Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Boomtown (week voor Lowlands) heeft vandaag zijn line-up aangekondigd. Zou Wu-Tang Clan een van de ontbrekende headliners zijn?

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
roluf wrote:
Vorig jaar begonnen de dagelijkse aankondigingen half maart. Als het net zo gaat als vorig jaar moeten we dus nog wel even wachten op nieuwe namen. Toen kwamen the Vaccines en James Blake nog als relatief grote namen. Verder waren het toen vooral kleine namen die volgde.

Vorig jaar kregen ze op social media natuurlijk ook best wat kritiek dat er later geen grote namen meer aangekondigd werden. Wellicht dat ze nu expres wat achter hebben gehouden om bij de volgende worp wat meer positieve reacties te krijgen..? Of omdat er een Lana, The Weekend of Eminem komt, die zelf hun tour nog bekend willen maken? Ik hou nog een beetje hoop op een grote klapper, maar ben sowieso al weer tevreden met de line up.

Daar heb je een goed punt. Laten we het hopen!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Boomtown (week voor Lowlands) heeft vandaag zijn line-up aangekondigd. Zou Wu-Tang Clan een van de ontbrekende headliners zijn?

My baby!!!!!
?

Meer serieus, kom maar door met :
The selecter
Damian Marley
Underworld
Meute
Chef Special
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.
De uitspraak van EvE van "we zijn nog even aan het rommelen" is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche....
De ervaring leert dat er nog een paar leuke "Heineken' en "India" namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.
 

jeusti

Nieuw lid
27 jun 2019
4
0
Van Boomtown zou ik de Libertines ook wel welkom willen heten. Flogging Molly zou ook goed werken!
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.

De uitspraak van EvE van “we zijn nog even aan het rommelen” is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche….
De ervaring leert dat nog een paar leuke “Heineken’ en "India” namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.

Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?

Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.

Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.

Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!
 

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
34
31
Boomtown (week voor Lowlands) heeft vandaag zijn line-up aangekondigd. Zou Wu-Tang Clan een van de ontbrekende headliners zijn?


Underworld-wu tang clan-flogging molly-collie buddz
Protoje- Laat maar komen ??

En doe eens gek Angerfist in de Bravo lekker veel plek denk ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Kooijtje wrote:
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.

De uitspraak van EvE van “we zijn nog even aan het rommelen” is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche….
De ervaring leert dat nog een paar leuke “Heineken’ en “India” namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.
ik denk dat EvE zelf ook wel weet wanneer een affiche goed of slecht is, al zal dat natuurlijk nooit zo verkopen. Volgens mij hebben ze gewoon problemen om een headliner te strikken. Sziget klaagde er ook al over. Ik denk dat van het 3-tal Liam Gallagher, Foals, Stormzy er minimaal 1 zal gaan headllinen. En dat ze nog zoekende zijn (of wachten op bevestiging) van een derde headliner.

Ik ga morgen ook met een goed bakje koffie de kaarten binnen harken. Dit is pas lichting 1, dus we hebben nog wel wat te gaan. En ook dan vind ik de line-up niet heel slecht (wel cliché, maar dat is wat anders). Er staan weinig acts tussen die ik absoluut niet kan aanhoren. Voor mij waren vorig jaar de 3 Bravo afsluiters de "headliners". Maar die mis ik nu een beetje. Anderzijds zou ik me bij een Liam Gallagher of Foals wel prima vermaken, het is niet dat dit slechte acts zijn.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.

Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?

Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.

Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.

Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!

Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Hoe kut de line-up van Lowlands ook is, het blijft garantie voor een weekend vol met plezier. En er zit altijd wel wat tofs bij. Kwa faciliteiten blijft Lowlands het best festival wat ik bezocht heb. Het is ieder jaar spannend met wat je allemaal tegen gaat komen, niet alleen kwa aankleding of bands. Maar gewoon puur de gehele beleving is bij Lowlands zo chill. Ken ook weinig festivals dat zo'n vaste aanhang heeft en waar het zo leuk over is om over allerlei onzin te praten.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Roderick P wrote:

Kooijtje wrote:
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen….lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.


De uitspraak van EvE van “we zijn nog even aan het rommelen” is niet altijd even hoopgevend. Straks staat de Staat of een vergelijkbare naam ineens bovenaan aan het affiche….
De ervaring leert dat nog een paar leuke “Heineken’ en “India” namen bekend gemaakt kunnen worden, maar dat de rest van de bovenkant van het affiche met de eerste worp al redelijk is gevuld.

ik denk dat EvE zelf ook wel weet wanneer een affiche goed of slecht is, al zal dat natuurlijk nooit zo verkopen. Volgens mij hebben ze gewoon problemen om een headliner te strikken. Sziget klaagde er ook al over. Ik denk dat van het 3-tal Liam Gallagher, Foals, Stormzy er minimaal 1 zal gaan headllinen. En dat ze nog zoekende zijn (of wachten op bevestiging) van een derde headliner.

Ik ga morgen ook met een goed bakje koffie de kaarten binnen harken. Dit is pas lichting 1, dus we hebben nog wel wat te gaan. En ook dan vind ik de line-up niet heel slecht (wel cliché, maar dat is wat anders). Er staan weinig acts tussen die ik absoluut niet kan aanhoren. Voor mij waren vorig jaar de 3 Bravo afsluiters de “headliners”. Maar die mis ik nu een beetje. Anderzijds zou ik me bij een Liam Gallagher of Foals wel prima vermaken, het is niet dat dit slechte acts zijn.

Ik sta er ook zo in. De huidige lineup zorgt ongetwijfeld voor mooie en vermakelijke momenten, maar de namen zijn verder niet überspannend.
Voor mij waren de Bravo-afsluiters van vorig jaar ook echt de namen om op voorhand naar uit te kijken. Dat gevoel mis ik nu wel een beetje. Maar wie weet komen er nog verrassende namen aan. Faith No More, The Xx, Kraftwerk, David Byrne, Bloc Party en The Sisters of Mercy mogen van mij wel doorkomen :).
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds

Heb ik ook, maar dan ga ik de aankondigingen luisteren en dan denk ik: die wil ik live zien, daar wil ik heen, dit klinkt vet en vervolgens loop ik van hot naar her te rennen. Lowlands is júíst voor mij van maar een paar namen (in eerste instantie) enthousiast worden, want dat betekent dat er meer namen zijn om te ontdekken. (Behalve als ze volgend jaar een drop doen met enkel Die Antwoord, Kaiser Chiefs, de Staat, Rag N Bone Man, Artcic Monkeys en Chef's Special ;-) )
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Waar is de aankondiging van Doe Maar trouwens? Zou ik wel leuk vinden en volgens mij hintte Henny Vrienten er vorig jaar een beetje naar, toch.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dillinger wrote:
Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds

Heb ik ook, maar dan ga ik de aankondigingen luisteren en dan denk ik: die wil ik live zien, daar wil ik heen, dit klinkt vet en vervolgens loop ik van hot naar her te rennen. Lowlands is júíst voor mij van maar een paar namen (in eerste instantie) enthousiast worden, want dat betekent dat er meer namen zijn om te ontdekken. (Behalve als ze volgend jaar een drop doen met enkel Die Antwoord, Kaiser Chiefs, de Staat, Rag N Bone Man, Artcic Monkeys en Chef’s Special
1f609.svg
)
Heb je nog veel te ontdekken in dit rijtje dan?

Bij mij zit dat echt enkel in de volledige onderkant. Voor mij zijn enkel Palaye Royale, Cave Town, Nu Guine Live Band,. Orla Cartland, Pat Thomas & Kashibu Area Band voor deze lichting "onbekend".
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Bij mij zit dat echt enkel in de volledige onderkant. Voor mij zijn enkel Palaye Royale, Cave Town, Nu Guine Live Band,. Orla Cartland, Pat Thomas & Kashibu Area Band voor deze lichting “onbekend”.

Deze namen vooral. Aangevuld met Angel Olsen, Ezra Collective, Goldlink, Glass Animals Jpegmafia, Koffee, Parquet Courts, Rex Orange County, Trippie Redd. Overgrote deel wel al bekend mee, maar niet superenthousiast over. Nu wel.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
nitotheno wrote:
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.

Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?

Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.

Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.

Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!

Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds
1f642.svg

Een paar jaar terug verkocht Lowlands niet uit meende ik, dat had wel degelijk te maken met het gebrek aan interessante namen toen. Maar inderdaad, Lowlands heeft een vrij brede fanbase. Ik heb wel het idee dat nu met BKS en DTRH het wel moeilijker is om die fanbase te houden.

 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds
1f642.svg

Voor mijn vriendengroep en ik is Lowlands sinds 2016 gewoon jaarlijkse kost geworden. Er is altijd wel voor iemand iets om naar uit te kijken en dat maakt het zo mooi.
Zijn weinig plekken op deze wereld waar ik mij zo vrij kan voelen als op Lowlands.

Ik heb het overigens over 3 namen waar ik laaiend enthousiast van word. Acts waar ik best wel fan van ben, maar nog niet gezien heb/die ik graag nog een keer wil zien :') Zoals eerder genoemd zijn er heel wat acts waar ik wel naar uitkijk, maar niet per se erg zou vinden om te skippen. Zoals @mgbss ook al noemde; het is dan tot augustus ontdekken en uiteindelijk heb je geen moment waar er niets te zien is, haha.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Hear me out on this one, ik verwacht My Chemical Romance nog als headliner maar denk dat Reading/Leeds ze voor de Augustusfestivals ze als eerste mogen aankondigen.

Een band die echt ontzettend veel tickets kan verkopen, op reunie gaat en Lowlands heeft ineens veel bandjes staan die met hun doelgroep raakvlakken heeft zoals Bring Me The Horizon, Fever333, Palaye Royale, Yungblud.

Ik denk dat wij veel ”Hoge spots” al gehad hebben maar denk dat wij 1, misschien 2 (als Foals niet headlined maar vind ze zelf niet meer dan een sub of bravo headliner).

Headliners: Chem Bros (en Foals)
Subheadliners: Stormzy (Kan zomaar ook headliner zijn trouwens maar zou ik zwak vinden), Bring Me The Horizon,Foals
Bravo Headliners: London Grammar, Die Antwoord, Tash Sultana (Vaak specifiek en wat anders dan de headliner van de dag)
Rond 18/19:00 in de alpha: Lewis Capaldi, Liam Gallagher, Michael Kiwanuka. (Poppy acts vaak)

Dit vind ik niet een rare inschatting, here and there kan je nog wat schuiven maar verwacht in ieder geval nog 2-3 grote namen en met mazzel is 1 daarvan headliner.

Ik vind deze theorie ook nog steeds aannemelijk. Zou een ook een goede verklaring zijn voor het missen van een grote headliner. Ik hoop in ieder geval dat ze nog aangekondigd worden.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
De echte onderkant van de line up moet natuurlijk nog komen...

Maar in deze drop zitten wel echt namen waar ik heel, heel, heel enthousiast van word.
Pendulum live is zooooo lang geleden dat ik het heb gezien en zie ik liever dan weer Underworld.
Soulwasx heb ik zelfs nog nooit gezien en verwacht ik ook meer van dan weer Underworld.
Eefje de Visser is toch gewoon DE Nederlandse act van het moment.
Glass Animals zie ik zeker niet voor de eerste keer maar kan ik denk ik nooit genoeg van krijgen.
Half Moon Run zou wel eens een indie favoriet van mij kunnen worden.
Rex Orange Country klinkt heerlijk. Heel benieuwd wat dat live doet!
Palaye Royale en Parquet Courts gaan de India/Heineken volledig afbreken
Sam Fender, Oh wat was ik vorig jaar teleurgesteld dat hij DTRH cancelde en wat was ik dit jaar blij dat hij op de LL line up stond.
The Teskey Brothers, heb je gezien hoe die gasten eruit zien en heb je gehoord hoe die gasten klinken? Ik moet Live zien of dat echt kan...
Cavetown, 20 jaar 4 albums uit. Lijkt me heerlijk voor zondag begin van de middag.
Georgia, Mijn vrienden hebben haar live gezien in Tivoli en waren Lyrisch.
Fever 333 De beste Lowlands opening die ik ooit gezien heb!
Caribou: Daar kan ik zo gehypnotiseerd naar kijken!

En dan nog London Gramma, Mickael K, Foals en Liam Gallagher. Het is alleen jammer dat die zo hoog op de poster staan.

En tot slot de gegarandeerde feestjes waar je heen kunt: Dubioza Collective, Typhoon, The Opposites, Koffee en vast meer...

Maar het allerbeste nieuws! We zitten pas op een derde van de namen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken