Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Gotu Jim ook weer, rot eens op met die boeking van je schoonzoon EvE...

Weval(al 8 keer gezien, maar bon) Charlotte Adigery en ZG zijn wel prima inderdaad, maar nou ook niet waarvan je heel erg enthousiast kan worden lijkt mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: inflatiemunt en hendrik1

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Van de nieuwe lading namen ken ik persoonlijk niks. Iemand enig idee of er een act met wat pit of energie tussen zit? Voor mijn gevoel mist dat nog erg in de line up van dit jaar.

In 2020 had je namen zoals Soulwax, kaytranada, jpemafia, rex orange county, Denzel curry, city morgue, goldlink, Ezra collective, stormzy. Vooral qua hiphop is de line up eeeerg achteruit gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buddha84

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Sommige nieuwe namen staan voor mijn gevoel elk jaar op lowlands. Daarnaast ook wel weer te verwachten acts (gotu Jim). Had nog ergens hoop op iets als Smiths & Burrows of iets vanuit Pinkpop, maar helaas.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja de mustsees blijven wat mij betreft echt een beetje weg. Ik wacht het blokkenschema wel even af hoe mijn route af. Ga ik toch om nog wat acts af te strepen (Burna Boy of een Jack Harlow) waar ik misschien minder iets mee heb, of ga ik toch naar een The Kooks of James Blake die ik al een triljoenduizendkeer (ik overdrijf hier niet, ok een klein beetje dan) heb gezien maar altijd wel geinig vind.

Het enige wat die combi voor mij dit jaar echt heeft is Wet Leg maar verder heb ik nog weinig hokjes ingevuld dit jaar.
 

poedel

Playlistbediener
4 jul 2018
16
13
Waarschijnlijk onbekende naam voor meesten maar een die mij blij maakt is For Those I Love. Spoken word op ruwe, melodieuze Britse beats. Heel intens, verwacht dat dit in X-Ray fenomenaal gaat worden
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Waarschijnlijk onbekende naam voor meesten maar een die mij blij maakt is For Those I Love. Spoken word op ruwe, melodieuze Britse beats. Heel intens, verwacht dat dit in X-Ray fenomenaal gaat worden
Sorry, maar ik vind dit echt talentloze bagger.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Net even door de nieuwe namen in de Spotify lijst gevlogen: Kill Birds klinkt wel ok. La Brigade Du Kif stond al op m'n lijstje voor 2020/2021 dus die nemen we mee. Prins S en de Geit is ook wel tof en Altin Gun. Had inderdaad alleen nog wel wat meer klappers verwacht.
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Waarschijnlijk onbekende naam voor meesten maar een die mij blij maakt is For Those I Love. Spoken word op ruwe, melodieuze Britse beats. Heel intens, verwacht dat dit in X-Ray fenomenaal gaat worden
Normaal wel fan van Britse acts, maar hier word ik ook niet echt warm van.
Iets als W. H. Lung naar mijn mening wel erg welkom, alleen stonden zij eerder dit jaar al op Pinkpop.

Ik heb sowieso het idee dat andere festivals in Nederland (op WooHah na) in verhouding met hun eerdere jaren betere line ups neer aan het zetten zijn. Line ups DTRH, BKS en Pinkpop allemaal erg sterk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Hoppa, Prins S. en de Geit erbij. Hopelijk in de X-ray om 1uur om helemaal naar de getver te gaan!

Verder Charlotte Adigéry & Bolis Pupul een goede boeking waar ik nieuwsgierig naar ben en Altin Gün, Al-Qasar, Kills Birds en Sinead O'Brien die ik wel even zou willen checken. Niet een super rijtje dus, maar wel weer een vermakelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl en Pompompidom

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Ook ff door Spotify heen gelopen wat betreft de nieuwe namen, maar geloof niet dat ik iets aan mijn playlist heb toegevoegd
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Het is niet extreem bijzonder, ook niet heel beroerd, maar mis ook nog wel wat namen met extra cachet op het affiche.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het is niet extreem bijzonder, ook niet heel beroerd, maar mis ook nog wel wat namen met extra cachet op het affiche.
Maar in principe vat je wat mij betreft heel de line-up zo samen. Niet extreem bijzonder en inderdaad ook niet beroerd. Het is allemaal erg veilig, en stuk voor stuks acts die niet "slecht" zijn, maar ook alles behalve bijzonder. En dat mis ik dit jaar wel. Vooral het midden segment vind ik behoorlijk matig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en El Branco

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Maar in principe vat je wat mij betreft heel de line-up zo samen. Niet extreem bijzonder en inderdaad ook niet beroerd. Het is allemaal erg veilig, en stuk voor stuks acts die niet "slecht" zijn, maar ook alles behalve bijzonder. En dat mis ik dit jaar wel. Vooral het midden segment vind ik behoorlijk matig.
Ja dat klopt wel. Er staat voor mij persoonlijk meer dan genoeg leuks, maar de echte krenten in de pap ontbreken wel een beetje. Doet DTRH dit jaar een stuk beter.

En er moeten weliswaar nog zo'n dertig namen bij, maar in de laatste worpen hoef je doorgaans geen echt vuurwerk meer te verwachten. Beetje zoals deze worp, paar aardige namen en opvulling.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Nee dit wordt voor mij niet het Lowlands jaar met de beste line up. Vermaken ga ik me zeker, maar mis een beetje de echt spannende namen. Qua grote namen iets van Roisin Murphy, Pixies, Underworld, Denzel Curry, Run The Jewels.
Van deze lichting Altin Gun wel erg tof, maar wel al gezien op BKS en daarom wat minder speciaal. Zwangere Guy en Weval erg blij mee, maar stonden er in 2019 ook al.
Gotu Jim slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Verder nog even wat inluisteren van deze lichting, volgens mij zijn Kills Birds, Sinead O'Brien en Al Qasar wel tof. La Brigade du Kif wordt wel leuk Lima feestje.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Grappig wel, ik vind het qua namen een van de sterkste lowlands sinds jaren. Heb zoveel dat ik al zo lang graag wil zien wat dit jaar langskomt. Voor mij toch echt wel wat namen dat mij een wauw gevoel geeft: pendulum live, rufus du sol, fever 333, michael kiwanuka zijn voor mij echt top.
De laatste drops met namen zijn matig, maar vind het niet erg, want er gaan gewoon een hoop clashes komen omdat ik te veel wil zien deze editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Grappig wel, ik vind het qua namen een van de sterkste lowlands sinds jaren. Heb zoveel dat ik al zo lang graag wil zien wat dit jaar langskomt. Voor mij toch echt wel wat namen dat mij een wauw gevoel geeft: pendulum live, rufus du sol, fever 333, michael kiwanuka zijn voor mij echt top.
De laatste drops met namen zijn matig, maar vind het niet erg, want er gaan gewoon een hoop clashes komen omdat ik te veel wil zien deze editie.
Maar dat vind je dus echt beter dan de laatste Lowlands editie? Waar Billie Elish op klaarlichte dag was gestrikt. Anderson Paak & A$AP Rocky als subs? Helden als The National, The Good, The Bad & The Queen en New Order de Bravo mochten afsluiten? Giorgio Moroder die bijna nooit live te zien is? Britse legendes als Franz Ferdinand, The Streets en Johnny Marr er stonden? Jongere bands op hoge spots zoals Royal Blood en Twenty One Pilots? En dan vergeet ik nog Black Midi, The Chats, Colin Benders, Girl In Rad, IDLES, Jon Hopkins, Jorja Smith, Modeselektor, Parcels, Ross From Friends en Modeselektor.

Ik weet dat smaken verschillen... maar uhh.. ik vind het verschil persoonlijk wel erg groot.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Maar dat vind je dus echt beter dan de laatste Lowlands editie? Waar Billie Elish op klaarlichte dag was gestrikt. Anderson Paak & A$AP Rocky als subs? Helden als The National, The Good, The Bad & The Queen en New Order de Bravo mochten afsluiten? Giorgio Moroder die bijna nooit live te zien is? Britse legendes als Franz Ferdinand, The Streets en Johnny Marr er stonden? Jongere bands op hoge spots zoals Royal Blood en Twenty One Pilots? En dan vergeet ik nog Black Midi, The Chats, Colin Benders, Girl In Rad, IDLES, Jon Hopkins, Jorja Smith, Modeselektor, Parcels, Ross From Friends en Modeselektor.

Ik weet dat smaken verschillen... maar uhh.. ik vind het verschil persoonlijk wel erg groot.
Wat een prachtige Line-up hadden we toen als je dit zo terug leest. Ook nog met tame impala, idles, fontaines dc, dave
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken