Lowlands 2023

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ja, ik hoor je. Dit zou ik ook geen waardige namen vinden.

Anderzijds ben ik nogsteeds aan het pushen voor Childish Gambino die niet meer optreedt noch muziek maakt hahaha, we dromen allemaal weleens.

Heeft Post Malone eigenlijk ooit op LL gestaan?
Billie Eilish en Blur zijn meer dan headliner waardig op Lowlands.
Daar mag ook gewoon een iets kleinere naam bij als derde headliner.
We hebben het over Lowlands niet over Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en @Marc

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
741
1 dag chemical brothers afsluiter alpha
1 dag sigur ros afsluiter bravo
en dan nog 1 dag wat moois afsluiter heineken

ben ik al tevreden
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Billie Eilish en Blur zijn meer dan headliner waardig op Lowlands.
Daar mag ook gewoon een iets kleinere naam bij als derde headliner.
We hebben het over Lowlands niet over Werchter.
Precies, en headliners zijn
2015 called...
Blur is bijzonder omdat ze zelden touren. En over het algemeen zijn de headliners per definitie al wat jaartjes bezig om die plek te rechtvaardigen. Billie was in 2015 overigens 14 jaar. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Een beetje afgaand op wat er tourt deze zomer, nog niet op een ander Nederlands festival staat en bij Lowlands zou moeten passen kom ik uit op dit lijstje als mogelijke Alpha headliners:

- Billie Eilish (lijkt me heel waarschijnlijk)
- Blur (gaat sowieso op BKS of LL komen)
- The Chemical Brothers (stonden er in 2020 en 2021 ook op)
- Arcade Fire (wellicht lastig ivm het recente nieuws)
- Imagine Dragons (please no)
- Moderat (imo groot genoeg om de Alpha af te sluiten)
- The Killers (kleine kans, maar wel op Reading vlak na Lowlands)
- Stormzy
- The Strokes

Qua mogelijke Bravo afsluiters ook wel leuke artiesten mogelijk denk ik zo:

- Foals
- M83
- Iggy Pop
- Sigur Ros
- Jamie xx

Aanvullingen zijn welkom :)

Ik denk dat we na de eerste namendrop van BKS wel eventueel wat namen met potlood kunnen gaan opschrijven
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en daily

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Een beetje afgaand op wat er tourt deze zomer, nog niet op een ander Nederlands festival staat en bij Lowlands zou moeten passen kom ik uit op dit lijstje als mogelijke Alpha headliners:

- Billie Eilish (lijkt me heel waarschijnlijk)
- Blur (gaat sowieso op BKS of LL komen)
- The Chemical Brothers (stonden er in 2020 en 2021 ook op)
- Arcade Fire (wellicht lastig ivm het recente nieuws)
- Imagine Dragons (please no)
- Moderat (imo groot genoeg om de Alpha af te sluiten)
- The Killers (kleine kans, maar wel op Reading vlak na Lowlands)
- Stormzy
- The Strokes

Qua mogelijke Bravo afsluiters ook wel leuke artiesten mogelijk denk ik zo:

- Foals
- M83
- Iggy Pop
- Sigur Ros
- Jamie xx

Aanvullingen zijn welkom :)

Ik dat dat we na de eerste namendrop van BKS wel eventueel wat namen met potlood kunnen gaan opschrijven
Mooi overzicht
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Inderdaad een mooi
Een beetje afgaand op wat er tourt deze zomer, nog niet op een ander Nederlands festival staat en bij Lowlands zou moeten passen kom ik uit op dit lijstje als mogelijke Alpha headliners:

- Billie Eilish (lijkt me heel waarschijnlijk)
- Blur (gaat sowieso op BKS of LL komen)
- The Chemical Brothers (stonden er in 2020 en 2021 ook op)
- Arcade Fire (wellicht lastig ivm het recente nieuws)
- Imagine Dragons (please no)
- Moderat (imo groot genoeg om de Alpha af te sluiten)
- The Killers (kleine kans, maar wel op Reading vlak na Lowlands)
- Stormzy
- The Strokes

Qua mogelijke Bravo afsluiters ook wel leuke artiesten mogelijk denk ik zo:

- Foals
- M83
- Iggy Pop
- Sigur Ros
- Jamie xx

Aanvullingen zijn welkom :)

Ik denk dat we na de eerste namendrop van BKS wel eventueel wat namen met potlood kunnen gaan opschrijven
Mooi overzicht inderdaad. Van mij hoef het niet maar verwachten we weer een nederlandse headliner? En wie zou dat dan kunnen zijn? Goldband?

En wellicht The Prodigy? Headlinen Exit festival in 2023!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Inderdaad een mooi

Mooi overzicht inderdaad. Van mij hoef het niet maar verwachten we weer een nederlandse headliner? En wie zou dat dan kunnen zijn? Goldband?

En wellicht The Prodigy? Headlinen Exit festival in 2023!
Nederlandse headliner zou me niets verbazen nee. Zeker niet als je twee grote headliners kunt boeken (zeg Blur en Billie Eilish of zo). En op zich zou ik dat ook helemaal niet erg vinden: als een Nederlandse band het aankan en het verdiend heeft, waarom niet?

Alleen zie ik ban Nederlandse bodem op dit moment enkel Goldband de Alpha helemaal vol spelen en die staan al op Pinkpop. Zouden ze dat doen? Een headliner die ergens midden op de dag speelt bij Pinkpop?
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Nederlandse headliner zou me niets verbazen nee. Zeker niet als je twee grote headliners kunt boeken (zeg Blur en Billie Eilish of zo). En op zich zou ik dat ook helemaal niet erg vinden: als een Nederlandse band het aankan en het verdiend heeft, waarom niet?

Alleen zie ik ban Nederlandse bodem op dit moment enkel Goldband de Alpha helemaal vol spelen en die staan al op Pinkpop. Zouden ze dat doen? Een headliner die ergens midden op de dag speelt bij Pinkpop?
Volgens management Goldband doen ze komend seizoen alleen festivals die ze dit jaar niet hebben gedaan. En zeker geen headline-spots. Publiek moet hongerig blijven he. :)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
566
167
Hoe realistisch is het eigenlijk dat LL blur boekt? Ik hoop t van harte, maar als je kijkt naar hoe leeg t stond bij liam gallagher denk ik nou niet dat heel veel LL-gangers warm draaien voor nog zo'n Britpop topper. Denk dat de organisatie naar iets actuelere acts kijkt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Hoe realistisch is het eigenlijk dat LL blur boekt? Ik hoop t van harte, maar als je kijkt naar hoe leeg t stond bij liam gallagher denk ik nou niet dat heel veel LL-gangers warm draaien voor nog zo'n Britpop topper. Denk dat de organisatie naar iets actuelere acts kijkt.
Vooral dat Gorillaz en The Good, The Bad & The Queen er ook stonden. Dus er is wel waardering voor Damon Albarn zijn werk. Misschien iets betaalbaarder geworden ook?

Maar ergens ben ik ook bang dat ze NL volledig overslaan net zoals hun vorige tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Vooral dat Gorillaz en The Good, The Bad & The Queen er ook stonden. Dus er is wel waardering voor Damon Albarn zijn werk. Misschien iets betaalbaarder geworden ook?

Maar ergens ben ik ook bang dat ze NL volledig overslaan net zoals hun vorige tour.
Nu ze zelfs op de Lokerse Feesten staan zou dat wel heel pijnlijk zijn.

Ik houd hoop op BKS in ieder geval. Blur is laat beschikbaar geworden, maar het feit dat BKS pas laat met namen gaat komen en de BKS-headliners ook niet voor het oprapen liggen dit jaar, zijn volgens mij wel goede tekenen. Bovendien is het gewoon een perfecte headliner voor dat festival.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Nu ze zelfs op de Lokerse Feesten staan zou dat wel heel pijnlijk zijn.

Ik houd hoop op BKS in ieder geval. Blur is laat beschikbaar geworden, maar het feit dat BKS pas laat met namen gaat komen en de BKS-headliners ook niet voor het oprapen liggen dit jaar, zijn volgens mij wel goede tekenen. Bovendien is het gewoon een perfecte headliner voor dat festival.
Maar hadden ze die niet al bekend gemaakt dan? Want voor BKS is het natuurlijk de big fish. En tel daarbij ook de geografische afstand tussen Lokeren en Hilvarenbeek. Dan missen ze hierdoor een flink aantal Belgische fans wat voor BKS best wel een ding is. Dan is Biddinghuizen misschien ook net iets logischer?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Maar hadden ze die niet al bekend gemaakt dan? Want voor BKS is het natuurlijk de big fish. En tel daarbij ook de geografische afstand tussen Lokeren en Hilvarenbeek. Dan missen ze hierdoor een flink aantal Belgische fans wat voor BKS best wel een ding is. Dan is Biddinghuizen misschien ook net iets logischer?
Zou kunnen, maar ik vraag me af of BKS Blur zou laten schieten puur omdat ze ook al in Lokeren staan. Ik denk dat die Blur altijd wel willen boeken als de kans er is. En voor Blur zelf maakt het ook weinig uit denk ik, die doen gewoon 1 show per land. Zou evt. wel kunnen dat MOJO Blur van BKS weggekaapt heeft en per sé op Lowlands neer wil zetten.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Hoe realistisch is het eigenlijk dat LL blur boekt? Ik hoop t van harte, maar als je kijkt naar hoe leeg t stond bij liam gallagher denk ik nou niet dat heel veel LL-gangers warm draaien voor nog zo'n Britpop topper. Denk dat de organisatie naar iets actuelere acts kijkt.
Dat kwam ook wel een beetje omdat Sam Fender (toch wel een nieuwe Britpop revelatie, toch?), Eefje de Visser én Jungle in de tenten eromheen stonden voor, tijdens en vlak na Liam. De drie genoemde artiesten zijn volgens mij behoorlijk populair onder t LL publiek, en dan wordt de ouwe rocker geskipt. Tenminste, das mijn redenering dan..

Denk dat ie een vollere Alpha gehad had als ie nét iets anders in het blokkenschema had gestaan.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Net in het DTRH geplaatst, maar Ben Howard heeft nu net op zijn insta geteased met een nieuw nummer + optreden eind juli. Lijkt mij dat daar een tour aankomt en dat maakt hem direct een kanshebber voor Lowlands lijkt mij. Headliner Alpha gaat hij niet meer zijn, maar wellicht Bravo of Heineken afsluiter wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Broodrooster

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Dat kwam ook wel een beetje omdat Sam Fender (toch wel een nieuwe Britpop revelatie, toch?), Eefje de Visser én Jungle in de tenten eromheen stonden voor, tijdens en vlak na Liam. De drie genoemde artiesten zijn volgens mij behoorlijk populair onder t LL publiek, en dan wordt de ouwe rocker geskipt. Tenminste, das mijn redenering dan..

Denk dat ie een vollere Alpha gehad had als ie nét iets anders in het blokkenschema had gestaan.

Dat blokkenschema op vrijdagavond was inderdaad verschrikkelijk ja. Dat Sam Fender tegenover Liam stond zal wel deels met een half lege Alpha te maken hebben gehad, volgens mij regende het toen ook nog. Neemt verder niet weg dat Liam onder de jonge bezoekers wat minder populair zal zijn tegenwoordig.
Ben erg benieuwd hoe druk het bij Blur zou zijn als ze komen!
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Net in het DTRH geplaatst, maar Ben Howard heeft nu net op zijn insta geteased met een nieuw nummer + optreden eind juli. Lijkt mij dat daar een tour aankomt en dat maakt hem direct een kanshebber voor Lowlands lijkt mij. Headliner Alpha gaat hij niet meer zijn, maar wellicht Bravo of Heineken afsluiter wel.
Zou ik echt een hele fijne boeking vinden voor Bravo of Heineken inderdaad!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Dat kwam ook wel een beetje omdat Sam Fender (toch wel een nieuwe Britpop revelatie, toch?), Eefje de Visser én Jungle in de tenten eromheen stonden voor, tijdens en vlak na Liam. De drie genoemde artiesten zijn volgens mij behoorlijk populair onder t LL publiek, en dan wordt de ouwe rocker geskipt. Tenminste, das mijn redenering dan..

Denk dat ie een vollere Alpha gehad had als ie nét iets anders in het blokkenschema had gestaan.
De stortbui vlak voor zijn show zal ook niet meegeholpen hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken