Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
Blijkbaar proberen ze ook nog een DJ set van Daphni (Caribou) te fixen.

Vind ik toch een beetje zonde van de spot, en een klein beetje makkelijk. Noisia staat zondag in de Alpha. Ik hoop dat ze The Upbeats daar nog bijzetten dan.

Noisia in de alpha? Is dit al bekend?
Nee, brainfart dit. wel dat ze er zondag staan. Meer niks gezegd van een Alpha. Geen flauw idee waarom ik dit heb neergezet. Excuus.

Wat zou een goede opvolger zijn voor acts als
2018 Chic & Nile Rogers
2019 Giorgio Moroder
2020 ?

@Raskolnikov, ik ben het heel vaak met jou eens, en volgens mij kunnen wij samen prima een dag rondlopen op LL en dezelfde artiesten bekijken, alleen macdemarco vind ik ook echt helemaal niks. Die show was wel grappig idd, maar ik snap de muziek gewoon niet denk ik.

Volgens mij ook haha. Alleen: ik vind Mac DeMarco ook niet heel veel hoor. Heb er geen hekel aan. Maar noemde het juist voortkabbelende muziek. Dus daarin zitten we ook wel op dezelfde lijn hoor ;-)

bardt wrote:

Onibaba wrote:
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.

Van het ergste soort? Hoe dan? Trippie Redd kan ik ergens nog begrijpen met zijn minder boeiende teksten, maar niet als er verder namen tussen staan als Stormzy, Opposites, Denzel Curry, Typhoon (al maakt die niet ècht meer hiphop natuurlijk) en Jpegmafia. City Morgue ben ik minder bekend mee, maar wordt waarschijnlijk net als Jpegmafia en Denzel gewoon lekker moshen. Gotu Jim is live ook echt heerlijk, zolang je het maar niet al te serieus neemt: hij zit eigenlijk enigszins in hetzelfde straatje als Joost (niet qua muziek natuurlijk, maar qua act).

Opposites (maar daar is al genoeg over gesproken). Typhoon trek ik ook slecht alhoewel ik me er zeker van bewust van ben dat ik daar een van de weinige in ben. Dat gedweep met die gozer bij allerlei talkshows en dergelijke. De knuffelrapper van Nederland. Niet mijn ding.

Nou ja…en verder wat ik zoal checkte op YouTube: City Morgue (Lekker heel druk schreeuwen door een microfoon), Goldlink (van die vreselijke gladde RnB rap), Trippie Red (aaahh for fuck sake, alsof ik per ongeluk een verkeerde club binnenwandel, ik kan het slecht uitleggen….van die muziek waarvan je een toon hoort en denkt wegwezen hier).

Stormzy zag er wel tof uit. Ik ben waarschijnlijk blijven hangen bij Wu Tang Clan, Mos Def, ariesten van het Stones Throw label, old skool hiphop etc). Wel eens van Dalek gehoord? Hier een link: https://www.youtube.com/watch?v=obSq2L9lLEE Dat is meer mijn stijl.

Ja oke, ik begrijp het wel als je een zogenaamde ''old-head'' bent die over het algemeen meer moeite hebben om een klik te vinden met de hedendaagse hiphop. Ik heb hier veel geluk mee volgens mij, want ik ben er een beetje tussenin opgegroeid, dus ik kan zowel genieten van een Ghostface of Mos Def (die ik toevallig binnenkort nog ga zien in Paradiso, mits hij het niet weer gaat verschuiven) als een Travis Scott of Young Thug.

Ik had nog niet eerder gehoord van Dalek, maar het klinkt zeker tof! Ik hou sowieso al erg gauw van hiphop met wat industriële invloeden. Als je meer van de old-school bent, kan ik jou wel - misschien ken je ze al lang - Benny The Butcher, Westside Gunn en/of Conway The Machine aanraden. Alle drie onderdeel van hun zelf opgerichte Griselda Records en ze krijgen heeel veel lof en liefde van legends zoals Jay Z, Emimen (heeft zelfs een record deal met ze gemaakt), Royce, Black Thought, Madlib, Alchemist, noem maar op. Ze zijn op dit moment de hele underground scene in de VS aan het veroveren. Ik kan dan ook niet wachten tot ze eindelijk een keer door Europa gaan touren.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=OKKewhmBhAo[/video]

metallica wrote:
Wat zou een goede opvolger zijn voor acts als
2018 Chic & Nile Rogers
2019 Giorgio Moroder
2020 ?

2020 Hollywood Vampires ben ik bang

Zag een paar dagen terug Sister Sledge ergens op een poster voorbij komen, met Lost In Music en We Are Family heb je dan wel een feelgood dansfestijn.

redle wrote:

Indiaantje89 wrote:

Vind ik toch een beetje zonde van de spot, en een klein beetje makkelijk. Noisia staat zondag in de Alpha. Ik hoop dat ze The Upbeats daar nog bijzetten dan.

Nee, brainfart dit. wel dat ze er zondag staan. Meer niks gezegd van een Alpha. Geen flauw idee waarom ik dit heb neergezet. Excuus.

Ook wel weer jammer ergens. Noisia in de alpha zal wel een bruut einde zijn. En dan uurtje daarna Pendulum die de alpha verder gaat afbreken :)

Indiaantje89 wrote:

redle wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ook wel weer jammer ergens. Noisia in de alpha zal wel een bruut einde zijn. En dan uurtje daarna Pendulum die de alpha verder gaat afbreken
1f642.svg

Of nog na de headliners Soulwax/Caribou, Pendulum en Noisa in de Alpha? Met die eventuele nieuwe vergunning.. zal wel niet, lijkt me wel een leuke kans om snachts/s avonds laat nog zulke (live) acts te hebben.

Hopelijk is die vergunning nu rond. Dacht dat t vorig jaar al zpu zijn, maar helaas. Noisia op de zondag in de alpha na de echte afsluiter zou wel lekker zijn.

Als ik kijk hoe de bands alfabetisch zijn ingedeeld op de site, zijn de 8 grootste namen bekend. Chemical Brothers, Foals, Lewis C, Liam G, London G, Mickael K, The Opposites en Stormzy. Dan hebben we 2 headliners, 3 subs en 3 Bravo afsluiters.

Voor elke van die 9 plaatsen vind ik vooral Lewis C, Mickael K, en the Opposites echt te klein. En natuurlijk trekken the Opposites het volledige terrein leeg richting de Alpha, maar toch.

Dat was mijn kritische noot. Als Foals headliner is verwacht ik een dikke show. Dat zelfde geld voor de Chemical brothers. Daarnaast hoop ik nog op een derde headliner.

Verder in de kleine en midden grote namen heb ik ondertussen echt een paar pareltjes ontdekt.Rex Orange Country, Half Moon Run, Koffee, Palaye Royale, Parquet Courts, Cavetown, Georgia, en Orla Gartland.

En dan nog een hele bups die ik al eens gezien heb maar prima nog een keer kan hebben: SoulWax, Sam Fender, Tash Sultana, Typhoon, Fever 333, Glass Animals, Eefje en Caribou,

Reken er maar op dat de show van chemical brothers dik wordt. Die hebben mij nog nooit teleurgesteld met o.a. hun fantastische visuals!

Als Foals headliner is verwacht ik een dikke show.

Kan het me bijna niet voorstellen. Op DTRH afgelopen jaar was Foals ook geen headliner, zouden ze dat dan wel zijn bij het twee keer zo grote Lowlands? Los van of het wel of niet dikke show wordt hoor.

Foals gaat toch echt niet headlinen zeg, kom op. Een prima Bravo headliner ofzo, maar meer toch niet. De argumenten zijn al genoeg aangehaald: als je als band je AFAS show niet eens vol trekt na maanden (iets wat een Kiwankuka, London Grammar, Capaldi wel lukt) en net op het kleine broertje DTRH subde, ga je toch niet ineens de hoofdvogel worden op een festival waar 60K man op afkomt. (Misschien niet zo relevant, maar in België is dat nog een band die niet verder komt dan de AB).

Geen flauw idee waarom die zo hoog staan op de website. Tuurlijk wordt dat een leuke show voor de liefhebbers, maar dat was pakweg Franz Ferdinand ook...

Sowieso qua positie vind ik Hollywood Vampires, Rex Orange Country(wie de fuck zijn dit?), Die Antwoord, Yungblud, The Opposites, Lewis Capaldi(ken ik ook niet) vrij gek. Om dan nog maar even te zwijgen over Bring Me The Horizon. Stel neprockers, maar zullen het ongeetwijfeld goed doen bij pubers. Caribou zie ik veel groter als deze namen, en staat een trede lager.

Daaronder wel een heel interessant lijstje namen hoor, zit wel wat kwaliteit. Namen als Soulwax, Shame, Teskey Brothers, Koffee, John Talabot, Kaytranada, Goldlink, Fjaak, Eefje de Visser, Chromatics, Georgia, Nu Guinea zou ik graag (nog een keer) live willen zien.

Uiteindelijk valt de line-up dan toch wel een beetje mee. Het nadeel is dat men toch snel kijkt naar de uppercard en daarop een oordeel heeft(ik ook), en die is gewoon echt heel belabberd.

Ik ben echt al meer dan 10 jaar groot Henrik Schwarz fan en kwam er eigenlijk net pas achter dat de stem op Ene Nyame 'A' Mensuro van Pat Thomas afkomstig is. En die komt dus op Lowlands <3. Echt zin om dit lekker in de Lima te checken.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=hEsQUJwF7iI[/video]

Sowieso qua positie vind ik Hollywood Vampires, Rex Orange Country(wie de fuck zijn dit?), Die Antwoord, Yungblud, The Opposites, Lewis Capaldi(ken ik ook niet) vrij gek. Om dan nog maar even te zwijgen over Bring Me The Horizon. Stel neprockers, maar zullen het ongeetwijfeld goed doen bij pubers. Caribou zie ik veel groter als deze namen, en staat een trede lager.

Daaronder wel een heel interessant lijstje namen hoor, zit wel wat kwaliteit. Namen als Soulwax, Shame, Teskey Brothers, Koffee, John Talabot, Kaytranada, Goldlink, Fjaak, Eefje de Visser, Chromatics, Georgia, Nu Guinea zou ik graag (nog een keer) live willen zien.

Uiteindelijk valt de line-up dan toch wel een beetje mee. Het nadeel is dat men toch snel kijkt naar de uppercard en daarop een oordeel heeft(ik ook), en die is gewoon echt heel belabberd.
Hollywood Vampires teren gewoon op de naam van Alice Cooper en Johnny Depp.. Maar Rex Orange County is best wel een dingetje hoor, gigantisch veel streams pakt hij (niet dat ik weer die discussie wil aangaan), maar duikt ook regelmatig best hoog op bij Amerikaanse affiches. Idem geld voor Lewis Capaldi in korte tijd ook 3 of 4 grote radiohits gemaakt de afgelopen jaar.

Geen puber hier, maar ik misschien wel even bij BMTH kijken. Kunnen wel een leuke show neerzetten als ze willen.

The Chemical Brothers zal sowieso gaan headlinen. Zag ze in 2015 als Alpha headliner ook, vond het zelf een beetje tegenvallen maar het zal zeker een dikke show gaan worden. Misschien dat ik ze nog een keer ga checken in de hoop dat ik het beter ga vinden dan vorige keer. Had overigens liever Underworld als oudere dance act als Alpha afsluiter gezien, toch wat relevanter (en beter) dan Chemical Brothers imo.

Foals zou ik echt een hele matige headliner vinden, stonden notabene niet eens als headliner vorig jaar op DTRH. Vind het zeker een goeie band en wil ze eindelijk een keer zien, maar denk dat ze als headliner een beetje in het water gaan vallen..

Foals gaat toch echt niet headlinen zeg, kom op. Een prima Bravo headliner ofzo, maar meer toch niet. De argumenten zijn al genoeg aangehaald: als je als band je AFAS show niet eens vol trekt na maanden (iets wat een Kiwankuka, London Grammar, Capaldi wel lukt) en net op het kleine broertje DTRH subde, ga je toch niet ineens de hoofdvogel worden op een festival waar 60K man op afkomt. (Misschien niet zo relevant, maar in België is dat nog een band die niet verder komt dan de AB).

Geen flauw idee waarom die zo hoog staan op de website. Tuurlijk wordt dat een leuke show voor de liefhebbers, maar dat was pakweg Franz Ferdinand ook…

Maar dat heb ik dus met al die "grote" namen... De enige headliner die te billijken is zijn de Chemical Brothers. En daarom noem ik daarnaast foals omdat dat de enige naam is waar ik nog een soort van respectabele show van verwacht. Alhoewel Stormzy dat natuurlijk ook kan.

Oke, ik had misschien Foals ook als headliner, maar ik kom toch even terug op mijn mening. Ik dacht dat ze op DTRH als headliner stonden maar dat is dus niet geval geweest. Misschien een BKS ofzo? Meende dat ik ze ergens als afsluiter op een affice heb zien staan.

Users who are viewing this thread