Lowlands 2024

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
324
322
Zet de DJs van 80s Verantwoord daar maar eens neer. Ik vind het fantastisch. Lekker dansen op The Cure, Pet Shop Boys, Depeche Mode, Alphaville, Cutting Crew, Billy Joel, Starship, Madonna, Prince, Ultravox...

Maarja zal niet heel druk worden ben ik bang, dus snap dat ze het niet doen.
De jeugd heeft de toekomst! De enige plek waar ze veel oude muziek draaien is Despacio als dat ooit nog eens langs komt.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Om in te haken op de toegangscontrole en drukte in bepaalde tenten. Ik denk dat we maar een deel van het verhaal bekijken. Lowlands/Mojo heeft zich gewoon te houden aan de afspraken zoals in de vergunning is afgesproken. Onderdeel hiervan zullen de huisregels zijn alsook een plan voor de mensenstroom en vooral het beperken van mogelijke risico's daarbij. Wij kunnen als bezoeker bepaalde zaken wel vervelend of overbodig vinden, echter zo werkt het helaas niet.

Lowlands is er bij gebaat om de regels zo soepel mogelijk te houden of in ieder geval zo fijn mogelijk voor de bezoekers. De vergunningverlener wil vooral zo min mogelijk risico lopen. Het laatste wat Lowlands wil is dat bij een (on)aangekondigd bezoek van de vergunningverlener er bijvoorbeeld mensen flauwvallend/schuimbekkend uit de Bravo worden gehaald of dat iedereen met een flesje sterke drank met dop rondloopt.

Lowlands huurt hier een beveiligingsbedrijf voor in, die moet zorgen dat de middenweg gehandhaafd blijft, ofwel het moet leuk blijven voor de bezoeker en toch zoveel mogelijk binnen de vergunning. Ik heb dit in het Lowlands 2023 topic ook aangegeven: wij (de Nederlander) houden ervan om de grenzen op te zoeken en die is op de do/vr vorig jaar gewoonweg overschreden: te veel flesjes/doppen en vooral vliegende blikjes en flesjes over het publiek. Consequenties: strengere controles, langere wachtrijen en ik denk nog steeds (helaas) herziening van de huisregels, al moeten we de impact van die laatste nog zien. Deze stappen zijn puur een afweging vanuit Lowlands om strengere voorschriften te vermijden. De vergunningverlener houdt minder/weinig rekening met de bezoeker, dus dat is de minst slechte oplossing.

Voorbeelden:
- Er zijn al diverse festivals die geen meegenomen eten en drinken toelaten (bijv: Zwarte Cross). Dit kan een economische overweging zijn, echter de kans is net zo groot dat dit deels vanuit de vergunningverlener komt. Ik denk dat de gemeente/Achterhoek/Provincie wel klaar is met het beeld van dronken, elke tent induikende reputatie die ze hierdoor krijgen.
- De dance-afsluiters in de Alpha en de hardere techno op de zondagnacht i.p.v. de zaterdagnacht: gericht op het beter verspreiden van de mensenmassa. Niet leuk voor mensen die maandag weer moeten werken, maar noodzakelijk. De laatste oplossing is werken met poortjes (en die zijn er ook gewoon al op LL bij bijvoorbeeld de Adonis en vroegere Titty Twister), dit zal Lowlands proberen te vermijden en dus ik verwacht een vernieuwde poging voor een oplossing.
- De gevaarlijke taferelen bij Kees van Hondt in 3 stappen: 1. beveiliging (werkte niet) 2. grotere tent (werkte niet) 3. helaas niet meer uitnodigen (werkt, maar noodoplossing)
Als Lowlands het meenemen van eigen eten en drank gaat verbieden dan is het voor mij wel klaar. Niet omdat ik me op de camping al de tering in wil drinken (ik drink een paar biertjes en verder water) maar omdat uitgebreide ontbijtjes verzorgen voor mij wel integraal onderdeel is van de LL experience. Eitjes bakken, koffie pruttelen, havermoutpap maken, wafels maken... en iedereen die wakker wordt van eten voorzien.
 
Laatst bewerkt:

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
314
263
Als Lowlands het neenemen van eigen eten en drank gaat verbieden dan is het voor mij wel klaar. Niet omdat ik me op de camping al de tering in wil drinken (ik drink een paar biertjes en verder water) maar omdat uitgebreide ontbijtjes verzorgen voor mij wel integraal onderdeel is van de LL experience. Eitjes bakken, koffie pruttelen, havermoutpap maken, wafels maken... en iedereen die wakker wordt van eten voorzien.
Jou had ik naast me moeten hebben staan al die jaren, dan waren de ochtenden zeker wat dragelijker geweest! Warme krentenbollen, meer was er vaak niet te vinden rondom ons tentenkamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Athos

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Jou had ik naast me moeten hebben staan al die jaren, dan waren de ochtenden zeker wat dragelijker geweest! Warme krentenbollen, meer was er vaak niet te vinden rondom ons tentenkamp.
Eten mensen iets anders dan knakworst?

Grapje, ik eet tegenwoordig ook noedels, soep en zelfs burritos!
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Ik heb geen rondvliegende blikjes / flesjes gezien hoor? Wanneer of waar was dat dan?
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
En ook dat je nu geen blikje meer het terrein mee op mag nemen. Dat was nou net wat het weer een klein beetje relaxter maakte op Lowlands :(
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
En ook dat je nu geen blikje meer het terrein mee op mag nemen. Dat was nou net wat het weer een klein beetje relaxter maakte op Lowlands :(
Ik snap echt niet waarom ze dit terug draaien. Gaat tot heel veel verbazing en gedoe leiden bij mensen die het nu juist gewend zijn en naar binnen willen lopen met een geopend blik. Vraag me af hoe strak ze hier nu op gaan zijn.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
En ook dat je nu geen blikje meer het terrein mee op mag nemen. Dat was nou net wat het weer een klein beetje relaxter maakte op Lowlands :(
Mag je het drankje wel weer overgieten in een plastic beker zoals in de tijd voordat je met blik het terrein op mocht?

(Zal in deze tijd van recycling wel niet mogen nu ik er zo over nadenk).
 

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
59
126
Mag je het drankje wel weer overgieten in een plastic beker zoals in de tijd voordat je met blik het terrein op mocht?

(Zal in deze tijd van recycling wel niet mogen nu ik er zo over nadenk).

Zal denk ik allemaal komen door de volgende nieuwe voorschrift in de vergunningsregels:
Vanwege vergunningsvoorschriften zijn glas, glazen flessen en sterke drank (meer dan 15% alcoholpercentage) zowel op de camping als op het festivalterrein niet toegestaan.
Dan is het niet meer te controleren of je een flesje water of een flesje vodka mee neemt het terrein op.
Daarom vast gekozen om het voor de beveiligers makkelijk te maken en helemaal niets meer toe te staan.
Wel zwaar 🤬. Was er net zo aan gewend geraakt.
 
  • Grrr
Waarderingen: LLoww

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
Neem aan dat ze nu ook kappen met dat "Free state of LLoww" want die is ver te zoeken zo

*RECTIFICATIE*

Op de FAQ van de website staat dat het nog wel gedoogd is.
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
99
93
Zal denk ik allemaal komen door de volgende nieuwe voorschrift in de vergunningsregels:
Vanwege vergunningsvoorschriften zijn glas, glazen flessen en sterke drank (meer dan 15% alcoholpercentage) zowel op de camping als op het festivalterrein niet toegestaan.
Dan is het niet meer te controleren of je een flesje water of een flesje vodka mee neemt het terrein op.
Daarom vast gekozen om het voor de beveiligers makkelijk te maken en helemaal niets meer toe te staan.
Wel zwaar 🤬. Was er net zo aan gewend geraakt.
Is dat te controleren? Ik mix altijd van tevoren t een en ander bij elkaar in plastic flesjes, want glas was altijd al verboden (ook t enige waar ze om vroegen) maar heb nooit issues gehad daarmee op Lowlands of de andere festivals.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
Neem aan dat ze nu ook kappen met dat "Free state of LLoww" want die is ver te zoeken zo

*RECTIFICATIE*

Op de FAQ van de website staat dat het nog wel gedoogd is.

I don't want to be that guy, but... er geldt bij kaartverkoop dat de reglementen worden aangehouden, dus als er op de website iets anders staat dan de huisregels dan zou ik er helaas van uit gaan dat de huisregels gelden, en niet wat op de website staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken