Dillinger wrote:
Vind je echt dat Bon Iver bij het huidige Lowlands past? Als je kijkt naar de rest van de line-up? Ik vrees een drie-kwart gevulde Alpha en lullers, puur gebaseerd op mijn ervaring met meer moelijke en ingetogen indie acts op Lowlands met als laatste voorbeeld Grizzly Bear in de Heinken, een paar jaar terug. Schitterend optreden voor een schrijnend lege tent waarbij er lekker tussendoor gekletst werd. Het was nogal pijnlijk. En ik denk dat ze dat bij Lowlands ook beseffen, en dat ze vinden dat Chemical Brothers beter passen.
Op zich kan het nog wel hoor, denk ik. Acts als The War On Drugs ,The National en bijvoorbeeld Portishead stonden er ook redelijk recent nog. Er is echt nog wel “markt” voor op Lowlands, genoeg mensen die ook van dit soort acts kunnen genieten. Bij Grizzly Bear heb je wellicht een keer pech gehad.
Ik denk alleen dat Bon Iver de Alpha niet volspeelt. Afhankelijk van wat hij kost: hij zou ook best in een kleinere tent kunnen, dan zou dat prima kunnen werken. Maar ik denk dat zijn kostenplaatje een positie onder headliner niet mogelijk maakt.