Metallica

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.826
1.739
Nog even een update over het koningsdag/metallica/ov verhaal. De gemeente zegt dat Metallica niet de reden is van het inperken van festivals, maar zegt wel dat ze de ArenA gevraagd hebben het concert op 27 april te verplaatsen, wat niet mogelijk bleek.

Dat er op dat moment ook een concert van Metallica plaatsvindt, speelt volgens de gemeente een rol, maar geen hoofdrol. Dat het optreden nét op de drukste dag van het jaar gepland staat, is ongewenst, erkent de gemeente: "De Johan Cruijff Arena is ook nadrukkelijk gevraagd te verplaatsen, maar dit bleek niet mogelijk."

En uit een andere mailwisseling blijkt dat wel weer dat het Metallica concert problemen veroorzaakt:

In een mailwisseling die in handen is van AT5, schrijft de NS begin februari aan de festivalorganisaties dat de komst van Metallica juist wel een 'hoofdreden' van de verwachte problemen is. Het vergunningstelsel zou 'onvoldoende beperkend zijn gebleken', waardoor er op Koningsdag drie evenementen gelijktijdig zijn. "Dit overschrijdt de grenzen van ons aanbod ruim", aldus de NS.

In diezelfde mail noemen de NS en het GVB de krimp van beide festivals als één van de vier scenario's. Als eerste scenario wordt de verplaatsing van het concert in de Johan Cruijff Arena genoemd. Omdat de gemeente op dat moment al laat weten dat dat geen optie is, is dat scenario van tafel, is in de mail te lezen.

Ik vind het maar een vaag verhaal, maar het blijkt dus wel dat de NS/gemeente niet heel blij zijn met het concert op 27 april. Vraag me af of Mojo en de ArenA nog steeds achter de keuze staan, of dat Metallica niet anders kon in het tourschema.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.519
1.984
Lars is er niet bij straks in Amsterdam:

Moet ik misschien toch maar een ticket kopen ;)
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Lars is er niet bij straks in Amsterdam:

Nee hoor, gewoon een 1 April-grap die door deze niet oplettende site pas een dag later werd opgepikt en voor echt werd aangenomen. Als je hier op Metalunderground het bericht leest waar het op gebaseerd is zie je meteen dat het een grap is: "Verbeuren was said to be very excited about the opportunity to perform with "America's number one thrash band" and claimed it had been a while since he was "part of a show people still wanted to see. The musician is expected to also be ready to fill in for Pantera should they need him and is excited about the off days in the tour schedule, as it will give him the opportunity to form another five or six bands." Ik kan me moeilijk aan het idee onttrekken dat het idee voor deze 1 April-grap is ontstaan na het nieuws dat Bram van den Berg van Krezip (en The Dutch Queen Tribute niet te vergeten) bij U2 ging drummen. Die Amerikanen zullen wel gedacht hebben "Hee dat klinkt net als die nieuwe drummer van Megadeth!"
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Ja, die conclusie had ik ook al getrokken, nadat Metallica alleen maar posts plaatste over het nieuwe album.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.368
2.858
Nog meer mensen hier die naar de première van het nieuwe album in de bioscoop gaan? Ben zelf redelijk hyped. De voorlopige reviews die ik lees zijn toch behoorlijk positief. Muzikaal dik in orde en de teksten van James zijn schijnbaar zeer duister en persoonlijk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Nog meer mensen hier die naar de première van het nieuwe album in de bioscoop gaan? Ben zelf redelijk hyped. De voorlopige reviews die ik lees zijn toch behoorlijk positief. Muzikaal dik in orde en de teksten van James zijn schijnbaar zeer duister en persoonlijk.
Blijkbaar alleen volgende week donderdagavond. Lukt me niet jammer genoeg.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.368
2.858
Blijkbaar alleen volgende week donderdagavond. Lukt me niet jammer genoeg.
Klopt Joe, is inderdaad alleen volgende week donderdag in ....... Aantal bioscopen over de hele wereld. .... Omdat ik het aantal niet weet. Hoop alleen dat het wel veeeeel beter is als in 1996. Toen had ik een kaartje gewonnen om tijdens Dynamo open Air het nieuwe album van Metallica te luisteren. "Creatief met Kirk" heette dat toen. Wat een afknapper. Met 100 man in een kale tent naar een stereo set luisteren waar de nieuwe plaat werd afgespeeld😜😜 Ga er van uit dat de beleving aankomende donderdag iets beter is. Met videoclips en gesproken begeleiding van de band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

reaper

Support act
26 okt 2015
1.078
914
Tijdschema
27 april
16.00u - Deuren open
18.00u - Mammoth WVH
18.35u - Pauze
18.55u - Architects
19.55u - Pauze
20.30u - Metallica
23.00u - Verwacht einde

29 april
16.00u - Deuren open
18.00u - Ice Nine Kills
18.35u - Pauze
18.55u - Five Finger Death Punch
19.55u - Pauze
20.30u - Metallica
23.00u - Verwacht einde
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Iemand die interesse heeft....blijkbaar zelf vrije toegang wie geen ticket heeft
 

Bijlagen

  • 337656018_983100285943763_3751884415917929703_n.jpg
    337656018_983100285943763_3751884415917929703_n.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 21

Gebruikers die dit onderwerp bekijken