OVERIGE FESTIVALS 2017

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Shit man, ik heb echt de beste zomerlineup ooit gevonden volgens mij. OFF Festival in Polen dit jaar met onder andere Anna Meredith, Anna von Hausswolff, Batushka, Beak>, Boris, Kikagaku Moyo, Michael Gira, PJ Harvey, Preoccupations, Ryley Walker, Shellac, Silver Apples, Swans, Thee Oh Sees, This Heat, Wolves in the Throne Room.

Nog nooit zo'n boeiend zomerfestival gezien. Qua lineup. http://off-festival.pl/en/program/artysci-2017
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.095
http://dailyhive.com/calgary/pemberton-music-festival-2017-cancelled

Festival bubble aan het spatten of gewoon slecht management.. Hm
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Iemand wel eens op Colours of Ostrava geweest? Ik ga dit jaar voor het eerst..

https://www.colours.cz/

Met Justice hebben zij een naam die ik al jaren graag zou zien. Verder vind ik de line up niet heel boeiend, maar ben vooral benieuwd naar het festival.
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Holy shit, iemand de line-up van Rebellion Festivals al gezien?

http://www.rebellionfestivals.com/line-up/days
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Holy shit, iemand de line-up van Rebellion Festivals al gezien?

http://www.rebellionfestivals.com/line-up/days
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Op dinsdag 13 juni ben ik 's ochtends vertrokken naar de mooie Pannonia Fields in Oostenrijk (tegen de grens van Hongarije aan) om 4 dagen te genieten van Nova Rock. Na een lange 13 uur gereden te hebben kwamen we rond 22:00 uur aan op het terrein.
Hier even een paar hoogte en dieptepunten voor degenen die misschien ook eens die kant op zouden willen gaan.

Hoogtepunten:
- De line-up was ronduit geweldig. Vooral op de donderdag hebben we moeten rennen van podium naar podium en maarliefst 10 optredens gezien. Over het hele weekend vooral genoten van Rancid, Architects, System of a Down, Stray From The Path, Of Mice & Men, Pendulum en gek genoeg vond ik Knife Party in de stromende regen ook echt te gek.
- De locatie was perfect. Het terrein en de camping ligt tussen honderden windmolens die 's avonds rood beginnen te knipperen, wat een prachtig uitzicht geeft als je aan het wachten bent op de headliner van de avond.
- Het terrein was heel vet aangekleed, inclusief lichtgevend reuzenrad en booster en palen die vuur omhoog schoten zodra de headliner was afgelopen en iedereen zich naar de camping of naar een van de vele afterparty's begaf.
- De afterparty's waren heel tof. Er was een silent disco, een partytent met rockmuziek en een partytent met dancemuziek.
- De preparty vond elke dag vanaf 12:00 plaats op de camping in de Jagermeister tent, waar o.a. een hilarische karaokeband optrad.
- De sfeer op Nova was stukken beter dan op de festivals waar ik een weekend heen ben geweest. (Pinkpop, Graspop, Paaspop)
- Ze hanteerden een cashless systeem, waarmee je betaalt met een pasje die je elke keer kunt opladen. Voordeel hieraan is dat je dus meteen ziet hoeveel je uitgeeft.
- De prijzen van drank en eten waren heel erg te doen! Voor een stevige hamburger betaalde je 6 euro, en voor een halve liter bier of spritzer maar 4.50. Op de camping in de Jagermeister tent betaalde je zelfs maar 2.50 voor een halve liter.
- Er was een blikkoeler aanwezig op de camping. Binnen een minuutje had je in plaats van warm bier waar je zowat je wat je tong aan kon verbranden een ijskoud blikje.
- Je moest borg betalen voor een stevige plastic beker met een inhoud van een halve liter of een hele liter. Deze kon je het hele weekend weer laten vullen. Ze houden dus rekening met het milieu en het voordeel hiervan was is dat niet het hele terrein bezaaid was met platgetrapte plastic bekertjes. Nadeel was wel dat je de hele dag met zo'n halve liter beker moest rondlopen. Je moest overigens ook 5 euro extra borg betalen voor de camping, dit geld kon je terugkrijgen bij inlevering van een volle vuilniszak.
- Er was een overvloed aan bars en eettentjes. Je hoefde nooit lang in de rij te staan voor je frietje of je biertje.


Dingen die ik jammer vond:
- Sanitair op de camping. De camping was huge, maar er was maar 1 locatie waar douches en fatsoenijke wc's waren geplaatst. (Er stonden een aantal dixi's op de camping, maar deze waren al snel overstroomd, vies en eigenlijk niet meer bruikbaar). Er waren ook maar een paar wasbakken aanwezig waar je even je kop onder de kraan kon houden of je flessen met water kon vullen. Ook hier ontstonden wachtrijen waar je u tegen zegt...
- Het festivalterrein was erg stoffig. Normaal gesproken zeg ik geen nee tegen een moshpit of iets dergelijks, maar met al dat stof dat je inhaleert tijdens het rennen stond ik liever op een afstandje. Gelukkig had het na dag 2 wat geregend waardoor de stoffigheid op dag 3 een stuk minder was.
- Er was maar 1 weg die van en naar de parkeerplaats liep. DIt zorgde voor uren wachten in een snikhete auto om uberhaupt van de parkeerplaats af te kunnen komen. Om half 9 waren we bij de auto, rond half 1 waren we eindelijk van de parkeerplaats af...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Iemand intresse in livestream van Roskilde 2017 ?

https://www.redbull.tv/live/AP-1RA7YXTK12111/roskilde-festival

:mrgreen:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
via nön.at : Frequency Festival , Festival mit mehr Komfort

Veranstalter Harry Jenner kündigt für das diesjährige Megafestival am Traisenufer einen neuen Convenience-Bereich, eine größere Hauptbühne, aber auch mehr Kontrollen an.

Im Wesentlichen wird das Frequency 2017 wie das Frequency 2016 aussehen: Der Caravan-Platz am östlichen Traisenufer, das Cashless-Zahlungssystem, der Night Park im VAZ-Inneren und das ausgebaute Convenience-Programm am Mega-Festival hätten sich bestens bewährt, betont Frequency-Boss Harry Jenner. „Natürlich versuchen wir aber jedes Jahr, hier und da die Schrauben noch weiter anzudrehen und noch mehr dafür zu sorgen, dass aus dem Frequency-Festival ein unvergessliches Gesamterlebnis wird.“ Die NÖN hat den Überblick, was die Besucher beim diesjährigen Mega-Festival erwartet:

- Bezahlung
Das bargeldlose Zahlungssystem wird beibehalten: Konzertbesucher laden Geld auf ihre Chips und zahlen damit Getränke, Speisen,
T-Shirts und mehr. Die elektronische Eintrittskarte will Jenner dann 2018 einführen. Für sie können sich Interessierte voraussichtlich gleich nach dem diesjährigen Frequency-Festival mit dem Early-Bird-Ticket anmelden.

- Sicherheit
Für den Konzert-Bereich kündigt Harry Jenner strengere Kontrollen an. Mehr Security-Kräfte sollen verhindern, dass sich Personen unerlaubt vom Camping-Bereich in den Day Park durchmogeln. Rücksäcke sollen im Gegensatz zum Nova Rock nicht verboten werden, sie werden allerdings genauer unter die Lupe genommen. Jenner empfiehlt, so wenig wie möglich mitzunehmen: „Wer keinen Rucksack oder keine Tasche mit sich führt, kommt drei Mal so schnell durch die Kontrolle.“

Durch die globale Terror-Gefahr lässt sich Jenner nicht schrecken. „Wir haben ein Sicherheitskonzept, zudem wird dieses Jahr die Polizei noch präsenter sein.“ Außerdem werde das Drohnen-Verbot zu 100 Prozent geahndet. Jenner warnt: „Wenn jemand mit einer Drohne erwischt wird, wird das richtig teuer.“

- Komfort
Im Convenience-Bereich wird abermals nachjustiert. Gänzlich neu ist das „Glamping“ (zusammengesetzt aus den Wörtern „Glamour“ und „Camping“): Nahe der Stadtsportanlage können ungefähr 100 Besucher Bungalow-Container, Holzhütten oder Zelte mieten. Mit einem eigenen Sanitärbereich und einer eigenen Zufahrt ist der Gemütlichkeitsfaktor hoch. „Es ist wie ein Hotel am Festival-Gelände“, schwärmt Jenner.

- Essen und VIPs
Der Gastro-Bereich im Norden des Kernbereichs bleibt in etwa gleich – hier kommt es im Angebot zu einigen Änderungen. Die 2016 südlich der Hauptbühne aufgebaute VIP-Bühne wird in den Norden verlagert. Damit schließt sie an den Food-Truck-Bereich an.

- Bühne
Für das mittlerweile neunte Festival am Traisenufer hat Harry Jenner eine neue Hauptbühne parat: Die 90 Meter breite Mainstage wird durch eine fast 120 Meter breite, geschwungene Bühne ersetzt.

- „Grüner“ Gedanke
Für das Green Team sucht Jenner noch Freiwillige. Green Camper werde es wieder zirka 5.000 geben, vermutet Jenner.

Das Festival-Team steckt mitten in den Vorbereitungen für das Spektakel. Harry Jenner geht davon aus, dass von 15. bis 17. August mindestens 120.000 Gäste vor Ort sein werden. „Vielleicht werden es dieses Jahr sogar 130.000 oder sogar 140.000 Besucher.“
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.095
day-for-night.jpg
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.095
De line up van dit jaar is echt fantastisch, als je dan ook nog is door de namen van 'sound' heen gaat dan is dit echt wel een geweldig festival lijkt me. Alee, op papier dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken