Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik lees overal over testen, maar nergens wat er moet gebeuren als je al gevaccineerd bent? Ken verschillende mensen die bijvoorbeeld nu al Johnsen krijgen. En met mijn 32 jaar lijkt me dat ook niet onwaarschijnlijk dat ik ook Johnsen krijg, dan ben je na 1 prik klaar. Moet je dan nog jezelf laten testen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik lees overal over testen, maar nergens wat er moet gebeuren als je al gevaccineerd bent? Ken verschillende mensen die bijvoorbeeld nu al Johnsen krijgen. En met mijn 32 jaar lijkt me dat ook niet onwaarschijnlijk dat ik ook Johnsen krijg, dan ben je na 1 prik klaar. Moet je dan nog jezelf laten testen?
Precies dit, Ik krijg morgen Jansssen, ben daarna dus klaar, moet ik mij dan ook nog laten testen voor de festivals. Heb al gezocht, maar kan het nergens terug vinden
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Machine Gun Kelly, Rag’n’Bone Man, Django Django, Frenna Deluxe, Headie One, Mahalia, Metronomy, MY BABY, Sam Fender, Smith & Burrows, Yussef Dayes, Afra, De Ambassade , Bab L’Bluz, BalkanBeats SoundSystem LIVE, Black Country, New Road, La Brigade du Kif, David Keenan, Dubioza Kolektiv, Evian Christ, Ghetts, The Lathums, Puma Blue, PVA, seeyousoon, Sinead O’Brien, TootArd en Zenker Brothers b2b Skee Mask.

The Lathums dan, mij totaal onbekend maar toen ik met spotify door de LL playlist snuffelde viel mij het nummer “The Great Escape” al snel op. Zoals beloofd zou ik me wat meer gaan verdiepen. Gewoon Spotify aangezet en bovenaan begonnen. Poeh, dat is lastig. Mooie nummers afgewisseld met vrolijke irritante deuntjes (Oh my love). Mooie nummers voor mij? Artificial Screens, Fight On, All my life. Zanger heeft een prettige boeiende stem. Muziek af en toe lekker dreigend en stuwend. Benieuwd hoe dit live gaat smaken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Precies dit, Ik krijg morgen Jansssen, ben daarna dus klaar, moet ik mij dan ook nog laten testen voor de festivals. Heb al gezocht, maar kan het nergens terug vinden
Volgens mij kan je toch nog steeds anderen besmetten, ook al ben jij gevaccineerd. Dus wel handig dat iedereen corona vrij binnenkomt ?
 

RobinWilhelmus

Playlistbediener
27 mei 2021
14
14
Snap niet dat iedereen zo prat gaat op die Fieldlabs. Doen niks anders dan gedrag bestuderen. Iedereen is in theorie negatief getest en zij kijken of wel dan lekker weer met zijn allen gaan schuren of dat het vak dat mondkapjes moet dragen dat ook echt doet.

Ze doen niks met de testresultaten na een evenement, als mensen zich dan überhaupt al laten testen. Dat er nog steeds wordt gedaan alsof zij weten wat er moet gebeuren slaat echt nergens op. Ze zijn geen autoriteit, maar gedragen zich wel zo omdat ze miljoenen van de overheid hebben gekregen voor tests die zo goed als niks aan nieuwe informatie opleveren.

Want iedereen hier wist toch al lang dat we ons best willen laten testen om naar bijvoorbeeld Lowlands te kunnen?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Snap niet dat iedereen zo prat gaat op die Fieldlabs. Doen niks anders dan gedrag bestuderen. Iedereen is in theorie negatief getest en zij kijken of wel dan lekker weer met zijn allen gaan schuren of dat het vak dat mondkapjes moet dragen dat ook echt doet.

Ze doen niks met de testresultaten na een evenement, als mensen zich dan überhaupt al laten testen. Dat er nog steeds wordt gedaan alsof zij weten wat er moet gebeuren slaat echt nergens op. Ze zijn geen autoriteit, maar gedragen zich wel zo omdat ze miljoenen van de overheid hebben gekregen voor tests die zo goed als niks aan nieuwe informatie opleveren.

Want iedereen hier wist toch al lang dat we ons best willen laten testen om naar bijvoorbeeld Lowlands te kunnen?
Sterker nog ,dat hele Fieldlab gebeuren is een inititatief vanuit de evenementenbranche, dus een hoog "wij van WCeend" gehalte
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Volgens mij kan je toch nog steeds anderen besmetten, ook al ben jij gevaccineerd. Dus wel handig dat iedereen corona vrij binnenkomt ?
Tsja dat kan altijd, ik kan ook de griep verspreiden op Lowlands. Nobody cares. En ja beginnen langzaam in de periode te komen dat we inderdaad corona mogen gaan beschouwen als een "griepje". Iedereen die hun eerste vaccine heeft gehad is al zo goed als zeker opgewassen tegen ernstige ziekte. Bij een tweede is dat al voor veel meer voor lichte ziekte. Er zal altijd een bepaalde percentage doorkomen, maar dat geeft niet omdat je uiteindelijk toch een bepaald weerstand heb opgebouwd.

Daarnaast vind ik het krommer dat we belachelijk veel geld nu gaan steken in testen, terwijl we dat ook zouden kunnen doen in capaciteit verhoging van de vaccines. Maak een actie dat iedere Lowlands bezoeker zijn tweede vaccine kan krijgen voor het event. Veel veiliger, en ook veel makkelijker te regelen.

Want Lowlands is mannetje of 65.000. Succes met een snel infrastructuur daarvoor in te richten. Wat ga je doen met besmette personen, wat ga je doen met mensen die reizen met besmette personen. Is één test genoeg voor 4 dagen? (waarschijnlijk niet).

Ik vind testen wel vervelend. En is het voor een keer vind ik het geen probleem. Maar in augustus ga ik naar Lowlands, in September naar A State of Trance, naar Paaspop, misschien pak ik een voetbal wedstrijd mee, of komen er random nog andere events er tussen.. terwijl ik al lang een vaccine gehad heb. Totaal idioot zou dat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Snap niet dat iedereen zo prat gaat op die Fieldlabs. Doen niks anders dan gedrag bestuderen. Iedereen is in theorie negatief getest en zij kijken of wel dan lekker weer met zijn allen gaan schuren of dat het vak dat mondkapjes moet dragen dat ook echt doet.

Ze doen niks met de testresultaten na een evenement, als mensen zich dan überhaupt al laten testen. Dat er nog steeds wordt gedaan alsof zij weten wat er moet gebeuren slaat echt nergens op. Ze zijn geen autoriteit, maar gedragen zich wel zo omdat ze miljoenen van de overheid hebben gekregen voor tests die zo goed als niks aan nieuwe informatie opleveren.

Want iedereen hier wist toch al lang dat we ons best willen laten testen om naar bijvoorbeeld Lowlands te kunnen?
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt maar er werken wetenschappers zoals epidemiologen, gedragswetenschappers en virologen in deze experimenten. Juist om met het ons belastinggeld gedegen onderzoek te doen naar mogelijkheden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.487
6.153
Daarnaast vind ik het krommer dat we belachelijk veel geld nu gaan steken in testen, terwijl we dat ook zouden kunnen doen in capaciteit verhoging van de vaccines. Maak een actie dat iedere Lowlands bezoeker zijn tweede vaccine kan krijgen voor het event. Veel veiliger, en ook veel makkelijker te regelen.
Is dat zo?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt maar er werken wetenschappers zoals epidemiologen, gedragswetenschappers en virologen in deze experimenten. Juist om met het ons belastinggeld gedegen onderzoek te doen naar mogelijkheden.
Dat klopt, maar het is inmiddels algemeen bekend dat er niets gedaan wordt met de resultaten
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Sterker nog ,dat hele Fieldlab gebeuren is een inititatief vanuit de evenementenbranche, dus een hoog "wij van WCeend" gehalte
Heel gebruikelijk dat een branche zelf wetenschappelijk onderzoek laat doen. Betekent niet automatisch dat het doorgestoken kaart is, dat is nl geen wetenschap bedrijven
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Heel gebruikeljk dat een branch zelf wetenscahppelijk onderzoek laat doen. Btekent niet automatisch dat het doorgestoken kaart is, dat is nl geen wtenschap bedrijven
Bij deze het bewijs dat er niet eens getest wordt
 

Bijlagen

  • 1622120161075.png
    1622120161075.png
    215,1 KB · Weergaven: 13

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.487
6.153
Deze discussie is misschien meer voor het corona topic dan het Lowlands topic maar er is (voor mijn gevoel niet geheel onterecht) een hoop kritiek op Fieldlabs.

Zie ook EenVandaag van vorige maand:


OMT-lid Marc Bonten kijkt sceptisch naar de Fieldlab-experimenten in stadions. "Dat rapport heb ik gezien en heb ik ook beoordeeld. Mijn grootste bezwaar is dat het model niet gevalideerd is. Het model voorspelt wat en daar worden deze conclusies aan opgehangen, maar of dat model het bij het juiste eind heeft is nooit onderzocht."

Dat testen achteraf vrijwillig was, maakt het volgens veld-epidemioloog Amrish Baidjoe onmogelijk om keiharde beweringen te doen: "De fieldlabs hebben altijd gezegd dat ze geen onderzoek naar de uitkomst van ziekten. Niet iedereen wordt hertest. Dat maakt het bijzonder moeilijk sterke uitspraken te doen over het risico van evenementen."

"Wat ik vervelend vind is dat er wél flinke conclusies aan die fieldlabs worden verbonden. Soms kwam 80 procent testen na afloop, soms 75 procent. Dat zorgt ervoor dat je geen stevige uitspraak kunt doen over het risico van infectie.''
In het model waarin de Fieldlab-experimenten in de stadions worden onderzocht is bovendien de reis van en naar het stadion niet meegenomen. "Dat is wellicht het gevaarlijkste deel", zegt Marc Bonten. "Als ze allemaal in het OV gaan dan kan dat juist het moment zijn dat besmetting optreedt."

Bonten vind het nuttig dat er experimenten zijn gedaan, maar ziet dat nu dus ook dat ze niet de gewenste uitkomst hebben. "Dat is met wetenschap wel vaker: je kan ook door de realiteit worden ingehaald."
 

RobinWilhelmus

Playlistbediener
27 mei 2021
14
14
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt maar er werken wetenschappers zoals epidemiologen, gedragswetenschappers en virologen in deze experimenten. Juist om met het ons belastinggeld gedegen onderzoek te doen naar mogelijkheden.
Ik zal zo eens zoeken, maar na het hele gedoe van 538 gaven ze zelf aan dat ze geen onderzoek doen naar besmettingen maar aleen naar het gedrag van mensen tijdens evenementen en dus ook ervoor gok ik mbt testen. Er is een beeld ontstaan wat totaal niet waar is. Mede door de horeca/evenementenbranche die lobbyt voor dit soort evenementen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Tsja dat kan altijd, ik kan ook de griep verspreiden op Lowlands. Nobody cares. En ja beginnen langzaam in de periode te komen dat we inderdaad corona mogen gaan beschouwen als een "griepje". Iedereen die hun eerste vaccine heeft gehad is al zo goed als zeker opgewassen tegen ernstige ziekte. Bij een tweede is dat al voor veel meer voor lichte ziekte. Er zal altijd een bepaalde percentage doorkomen, maar dat geeft niet omdat je uiteindelijk toch een bepaald weerstand heb opgebouwd.

Daarnaast vind ik het krommer dat we belachelijk veel geld nu gaan steken in testen, terwijl we dat ook zouden kunnen doen in capaciteit verhoging van de vaccines. Maak een actie dat iedere Lowlands bezoeker zijn tweede vaccine kan krijgen voor het event. Veel veiliger, en ook veel makkelijker te regelen.

Want Lowlands is mannetje of 65.000. Succes met een snel infrastructuur daarvoor in te richten. Wat ga je doen met besmette personen, wat ga je doen met mensen die reizen met besmette personen. Is één test genoeg voor 4 dagen? (waarschijnlijk niet).

Ik vind testen wel vervelend. En is het voor een keer vind ik het geen probleem. Maar in augustus ga ik naar Lowlands, in September naar A State of Trance, naar Paaspop, misschien pak ik een voetbal wedstrijd mee, of komen er random nog andere events er tussen.. terwijl ik al lang een vaccine gehad heb. Totaal idioot zou dat zijn.
Probleem is de beschikbaarheid van de vaccins, niet de vaccinaties zelf. Tot die tijd is C een pandemie ipv een lokale virale infectie. Het zal nog veen duren tot dat jouw omschrijving werkelijkheid is. Eind 2021 schat ik in
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken