@Marc wrote:
James wrote:
@Marc wrote:
Ach ja, vorig jaar hadden we de Staat als headliner ???
Dat lag natuurlijk wel wat genuanceerder.
Feit is dat er vorig jaar veel grotere namen in de eerste drop zaten dan nu, simpel zat.
Geen act hiervan kan een Ziggo dragen, en dat is zwak voor een festival als Lowlands.
Vertel, waarom lag dat wat genuanceerder? Feit is toch dat de Staat headliner was, ongeacht wat voor reden daar aan ten grondslag lag?
Grotere namen volgens….. jou? Lowlands? Forum?
Sinds wanneer is de Ziggo een maatstaaf?
Je schrijft van alles op alsof het waarheid is. Prima dat het jouw mening is, maar ik zou het wat genuanceerder brengen….. maar dat is slechts mijn mening….
Het feit dat De Staat in principe helemaal geen headliner zou zijn geweest is inderdaad een andere situatie dan nu waar zelfs de originele headliners ‘kleiner’ zijn.
En je kan zelf ook invullen dat ik met groter/kleiner acts bedoel die meer kaarten verkopen; zoals een Tame Impala, Twenty One Pilots, The Prodigy, Billie Eilish, New Order, Royal Blood, A$ap Rocky ‘grote’ namen zijn omdat ze veel tickets doen schuiven.
De Ziggo is geen maatstaf op zich maar een act die snel een Ziggo kan uitverkopen is voor een festival met 55k+ bezoekers wel een voordeel om op je line up te hebben, want de meeste bezoekers kopen een kaartje voor dat soort namen en niet voor de Gotu Jims van het programma. Feit is dan ook dat zo’n soort act tot nu toe niet op de line up staat.