Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.879
8.497
Ik denk alleen dat Bon Iver de Alpha niet volspeelt. Afhankelijk van wat hij kost: hij zou ook best in een kleinere tent kunnen, dan zou dat prima kunnen werken. Maar ik denk dat zijn kostenplaatje een positie onder headliner niet mogelijk maakt.

Nee die hoort gewoon in de Alpha. Heeft dit jaar ook een heel grote (licht)show. Opvallend dat je een halflege Alpha voorspelt, aangezien ik Bon Iver, mochten die er staan, de enige naam van ‘Ziggo grootte’ zou zijn. Maar misschien ligt dat aan mijn perceptie.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nee die hoort gewoon in de Alpha. Heeft dit jaar ook een heel grote (licht)show. Opvallend dat je een halflege Alpha voorspelt, aangezien ik Bon Iver, mochten die er staan, de enige naam van ‘Ziggo grootte’ zou zijn. Maar misschien ligt dat aan mijn perceptie.

Het zou me werkelijk verbazen op Lowlands. Je hebt wel gelijk dat Bon Iver wel van Ziggodomeformaat is (in tegenstelling tot wat nu op lowlands geboekt is). Maar toch: dit type muziek vult de Alpha nit met het huidige publiek. In en rond de Alpha staan minstens 25000 mensen, dat redt Bon Iver niet. The War On Drugs was ook maximaal halfvol in de Alpha.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Vind je echt dat Bon Iver bij het huidige Lowlands past? Als je kijkt naar de rest van de line-up? Ik vrees een drie-kwart gevulde Alpha en lullers, puur gebaseerd op mijn ervaring met meer moelijke en ingetogen indie acts op Lowlands met als laatste voorbeeld Grizzly Bear in de Heinken, een paar jaar terug. Schitterend optreden voor een schrijnend lege tent waarbij er lekker tussendoor gekletst werd. Het was nogal pijnlijk. En ik denk dat ze dat bij Lowlands ook beseffen, en dat ze vinden dat Chemical Brothers beter passen.

Op zich kan het nog wel hoor, denk ik. Acts als The War On Drugs ,The National en bijvoorbeeld Portishead stonden er ook redelijk recent nog. Er is echt nog wel “markt” voor op Lowlands, genoeg mensen die ook van dit soort acts kunnen genieten. Bij Grizzly Bear heb je wellicht een keer pech gehad.

Ik denk alleen dat Bon Iver de Alpha niet volspeelt. Afhankelijk van wat hij kost: hij zou ook best in een kleinere tent kunnen, dan zou dat prima kunnen werken. Maar ik denk dat zijn kostenplaatje een positie onder headliner niet mogelijk maakt.

Toch niet hoor Raskolnikov. Ik zou dit niet beweren op basis van één ervaring hoor. De door jou aangehaalde War on Drugs stonden in de alpha voor een publiek te spelen dat nog geen fractie was van wat er even daarvoor bij de Jeugd van Tegenwoordig stond. Natuurlijk zijn er nog mensen die van dit soort acts kunnen genieten maar die zijn, steeds meer naar mijn gevoel, in de minderheid. Ik snap dan wel dat Lowlands het mogelijk niet aandurft met Bon Iver als headliner. Ik weet dat je het niet met me eens bent maar ik denk echt dat dergelijke acts beter tot hun recht komen op DTRH/BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
mattman wrote:
Nee die hoort gewoon in de Alpha. Heeft dit jaar ook een heel grote (licht)show. Opvallend dat je een halflege Alpha voorspelt, aangezien ik Bon Iver, mochten die er staan, de enige naam van ‘Ziggo grootte’ zou zijn. Maar misschien ligt dat aan mijn perceptie.

Het zou me werkelijk verbazen op Lowlands. Je hebt wel gelijk dat Bon Iver wel van Ziggodomeformaat is (in tegenstelling tot wat nu op lowlands geboekt is). Maar toch: dit type muziek vult de Alpha nit met het huidige publiek. In en rond de Alpha staan minstens 25000 mensen, dat redt Bon Iver niet. The War On Drugs was ook maximaal halfvol in de Alpha.
TWOD was toch gewoon "goed gevuld".

Ik denk nog niet zozeer dat het gaat om het "vullen" van de Alpha. Ook dat zal hem redelijk lukken (niet minder dan Foals, of Liam Gallagher mochten die headlinen). Maar ik denk gewoon dat ze het niet voor ogen hebben om met zijn rustige muziek die Alpha af te sluiten. En ik denk dat Bon Iver zelf niet voor minder komt.

Daarom had ik wel respect voor The National vorig jaar dat ze genoegen nemen met een Bravo afsluit spot. Die begrijpen hun situatie in deze prima (en dan is The National nog een stuk "steviger" dan Bon Iver).
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik denk dat Bon Iver toch echt wel veel bekijks zou trekken hoor. Het enige wat 'jammer' is, is dat hij in de afgelopen jaren vaker te zien is geweest in Nederland. Maar alsnog denk ik dat er veel Lowlandsgangers zijn die hem én nog niet gezien hebben, én het wel heel erg kunnen waarderen. Vind The War On Drugs ook echt even een heel ander kopje thee dan Bon Iver. En oké, misschien kijk een beetje door een Bon Iver-bril, maar ik denk oprecht dat de Alpha goed gevuld zou zijn. Geen Billie Eilish taferelen natuurlijk, maar het zou echt geen halfvolle tent zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Toch niet hoor Raskolnikov. Ik zou dit niet beweren op basis van één ervaring hoor. De door jou aangehaalde War on Drugs stonden in de alpha voor een publiek te spelen dat nog geen fractie was van wat er even daarvoor bij de Jeugd van Tegenwoordig stond. Natuurlijk zijn er nog mensen die van dit soort acts kunnen genieten maar die zijn, steeds meer naar mijn gevoel, in de minderheid. Ik snap dan wel dat Lowlands het mogelijk niet aandurft met Bon Iver als headliner. Ik weet dat je het niet met me eens bent maar ik denk echt dat dergelijke acts beter tot hun recht komen op DTRH/BKS.

Oke ik meende dat je het baseerde op één ervaring.

Maar ik begrijp je punt volledig hoor. Ook ik beweer dat Bon Iver niet past als headliner in de Alpha (in die zin passen ze beter bij DTRH en BKS inderdaad, ook helemaal mee eens). En ik beaam juist ook dat het bij TWOD niet heel druk was. Maar ik vind wel dat er nog een podium is voor dit soort bands op Lowlands. Er zijn genoeg liefhebbers voor onder het publiek.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.798
1.716
Indiaantje89 wrote:

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.


Dan raad ik je zeker Yungblud aan…daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid
1f609.svg



Die is fout arrogant, Liam is i don’t give a fuck arrogant. Yungblud kan ik ook totaal niet hebben, zag laatst een heel stuk met hem bij 3FM met zijn (niet ouder dan 16 jarige) fans. Dikke cringe.

Ik wist niet dat er een arrogant politie bestaat ?
Je hele argumentatie kan je ook omdraaien …fout = don’t give a fuck hangt maar net van je perspectief/generatie af denk ik ?

Ik ben 20. Ben het volledig eens met indiaan. Liam is fucking vet. Die geeft echt geen zak op het podium. Yungblud probeert interressant te doen en is daarbij redelijk arrogant. Yungblud kan ik echt niet hebben en vermijd ik dan ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.683
Ik heb Yungblud een tijdje terug in Paradiso gezien op London Calling festival, net voor hij echt doorbrak. Toen had zijn act echt wel charme. Denk niet dat hij echt al klaar was voor grote podia, maar daar wel belande, en het toen mis ging met zn ego ?
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Hollywood Vampires, wat is dat precies? Lijkt een een zootje van bekenden te zijn? Wist niet dat oa Johnny Depp überhaupt muziek maakte.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.683
Hollywood Vampires, wat is dat precies? Lijkt een een zootje van bekenden te zijn? Wist niet dat oa Johnny Depp überhaupt muziek maakte.

Soort tribute act aan de wilde jaren van de rock en iedereen die kapot is gegaan aande drugs toen haha. Alice Cooper, Joe Perry van Aerosmith, en Depp ook op gitaar idd. Fout maar wel vermakelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
chiem wrote:
Hollywood Vampires, wat is dat precies? Lijkt een een zootje van bekenden te zijn? Wist niet dat oa Johnny Depp überhaupt muziek maakte.

Soort tribute act aan de wilde jaren van de rock en iedereen die kapot is gegaan aande drugs toen haha. Alice Cooper, Joe Perry van Aerosmith, en Depp ook op gitaar idd. Fout maar wel vermakelijk.
Het verkoopt vooral als "OMG Johnny Depp komt ook mee" act. Mensen die niks met festivals hebben zeggen nu ook tegen mij, "ik zag dat Johnny Depp op Lowlands komt".
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?
We krijgen nog heel wat ;). Al heeft Robyn volgens mij enkel Way Out West staan wat een thuis wedstrijd voor haar is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Toch nog wel blij met Soulwax en Pendulum hier. Samen met Angel Olsen zijn dat mijn must sees op dit moment.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.879
8.497
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?

Had Mac Demarco ook wel verwacht. Past goed op het festival vind ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Raskolnikov wrote:
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?

Had Mac Demarco ook wel verwacht. Past goed op het festival vind ik.
2x de kans gegeven, heeft enkele leuke nummers. Maar live kom ik er echt niet doorheen. Zijn BKS show was vorig jaar ook erg matig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Maar de vraag... zijn er dit jaar gewoon weinig commercieelere bands die doorbreken?

In de breedte is het toch echt wel iets te cliché voor een "vernieuwend" festival als Lowlands.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.879
8.497
mattman wrote:

Raskolnikov wrote:
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?


Had Mac Demarco ook wel verwacht. Past goed op het festival vind ik.

2x de kans gegeven, heeft enkele leuke nummers. Maar live kom ik er echt niet doorheen. Zijn BKS show was vorig jaar ook erg matig.

Vond het toen wel leuk. Ben wel een lichte fan eigenlijk. Op RW was het zelfs geweldig, heerlijke sfeer. Zijn gitarist zong toen Champagne Supernova van Oasis, en dat op een meer verdienstelijke manier dan Liam tegenwoordig haha.

Hier wat footage daarvan: https://www.youtube.com/watch?v=N4j0VgmXMaI
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Maar de vraag… zijn er dit jaar gewoon weinig commercieelere bands die doorbreken?

In de breedte is het toch echt wel iets te cliché voor een “vernieuwend” festival als Lowlands.

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Daar blinken de programmeurs van Lowlands doorgaans in uit: het spotten van nieuw talent net voordat ze commercieel echt doorbreken. Zoals in het verleden met bijvoorbeeld Dua Lipa hadden, Billie Eilish vorig jaar. Brockhampton in iets mindere mate.

Celeste had dat kunnen zijn, maar die lijkt op DTRH te staan.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken