Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
"Punk"

YcvIbBK.jpg
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Maar met Liam zal ik ook geen vrienden worden denk ik. Lijkt me een enorme lampenlul. Maar ik kan altijd wel lachen om zijn eeuwigdurende fitie's met Noel.

Ik sla ze waarschijnlijk alle 2 over op LL.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Zo....ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt...vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de "jeugd" dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel...) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn...? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
mattman wrote:

Raskolnikov wrote:
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?


Had Mac Demarco ook wel verwacht. Past goed op het festival vind ik.

2x de kans gegeven, heeft enkele leuke nummers. Maar live kom ik er echt niet doorheen. Zijn BKS show was vorig jaar ook erg matig.

Dan heb je zijn show op Lowlands drie jaar geleden waarschijnlijk niet meegemaakt, want dat was één dikke show met als hoogtepunt een jonge fan die op het podium mocht klimmen en zijn favo nummer op Mac's gitaar mocht spelen voor hem. Die jongen had gewoon een simpel bordje met de vraag of die een keer mee kon spelen en het volgende moment komt zijn droom nog daadwerkelijk uit ook. Ik stond toen helemaal vooraan, dus misschien ben ik ook wel een beetje biased, maar door dat optreden ben ik echt fan van hem geworden. Staat ook een filmpje van op YT die zo langzamerhand al 3,5 miljoen views heeft:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=X5uBKQXOGo0[/video]
Zijn laatste album was gewoon niet zo goed of energiek, dus daarom zouden zijn shows van vorig jaar en misschien zelfs dat jaar daarvoor ook nog tegen kunnen vallen. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat hij last had van een depressie in die tijd (vandaar ook dat het album wat soberder was).
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
[code title=""][/code]

Haha..ik vermoed dat jij het cynisch bedoelt maar voor mij bewijst deze foto juist mijn punt..

Wanneer je Yungblud punk Googled en dan naar de afbeeldingen kijkt, zie ik in ieder geval een intressante diversiteit aan verontrustende blikken, kleding, acties en arrogante koppen ;-)...
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Ik denk dat hiphop gewoon nu weer enorm populair is (onder jongeren) en Lowlands heeft een paar jaar terug besloten nieuw publiek aan te boren. Dat zie je in de programmering terug ...

Qua gisteren ben ik benieuwd of we Inhaler nog gaan zien in een volgende worp
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
@bardt, quote werkt weer even niet. Maar daar was ik dus wel bij. En ik vond het niet heel spannend die show. Leuk hoor een fan die meespeelt, maar verder de show persoonlijk maar zo zo. En op BKS vorig jaar vond ik het dan nog een stuk minder, dat was helemaal een saaie show.

Terwijl ik zijn werk op plaat best kan waarderen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
jamesmurphy wrote:
Lowlands heeft toch ook helemaal geen grote namen nodig? Toen de Foo Fighters er waren in 2012 bleek dat wel. Te veel publiek richting de Alpha. Trekt het festival helemaal niet.

De echte stadionacts mogen fijn naar een grote mainstage op Werchter of Pinkpop.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik opteer nergens voor stadionacts. Horen voor mijn gevoel ook niet op lowlands.

Het blijft natuurlijk ook beetje vaag gebied om te spreken over “grote” namen, maar ik denk dan aan namen als The National, Gorillaz, TGTBATQ, War On Drugs. Die categorie vind ik nu niet sterk vertegenwoordigd.

Ik hoop dat ik me nu duidelijker heb uitgedrukt. Foo Fighters zou ik werk elijk vreselijk vinden. Muse hoeft voor mij ook niet. Maar ik vind dat lowlands in bovengenoend segment de afgelopen jaren interessanter heeft geboekt.

Maar normaal: ik ben heel tevreden en ga toffe lowlands tegemoet!

Ik heb het idee, dat je het persoonlijk opvat. Mijn reactie was meer na het doorlezen van de tig berichten nadat de eerste namen gedropt waren.

Is inderdaad een vaag begrip. Maar vaak denk je dan toch al snel aan grote bands die “makkelijk” de ziggo vullen (zoals ik het hier lees) of dan wel stadion acts.

Voor mij zijn de “grote” namen die er nu op staan Michael K, Fever 333, Hollywood Vampires om verschillende redenen. Zullen allemaal geen Ziggo vullen.....
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Van het ergste soort? Hoe dan? Trippie Redd kan ik ergens nog begrijpen met zijn minder boeiende teksten, maar niet als er verder namen tussen staan als Stormzy, Opposites, Denzel Curry, Typhoon (al maakt die niet ècht meer hiphop natuurlijk) en Jpegmafia. City Morgue ben ik minder bekend mee, maar wordt waarschijnlijk net als Jpegmafia en Denzel gewoon lekker moshen. Gotu Jim is live ook echt heerlijk, zolang je het maar niet al te serieus neemt: hij zit eigenlijk enigszins in hetzelfde straatje als Joost (niet qua muziek natuurlijk, maar qua act).
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik verwacht qua DNB dan meer een act die dit met iets nieuws is gekomen. Ik zie Kings of the Rollers nog wel komen.
Baal er overigens van dat Lowlands Drum and bass altijd op de zondag programeert want dan ben ik al helemaal verrot.
Zien jullie pendulum ook op de zondag of wordt dit een aparte show

Precies dit, moet echt alle laatste energie eruit persen om de D&B nacht op zondag te volbrengen.
King of the Rollers zou heel tof zijn, evenals Sinister Souls of Prolix.
Pendulum sluit gewoon de Heineken af, let maar op.

@Raskolnikov, ik ben het heel vaak met jou eens, en volgens mij kunnen wij samen prima een dag rondlopen op LL en dezelfde artiesten bekijken, alleen macdemarco vind ik ook echt helemaal niks. Die show was wel grappig idd, maar ik snap de muziek gewoon niet denk ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik vind de hoeveelheid hip hop ook niet verkeerd. Trippie Redd moet ik nog een keer luisteren, kan soms ook wel lachen zijn dat soort "verkeerde" acts. Zo vond ik Lil Pump toen ook best geinig in de 013. Maar idd niet super serieus nemen.

Kan niet bepaalde zeggen dat ze in bepaalde genres verkeerd zitten op dit moment. Iedereen zal zo zijn voorkeuren hebben natuurlijk, maar ik vind het vooralsnog redelijk in balans.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
@bardt, quote werkt weer even niet. Maar daar was ik dus wel bij. En ik vond het niet heel spannend die show. Leuk hoor een fan die meespeelt, maar verder de show persoonlijk maar zo zo. En op BKS vorig jaar vond ik het dan nog een stuk minder, dat was helemaal een saaie show.

Terwijl ik zijn werk op plaat best kan waarderen.

Grappig hoe smaken verschillen. Zijn show was voor mij echt een hoogtepunt van Lowlands dat jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:
@bardt, quote werkt weer even niet. Maar daar was ik dus wel bij. En ik vond het niet heel spannend die show. Leuk hoor een fan die meespeelt, maar verder de show persoonlijk maar zo zo. En op BKS vorig jaar vond ik het dan nog een stuk minder, dat was helemaal een saaie show.

Terwijl ik zijn werk op plaat best kan waarderen.

Grappig hoe smaken verschillen. Zijn show was voor mij echt een hoogtepunt van Lowlands dat jaar.
Car Seat Headrest dat jaar voor mij ;).
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
frikandelias wrote:

Raskolnikov wrote:
Overigens was ik wel echt verbaasd door het ontbreken van Robyn en Slowthai bij de eerste namen van Lowlands. Die staan op verschillende augustusfestivals en zouden perfect passen naar mijn idee.

Wellicht in een latere worp nog?


Robyn staat natuurlijk ook al op DTRH, maar ze is tijdens Lowlands ook nog dichtbij dus hopen mag altijd
1f642.svg
.

Stond er vorig jaar, of dit jaar weer? Nee toch?

Ja, excuus ik heb mij vergist. Heb de dtrh playlist van ‘19 en ‘20 een tijdje terug door elkaar heen geluisterd en het zat nu zo in mijn hoofd hahhaa. Zou idd een leuke toevoeging aan de line-up zijn
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
bardt wrote:

Indiaantje89 wrote:
@bardt, quote werkt weer even niet. Maar daar was ik dus wel bij. En ik vond het niet heel spannend die show. Leuk hoor een fan die meespeelt, maar verder de show persoonlijk maar zo zo. En op BKS vorig jaar vond ik het dan nog een stuk minder, dat was helemaal een saaie show.

Terwijl ik zijn werk op plaat best kan waarderen.


Grappig hoe smaken verschillen. Zijn show was voor mij echt een hoogtepunt van Lowlands dat jaar.

Car Seat Headrest dat jaar voor mij ;).

Oef ja, CSH is altijd goed, maar ik had ze in hetzelfde jaar ook in Paradiso gezien en die show kwam wat enthousiaster over in mijn beleving. Daardoor kan ik hun show op LL wat moeilijker omhoog halen. Blijft een geweldige band natuurlijk en ik kan ook niet wachten tot ze weer met nieuwe muziek komen.

Mijn ultimate hoogtepunt van dat jaar was nog wel Death Grips. Zij hebben mij door hun geweldige show in Paradiso Noord het jaar ervoor overgehaald om zonder veel na te denken een ticket voor Lowlands te halen nadat ik ze in de line-up zag. Sindsdien ben ik ook verliefd geworden op Lowlands, maar ik moet zeggen dat ik ook steeds meer flirt met het idee om naar DTRH te gaan (BKS is ook wel okay, maar het idee van dagtickets vind ik wat minder).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Haha, je vindt één Bring Me The Horizon nog niet genoeg of formuleer je wat ongelukkig en bedoel je het tegenovergestelde? BMTH vorig jaar op Werchter gezien. We hebben er hartelijk om moeten lachen maar het was zowat het slechtste wat we ooit op een festival zagen. Enne.. als je vooral voor gitaarbands gaat dan zijn er, denk ik, festivals waar je die een stuk meer aantreft.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Ik heb het idee, dat je het persoonlijk opvat.

Oh, nee hoor. Vond de conclusies opmerkelijk omdat ik de reacties hier juist heel genuanceerd vond. Daarom dacht ik het even toe te lichten. Maar dat valt blijkbaar nog niet mee.

 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Blijkbaar proberen ze ook nog een DJ set van Daphni (Caribou) te fixen.

Vind ik toch een beetje zonde van de spot, en een klein beetje makkelijk. Noisia staat zondag in de Alpha. Ik hoop dat ze The Upbeats daar nog bijzetten dan.

Noisia in de alpha? Is dit al bekend?
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Onibaba wrote:
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Haha, je vindt één Bring Me The Horizon nog niet genoeg of formuleer je wat ongelukkig en bedoel je het tegenovergestelde? BMTH vorig jaar op Werchter gezien. We hebben er hartelijk om moeten lachen maar het was zowat het slechtste wat we ooit op een festival zagen. Enne.. als je vooral voor gitaarbands gaat dan zijn er, denk ik, festivals waar je die een stuk meer aantreft.

Ja, ik formuleer me inderdaad ongelukkig...:) Ik bedoelde: graag wat meer vuige gitaren bij een volgende lichting. Ik hoef trouwens niet alleen maar gitaarbands te zien hoor. De afwisseling vind ik tof. Chelsea Wolfe zou wellicht nog wat kunnen zijn. Jaren terug bv ook zeer kunnen genieten van Tricky, Massive Attack of van Fever Ray tijdens die eerste plaat. Dreigende, lome, donkere beats. Maar inderdaad, BMTH was best wel een lachertje.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Onibaba wrote:
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Van het ergste soort? Hoe dan? Trippie Redd kan ik ergens nog begrijpen met zijn minder boeiende teksten, maar niet als er verder namen tussen staan als Stormzy, Opposites, Denzel Curry, Typhoon (al maakt die niet ècht meer hiphop natuurlijk) en Jpegmafia. City Morgue ben ik minder bekend mee, maar wordt waarschijnlijk net als Jpegmafia en Denzel gewoon lekker moshen. Gotu Jim is live ook echt heerlijk, zolang je het maar niet al te serieus neemt: hij zit eigenlijk enigszins in hetzelfde straatje als Joost (niet qua muziek natuurlijk, maar qua act).

Opposites (maar daar is al genoeg over gesproken). Typhoon trek ik ook slecht alhoewel ik me er zeker van bewust van ben dat ik daar een van de weinige in ben. Dat gedweep met die gozer bij allerlei talkshows en dergelijke. De knuffelrapper van Nederland. Niet mijn ding.

Nou ja...en verder wat ik zoal checkte op YouTube: City Morgue (Lekker heel druk schreeuwen door een microfoon), Goldlink (van die vreselijke gladde RnB rap), Trippie Red (aaahh for fuck sake, alsof ik per ongeluk een verkeerde club binnenwandel, ik kan het slecht uitleggen....van die muziek waarvan je een toon hoort en denkt wegwezen hier).

Stormzy zag er wel tof uit. Ik ben waarschijnlijk blijven hangen bij Wu Tang Clan, Mos Def, ariesten van het Stones Throw label, old skool hiphop etc). Wel eens van Dalek gehoord? Hier een link: https://www.youtube.com/watch?v=obSq2L9lLEE Dat is meer mijn stijl.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken