http://www.nu.nl/muziek/4212835/paul-mccartney-heeft-pinkpop-optreden-mondeling-toegezegd.html
Paul McCartney heeft het optreden op het festival Pinkpop tot nu toe alleen mondeling toegezegd.
“Verder weet ik ook niets”, geeft organisator Jan Smeets donderdag toe in de Telegraaf. “Behalve dan dat deze artiest al vaker op het allerlaatste moment nee heeft gezegd, anders had McCartney al eerder op Pinkpop gestaan.”
Smeets vergelijkt dit scenario met de Rolling Stones. In 2014 duurde het ook lang tot de verlossende bevestiging kwam. “Het lijkt erop dat het grote Amerikaanse gezelschap waar wij zaken mee doen zelf de bevestiging wereldkundig wil maken. Wij kunnen niets anders dan daar lijdzaam in mee gaan. Wij wachten op hem, hij niet op ons.”
De ex-Beatle staat al lang op Smeets’ zijn persoonlijk verlanglijstje. “Ik ben er niet om hem muzikaal te duiden, maar we hebben het hier over de baas van de popmuziek. We moeten echt Sir tegen hem zeggen, vind ik.”
Debuut
Mocht de Engelsman besluiten om op Pinpkpop op te treden, dan zal dit zijn allereerste keer worden.
Pinkpop vindt dit jaar plaats op 10, 11 en 12 juni.