Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Vond het toen wel leuk. Ben wel een lichte fan eigenlijk. Op RW was het zelfs geweldig, heerlijke sfeer. Zijn gitarist zong toen Champagne Supernova van Oasis, en dat op een meer verdienstelijke manier dan Liam tegenwoordig haha: https://www.youtube.com/watch?v=N4j0VgmXMaI

Wel leuk, maar af en toe slaat het beetje door in voortkabbelen. Maar eens dat ik die ook inderdaad wel had verwacht.

Ik zal dan ook mijn mening eens geven over Bon Iver.
Maar ik denk ook dat het geen Alpha afsluiter is, ik denk net als de meeste hier dat hij gewoon beter op BKS of DTRH past.
Op LL zou de National spot van vorig jaar perfect voor hem zijn.

Heb voor de grap ook de discussie gestart in onze appgroep ( 27 man) , maar daar zitten er maar 3 in (inclusief mezelf) die Bon iver heel graag willen zien.

Robyn zie ik toch nog wel komen naar LL .

Blijkbaar proberen ze ook nog een DJ set van Daphni (Caribou) te fixen.

Vind ik toch een beetje zonde van de spot, en een klein beetje makkelijk. Noisia staat zondag in de Alpha. Ik hoop dat ze The Upbeats daar nog bijzetten dan.

Dr. Hannibal wrote:

chiem wrote:
Hollywood Vampires, wat is dat precies? Lijkt een een zootje van bekenden te zijn? Wist niet dat oa Johnny Depp überhaupt muziek maakte.

Soort tribute act aan de wilde jaren van de rock en iedereen die kapot is gegaan aande drugs toen haha. Alice Cooper, Joe Perry van Aerosmith, en Depp ook op gitaar idd. Fout maar wel vermakelijk.

Het verkoopt vooral als “OMG Johnny Depp komt ook mee” act. Mensen die niks met festivals hebben zeggen nu ook tegen mij, “ik zag dat Johnny Depp op Lowlands komt”.

Ja jammer is dat. 0 muzikale toevoeging, maar alle naamsbekendheid...

Weet je, het is ieder jaar wel wat met die lineup.

Puntje bij paaltje zit ik zaterdag weer klaar achter de pc en heb ik er ontzettend veel zin in. Caravan mee en hopen op een droge editie met een lekker zonnetje. Goed gezelschap maakt het af. De rest is voor mij bijzaak.

Puntje bij paaltje zit ik zaterdag weer klaar achter de pc en heb ik er ontzettend veel zin in. Caravan mee en hopen op een droge editie met een lekker zonnetje. Goed gezelschap maakt het af. De rest is voor mij bijzaak.

Haha dat sowieso! Ik ben er weer helemaal klaar voor!

eva84 wrote:

Haha dat sowieso! Ik ben er weer helemaal klaar voor!
ik ook, maar we moeten toch wat te klagen hebben.

Ik vind de lichting ook niet "slecht" te noemen, want heb zoveel van deze acts gewoon in mijn algemene playlist staan. En eenmaal op Lowlands vermaak je je altijd, ik zou me zelfs 3 dagen op de camping vermaken. Maar ik mis een beetje acts waar ik super veel naar uitkijk wat ik vorig jaar wel had met The Good The Bad & THe Queen, New Order, The Streets, The National etc.

Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?

Ik verwacht eerlijk gezegd geen Slowthai meer op Lowlands. Staat al op Woo Hah en daarbij heeft Lowlands met City Morgue, Denzel Curry, JPEGMAFIA, Stormzy, (Fever333 dat toch wat trekjes van rap heeft) en in mindere mate Trippie Redd al veel energievolle rapacts geboekt.
Robyn staat natuurlijk ook al op DTRH, maar ze is tijdens Lowlands ook nog dichtbij dus hopen mag altijd :)
Daarnaast zou ik Miguel ook een fantastische headliner vinden, maar die schijnt pas in 2021 te gaan touren.

Blijkbaar proberen ze ook nog een DJ set van Daphni (Caribou) te fixen.

Vind ik toch een beetje zonde van de spot, en een klein beetje makkelijk. Noisia staat zondag in de Alpha. Ik hoop dat ze The Upbeats daar nog bijzetten dan.

Ik verwacht qua DNB dan meer een act die dit met iets nieuws is gekomen. Ik zie Kings of the Rollers nog wel komen.
Baal er overigens van dat Lowlands Drum and bass altijd op de zondag programeert want dan ben ik al helemaal verrot.
Zien jullie pendulum ook op de zondag of wordt dit een aparte show?

Ben t wel met Marc eens:

@Marc wrote:
“De grote namen vallen tegen”
Ondertussen roept bijna iedereen hier om het hardste dat ze nooit voor de Alpha headliners gaan
“Geen gitaren….”
Fever 333 (wat een topboeking weer, gaan ze vast niet nog een keer in de India zetten)
BMTH
Palaye Royale
Shame (wat ik even snel hoorde)
“Veel op herhaling…..“
Moeten acts dan stoppen ofzo als ze op LL gestaan hebben? Je kan toch niet altijd nieuwe acts boeken?
“Ik heb al heel veel gezien…..”
Daar kan Lowlands geen rekening mee houden denk ik…..
Kom op, wat verwacht je dan? Als je heel veel ziet, dan is het toch logisch dat je acts weer op festivals of op meerdere festivals tegenkomt?

Tof te zien dat je de line up geweldig vindt. Ik vind ‘m ook prima, zeker na de namen eens wat beter bekeken te hebben.

Je stelt het hier echter ook wel een beetje zwart/wit; ik zie juist redelijk genuanceerde reacties op de eerste namen. Wat teleurstelling over de bovenste namen, dik tevreden over de namen in de breedte.

Ik zie hier ook nooit mensen beweren dat ze werkelijk nooit naar de Alpha gaan. En het wijzen op het ontbreken van grote naam, dat impliceert toch niet dat dit meteen de headliners in de Alpha moeten zijn? Er staan ook grote namen in andere tenten. Je stelt het daarmee iets sterker dan nodig is.

Hetzelfde geldt voor je opmerking dat herhaling onvermijdelijk is als je veel festivals bezoekt. Dat snapt denk ik iedereen hier wel. Maar je kunt toch het gevoel hebben dat er dit jaar meer herhaling is dan in andere jaren? Voor mijn gevoel (let wel, voor mijn gevoel) dit jaar minder originele namen dan andere jaren. In de eerste worp althans. Wellicht brengen de volgende worpen daar verandering in? Ik heb daar wel vertrouwen in, want het totaalprogramma van Lowlands is altijd dik en dik in orde. En ik ben het ook enorm met je eens dat dit het allermooiste festival is in Nederland. Dat ik een keer wat vraagtekens heb bij de eerste lichting namen (die ik wel gewoon goed vind), doet daar niets aan af.

Lowlands heeft toch ook helemaal geen grote namen nodig? Toen de Foo Fighters er waren in 2012 bleek dat wel. Te veel publiek richting de Alpha. Trekt het festival helemaal niet.

De echte stadionacts mogen fijn naar een grote mainstage op Werchter of Pinkpop.

Lowlands pakt (mi terecht) een maatje kleiner en kijkt wat er voorbij komt. Soms groot: Muse, Gorillaz, Chemical Brothers en soms kleiner: bv TWOD, LCD Soundsytem.

En benieuwd wie er nu headliner is, dat maken ze bewust nog niet bekend.

Raskolnikov wrote:
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Had Mac Demarco ook wel verwacht. Past goed op het festival vind ik.

Onderbroekenlol voor pubers terwijl ie vals zingt en speelt....mwah liever niet

Raskolnikov wrote:

Robyn staat natuurlijk ook al op DTRH, maar ze is tijdens Lowlands ook nog dichtbij dus hopen mag altijd
1f642.svg
.

Stond er vorig jaar, of dit jaar weer? Nee toch?

Raskolnikov wrote:

Ik verwacht eerlijk gezegd geen Slowthai meer op Lowlands. Staat al op Woo Hah en daarbij heeft Lowlands met City Morgue, Denzel Curry, JPEGMAFIA, Stormzy, (Fever333 dat toch wat trekjes van rap heeft) en in mindere mate Trippie Redd al veel energievolle rapacts geboekt.
Robyn staat natuurlijk ook al op DTRH, maar ze is tijdens Lowlands ook nog dichtbij dus hopen mag altijd
1f642.svg

Daarnaast zou ik Miguel ook een fantastische headliner vinden, maar die schijnt pas in 2021 te gaan touren.

Robyn staat (nog?) niet op DTRH.

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.

Dan raad ik je zeker Yungblud aan…daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid
1f609.svg

Die is fout arrogant, Liam is i don’t give a fuck arrogant. Yungblud kan ik ook totaal niet hebben, zag laatst een heel stuk met hem bij 3FM met zijn (niet ouder dan 16 jarige) fans. Dikke cringe.

Ik wist niet dat er een arrogant politie bestaat
1f609.svg

Je hele argumentatie kan je ook omdraaien …fout = don’t give a fuck hangt maar net van je perspectief/generatie af denk ik
1f609.svg

Ik ben 20. Ben het volledig eens met indiaan. Liam is fucking vet. Die geeft echt geen zak op het podium. Yungblud probeert interressant te doen en is daarbij redelijk arrogant. Yungblud kan ik echt niet hebben en vermijd ik dan ook.

Blijft toch een kwestie van perspectief vermoed ik. Mijne is deze....
Voor mij is Yungblud "punk" arrogant zoals eind jaren zeventig/begin tachtig, inclusief groot ego en schijt aan conventies. Maakt bovendien intressante muziekale keuzes wannneer ie met iets nieuws uitkomt.

Liam is (jij) kan me geen reet schelen arrogant, zoals rockers in de jaren negentig (en is daarin blijven hangen) , een sooort lamlendig interessant doen. En muzikaal is het na Oasis ook allemaal niet bijster vernieuwend of best. Kan je wel een intressante arrogante houding hebben maar dit wordt door hem niet gedragen in zijn (nieuwe) muziek...

En julie hebben duidelijk een ander beeld hierbij...smaken verschillen ?

Stefan wrote:
Onderbroekenlol voor pubers

Hebben ze met Die Antwoord en Opposites natuurlijk al genoeg van in huis.

Vind Salad Days en THis Old Dog echt goede albums.

Is allemaal niet mijn kopje thee...dus tja.
Zie liever dat LL zijn geld steekt in serieuze acts...

Lowlands heeft toch ook helemaal geen grote namen nodig? Toen de Foo Fighters er waren in 2012 bleek dat wel. Te veel publiek richting de Alpha. Trekt het festival helemaal niet.

De echte stadionacts mogen fijn naar een grote mainstage op Werchter of Pinkpop.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik opteer nergens voor stadionacts. Horen voor mijn gevoel ook niet op lowlands.

Het blijft natuurlijk ook beetje vaag gebied om te spreken over “grote” namen, maar ik denk dan aan namen als The National, Gorillaz, TGTBATQ, War On Drugs. Die categorie vind ik nu niet sterk vertegenwoordigd.

Ik hoop dat ik me nu duidelijker heb uitgedrukt. Foo Fighters zou ik werk elijk vreselijk vinden. Muse hoeft voor mij ook niet. Maar ik vind dat lowlands in bovengenoend segment de afgelopen jaren interessanter heeft geboekt.

Maar normaal: ik ben heel tevreden en ga toffe lowlands tegemoet!

Ik deel je mening hoor Stefan. Vind zowel Liam als Noel verschrikkelijk. Net als Yungblud. En net als die andere puber Jet Rebel waar het wel een beetje iets van heeft.

Om even volledig offtopic te gaan wat betreft Lowlands, Ibrahmovic heeft wel de arrogante houding die ik kan waarderen. Maar bij hem is het meer een parodie op hemzelf. Dat is bij Liam niet zo.

Gorillaz zou een hele snelle herhaling zijn natuurlijk, maar lijken wel aan een nieuw album te werken. Voor je het weet staan ze gewoon weer in de Alpha in augustus :wink:

Joris wrote:

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.

Dan raad ik je zeker Yungblud aan…daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid
1f609.svg

Die is fout arrogant, Liam is i don’t give a fuck arrogant. Yungblud kan ik ook totaal niet hebben, zag laatst een heel stuk met hem bij 3FM met zijn (niet ouder dan 16 jarige) fans. Dikke cringe.

Ik wist niet dat er een arrogant politie bestaat
1f609.svg

Je hele argumentatie kan je ook omdraaien …fout = don’t give a fuck hangt maar net van je perspectief/generatie af denk ik
1f609.svg

Ik ben 20. Ben het volledig eens met indiaan. Liam is fucking vet. Die geeft echt geen zak op het podium. Yungblud probeert interressant te doen en is daarbij redelijk arrogant. Yungblud kan ik echt niet hebben en vermijd ik dan ook.

Blijft toch een kwestie van perspectief vermoed ik. Mijne is deze….
Voor mij is Yungblud “punk” arrogant zoals eind jaren zeventig/begin tachtig, inclusief groot ego en schijt aan conventies. Maakt bovendien intressante muziekale keuzes wannneer ie met iets nieuws uitkomt.

Liam is (jij) kan me geen reet schelen arrogant, zoals rockers in de jaren negentig (en is daarin blijven hangen) , een sooort lamlendig interessant doen. En muzikaal is het na Oasis ook allemaal niet bijster vernieuwend of best. Kan je wel een intressante arrogante houding hebben maar dit wordt door hem niet gedragen in zijn (nieuwe) muziek…

En julie hebben duidelijk een ander beeld hierbij…smaken verschillen
1f607.svg
"Punk"

EHz8w2XX4AAiN40

Maar goed zinloze discussie. Mogelijk sla ik beide over.

Users who are viewing this thread