bardt wrote:
Onibaba wrote:
Zo….ik heb eens even lekker zitten Youtuben. Er zitten leuke dingen bij hoor. Wat me echt opvalt…vreselijk veel hiphop en dan van het ergste soort.
Het lijkt er, zoals eerder is opgemerkt, dat de lekkere vuige, rockende en stampende gitaarbands tot een uitstervend ras behoren? Kan de “jeugd” dat niet meer aan ofzo? Het hoeft van mij allemaal niet keihard (alhoewel…) maar het is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou het bv gaaf vinden als Rolo Tomassi terug mocht keren naar Lowlands. Swans zou wel te experimenteel zijn…? Of iets in de richting van Thurston Moore. Ik zag bv Bring me the Horizon op Werchter vorig jaar. Dat is toch meer show met een zanger die halve nummers playbackt. Ze zien er ruiger uit dan de muziek, dat wel wat weg heeft van een poppy Boyband. Ik hoop dat er wat meer van dat soort bij zit tijdens de volgende lichting. Nog een hiphop-act erbij en je hebt WooHaa 2.0.
Van het ergste soort? Hoe dan? Trippie Redd kan ik ergens nog begrijpen met zijn minder boeiende teksten, maar niet als er verder namen tussen staan als Stormzy, Opposites, Denzel Curry, Typhoon (al maakt die niet ècht meer hiphop natuurlijk) en Jpegmafia. City Morgue ben ik minder bekend mee, maar wordt waarschijnlijk net als Jpegmafia en Denzel gewoon lekker moshen. Gotu Jim is live ook echt heerlijk, zolang je het maar niet al te serieus neemt: hij zit eigenlijk enigszins in hetzelfde straatje als Joost (niet qua muziek natuurlijk, maar qua act).
Opposites (maar daar is al genoeg over gesproken). Typhoon trek ik ook slecht alhoewel ik me er zeker van bewust van ben dat ik daar een van de weinige in ben. Dat gedweep met die gozer bij allerlei talkshows en dergelijke. De knuffelrapper van Nederland. Niet mijn ding.
Nou ja…en verder wat ik zoal checkte op YouTube: City Morgue (Lekker heel druk schreeuwen door een microfoon), Goldlink (van die vreselijke gladde RnB rap), Trippie Red (aaahh for fuck sake, alsof ik per ongeluk een verkeerde club binnenwandel, ik kan het slecht uitleggen….van die muziek waarvan je een toon hoort en denkt wegwezen hier).
Stormzy zag er wel tof uit. Ik ben waarschijnlijk blijven hangen bij Wu Tang Clan, Mos Def, ariesten van het Stones Throw label, old skool hiphop etc). Wel eens van Dalek gehoord? Hier een link:
https://www.youtube.com/watch?v=obSq2L9lLEE Dat is meer mijn stijl.