Lowlands 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Øyafestivalen (NO) heeft zojuist het volgende aangekondigd. Vrij vertaald betekent dat dat Queens of the Stone Age, Big Thief en Wednesday 9 augustus in Oslo staan, naast de aankondiging van Pulp en PJ Harvey op 7 augustus. Meer nieuws in aantocht voor kerst!
Kanshebbers voor Lowlands! Vooral Big Thief mag doorkomen. Ook zie ik het steeds meer gebeuren dat QOTSA een van de headliners wordt.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Ik verwacht The Hillbillies volgend jaar in EU als headliner! Hadden afgelopen weekend een fantastisch show gegeven op Camp Flog Gnaw, en is gewoon headliner waardig. Ook werd er gezegd dat er een album op komst was

Lowlands?
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
473
817
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
Ik merk dit in mijn omgeving ook wel een beetje. Ik zit zelf ook te twijfelen, al komt dat meer omdat ik volgend jaar in maart voor het eerst vader word en daardoor denk ik niet naar meerdere weekend festivals ga in 2024.

Daarnaast zijn er veel mensen in mijn omgeving die heel erg benieuwd zijn waar Lowlands naar toe gaat qua line-up en doelgroep. Merkte afgelopen jaar al dat de doelgroep toch meer gericht is op de "feest/makkelijke" muziek en het nachtprogramma, terwijl het doodstil was bij de indie bandjes. Ook de chaos op donderdag om een plek te vinden en de sanitaire voorzieningen op de camping helpen niet echt mee. Ik blijf LL wel het leukste en meest volledige festival vinden van Nederland (al ben ik nog nooit op BKS geweest), dus als ik volgend jaar naar 1 weekend festival ga, word dat waarschijnlijk uiteindellijk toch LL.
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
805
995
Ik hoor eigenlijk vooral om mij heen dat 300 euro gewoon veel geld is voor velen op het moment.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
Wij willen in 2024 wel weer proberen kaarten te scoren, nadat we vorig jaar voor het eerst sinds 2009 misgrepen. Afgelopen jaar Pukkelpop als alternatief bezocht, maar ook al vonden we dat best een aardig festival, het kwam niet in de buurt bij de Lowlandsbeleving die we altijd hadden. Ook vergeleken met DTRH (waar we ook ieder jaar heen gaan, althans vooralsnog) steekt Lowlands er met kop en schouders bovenuit. En dat komt vooral door het enorme aanbod; altijd wel iets te ontdekken. Gecombineerd met de sfeer maakt dat voor ons het belangrijkste verschil.

Las de verhalen van vorig jaar ook en dat stent weliswaar enigszins ongerust, maar we gaan het toch weer proberen.

BKS lijkt me ook leuk, maar vind het programma net wat te veel indie georiënteerd (hou ik erorm van, maar wil graag afwisseling, vooral dance en hiphop). Pinkpop trekt me allang niet meer zo vanwege de programmering (al blijf ik van oudsher toch een zwak voor dit festival houden, het is toch mijn eerste geweest). Paaspop en Zwarte Cross iets te weinig nadruk op goede programmering en ITGWO vind ik altijd wel aardig programma hebben, maar de doelgroep van dat festival trekt me niet zo aan. Geen zin in hele weekend met havermelkcappucino te moeten lopen. Uiteraard chargeer ik een beetje, het is niet mijn bedoeling karikaturen te maken van andere festivals. Maar het is wel wat maakt dat ik Lowlands altijd onovertroffen vind.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.544
2.016
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
Jup, gingen met een groep van 25 afgelopen jaar. En ondanks dat t leuk was, is er maar een enkeling die op herhaling zou willen gaan. Meesten willen toch DTRH of BKS of vinden het überhaupt te duur om vaak te doen.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
473
817
Las de verhalen van vorig jaar ook en dat stent weliswaar enigszins ongerust, maar we gaan het toch weer proberen.
Moet zeggen dat het uiteindelijk allemaal wel mee viel. Alles op het festival terrein zelf was wat mij betreft gewoon weer prima geregeld. Nooit ergens lang in de rij hoeven staan en er was weer van alles te beleven.

De enige echte verandering was de verschuiving in de mensen die op Lowlands afkomen, maar ook daar heb je weinig last van als je naar andere artiesten gaat.

Ik hoop vooral dat ze bands als Boygenius, Haunted Youth, Heilung, Turnstile, Foals en de wat kleinere bands blijven boeken.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
Nee. De vaste groep waarmee ik ga wil gewoon weer gaan en ook andere bezoekers die ik ken (buren, collega, vriendin) willen ook in 2024 weer gaan.

De mensen waar ik in 1998 voor het eerst mee ging zijn om diverse redenen wel allemaal afgehaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en davadude

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
599
577
Van m'n zus en mij 'hoeft' Lowlands ook niet meer. Het was hartstikke mooi om het afgelopen jaar nog es mee te maken na 17 jr, maar daarentegen stimuleer ik m'n dochter (21) om zéker eens te gaan.
Voor mij zijn er andere festivals die beter bij mij passen zoal BKS en Misty Fields ☺️
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Merken jullie in je omgeving ook dat mensen minder zeker zijn of ze volgend jaar nog naar Lowlands willen? Andere jaren merkte ik dat het buiten kijf stond of Lowlands de festivalplanning van 2024 zou halen. Nu toch meer vrienden die naar alternatieven gaan kijken of in ieder geval de volledige line-up willen afwachten voordat ze blind een kaart aanschaffen. Gewoon mijn bubbel of herkenbaar?
Denk dat wij en onze bubbels gewoon ouder worden, zie ook:
Ik merk dit in mijn omgeving ook wel een beetje. Ik zit zelf ook te twijfelen, al komt dat meer omdat ik volgend jaar in maart voor het eerst vader word en daardoor denk ik niet naar meerdere weekend festivals ga in 2024.
Al boekt Lowlands in 2024 wat een gemiddelde jongeren van 20 - 25 wil zien, dan zijn de kaarten zo weg.
Ik hoor eigenlijk vooral om mij heen dat 300 euro gewoon veel geld is voor velen op het moment.
Zolang er ook een hoop kaarten op ticketswap/ticketmaster voor 100 euro extra verkocht worden, is dit niet echt een probleem. Vaak is het even zuchten om de prijs en weer door.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Athos

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.482
6.150
Ik merk dit in mijn omgeving ook wel een beetje. Ik zit zelf ook te twijfelen, al komt dat meer omdat ik volgend jaar in maart voor het eerst vader word en daardoor denk ik niet naar meerdere weekend festivals ga in 2024.

Daarnaast zijn er veel mensen in mijn omgeving die heel erg benieuwd zijn waar Lowlands naar toe gaat qua line-up en doelgroep. Merkte afgelopen jaar al dat de doelgroep toch meer gericht is op de "feest/makkelijke" muziek en het nachtprogramma, terwijl het doodstil was bij de indie bandjes. Ook de chaos op donderdag om een plek te vinden en de sanitaire voorzieningen op de camping helpen niet echt mee. Ik blijf LL wel het leukste en meest volledige festival vinden van Nederland (al ben ik nog nooit op BKS geweest), dus als ik volgend jaar naar 1 weekend festival ga, word dat waarschijnlijk uiteindellijk toch LL.
Gefeliciteerd!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
kanshebbers lowlands?

F_ccUz0XoAApW1Z
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.849
1.762
Sam Smith zou op zich kunnen, voor de rest zie ik het niet echt gebeuren of ken ik het niet
 

Mois

Playlistbediener
17 mei 2023
18
12
NBT hebben iig nog een gaatje in hun agenda 😋
Dit jaar zó van genoten, van mij mogen ze ieder jaar komen 🤗🥳
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231121_102816_Chrome.jpg
    Screenshot_20231121_102816_Chrome.jpg
    232,6 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken