Lowlands 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Dimitri Vegas en Like Mike of sterker nog: Charlotte de Witte.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Dan denk ik Charlotte De Witte! Haar populariteit word echt onderschat! Bij pukkelpop stond het veld voller dan bij elke act dan ook op Arctic Monkeys na. En elke show van haar in Nederland is ook vrijwel uitverkocht, zou ik heel vet vinden als LL-headliner
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Meer dan prima naast twee enorme klappers op de andere dagen imo.
We gaan het moeten zien ja. Het liefst drie klappers he, zoals we van Lowlands gewend zijn. ;)

Wil hier graag voor de eerste keer heen volgend jaar maar Charlotte de Witte zou een naam zijn die mij absoluut niet trekt. Die dag op Pukkelpop was ik zelfs vergeten dat er na Tame nog iets speelde toen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Dit jaar hadden we The Opposites, dus het zijn niet altijd drie klappers haha.

Ik dacht eerst aan Angele maar die krijgt hier de Afas ook niet vol. En Oscar and the Wolf stonden er dit jaar al toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Misschien om de andere headliners te compenseren? Elke Belg buiten Stromae zal niet echt duur zijn.
Valt me wel de laatste tijd op Lowlands minder geld steekt in hun lineup itt Pukkelpop, en dat die kloof steeds groter wordt. Ook Pukkelpop boekte Charlotte de Witte, maar die stond naast een drietal als Slipknot, Tame Inmala en Arctic Monkeys.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Valt me wel de laatste tijd op Lowlands minder geld steekt in hun lineup itt Pukkelpop, en dat die kloof steeds groter wordt. Ook Pukkelpop boekte Charlotte de Witte, maar die stond naast een drietal als Slipknot, Tame Inmala en Arctic Monkeys.
Denk dat het er mee te maken heeft dat je voor pkp ook dagkaarten kan kopen en voor LL niet. Bij pkp moet dus elke dag op zichzelf kunnen staan en bij LL is dat enkel voor het hele weekend het geval waardoor het minder zal meetellen in de kaartverkoop als een headliner wat minder is. Vind charlotte de witte als headliner persoonlijk erg matig, maar ik denk dat veel van de lowlandsgangers vandaag de dag t wel zien zitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Denk dat het er mee te maken heeft dat je voor pkp ook dagkaarten kan kopen en voor LL niet. Bij pkp moet dus elke dag op zichzelf kunnen staan en bij LL is dat enkel voor het hele weekend het geval waardoor het minder zal meetellen in de kaartverkoop als een headliner wat minder is. Vind charlotte de witte als headliner persoonlijk erg matig, maar ik denk dat veel van de lowlandsgangers vandaag de dag t wel zien zitten.
Ja precies… Het nadeel aan die weekendtickets is toch dat ze veel minder geld steken in hun lineup tov andere festivals van hun grootte. Want naast de headliners vindt ik het ook ‘in de breedte’ een stuk minder geworden tov 2019 en vroeger.

De 2020/2022 lineups hebben mij niet echt overtuigd om eens Lowlands te doen. En uiteindelijk ben ik toch iemand die komt voor de muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger
12 nov 2016
655
392
Billie Eilish zal er dit jaar wel staan, die kost dan gegarandeerd een hoop poen.

Charlotte de Witte B2B Vieze Azbak ofzo als Alpha afsluiter lijkt mij wel leuk.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Ja precies… Het nadeel aan die weekendtickets is toch dat ze veel minder geld steken in hun lineup tov andere festivals van hun grootte. Want naast de headliners vindt ik het ook ‘in de breedte’ een stuk minder geworden tov 2019 en vroeger.

De 2020/2022 lineups hebben mij niet echt overtuigd om eens Lowlands te doen. En uiteindelijk ben ik toch iemand die komt voor de muziek.
Bij LL gaan ook steeds meer mensen "voor t feestje" en de fomo dan voor de muziek heb ik het gevoel. Ook binnen mijn groep is iedereen t er over eens om dit jaar sws weer naar lowlands te gaan terwijl ik de line up nog wel even af wil wachten. Afgelopen jaar viel me toch iets tegen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Of Christine and the Queens. Maar iedere Belgische act als headliner zou ook weer een tegenvaller zijn.
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Charlotte de Witte lijkt me echt een hele vreemde headliner voor een feest als Lowlands, die zetten ze toch gewoon in de Bravo als ze haar boeken lijkt me. Ben zelf echt wel liefhebber van techno en ook CDW kan ik prima hebben, maar dat zou ik echt wel een zwaktebod vinden. 'Normale' headliners brengen veel meer show en dynamiek met zich mee dan iemand als Charlotte die toch 'gewoon een setje draait'. Da's ook gelijk waarom iemand als Reinier Zonneveld me een hele rare headliner zou lijken.

Maar goed, even los van de headliner discussie hoop ik van harte dat Franc Moody er staan dit jaar! Krijg van sommige van hun platen echt wel een dikke glimlach op m'n gezicht. Stonden volgens mij voor 2021 op de lineup, maar zijn toen niet opnieuw op het affiche gekomen voor 2022. Lijkt me wel een leuke optie die enigszins in het straatje past van andere best populaire acts als Jungle en Parcels
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Een headliner (of grote act) en daarachter Charlotte de Witte als headliner in de alpha tot 1 zie ik wel gebeuren. Werkte op Pukkelpop ook
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
686
623
Maar goed, even los van de headliner discussie hoop ik van harte dat Franc Moody er staan dit jaar! Krijg van sommige van hun platen echt wel een dikke glimlach op m'n gezicht. Stonden volgens mij voor 2021 op de lineup, maar zijn toen niet opnieuw op het affiche gekomen voor 2022. Lijkt me wel een leuke optie die enigszins in het straatje past van andere best populaire acts als Jungle en Parcels

Dit hoop ik ook van harte! Wilde tickets scoren voor Paradiso, maar helaas al uitverkocht. Omdat ze in 2021 ook al op het lijstje stonden verwacht ik wel dat ze komen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken