Lowlands 2024

Athos

Dagopener
13 jul 2023
521
757
Niet beter om even dit jaar over te slaan en DTRH te doen? Vind (Nederlandse) herhaling altijd zo jammer

Niks gezegd, was 2022
Jup, in 2022 de vrijdagopener in de X-Ray. Volgende keer een slagje groter vermoed ik.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Aangezien ze steevast het kopje metal (Hard Rock?) blijven toevoegen op de site, zit ik toch stiekem even de opties van reeds bekende tourende bands te bekijken in aug 2024.....

In deze categorie lijken mij The Warning (uitstekend voorprogramma bij Royal Blood dit jaar), Brutus en Watain (mochten ze weer een poppenkast a la Heilung willen) prima opties. Om niet gelijk in Clichés te vallen, maar een band als The Warning die tourt tijdens lowlands is toch een 1+1'tje?

Nog andere suggesties waarvan we weten dat ze touren, ook buiten dit genre?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Ik snapte eigenlijk al niet dat ze Brutus vorig jaar niet hadden geboekt. Gemiste kans als je het mij vraagt.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Manic Street Preachers gaan in juli door het VK touren. In augustus wellicht door naar het vaste land?
Die hebben voor mijn gevoel al heel lang niet meer op een Nederlandse major gestaan. Kan mij alleen zo even Pinkpop 2011 herinneren. Waar zouden die hedendaags op lowlands staan? In de middag in de alpha?
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
521
757
Die hebben voor mijn gevoel al heel lang niet meer op een Nederlandse major gestaan. Kan mij alleen zo even Pinkpop 2011 herinneren. Waar zouden die hedendaags op lowlands staan? In de middag in de alpha?
Bravo of Heineken denk ik eerder. Maar bij gebrek aan andere acts zou vroeg slot in de Alpha ook wel kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Athos

Dagopener
13 jul 2023
521
757
Zou blink-182 nog een optie zijn als wat oudere band voor Lowlands? Zijn sinds kort weer bij elkaar, nieuw muziek uit en momenteel met een zaaltour door Europa bezig. Denk dat ze wel een groot publiek kunnen trekken op Lowlands, hoeft niet als headliner natuurlijk, maar sub-Alpha zou wel cool zijn.
Mochten ze festivals doen volgend jaar zou ik ze wel op Pinkpop of Lowlands verwachten
Net hun meest recente nummer gehoord. Wat is dát slecht zeg. Zelden zo'n bagger gehoord.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik heb het geld voor de voorverkoop alweer gereserveerd. Ben benieuwd wat de ticketprijzen gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.639
2.141
Ik heb het geld voor de voorverkoop alweer gereserveerd. Ben benieuwd wat de ticketprijzen gaan doen.
Ik durf het juist weer beter aan om te wachten voor de festivals waar ik eventueel naartoe wil. Had ik dat bij DTRH en LL gedaan, had ik me zo bijna 200 bespaard afgelopen jaar ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
335
341
Big Thief stevige kanshebber voor Lowlands dit jaar. Staan tussen 23 en 26 augustus op Canela Party in Malaga. O.a. ook Gilla Band, Crack Cloud, Wednesday en Protomartyr staan daar.
Laten we het hopen. Het aantal indie-darlings op het festival mag wel weer omhoog, al mag het publiek moet het publiek dat wel belonen door op te dagen voor het concert. Al is dat natuurlijk wel een kip-ei verhaal. Als je ze boekt moet er animo voor zijn, maar publiek komt pas als de namen er zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Laten we het hopen. Het aantal indie-darlings op het festival mag wel weer omhoog, al mag het publiek moet het publiek dat wel belonen door op te dagen voor het concert. Al is dat natuurlijk wel een kip-ei verhaal. Als je ze boekt moet er animo voor zijn, maar publiek komt pas als de namen er zijn.
Big Thief is hartstikke welkom, maar zo slecht gesteld was het afgelopen jaar toch niet met de 'indie-darlings?'. In de bovenste regionen miste je wellicht wat, maar de mid- en undercard was op dat gebied prima in orde vond ik zelf. Ik beleefde 2022 als een matiger jaar hierin.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
In een ander topic al gedeeld, maar de tour van The Smashing Pumpkins in de UK staat een Lowlands-passage komend jaar niet in de weg. Tijd dat ze weer eens langshuppelen in Biddinghuizen.
 
12 nov 2016
664
396
Big Thief is hartstikke welkom, maar zo slecht gesteld was het afgelopen jaar toch niet met de 'indie-darlings?'. In de bovenste regionen miste je wellicht wat, maar de mid- en undercard was op dat gebied prima in orde vond ik zelf. Ik beleefde 2022 als een matiger jaar hierin.
De indie-darlings trokken dit jaar hooguit halfvolle tenten. Luistermuziekpubliek gaat niet zo automatisch weer terug naar Lowlands. Maat ik hoop ook op alweer een goeie balans met dit soort namen inbegrepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

gesp

Support act
11 jun 2018
1.108
330
Eens dat de opkomst bij de 'indie darlings' beschamend laag was. Kwalitatief kan het nog helemaal in orde zijn, in een tent die voor een kwart gevuld is speelt elke band eigenlijk een verloren wedstrijd.

Mijn zorg zit dat we eerder minder dan meer van dit soort namen gaan zien de komende edities. En dat zelfs als The Smashing Pumpkins of Manic Street Preachers beschikbaar zouden zijn Lowlands ze laat lopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • alsnog
  • Mrc