roluf wrote:
Vorig jaar begonnen de dagelijkse aankondigingen half maart. Als het net zo gaat als vorig jaar moeten we dus nog wel even wachten op nieuwe namen. Toen kwamen the Vaccines en James Blake nog als relatief grote namen. Verder waren het toen vooral kleine namen die volgde.
Vorig jaar kregen ze op social media natuurlijk ook best wat kritiek dat er later geen grote namen meer aangekondigd werden. Wellicht dat ze nu expres wat achter hebben gehouden om bij de volgende worp wat meer positieve reacties te krijgen..? Of omdat er een Lana, The Weekend of Eminem komt, die zelf hun tour nog bekend willen maken? Ik hou nog een beetje hoop op een grote klapper, maar ben sowieso al weer tevreden met de line up.
De uitspraak van EvE van "we zijn nog even aan het rommelen" is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche....EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
ik denk dat EvE zelf ook wel weet wanneer een affiche goed of slecht is, al zal dat natuurlijk nooit zo verkopen. Volgens mij hebben ze gewoon problemen om een headliner te strikken. Sziget klaagde er ook al over. Ik denk dat van het 3-tal Liam Gallagher, Foals, Stormzy er minimaal 1 zal gaan headllinen. En dat ze nog zoekende zijn (of wachten op bevestiging) van een derde headliner.Kooijtje wrote:
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
De uitspraak van EvE van “we zijn nog even aan het rommelen” is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche….
De ervaring leert dat nog een paar leuke “Heineken’ en “India” namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.
Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?
Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.
Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.
Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!
Roderick P wrote:
Kooijtje wrote:
De uitspraak van EvE van “we zijn nog even aan het rommelen” is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche….
De ervaring leert dat nog een paar leuke “Heineken’ en “India” namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.
ik denk dat EvE zelf ook wel weet wanneer een affiche goed of slecht is, al zal dat natuurlijk nooit zo verkopen. Volgens mij hebben ze gewoon problemen om een headliner te strikken. Sziget klaagde er ook al over. Ik denk dat van het 3-tal Liam Gallagher, Foals, Stormzy er minimaal 1 zal gaan headllinen. En dat ze nog zoekende zijn (of wachten op bevestiging) van een derde headliner.
Ik ga morgen ook met een goed bakje koffie de kaarten binnen harken. Dit is pas lichting 1, dus we hebben nog wel wat te gaan. En ook dan vind ik de line-up niet heel slecht (wel cliché, maar dat is wat anders). Er staan weinig acts tussen die ik absoluut niet kan aanhoren. Voor mij waren vorig jaar de 3 Bravo afsluiters de “headliners”. Maar die mis ik nu een beetje. Anderzijds zou ik me bij een Liam Gallagher of Foals wel prima vermaken, het is niet dat dit slechte acts zijn.
Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds
Heb je nog veel te ontdekken in dit rijtje dan?Dillinger wrote:
Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds
Heb ik ook, maar dan ga ik de aankondigingen luisteren en dan denk ik: die wil ik live zien, daar wil ik heen, dit klinkt vet en vervolgens loop ik van hot naar her te rennen. Lowlands is júíst voor mij van maar een paar namen (in eerste instantie) enthousiast worden, want dat betekent dat er meer namen zijn om te ontdekken. (Behalve als ze volgend jaar een drop doen met enkel Die Antwoord, Kaiser Chiefs, de Staat, Rag N Bone Man, Artcic Monkeys en Chef’s Special)
Bij mij zit dat echt enkel in de volledige onderkant. Voor mij zijn enkel Palaye Royale, Cave Town, Nu Guine Live Band,. Orla Cartland, Pat Thomas & Kashibu Area Band voor deze lichting “onbekend”.
nitotheno wrote:
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.
Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?
Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.
Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.
Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!
Hear me out on this one, ik verwacht My Chemical Romance nog als headliner maar denk dat Reading/Leeds ze voor de Augustusfestivals ze als eerste mogen aankondigen.
Een band die echt ontzettend veel tickets kan verkopen, op reunie gaat en Lowlands heeft ineens veel bandjes staan die met hun doelgroep raakvlakken heeft zoals Bring Me The Horizon, Fever333, Palaye Royale, Yungblud.
Ik denk dat wij veel ”Hoge spots” al gehad hebben maar denk dat wij 1, misschien 2 (als Foals niet headlined maar vind ze zelf niet meer dan een sub of bravo headliner).
Headliners: Chem Bros (en Foals)
Subheadliners: Stormzy (Kan zomaar ook headliner zijn trouwens maar zou ik zwak vinden), Bring Me The Horizon,Foals
Bravo Headliners: London Grammar, Die Antwoord, Tash Sultana (Vaak specifiek en wat anders dan de headliner van de dag)
Rond 18/19:00 in de alpha: Lewis Capaldi, Liam Gallagher, Michael Kiwanuka. (Poppy acts vaak)
Dit vind ik niet een rare inschatting, here and there kan je nog wat schuiven maar verwacht in ieder geval nog 2-3 grote namen en met mazzel is 1 daarvan headliner.