Metallica

xydroh

Headliner
22 okt 2018
beetje jammer dat de nieuwsbrief aangeeft dat de dvd “S&M 2” vanaf februari 2020 verkrijgbaar is…

maakt dat hele aftellen echt nutteloos
1f606.svg
zouden dat niet gewoon een paar s&m shows in Amerika zijn die die countdown hebben?

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
Is er een nieuw Metallica album onderweg?
METALLICA Could Make New Album In Quarantine, Says LARS ULRICH
Speaking about METALLICA's plans for the coming months while the entire world is dealing with the coronavirus pandemic, Ulrich said (transcribed by BLABBERMOUTH.NET): "We've been sitting around in the last four to six weeks and having numerous conversations. The four members of METALLICA connect via Zoom once a week, and it's great to connect. All four of us are, obviously, in four different locations in four different states right now. But one topic of conversation on these weekly Zoom sessions is what does it look like going forward? What will the next couple of months look like? What will the rest of the year look like? And what will, obviously, say, the next decade look like in terms of how do we create, how do we write music, how do we record music, how do we share music, and how is it all gonna look with the uncertainties ahead of us.

"I think for people like myself, for people in the band, for people in our organization, we can get very comfortable with knowing everything that's in front of us," he continued. "I could pretty much walk you through what the rest of my 2020 looked like, I could start walking you through what my 2021 looked like. We planned everything years ahead. We know where we're gonna be — our calendars and our iPhones are full of all these appointments and all these places we have to travel and so on. And I think it's a great lesson for people like ourselves who like to steer and be on top and control every element of our existence that, all of a sudden, we are sitting here now for the first time in memory not knowing what does the rest of 2020 look like.
But at its core essence is just four guys in room, or connected via Zoom, making music together. And I can tell you that all four of us are really excited about what that could look like. So, will there be a METALLICA quarantine record? I can't tell you, because, again, I don't know how long the quarantine will last. But if you and I and the rest of the world are sitting here six months from now or a year from now, I'd say there's a very good chance."

volledig artikel :
https://www.blabbermouth.net/news/metallica-could-make-new-album-in-quarantine-says-lars-ulrich/

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
is deze tweet van de Promotor in Ierland een toevallige foto van Metallica, of een min of meer bewuste hint naar een tour van Metallica in 2021?
Was nog beter geweest als iemand er überhaupt Metallica onder had gezet in de reacties, maar het lijkt erop alsof niemand Metallica wil zien. Toch grappig.

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
S&M2 Finally Arrives on August 28!

https://www.metallica.com/news/2020-07-15-sm2-arrives-august-28.html

Tracklist

The Ecstasy of Gold
The Call of Ktulu
For Whom the Bell Tolls
The Day That Never Comes
The Memory Remains
Confusion
Moth Into Flame
The Outlaw Torn
No Leaf Clover
Halo on Fire
Intro to Scythian Suite
Scythian Suite, Opus 20 II: The Enemy God And The Dance Of The Dark Spirits
Intro to The Iron Foundry
The Iron Foundry, Opus 19
The Unforgiven III
All Within My Hands
(Anesthesia) - Pulling Teeth
Wherever I May Roam
One
Master of Puppets
Nothing Else Matters
Enter Sandman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
S&M2 Finally Arrives on August 28!

Tracklist

The Ecstasy of Gold
The Call of Ktulu
For Whom the Bell Tolls
The Day That Never Comes
The Memory Remains
Confusion
Moth Into Flame
The Outlaw Torn
No Leaf Clover
Halo on Fire
Intro to Scythian Suite
Scythian Suite, Opus 20 II: The Enemy God And The Dance Of The Dark Spirits
Intro to The Iron Foundry
The Iron Foundry, Opus 19
The Unforgiven III
All Within My Hands
(Anesthesia) – Pulling Teeth
Wherever I May Roam
One
Master of Puppets
Nothing Else Matters
Enter Sandman
En All Within My Hands is al uit! https://www.youtube.com/watch?v=EcG-htmIZR0

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
Er staan toch wel wat beauty's op de setlist die je anders zelden live hoort: Call of Ktulu, The Day that Never Comes, Outlaw Torn (wat blijft dit een fantastisch nummer), No Leaf Clover, Pulling Teeth. Ga ik zeker een keer luisteren.

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
Dat is wat er ook voor dit jaar gepland staat, toch? Oktober dus in de VS, weten we dat ook weer.

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/19/ik-ben-altijd-degene-met-radicale-ideeen-a4009177
Interview
Kirk Hammett: ‘Ik ben altijd degene met radicale ideeën’

Metallica Met een zeventigkoppig symfonieorkest en 20.000 brullende fans nam Metallica ‘S&M 2’ op, een vervolg op de succesplaat uit 1999. Gitarist Kirk Hammett luistert met weemoed. „Het is een pijnlijke herinnering aan wat we deden tot en met september vorig jaar.”

Peter van der Ploeg, 19 augustus 2020

Gitarist Kirk Hammett laat echter aan NRC weten dat een nieuwe plaat nog lang op zich zal laten wachten.
"We hebben onlangs besloten om de muzikale ideeën die we voor Metallica hebben aan elkaar te sturen. We willen graag allemaal weer eens samenkomen met onze ideeën en dan verder werken aan materiaal voor een nieuwe plaat. Het is echt nog pril."

Hammett laat aan NRC weten dat hij moeite heeft met het, op dit moment, zeer rustige bestaan van de band: "Ik werk aan nieuwe songs omdat er gewoon niets anders te doen is voor me. Ik denk inderdaad wel eens: heck, ik kan net zo goed een album met mijn instrumentale muziek uitbrengen, zodat iemand ergens weer iets nieuws heeft om naar te luisteren."

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
Kirk Hammett: mogelijk festivals volgend jaar
zie video na 1:20 : https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fragmenten/video/5180349/vivienne-van-den-assem-vraagt-metallica-hemd-van-het-lijf

CREATIEF MET KIRK
Vivienne van den Assem vraagt metallica hemd van het lijf
Twintig jaar geleden kwam één van de grootste bands van de wereld, Metallica, met de iconische plaat ‘S&M’. Nu is er een opvolger uit en RTL Boulevard sprak met de gitarist van de groep.

Zal dat dan niet gewoon gaan om een herhaling van de festivals die ze eigenlijk deze zomer in Amerika zouden spelen?

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
Zal dat dan niet gewoon gaan om een herhaling van de festivals die ze eigenlijk deze zomer in Amerika zouden spelen?
kan?
maar kan ook gaan om plannen die ze al hadden voor 2021.
Zegut noemde ze oa voor Frankrijk 2021, dat was dan wel pre-corona, maar geen idee hoe ze plannen in elkaar draaien...

Gebruikers die dit onderwerp bekijken