Lowlands 2024

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289

Ik weet dat het nodig is – hoewel, dan misschien maar wat minder aankleding? Maar dat het ook werkt, vind ik altijd zo bizar. Nog nooit overwogen een Miele te kopen omdat ze op Lowlands stonden, en Nespresso (stonden blijkbaar ook op Lowlands) zal ik ook geen kopje meer gaan drinken. Maar ik stoor me dan ook vooral aan de bedrijven die er staan. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss en freezeroz

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Van horen zeggen:

‘Je hebt gisteren echt iets superfreaky’s gemist. In de Titty Twister stond een vrouw op het podium die haar eigen bloed dronk. Tapte zo een half champagneglas uit haar arm.’

Maar even serieus, ik ben er twee keer geweest en twee keer prima vermaakt met de paaldanseressen en de hardrock karaoke. Het was gewoon een toffe plek zo in de nacht. Het was een beetje de hardrockversie van de Adonis.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86

Ik weet dat het nodig is – hoewel, dan misschien maar wat minder aankleding? Maar dat het ook werkt, vind ik altijd zo bizar. Nog nooit overwogen een Miele te kopen omdat ze op Lowlands stonden, en Nespresso (stonden blijkbaar ook op Lowlands) zal ik ook geen kopje meer gaan drinken. Maar ik stoor me dan ook vooral aan de bedrijven die er staan. ;-)

"De doelgroep van Lowlands bijvoorbeeld, 18 tot en met 35 jaar"

Ik lees dat ik niet meer in de doelgroep val :( ... aan de andere kant; welke 18jarige kan dit soort prijzige festivals betalen?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
"De doelgroep van Lowlands bijvoorbeeld, 18 tot en met 35 jaar"

Ik lees dat ik niet meer in de doelgroep val :( ... aan de andere kant; welke 18jarige kan dit soort prijzige festivals betalen?
Oeps dan hoor ik er helemaal niet meer thuis. Gelukig heb nog geen kaartje.🤫
Ik denk toch dat het voor de omzet op het terein beter is als de doelgroep wat ouder is. Die kijken niet op van een biertje meer of wat extra te eten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ik zie net een headline dat wij als Lowlanders de asiel nood opvang verdringen op het Walibi terrein. Benieuwd wie hierdoor in gewetensnood komt….. Wel of geen Lowlands? Of geven we meer om onze medemens? Er schijnt geen plan B te zijn 🤔
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
475
Ik zie net een headline dat wij als Lowlanders de asiel nood opvang verdringen op het Walibi terrein. Benieuwd wie hierdoor in gewetensnood komt….. Wel of geen Lowlands? Of geven we meer om onze medemens? Er schijnt geen plan B te zijn 🤔
Eerst de Opwekking en Defqon nog. Zal allemaal niet zo'n vaart lopen vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Waar we een aantal jaar geleden nog wel eens jammer vonden wie er op Summer Sonic stond, missen we uit die eerste batch namen echt helemaal niks. Wat een gedrocht van een line-up. Kan mij herinneren dat daar een Radiohead etc wel eens werd geprogrammeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034

Ik weet dat het nodig is – hoewel, dan misschien maar wat minder aankleding? Maar dat het ook werkt, vind ik altijd zo bizar. Nog nooit overwogen een Miele te kopen omdat ze op Lowlands stonden, en Nespresso (stonden blijkbaar ook op Lowlands) zal ik ook geen kopje meer gaan drinken. Maar ik stoor me dan ook vooral aan de bedrijven die er staan. ;-)
Ik moet zeggen dat ik me er niet aan erger. Maar marketing technisch werken dit soort dingen wel hoor. Alleen het is inderdaad niet zo dat je gelijk naar de winkel rent. Maar kom je in de situatie dat je een Miele ziet staan naast een ander merk, dan zijn 9 van de 10 mensen toch stiekem geneigd om voor die Miele te kiezen. Het gaat vrij onbewust, maar iedereen is daar stiekem op de achtergrond wel gevoelig voor, ook al heb je het zelf niet door.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Novis95

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Ik moet zeggen dat ik me er niet aan erger. Maar marketing technisch werken dit soort dingen wel hoor. Alleen het is inderdaad niet zo dat je gelijk naar de winkel rent. Maar kom je in de situatie dat je een Miele ziet staan naast een ander merk, dan zijn 9 van de 10 mensen toch stiekem geneigd om voor die Miele te kiezen. Het gaat vrij onbewust, maar iedereen is daar stiekem op de achtergrond wel gevoelig voor, ook al heb je het zelf niet door.
Spijker op de kop. Iedereen denkt ongevoelig te zijn voor advertenties omdat ze zichzelf niet direct overstag zien gaan en erbij denken 'je moet wel heel dom zijn om hier in te trappen'. Als merken het alleen van dit effect zouden moeten hebben zou het inderdaad weinig zin hebben. Het idee achter zo'n Miele- powerwash is dat het, naast de naamsbekendheid, ook nog een positieve herinnering aan/associatie met het merk creëert. Reken maar dat als je dan in de mediamarkt staat, je eerder voor die Miele gaat dan voor de Everglades. Advertenties werken zelden met een directe call to action.

Ik ben overigens niet per se tegenstander van de aanwezigheid van grote bedrijven op festivals, zolang ze maar iets enigszins creatiefs/nieuws/nuttigs toevoegen op het terrein. Ik meen me te herinneren dat je een aantal jaar terug je lauwwarme blikken bier kon laten omruilen voor koude Grolsch. Dat is precies het type reclame waar ik meteen achter sta.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Spijker op de kop. Iedereen denkt ongevoelig te zijn voor advertenties omdat ze zichzelf niet direct overstag zien gaan en erbij denken 'je moet wel heel dom zijn om hier in te trappen'. Als merken het alleen van dit effect zouden moeten hebben zou het inderdaad weinig zin hebben. Het idee achter zo'n Miele- powerwash is dat het, naast de naamsbekendheid, ook nog een positieve herinnering aan/associatie met het merk creëert. Reken maar dat als je dan in de mediamarkt staat, je eerder voor die Miele gaat dan voor de Everglades. Advertenties werken zelden met een directe call to action.

Ik ben overigens niet per se tegenstander van de aanwezigheid van grote bedrijven op festivals, zolang ze maar iets enigszins creatiefs/nieuws/nuttigs toevoegen op het terrein. Ik meen me te herinneren dat je een aantal jaar terug je lauwwarme blikken bier kon laten omruilen voor koude Grolsch. Dat is precies het type reclame waar ik meteen achter sta.
Precies dit, zolang een bedrijf een positieve bijdrage levert aan het festival terrein en je niet geforceerd wordt door mensen die producten aansmeren vind ik het prima.
Van mij mag die Cola bar ook weer terugkomen op het water, twee jaar geleden heerlijk vertoefd op de zondagochtend/middag. Lekker een paar uur lang Baco's gedronken en met mensen gekletst.

Ook goede doelen vind ik prima, heb regelmatig gebruik gemaakt van de douches en toiletten van vluchtelingenwerk en mijn munten die ik over heb gedoneerd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dankzij Miele heb ik nu wel zin om onder het genot van een Nespresso in wat nieuwe namen. Om dat vervolgens weg te spoelen met een goed blik Heineken. Om daarna gelijk een fles Bacardi over te staan, terwijl ik op mijn Samsung op Spotify de Lowlands playlist check. Daarna kijk ik op mijn Rabobank echt er een afschrijving onder Oxfam Novib heeft plaatsgevonden van mijn Lowlands ticket. Ja hoor, daar staat tijdelijk Ticketmaster. Gelukkig was de KPN verbinding van mijn kameraad goed genoeg en heeft hij het niet gespendeerd aan tijd op CM.COM.

Verder zijn we niet gevoellig voor marketering hoor.

Maar ik heb serieus wel weer zin in wat nieuwe namen binnenkort.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Dat Nespressoterras vond ik best chill afgelopen jaar. Miele Powerwas vond ik leuk, zoiets mis ik wel de laatste jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Waar we een aantal jaar geleden nog wel eens jammer vonden wie er op Summer Sonic stond, missen we uit die eerste batch namen echt helemaal niks. Wat een gedrocht van een line-up. Kan mij herinneren dat daar een Radiohead etc wel eens werd geprogrammeerd.
Naar aanleiding van je bericht de namen van dit jaar eens naast die van vorig jaar gelegd en toen zag ik die timetable :oops:..

Eerste acts beginnen om 9:30, laatste (live)acts doen tussen 21:30 en 22:00 de lichten uit en op zaterdag gaat er 1 stage met wat DJ's door. Nog nooit gezien. Een festival voor de ochtendmensen zullen we maar zeggen
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en daily

Gebruikers die dit onderwerp bekijken