Lowlands 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Op Lowlands inderdaad headliner en dat voelt met de afgelopen edities niet logisch. Tegelijkertijd vind ik het een ''echte'' lowlands band...maar misschien niet meer in 2023?
Ik vind het een lastige, afgelopen jaren is er weining uit het pop-punk genre geboekt op Lowlands en bij de bands die wel geboekt zijn uit dat genre was het extreem rustig. Ik zou het enorm toejuichen, lekker meebleren met de oude klassiekers en de nieuw uitgebrachte nummers, maar voor mijn gevoel een enorme mismatch met het Lowlands publiek van tegenwoordig.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Op Lowlands inderdaad headliner en dat voelt met de afgelopen edities niet logisch. Tegelijkertijd vind ik het een ''echte'' lowlands band...maar misschien niet meer in 2023?
Ik vind het zelf ook absoluut geen Lowlands band. Juist omdat Lowlands nu vooral voor 'de nieuwe(doorgaans kleinere) headliner' gaat en daar ook mee pronkt.
 

Chicken

Playlistbediener
3 jun 2023
29
14
Voor mij zou blink182 goede nostalgie zijn maar ik twijfel of ik er op lowlands wel zin in zou hebben. Voelt niet als een goede match.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.881
6.120
Ik vind het een lastige, afgelopen jaren is er weining uit het pop-punk genre geboekt op Lowlands en bij de bands die wel geboekt zijn uit dat genre was het extreem rustig. Ik zou het enorm toejuichen, lekker meebleren met de oude klassiekers en de nieuw uitgebrachte nummers, maar voor mijn gevoel een enorme mismatch met het Lowlands publiek van tegenwoordig.
Toch heeft het wel een kleine revival gemaakt. Dingen als Machine Gun Kelly (niet doorgegaan ivm covid), JXDN, KennyHoopla, Yungblud, hebben allemaal invloeden en samenwerkingen gehad met Travis Barker van Blink.

We praten anno 2023 ook weer over Avril Lavinge. Pop/emopunk is wel een klein beetje terug hoor.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
827
859
blink-182 zou echt een geweldige Bravo afsluiter zijn imo! De Alpha zal anno 2023 niet zo snel meer vol staan voor ze maar hoop erg dat ze komen!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.514
1.321
2010 was de laatste keer. Ik heb niks met de band en toen was het niet echt heel druk. Toen ik aan kwam lopen in de oude Alpha kon je gewoon nog naar binnen lopen. Ze waren toen headliner.

Echter….. het nieuwe nummer More than you know….. by far mijn meest favoriete nummer van het moment. En het zijn wel iconen geworden. Travis Barker een enorme bekendheid. Ze hebben nieuw materiaal, spreken wellicht een nieuwe jonge doelgroep aan en verkopen toch de ziggo uit.

Ik zeg, kom maar door 🤘🏻🔥‼️
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
De Fik 3 is echt een sick album ook, en zou het wel vet vinden om een show van Burning Fik te zien. Zitten genoeg toffe artiesten tussen die namen trekken: Yayo, Abel, Gotu en genoeg toffe namen die mensen niet kennen maar wel hard zijn: Zeldzame, Firoza, Zeevlinder, etc. Misschien zelfs een stukje Job en Fred Band?

Weet niet of ze het in een uur kunnen passen, het nieuwe album sws maar het vetste zou natuurlijk zijn als alle artiesten ook iets van hun solowerk deden.

En met dat nieuwe Sticks album en zijn afwezigheid dit jaar is dat toch ook wel echt een must, die man heeft 3-4 nieuwe albums uitgebracht sinds z'n laatste LL performance.
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
179
557
Sampha met zn nieuwe album vandaag is een perfecte Bravo artiest
Dit lijkt me ook een hele logische toevoeging. Stond er in 2017 ook en was toen een van mijn stiekeme hoogtepuntjes.

En met dat nieuwe Sticks album en zijn afwezigheid dit jaar is dat toch ook wel echt een must, die man heeft 3-4 nieuwe albums uitgebracht sinds z'n laatste LL performance.
Ik vond het eigenlijk al gek dat hij er vorig jaar niet stond. Dit jaar kan het haast niet anders. Ik was vorige week bij de luistersessie van zijn nieuwe album en daar had hij het herhaaldelijk over zijn Lowlands-ambities voor 2024. Zal in ieder geval niet aan hem liggen als het niet gebeurt.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
De Fik 3 is echt een sick album ook, en zou het wel vet vinden om een show van Burning Fik te zien. Zitten genoeg toffe artiesten tussen die namen trekken: Yayo, Abel, Gotu en genoeg toffe namen die mensen niet kennen maar wel hard zijn: Zeldzame, Firoza, Zeevlinder, etc. Misschien zelfs een stukje Job en Fred Band?

Weet niet of ze het in een uur kunnen passen, het nieuwe album sws maar het vetste zou natuurlijk zijn als alle artiesten ook iets van hun solowerk deden.

En met dat nieuwe Sticks album en zijn afwezigheid dit jaar is dat toch ook wel echt een must, die man heeft 3-4 nieuwe albums uitgebracht sinds z'n laatste LL performance.
zouden ze een 'label' boeken i.p.v. 1 bepaalde artiest? Voorbeelden uit het verleden?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
New Wave. Ook in het verleden deden ze blokjes met meerdere hiphopartiesten in een uur.

Afsluiter Heineken (dus om middernacht) is een goeie plek voor Burning Fik 3.
New Wave was ik alweer helemaal vergeten inderdaad. Voelt haast als de vorige eeuw...

De link tussen Eric en Gotu Jim maakt dit ook best plausibel.
 

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
New Wave was ik alweer helemaal vergeten inderdaad. Voelt haast als de vorige eeuw...

De link tussen Eric en Gotu Jim maakt dit ook best plausibel.
Welke link? Je weet meer dan ik.

Het is wel ietwat out there maargoed, daardoor des te leuker toch.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken