Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.

Dan raad ik je zeker Yungblud aan…daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid
1f609.svg

Die is fout arrogant, Liam is i don’t give a fuck arrogant. Yungblud kan ik ook totaal niet hebben, zag laatst een heel stuk met hem bij 3FM met zijn (niet ouder dan 16 jarige) fans. Dikke cringe.

Ik wist niet dat er een arrogant politie bestaat ;-)
Je hele argumentatie kan je ook omdraaien ...fout = don't give a fuck hangt maar net van je perspectief/generatie af denk ik ;-)

Wat een lekkere drop met namen zeg. Grote klasse Lowlands. Ben nu al blij en dan moet ik nog gaan luisteren naar het onbekende kleine spul. Mooie tijd komt er weer aan. Heerlijk al die reacties hier ?

“De grote namen vallen tegen”
Ondertussen roept bijna iedereen hier om het hardste dat ze nooit voor de Alpha headliners gaan ??‍♂️

“Geen gitaren....”
Fever 333 (wat een topboeking weer, gaan ze vast niet nog een keer in de India zetten)
BMTH
Palaye Royale
Shame (wat ik even snel hoorde)

“Veel op herhaling.....“
Moeten acts dan stoppen ofzo als ze op LL gestaan hebben? Je kan toch niet altijd nieuwe acts boeken?

“Ik heb al heel veel gezien.....”
Daar kan Lowlands geen rekening mee houden denk ik..... ?
Kom op, wat verwacht je dan? Als je heel veel ziet, dan is het toch logisch dat je acts weer op festivals of op meerdere festivals tegenkomt?

Er zijn 55 namen bekend gemaakt, er komt nog voldoende bij lijkt me.

En nu ga ik lekker luisteren en genieten van de voorpret! De kop is er af en het aftellen richting LL kan weer beginnen. Het mooiste festival wat er is ?

Als het tegenvalt zijn we snel geneigd om te denken dat er nog wel een (betere, grotere) headliner bij zal komen. De realiteit is dat dat meestal niet het geval is. Die gast van Sziget heeft blijkbaar niet gelogen.

Het lijkt me dat Lowlands dit jaar, net zoals DTRH, nog de ruimte houdt om een grotere headliner te binden. Lukt dat niet dan kunnen ze gemakkelijk een andere naam doorschuiven naar een Alpha-headlinespot (DTRH met Beck; LL bijvoorbeeld met Liam). Maar zeker in augustus lijken er dit jaar niet veel duidelijke headliners in de buurt te zijn.

Ach ja, vorig jaar hadden we de Staat als headliner ???

Dat lag natuurlijk wel wat genuanceerder.
Feit is dat er vorig jaar veel grotere namen in de eerste drop zaten dan nu, simpel zat.
Geen act hiervan kan een Ziggo dragen, en dat is zwak voor een festival als Lowlands.

@Marc wrote:

Feit is dat er vorig jaar veel grotere namen in de eerste drop zaten dan nu, simpel zat.
Geen act hiervan kan een Ziggo dragen, en dat is zwak voor een festival als Lowlands.

Vertel, waarom lag dat wat genuanceerder? Feit is toch dat de Staat headliner was, ongeacht wat voor reden daar aan ten grondslag lag?
Grotere namen volgens..... jou? Lowlands? Forum?
Sinds wanneer is de Ziggo een maatstaaf?
Je schrijft van alles op alsof het waarheid is. Prima dat het jouw mening is, maar ik zou het wat genuanceerder brengen..... maar dat is slechts mijn mening....

James wrote:

@Marc wrote:

Vertel, waarom lag dat wat genuanceerder? Feit is toch dat de Staat headliner was, ongeacht wat voor reden daar aan ten grondslag lag?
Grotere namen volgens….. jou? Lowlands? Forum?
Je schrijft van alles op alsof het waarheid is. Prima dat het jouw mening is, maar ik zou het wat genuanceerder brengen….. maar dat is slechts mijn mening….

Het feit dat De Staat in principe helemaal geen headliner zou zijn geweest is inderdaad een andere situatie dan nu waar zelfs de originele headliners 'kleiner' zijn.
En je kan zelf ook invullen dat ik met groter/kleiner acts bedoel die meer kaarten verkopen; zoals een Tame Impala, Twenty One Pilots, The Prodigy, Billie Eilish, New Order, Royal Blood, A$ap Rocky 'grote' namen zijn omdat ze veel tickets doen schuiven.
De Ziggo is geen maatstaf op zich maar een act die snel een Ziggo kan uitverkopen is voor een festival met 55k+ bezoekers wel een voordeel om op je line up te hebben, want de meeste bezoekers kopen een kaartje voor dat soort namen en niet voor de Gotu Jims van het programma. Feit is dan ook dat zo'n soort act tot nu toe niet op de line up staat.

@Marc wrote:

James wrote:

@Marc wrote:

Grotere namen volgens….. jou? Lowlands? Forum?
Je schrijft van alles op alsof het waarheid is. Prima dat het jouw mening is, maar ik zou het wat genuanceerder brengen….. maar dat is slechts mijn mening….

Het feit dat De Staat in principe helemaal geen headliner zou zijn geweest is inderdaad een andere situatie dan nu waar zelfs de originele headliners ‘kleiner’ zijn.
En je kan zelf ook invullen dat ik met groter/kleiner acts bedoel die meer kaarten verkopen; zoals een Tame Impala, Twenty One Pilots, The Prodigy, Billie Eilish, New Order, Royal Blood, A$ap Rocky ‘grote’ namen zijn omdat ze veel tickets doen schuiven.
De Ziggo is geen maatstaf op zich maar een act die snel een Ziggo kan uitverkopen is voor een festival met 55k+ bezoekers wel een voordeel om op je line up te hebben, want de meeste bezoekers kopen een kaartje voor dat soort namen en niet voor de Gotu Jims van het programma. Feit is dan ook dat zo’n soort act tot nu toe niet op de line up staat.

Maar ze waren uiteindelijk wel headliner..... pure armoede....
Stormzy op Glasto, Chemical Brothers met een enorme “staat” van dienst..... ik kan me herinneren dat The XX ook niet zo groot was toen ze als headliner werden aangekondigd, Billie was natuurlijk ook een lucky shot en lang niet zo groot als wat ze nu is. Ik denk niet dat LL perse op zoek is naar acts die een Ziggo uitverkopen. Ik denk ook niet dat LL dat nodig heeft of daar echt naar op zoek is. Maar goed, grote namen zijn voor jou blijkbaar wel van belang, ik hecht er minder waarde aan. Prachtige namen tot nu toe (zowel klein als middelgroot) voor mij. Jammer dat het niet aan jouw verwachtingen voldoet. Misschien bij de volgende drop, al verwacht ik dat niet qua grote van namen.

Foals overheen gelezen. Dit werd vorig jaar nog als toekomstige headliner getipt geloof ik.

Haha, de heel nabije toekomst dan.

Headliner zal het wel niet zijn, maar vind sowieso dat Foals wel heel hoog staat hoor. Hebben hun AFASje nog altijd niet eens vol gekregen (lijkt me nu ook niet te gaan gebeuren). Ga je niet op een festival met deze capaciteit de boel afsuiten. Heb het gevoel dat die net op hun terugweg waren dan dat ze groter worden.

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg

Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.

Gezien de trend binnen de huidige line-up is het niet boeken van Bon Iver volstrekt begrijpelijk.

Maar als het het dan toch over doe boeg moeten gooien: Bon Iver is toch een pak 'hipper/frisser/specialer' dan een Foals of Chems, om het maar eens zo te noemen... Die 2 laatsten zie je al zo veel op festivals. Bon Iver is ook gewoon de enige van die 3 die een Ziggo vult (geleidelijk, maar toch). Zou echt een no brainer moeten zijn.

Dillinger wrote:

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
1f641.svg

Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.

Gezien de trend binnen de huidige line-up is het niet boeken van Bon Iver volstrekt begrijpelijk.

Maar als het het dan toch over doe boeg moeten gooien: Bon Iver is toch een pak ‘hipper/frisser/specialer’ dan een Foals of Chems, om het maar eens zo te noemen… Die 2 laatsten zie je al zo veel op festivals. Bon Iver is ook gewoon de enige van die 3 die een Ziggo vult (geleidelijk, maar toch). Zou echt een no brainer moeten zijn.

Vind je echt dat Bon Iver bij het huidige Lowlands past? Als je kijkt naar de rest van de line-up? Ik vrees een drie-kwart gevulde Alpha en lullers, puur gebaseerd op mijn ervaring met meer moelijke en ingetogen indie acts op Lowlands met als laatste voorbeeld Grizzly Bear in de Heinken, een paar jaar terug. Schitterend optreden voor een schrijnend lege tent waarbij er lekker tussendoor gekletst werd. Het was nogal pijnlijk. En ik denk dat ze dat bij Lowlands ook beseffen, en dat ze vinden dat Chemical Brothers beter passen.

Ben het met de meesten eens dat een écht grote naam zoals recent Tame Impala en Kendrick Lamar vooralsnog ontbreekt. Jammer, maar denk inderdaad dat een festival als Lowlands dat niet nodig heeft. Had stiekem erg gehoopt op Lana Del Rey, maar misschien kan dat nog na haar concert later deze maand.

The Chemical Brothers hebben de afgelopen 10 jaar slechts drie keer in Nederland opgetreden, hebben een dikke show en brengen nog steeds nieuwe muziek uit (die bovendien goed wordt gewaardeerd). Begrijp die boeking wel.

Een Bon Iver heeft in dat tijdsbestek bijvoorbeeld vaker opgetreden in Nederland. Hoewel vorig jaar wel de headliners in de eerste worp zaten kan die misschien ook nog aangekondigd worden. Heeft net als Lana een gepland concert staan. In 2018 kwam N*E*R*D* in een later pakketje.

Vermoed trouwens dat Stormzy en Lewis Capaldi dicht tegen het formaat Ziggo Dome aan zitten. Die verkopen beide de AFAS maanden van tevoren uit. Foals inderdaad niet, vind dat toch wel opvallend. Lijkt me dan ook niet de meest voor de hand liggende headliner.

mattman wrote:

Dillinger wrote:

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
1f641.svg

Maar als het het dan toch over doe boeg moeten gooien: Bon Iver is toch een pak ‘hipper/frisser/specialer’ dan een Foals of Chems, om het maar eens zo te noemen… Die 2 laatsten zie je al zo veel op festivals. Bon Iver is ook gewoon de enige van die 3 die een Ziggo vult (geleidelijk, maar toch). Zou echt een no brainer moeten zijn.

Vind je echt dat Bon Iver bij het huidige Lowlands past? Als je kijkt naar de rest van de line-up? Ik vrees een drie-kwart gevulde Alpha en lullers, puur gebaseerd op mijn ervaring met meer moelijke en ingetogen indie acts op Lowlands met als laatste voorbeeld Grizzly Bear in de Heinken, een paar jaar terug. Schitterend optreden voor een schrijnend lege tent waarbij er lekker tussendoor gekletst werd. Het was nogal pijnlijk. En ik denk dat ze dat bij Lowlands ook beseffen, en dat ze vinden dat Chemical Brothers beter passen.

Jij weet het beter dan ik. Maar toch wel jammer dat je dat soort mooie headliners niet kwijt krijgt op Lowlands omdat het publiek per se wil dansen. Baken je de mogelijkheden natuurlijk al mee af. Zelfs Nick Cave werd hier al geopperd als ‘te moeilijk’. Als die op een RW een succes kan zijn moet dat op LL ook wel lukken toch.

Lijkt mij overigens helemaal niet gek als er nog headliners apart worden aangekondigd. Zullen vast nog wat bands (the Weeknd?) met een aankondiging van een Europese tour komen.

Lijkt mij overigens helemaal niet gek als er nog headliners apart worden aangekondigd. Zullen vast nog wat bands (the Weeknd?) met een aankondiging van een Europese tour komen.
Minimaal 1tje erbij lijkt me toch wel.

Op zich kan het nog wel hoor, denk ik. Acts als The War On Drugs ,The National en bijvoorbeeld Portishead stonden er ook redelijk recent nog. Er is echt nog wel "markt" voor op Lowlands, genoeg mensen die ook van dit soort acts kunnen genieten. Bij Grizzly Bear heb je wellicht een keer pech gehad.

Ik denk alleen dat Bon Iver de Alpha niet volspeelt. Afhankelijk van wat hij kost: hij zou ook best in een kleinere tent kunnen, dan zou dat prima kunnen werken. Maar ik denk dat zijn kostenplaatje een positie onder headliner niet mogelijk maakt.

Dillinger wrote:

mattman wrote:

Dillinger wrote:

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
1f641.svg

Jij weet het beter dan ik. Maar toch wel jammer dat je dat soort mooie headliners niet kwijt krijgt op Lowlands omdat het publiek per se wil dansen. Baken je de mogelijkheden natuurlijk al mee af. Zelfs Nick Cave werd hier al geopperd als ‘te moeilijk’. Als die op een RW een succes kan zijn moet dat op LL ook wel lukken toch.

Ben het hier wel heel erg mee eens. Lowlands trekt met haar nacht programmering natuurlijk veel dans publiek, maar die voorkeur moet niet ook het dag- en avondprogramma gaan overnemen. Juist die verschillende doelgroepen zijn zo mooi. Als Lowlands een festival wordt waar men alleen maar wil dansen en Nick Cave te moeilijk gevonden wordt, zul je mij er niet snel meer terugvinden.

Dillinger wrote:

Op zich kan het nog wel hoor, denk ik. Acts als The War On Drugs ,The National en bijvoorbeeld Portishead stonden er ook redelijk recent nog. Er is echt nog wel “markt” voor op Lowlands, genoeg mensen die ook van dit soort acts kunnen genieten. Bij Grizzly Bear heb je wellicht een keer pech gehad.

Ik denk alleen dat Bon Iver de Alpha niet volspeelt. Afhankelijk van wat hij kost: hij zou ook best in een kleinere tent kunnen, dan zou dat prima kunnen werken. Maar ik denk dat zijn kostenplaatje een positie onder headliner niet mogelijk maakt.
Stonden allemaal wel op een andere spot dan de Alpha headliner.

Ik denk dat ze Bon Iver wel vinden kunnen, maar gewoon niet om die grote stage in de avond af te sluiten.

“De grote namen vallen tegen”
Ondertussen roept bijna iedereen hier om het hardste dat ze nooit voor de Alpha headliners gaan
“Geen gitaren….”
Fever 333 (wat een topboeking weer, gaan ze vast niet nog een keer in de India zetten)
BMTH
Palaye Royale
Shame (wat ik even snel hoorde)
“Veel op herhaling…..“
Moeten acts dan stoppen ofzo als ze op LL gestaan hebben? Je kan toch niet altijd nieuwe acts boeken?
“Ik heb al heel veel gezien…..”
Daar kan Lowlands geen rekening mee houden denk ik…..
Kom op, wat verwacht je dan? Als je heel veel ziet, dan is het toch logisch dat je acts weer op festivals of op meerdere festivals tegenkomt?

Tof te zien dat je de line up geweldig vindt. Ik vind 'm ook prima, zeker na de namen eens wat beter bekeken te hebben.

Je stelt het hier echter ook wel een beetje zwart/wit; ik zie juist redelijk genuanceerde reacties op de eerste namen. Wat teleurstelling over de bovenste namen, dik tevreden over de namen in de breedte.

Ik zie hier ook nooit mensen beweren dat ze werkelijk nooit naar de Alpha gaan. En het wijzen op het ontbreken van grote naam, dat impliceert toch niet dat dit meteen de headliners in de Alpha moeten zijn? Er staan ook grote namen in andere tenten. Je stelt het daarmee iets sterker dan nodig is.

Hetzelfde geldt voor je opmerking dat herhaling onvermijdelijk is als je veel festivals bezoekt. Dat snapt denk ik iedereen hier wel. Maar je kunt toch het gevoel hebben dat er dit jaar meer herhaling is dan in andere jaren? Voor mijn gevoel (let wel, voor mijn gevoel) dit jaar minder originele namen dan andere jaren. In de eerste worp althans. Wellicht brengen de volgende worpen daar verandering in? Ik heb daar wel vertrouwen in, want het totaalprogramma van Lowlands is altijd dik en dik in orde. En ik ben het ook enorm met je eens dat dit het allermooiste festival is in Nederland. Dat ik een keer wat vraagtekens heb bij de eerste lichting namen (die ik wel gewoon goed vind), doet daar niets aan af.

Stonden allemaal wel op een andere spot dan de Alpha headliner.
Ik denk dat ze Bon Iver wel vinden kunnen, maar gewoon niet om die grote stage in de avond af te sluiten.

Dat is ook het precies het punt dat ik maakte. Kan wel nog qua type muziek, maar niet als headliner Alpha.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread