Paaspop 2020

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik lees net dat de opbouw helemaal stilligt op advies RIVM. Begint toch wel erg spannend te worden nu. Hoop erg voor de organisatie, de bezoekers en de artiesten dat dit doorgang kan vinden ..
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Geloof er niks van dat Paaspop doorgaat. Denk dat zelfs de festivals in juni het lastig gaan krijgen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dat je inderdaad met festivals tot juni in ieder geval geen rekening hoeft te doen.
Hoe jammer dat ook is voor het feestje dat Paaspop altijd is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik lees net dat de opbouw helemaal stilligt op advies RIVM. Begint toch wel erg spannend te worden nu. Hoop erg voor de organisatie, de bezoekers en de artiesten dat dit doorgang kan vinden ..

Gaat echt niet meer gebeuren (helaas).

Denk dat de kans reeel is dat we alle festivals tm juni (Paaspop, BKS, Pinkpop, Boutique, Stadspark, wellicht Graspop) straks kunnen vergeten.

Klote maar is maar even niet anders.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Opbouw ligt stil: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3171165/Opbouw-van-Paaspop-ligt-stil-vanwege-coronavirus
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Komende maandag komen er nieuwe aankondigen voor in ieder geval Brabant. Denk dat ze die even afwachten en daarom de werkzaamheden nu stil hebben gelegd. Maar kans dat Paaspop niet doorgaat, lijkt mij best groot en ook steeds groter worden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.407
600
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze het afkappen nu.
Nu hebben ze nog maar de bouw van een week erop zitten. Dat kost minder geld dan alles last minute afzeggen en alles gewoon neer moeten halen, geeft ze ook minder stress en de bezoekers een mindere klap dan wanneer dit over 2 weken pas gezegd word ofzo.
Artiesten gaan afzeggen, bezoekers komen niet opdagen.
Ze kunnen het budget wat ze nog in de opbouw moeten steken beter bewaren voor volgend jaar zodat ze niet een te grote financiële klap krijgen en het volgend jaar gewoon door kan gaan met op z'n minst een oké line up.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze het afkappen nu.
Nu hebben ze nog maar de bouw van een week erop zitten. Dat kost minder geld dan alles last minute afzeggen en alles gewoon neer moeten halen, geeft ze ook minder stress en de bezoekers een mindere klap dan wanneer dit over 2 weken pas gezegd word ofzo.
Artiesten gaan afzeggen, bezoekers komen niet opdagen.
Ze kunnen het budget wat ze nog in de opbouw moeten steken beter bewaren voor volgend jaar zodat ze niet een te grote financiële klap krijgen en het volgend jaar gewoon door kan gaan met op z’n minst een oké line up.

Ja helemaal mee eens.
 

Kirk Olson

Playlistbediener
18 mrt 2017
12
5
Weet iemand wat de regels zijn voor gedupeerde bbezoekers als een festival om een dergelijke reden wordt afgelast? Er zijn natuurlijk al veel kosten gemaakt, iedereen terugbetalen zou wel 'ns tot faillissement kunnen leiden. Aan de andere kant zijn festivalkaarten niet goedkoop, enige compensatie zou wel op z'n plaats zijn.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
223
316
Weet iemand wat de regels zijn voor gedupeerde bbezoekers als een festival om een dergelijke reden wordt afgelast? Er zijn natuurlijk al veel kosten gemaakt, iedereen terugbetalen zou wel ‘ns tot faillissement kunnen leiden. Aan de andere kant zijn festivalkaarten niet goedkoop, enige compensatie zou wel op z’n plaats zijn.

Je hebt wettelijk recht op een keuze van volledige restitutie van je kaartje en gemaakte kosten die direct aan het festival gerelateerd zijn, zoals voorgekochte munten. Als ze je andere dingen aanbieden (andere datum, volgend jaar) dan kan je akkoord gaan, maar ze moeten als optie hebben dat je alles terug krijgt.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Kirk Olson wrote:
Weet iemand wat de regels zijn voor gedupeerde bbezoekers als een festival om een dergelijke reden wordt afgelast? Er zijn natuurlijk al veel kosten gemaakt, iedereen terugbetalen zou wel ‘ns tot faillissement kunnen leiden. Aan de andere kant zijn festivalkaarten niet goedkoop, enige compensatie zou wel op z’n plaats zijn.

Je hebt wettelijk recht op een keuze van volledige restitutie van je kaartje en gemaakte kosten die direct aan het festival gerelateerd zijn, zoals voorgekochte munten. Als ze je andere dingen aanbieden (andere datum, volgend jaar) dan kan je akkoord gaan, maar ze moeten als optie hebben dat je alles terug krijgt.

Dit is niet in het geval van overmacht zo, staat duidelijk in de algemene voorwaarden bij het kopen van tickets.

Het coronavirus is een epidemie en een duidelijk geval van overmacht. Ik weet niet of een verbod vanuit de overheid of lokale autoriteiten (als gevolg van het coronavirus) ook onder overmacht valt.

In het geval van een definitieve annulering zal de Organisator het volledige aankoopbedrag
inclusief servicekosten terugbetalen aan de oorspronkelijke Koper, dit tegen inlevering van het
Ticket en overige noodzakelijke (contact)informatie/bewijsstukken welke Organisator of Paylogic
van Koper verlangt, tenzij de annulering het gevolg is van overmacht.


Er is in elk geval sprake van overmacht bij terrorisme(dreiging), oorlog, sabotage, stakingen,
noodweer, overstromingen, politiële en/of gemeentelijke aanwijzingen en overige
onvoorziene omstandigheden ten gevolge waarvan naleving van de Overeenkomst
redelijkerwijze niet meer van Organisator of Dienstverlener verlangd kan worden.


Bovenstaande komt uit de algemene voorwaarden. Denk zelf dat gemeentelijke bepaling als gevolg van het coronavirus ook onder overmacht valt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen regeling of geld terug komt in geval van annulering, enkel dat festivals dat volgens mij niet verplicht zijn.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Collega had kaartjes en ski trip naar Tomorrowland winter editie. Is afgelast op last van de Franse overheid. Ze heeft alles tot op de laatste cent terug. Ik hoop dat Paaspop die mogelijkheid ook bied.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
tom93 wrote:
Geloof er niks van dat Paaspop doorgaat. Denk dat zelfs de festivals in juni het lastig gaan krijgen.

Lowlands het eerste festival van 2020
1f622.svg

Dat is wel echt een flink doemscenario zeg. Laten we hopen dat de juni festivals wel kunnen gaan plaatsvinden. Of bedoel je dat je verder geen kaartjes hebt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken