Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

sanderie3

Playlistbediener
12 jan 2020
12
5
LowLands statistiekjes:

Lowlands is sinds 2017 weer uitverkocht, dat kostte 194 dagen.

2017: 14-12-2016 tot 26-06-2017 (194)
2018: 10-02-2018 tot 29-05-2018 (108)
2019: 02-02-2019 tot 01-03-2019 (27)
Als we de trend doorzetten dan zou de LowLands editie van 2020 54 dagen geleden uitverkocht zijn.

Dit jaar zijn er wel minder publiekstrekkers dan vorig jaar, zoals: Billie Eilish, Tame Impale, Twenty One Pilots of the Prodigy.
Dit soort namen helpen vaak wel een handje met het aantrekken van twijfelaars. De vaste fanbase van LowLands zal hoe dan ook komen en dat komt denk ik wel rond de 60% van alle festivalbezoekers.

Ik gok ondanks de matige eerste namen (Ik bedoel dan de grote namen/headliners) dat het festival binnen een week en misschien zelfs dit weekend al is uitverkocht??
Wees er snel bij! :)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
740
Hoe kut de line-up van Lowlands ook is, het blijft garantie voor een weekend vol met plezier. En er zit altijd wel wat tofs bij. Kwa faciliteiten blijft Lowlands het best festival wat ik bezocht heb. Het is ieder jaar spannend met wat je allemaal tegen gaat komen, niet alleen kwa aankleding of bands. Maar gewoon puur de gehele beleving is bij Lowlands zo chill. Ken ook weinig festivals dat zo’n vaste aanhang heeft en waar het zo leuk over is om over allerlei onzin te praten.

volledig mee eens!!
morgen kaarten kopen!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
Ken ook weinig festivals dat zo’n vaste aanhang heeft en waar het zo leuk over is om over allerlei onzin te praten.

Da's hun sterkte maar natuurlijk een beetje hun zwakte. Mensen komen toch wel, met of zonder grote headliners of een stevig middensegment. Ik wacht bij RW nu liever bewust met het kopen van mijn ticket om die reden.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De echte onderkant van de line up moet natuurlijk nog komen…

Maar in deze drop zitten wel echt namen waar ik heel, heel, heel enthousiast van word.
Pendulum live is zooooo lang geleden dat ik het heb gezien en zie ik liever dan weer Underworld.
Soulwasx heb ik zelfs nog nooit gezien en verwacht ik ook meer van dan weer Underworld.
Eefje de Visser is toch gewoon DE Nederlandse act van het moment.
Glass Animals zie ik zeker niet voor de eerste keer maar kan ik denk ik nooit genoeg van krijgen.
Half Moon Run zou wel eens een indie favoriet van mij kunnen worden.
Rex Orange Country klinkt heerlijk. Heel benieuwd wat dat live doet!
Palaye Royale en Parquet Courts gaan de India/Heineken volledig afbreken
Sam Fender, Oh wat was ik vorig jaar teleurgesteld dat hij DTRH cancelde en wat was ik dit jaar blij dat hij op de LL line up stond.
The Teskey Brothers, heb je gezien hoe die gasten eruit zien en heb je gehoord hoe die gasten klinken? Ik moet Live zien of dat echt kan…
Cavetown, 20 jaar 4 albums uit. Lijkt me heerlijk voor zondag begin van de middag.
Georgia, Mijn vrienden hebben haar live gezien in Tivoli en waren Lyrisch.
Fever 333 De beste Lowlands opening die ik ooit gezien heb!
Caribou: Daar kan ik zo gehypnotiseerd naar kijken!

En dan nog London Gramma, Mickael K, Foals en Liam Gallagher. Het is alleen jammer dat die zo hoog op de poster staan.

En tot slot de gegarandeerde feestjes waar je heen kunt: Dubioza Collective, Typhoon, The Opposites, Koffee en vast meer…

Maar het allerbeste nieuws! We zitten pas op een derde van de namen!

Haha, de line up van de eeuw begrijp ik? Of je hebt aandelen in het festival of je bent de zoon van Eric van Eerdenburg? ?
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
nitotheno wrote:
Ik hoop dat er nog grote (headliner waardige) namen bij komen, maar ik denk dat dat heel erg gaat meevallen. Laatste jaren was het elke keer dat Lowlands in ieder geval 2 headliners dropte in de eerste lading namen. Daarnaast is op meerdere vlakken (en dat hebben we zelf ook gemerkt) gesproken over dat er in augustus dit jaar niet zoveel beschikbaar is.

Maar als ik dan zie dat andere festivals in Europa in augustus een Bon Iver, The Strokes, FKA Twigs hebben, dan zou ik een naam als Foals heel matig vinden als headliner. De exclusiviteit van de eerste drie (niet dat ze alle 3 mega exclusief zijn, maar zeker minder vaak op Nederlandse festivals staan dan Foals) zou dan al een reden moeten zijn dat je hun eerder boekt. Daarnaast zijn een Bon Iver en Strokes toch veel meer een publiekstrekker dan Foals, lijkt mij?

Uiteindelijk klaag ik ook maar om het klagen, want ik ga toch wel.. maar persoonlijk vind ik dit de matigste eerste drop in jaren. Daarbij vond ik vorig jaar bijvoorbeeld veel beter, maar dan zie ik ook weer dat bijna niemand in mijn vriendenkring het daarmee eens is.

Ahhjoh ik heb ook tegen mezelf gezegd met in het achterhoofd dat er niet zoveel in augustus zou zijn, dat ik blij zou zijn met 2-3 namen waar ik echt enthousiast van zou worden.. en die heb ik gekregen met Rex Orange County, Kaytranada en JPEGMAFIA.

Morgenochtend lekker groepsticketje kopen!

Slechts van 3 van de 55 namen echt enthousiast worden en dan toch blij gemoed zaterdag een groepsticket aanschaffen. Het gaat mijn pet ver te boven maar het toont wel aan dat Lowlands nooit kapot kan en dat het zich rijk mag rekenen met fans zoals jij. Als je het als festival voor mekaar krijgt dat de trouwe fans van citroenen limonade willen maken dan doe je duidelijk iets goeds
1f642.svg

Lowlands is zoveel meer dan alleen de muziek line up....Lowlands is citroen limonade ;-)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.918
8.560
Voor mij waren de Bravo-afsluiters van vorig jaar ook echt de namen om op voorhand naar uit te kijken. Dat gevoel mis ik nu wel een beetje.

Heb ik ook een beetje... Veel spijt dat ik het plan om Lowlands eens te bezoeken niet vorig jaar uitgevoerd heb. (Maar toen had ik het met BKS-RW-DTRH al erg druk)

Nu wordt de lineup minder aantrekkelijk naargelang ik er langer naar kijk. Van die namen in de grootste kaders echt alleen Kiwanuka en Stormzy die ik echt wil zien. Misschien verandert dat wel, moeten sowieso nog veel namen aan de bovenkant bij.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
roluf wrote:
De echte onderkant van de line up moet natuurlijk nog komen…

Maar in deze drop zitten wel echt namen waar ik heel, heel, heel enthousiast van word.
Pendulum live is zooooo lang geleden dat ik het heb gezien en zie ik liever dan weer Underworld.
Soulwasx heb ik zelfs nog nooit gezien en verwacht ik ook meer van dan weer Underworld.
Eefje de Visser is toch gewoon DE Nederlandse act van het moment.
Glass Animals zie ik zeker niet voor de eerste keer maar kan ik denk ik nooit genoeg van krijgen.
Half Moon Run zou wel eens een indie favoriet van mij kunnen worden.
Rex Orange Country klinkt heerlijk. Heel benieuwd wat dat live doet!
Palaye Royale en Parquet Courts gaan de India/Heineken volledig afbreken
Sam Fender, Oh wat was ik vorig jaar teleurgesteld dat hij DTRH cancelde en wat was ik dit jaar blij dat hij op de LL line up stond.
The Teskey Brothers, heb je gezien hoe die gasten eruit zien en heb je gehoord hoe die gasten klinken? Ik moet Live zien of dat echt kan…
Cavetown, 20 jaar 4 albums uit. Lijkt me heerlijk voor zondag begin van de middag.
Georgia, Mijn vrienden hebben haar live gezien in Tivoli en waren Lyrisch.
Fever 333 De beste Lowlands opening die ik ooit gezien heb!
Caribou: Daar kan ik zo gehypnotiseerd naar kijken!

En dan nog London Gramma, Mickael K, Foals en Liam Gallagher. Het is alleen jammer dat die zo hoog op de poster staan.

En tot slot de gegarandeerde feestjes waar je heen kunt: Dubioza Collective, Typhoon, The Opposites, Koffee en vast meer…

Maar het allerbeste nieuws! We zitten pas op een derde van de namen!

Haha, de line up van de eeuw begrijp ik? Of je hebt aandelen in het festival of je bent de zoon van Eric van Eerdenburg? ?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Heerlijke reactie.

Ik ga hier een hele fijne tijd mee beleven, dat is een ding wat zeker is! Maar ik mis namen zoals Tame Impale, muse, Gorillaz enz. De bovenkant vind ik ook te dun. Maar dat is natuurlijk ook heel lastig te ontkennen. Maar misschien komt er inderdaad nog een naam zoals Eminem oid na de voorverkoop. Dat zorgt ervoor dat er niet te veel kaarten naar mensen gaan die alleen voor zoon act komen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
740
ik snap niet dat mensen klagen dat de bovenkant te "dun"is
wat wil je dan??
op 1 dag pearl jam in de alpha, daft punk in de bravo, metallica in de heineken en rolling stones in de india

en dan???
waar ga je dan kijken???

je hebt toch juist ook acts nodig die je kan doorstrepen.

er zijn 55 namen bekend. als daar 3 of 4 namen bijzitten die je graag wil zien, dan is dat meer dan genoeg
er komen nog 150 namen , dan zit je in totaal op 16 namen. zo veel zie je niet eens in een weekend!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Indiaantje89 wrote:
Ken ook weinig festivals dat zo’n vaste aanhang heeft en waar het zo leuk over is om over allerlei onzin te praten.

Da’s hun sterkte maar natuurlijk een beetje hun zwakte. Mensen komen toch wel, met of zonder grote headliners of een stevig middensegment. Ik wacht bij RW nu liever bewust met het kopen van mijn ticket om die reden.

Op de headliners na is het middensegmen van Lowlands imo nu echt al veel sterker dan dat van Werchter (of Pinkpop). Baal echt dat ik Lowlands dit jaar moet gaan missen. Lijkt een sterke editie te gaan worden met voor ieder wat wils.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
ik snap niet dat mensen klagen dat de bovenkant te “dun”is
wat wil je dan??
op 1 dag pearl jam in de alpha, daft punk in de bravo, metallica in de heineken en rolling stones in de India

Neuhh, dat hoeft zeker niet. Maar na vorig jaar wordt je toch hebberig. Toen had ik meer hype voor elke bravo headliner dan de grootste 3 namen nu. En uiteindelijk ben ik maar bij 1 van die bravo headliners geweest..

Wat dus ook wel weer genoeg zegt dat je aan te veel goeds ook niks hebt. Dus daarom sta ik zo ook gewoon weer lekker in de wachtrij.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik ben ruim 3000 euro lichter nu, gelukkig krijg ik het allemaal terug betaald haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken