni, 22:20 uur
We gaan bijna 35 jaar terug in de tijd voor een ruime samenvatting van editie 13 in 1982, toen nog gehouden in het Sportpark te Geleen en slechts één dag durend. Dat jaar zijn er optredens van achtereenvolgens het toen nog niet eens zo beroemde Doe Maar (inclusief Joost Belinfante, ze doen o.a. 'Nederwiet'), The Au Pairs (legendarische postpunkband uit Engeland), Kid Creole & The Coconuts (hele fijne feestfunk, ze doen 'Stool pigeon'), Y&T (hardrock met spandexbroeken en flitsende gitaarsoli), Saga (door kenners hoog aangeslagen symfonische rock), Mink DeVille (new wave rock, aangevoerd door een naar verluidt stijf van de coke staande Willy Deville) en ZZ Top (net voor de grote doorbraak). Eerder uitgezonden door de KRO op 13 november 1982.

Paul McCartney & Wings – Rockshow / Dinsdag 7 juni, 20:00 uur
Paul McCartney & Wings toerde in 1976 de wereld rond. Twee miljoen mensen in tien landen luisterden naar hun muziek en op het America triple album werd deze tour vast gelegd. Het hoogtepunt van die tour was het optreden voor 67.000 fans in de Kingdome in Seattle, Washington. Dit is de volledig gerestaureerde versie van de originele film en audio. Paul McCartney sluit met zijn band Pinkpop 2016 af.

Mr. Pinkpop / Dinsdag 7 juni, 21:00 uur
Documentaire van Jaap van Eyck uit 2013 over Mr. Pinkpop: Jan Smeets. Van Eyck volgt de festivaldirecteur tijdens editie 2013 terwijl hij op de kleinste details van het gebeuren zicht houdt. Ook wordt dieper ingegaan op dat legendarische moment in 1979 toen Rolling Stones-zanger Mick Jagger op Pinkpop kwam kijken en op het laatste moment afzag van een gastoptreden bij reggaezanger Peter Tosh. Deze documentaire is eerder uitgezonden door de NTR op 14 december 2013.

Pinkpop '76: Little Feat / Dinsdag 7 juni, 22:10 uur
Registratie van het legendarische Pinkpop-optreden in 1976 van westcoast-band Little Feat onder leiding van zanger/gitarist Lowell George. Ze spelen o.a 'Skin it back' en 'Rock and roll doctor'. Eerder uitgezonden door de VARA op 24 april 1977.

Special: Pinkpop in de jaren 90 / Woensdag 8 juni, 20:00 uur
Compilatie van klassieke Pinkpop-optredens in de jaren 90. Met o.a. K's Choice (met Skin van Skunk Anansie) en Pearl Jam.

De ballade van Lucky Fonz III / Woensdag 8 juni, 21:00 uur
Muzikaal portret van David Kleijwegt van troubadour Otto Wichers, bekend onder zijn artiestennaam Lucky Fonz III. Hij bracht begin dit jaar het album In je nakie uit, volgens Nieuwe Revu 'misschien wel het beste Lucky Fonz III tot op heden'. Daarop ook een heuse grimmige gabberballade. Eerste single heette 'Linde met een e'. Lucky Fonz III maakt zaterdag 11 juni aanstaande zijn PP-debuut.

Douwe Bob: Whatever forever / Woensdag 8 juni, 22:10 uur
Documentaire over singer-songwriter Douwe Bob (Douwe Posthuma) die op dat moment in een Amsterdams appartementje samenwoont met zijn vader Simon Posthuma, een voormalig designer en muzikant. Douwe Bob, 20 jaar, wil alles intens beleven: groter, heftiger, destructiever. Alles voor de kunst. Net als zijn vader. Douwe Bob treedt dit jaar voor de tweede keer aan op Pinkpop 2016 (en hij doet deze vast ook).

Red Hot Chili Peppers – Pinkpop necessities / Donderdag 9 juni, 20:00 uur
Live-optredens alsook nieuw en klassiek videoclipwerk van de Amerikaanse band Red Hot Chili Peppers die volgende week het nieuwe album The Getaway uitbrengen. Eerste single ‘Dark necessities' is al veelvuldig op de radio te horen. De Red Hot Chili Peppers zijn headliner op de Pinkpop-vrijdag.

Rammstein in Amerika / Donderdag 9 juni, 21:00 uur (Nederlandse tv-première!)
Voor het eerst op de Nederlandse televisie, deze documentaire over de controversiële Duitse band Rammstein. De film is een fascinerende chronologische ontdekkingsreis langs de geschiedenis van de band vanaf het prille begin achter het IJzeren Gordijn, waarbij tevens wordt ingegaan op hun moeizame band met (puriteins) Amerika, waar ze in 2010 voor het eerst in tien jaar weer optraden. Ook komen er beroemde fans als Iggy Pop en acteur Kiefer Sutherland aan het woord. Rammstein is headliner op de Pinkpop-zaterdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
OPBOUW GAAT BEGINNEN ! ! !
(festival-kriebels)

https://twitter.com/pinkpopfest/status/735034208716984320
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Meh ik hoop toch dat ze Snow ((Hey Oh)) laten schieten voor een Scar Tissue of een Otherside.

Ik hoop dat ze ze alle drie spelen, Snow ((Hey Oh)) is een persoonlijke favoriet (vooral door de riff) maar dit vind ik alle 3 super nummers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
http://webshop.amnesty.nl/pinkpop-hoedjes-2016
In de webwinkel van Amnesty vind je ook het nieuwe Pinkpop hoedje 2016, waarmee je meteen Amnesty steunt. De opbrengst van onze webshop verkoop wordt immers gebruikt door Amnesty International, met dit geld kunnen wij ons werk weer verderzetten en op die manier draagt ook jouw Pinkpop hoedje 2016 dus weer bij aan een betere wereld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Was hier overigens al bekend dat Eric Corton nog altijd presenteert op Pinkpop 2016.
Naast Giel Beelen en Marco Roelofs.
Dit jaar ook een nieuwe presentator er bij, ook 3FM / BNN presentator Frank van der Lende.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138

Helaas joh...
Onder het kopje > WAT WEL EN NIET MEE NAAR BINNEN MAG
NEE, NIET TOEGESTAAN
(...)
> Luchtkussens en andere opblaasbare voorwerpen en meubels zoals poefjes e.d. (incl. lamzac);
(...)
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/festivalterrein/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Wijziging in tijdschame op zondag.
Tom Odell switch met Vintage Trouble
Pinkpop Festival
Let op! Kleine wijziging in het tijdschema op zondag 12 juni, zie hieronder de nieuwe tijden van Tom Odell en Vintage Trouble:
Tom Odell – Brand Bier Stage – 18.50 uur tot 19.50 uur
Vintage Trouble – 3FM Stage – 14.50 uur tot 15.50 uur
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Door die switch van Tom Odell en Vintage Trouble wel een aanpassing in mijn spoorboekje...
Vrijdag 10 juni – Storksky – The Common Linnets – Gary Clark Jr. – Bastille – Bear’s Den – James Bay – De Staat – Red Hot Chili Peppers
Zaterdag 11 juni – MIAMIGO – The Sore Losers – Lucas Hamming – James Morrison – Skillet (of Garden of Love?)– LIanne La Havas – Nothing But Thieves – Doe Maar – Pusifer – Rammstein
Zondag 12 juni – Harts – Walking on Cars – Vintage Trouble – Slaves – All Time Low – The London Souls – Bing Me The Horizon – Lionel Richie – (goed plekje zoeken) – Sir Paul McCartney
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Wijziging in tijdschame op zondag.
Tom Odell switch met Vintage Trouble

Pinkpop Festival
Let op! Kleine wijziging in het tijdschema op zondag 12 juni, zie hieronder de nieuwe tijden van Tom Odell en Vintage Trouble:
Tom Odell – Brand Bier Stage – 18.50 uur tot 19.50 uur
Vintage Trouble – 3FM Stage – 14.50 uur tot 15.50 uur


deze switch is mij niet duidelijk. maar daar bedoel ik mee wat zal de reden zijn van de switch want ze stonden toch goed ingedeeld... vond ik
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
DennisvdBr wrote:
Wijziging in tijdschame op zondag.
Tom Odell switch met Vintage Trouble

Pinkpop Festival
Let op! Kleine wijziging in het tijdschema op zondag 12 juni, zie hieronder de nieuwe tijden van Tom Odell en Vintage Trouble:
Tom Odell – Brand Bier Stage – 18.50 uur tot 19.50 uur
Vintage Trouble – 3FM Stage – 14.50 uur tot 15.50 uur



deze switch is mij niet duidelijk. maar daar bedoel ik mee wat zal de reden zijn van de switch want ze stonden toch goed ingedeeld… vond ik

Zulke switches zijn altijd omwille van praktische redenen. Een van de twee artiesten die niet op tijd in Landgraaf geraakt ofzo.
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat kygo Nu precies voor Tom odel speelt op de main

En het nieuwe album van kygo bevat een nummer samen met Tom odel ?

Just thinking


Ik vind de wijziging behoorlijk kak had Tom odel best willen meepakken
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Eerste voorlopige setlist volgens rehearsel vanavond van Rammstein is.... Onder voorbehoud

1. nieuw nummer
2. Reise, Reise
3. Hallelujah
4. Zerstören
5. Keine Lust
6. Feuer Frei
7. Seemann
8. Ich tu dir Weh
9. Du riechst so gut
10. Mein Herz brennt
11. Links 2,3,4
12. Ich will
13. Du hast
14. Stripped
15. Ohne dich
16. Engel

Stripped Hallelujah en Zerstören kom je niet vaak meer tegen.

Seemann vind ik erg leuk om er weer bij te hebben
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Nieuwe single van RHCP is vanacht online gegaan. Hij valt mij erg tegen helaas. Ik had gehoopt dat het wat meer zou rocken..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Eerste voorlopige setlist volgens rehearsel vanavond van Rammstein is…. Onder voorbehoud
1. nieuw nummer
YES!!! Dus toch...

6. Feuer Frei
8. Ich tu dir Weh
9. Du riechst so gut
10. Mein Herz brennt
11. Links 2,3,4
12. Ich will
13. Du hast
"Sjun!!" Mooi hoor, lekker dit... Hoopte eigenlijk op 'Waidmanns Heil' nog, misschien een aftrap met 'Rammstein' of 'Rammlied' verwacht.
Maar hier kan ik wel een avondje schor mee schreeuwen hoor ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Nieuwe single van RHCP is vanacht online gegaan. Hij valt mij erg tegen helaas. Ik had gehoopt dat het wat meer zou rocken..
https://youtu.be/5w4d_mmJOGM



Eerste voorlopige setlist volgens rehearsel vanavond van Rammstein is…. Onder voorbehoud
hier is de eerste setlist ook te vinden
http://www.setlist.fm/setlist/rammstein/2016/black-box-music-berlin-germany-63fe8abb.html
zal de setlist wel worden komende weken, ook Pinkpop en Werchter denk ik...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken