Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
The Strokes op Way Out West. Je zou zeggen dat Lowlands minstens geprobeerd heeft en verloren heeft van BKS? Om het zo maar te stellen. Mooi affiche hebben ze daar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
The Strokes op Way Out West. Je zou zeggen dat Lowlands minstens geprobeerd heeft en verloren heeft van BKS? Om het zo maar te stellen. Mooi affiche hebben ze daar.

Way Out West, Oya en Flow hebben altijd de vetste lineups van de augustusfestivals hé. Bon Iver én The Strokes gewoon. <3

Vorig jaar nog The Cure en Tame Impala op alledrie de festivals.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
The Strokes op Way Out West. Je zou zeggen dat Lowlands minstens geprobeerd heeft en verloren heeft van BKS? Om het zo maar te stellen. Mooi affiche hebben ze daar.

Zo ja. Bon Iver / Strokes / Robyn / Khalid bovenaan. Doen ze erg goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Oya festival: Bon Iver, The Strokes, Solange, Suede, FKA Twigs, Michael Kiwanuka, Floating Points.

Verdomme wat hebben die het goed voor elkaar daar.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
The Chemical Brothers zal sowieso gaan headlinen. Zag ze in 2015 als Alpha headliner ook, vond het zelf een beetje tegenvallen maar het zal zeker een dikke show gaan worden. Misschien dat ik ze nog een keer ga checken in de hoop dat ik het beter ga vinden dan vorige keer.

Ik had toen sterk de indruk dat er technisch iets mis was halverwege de show en het daarom totaal inkakte...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Vorig jaar begonnen de dagelijkse aankondigingen half maart. Als het net zo gaat als vorig jaar moeten we dus nog wel even wachten op nieuwe namen. Toen kwamen the Vaccines en James Blake nog als relatief grote namen. Verder waren het toen vooral kleine namen die volgde.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Oya festival: Bon Iver, The Strokes, Solange, Suede, FKA Twigs, Michael Kiwanuka, Floating Points.

Verdomme wat hebben die het goed voor elkaar daar.

Dat mag je wel zeggen ja. Bewuste keuze van Lowlands om deze wat meer alternatieve/indie headliners niet te boeken, of achter het net gevist?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Hoe tf krijgt Lowlands het dan voor elkaar om naast FKA en Solange te grijpen? Althans, zo lijkt het. Bon Iver is nog te verkopen onder het mum van “te rustig”, maar ook dat is bullshit.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Hoe tf krijgt Lowlands het dan voor elkaar om naast FKA en Solange te grijpen? Althans, zo lijkt het. Bon Iver is nog te verkopen onder het mum van “te rustig”, maar ook dat is bullshit.
FKA Twigs hebben ze op DTRH geplaatst, Solange zou natuurlijk nog altijd kunnen...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
jamesmurphy wrote:
Grace Jones speelt 28 augustus in Italië

Kanshebber nog?

Oeh, interesting! Al denk ik dat het meer een BKS/DTRH-act is, helaas.

Ik vond het vorig jaar niet al te best hoor op DTRH. Ze begon veel te laat en leek aardig bezopen (wij overigens ook hoor, maar dat is toch anders). Niet heel inspirerend, al blijft het wel cool mens natuurlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
eloelo wrote:
Hoe tf krijgt Lowlands het dan voor elkaar om naast FKA en Solange te grijpen? Althans, zo lijkt het. Bon Iver is nog te verkopen onder het mum van “te rustig”, maar ook dat is bullshit.

FKA Twigs hebben ze op DTRH geplaatst, Solange zou natuurlijk nog altijd kunnen…

Solange en ook Robyn zouden inderdaad nog altijd aangekondigd kunnen worden ja. Zou ik wel mooie toevoegingen vinden.

Ik vraag me hetzelfde af als Eloelo: hebben ze gewoon misgegrepen (ook met The Strokes), of kiezen ze bewust een ander pad?

Dat zouden nog eens leuke vragen zijn voor EvE. Al is het natuurlijk altijd maar de vraag of je dan een eerlijk antwoord krijgt. Hij zal het niet graag toegeven als ze misgegrepen hebben.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Hoe tf krijgt Lowlands het dan voor elkaar om naast FKA en Solange te grijpen? Althans, zo lijkt het. Bon Iver is nog te verkopen onder het mum van “te rustig”, maar ook dat is bullshit.

Zou die eerste twee ook héél graag hebben gezien. Heb nog hoop op een volgende worp, maar het zou logischer zijn dat ze dan wel in die eerste aankondiging hadden gezeten.

Een van die twee (of allebei) had die aankondiging dinsdag zeker meer glans gegeven, maar vind het met 55 namen te vroeg om te beginnen over gemiste kansen en Lowlands af te rekenen op de voorlopige line-up.

FKA Twigs staat wel op DTRH, maar met zo'n album en show kun je haar naar mijn mening gerust op beide festivals boeken. Ook al komt overlap tussen DTRH en LL in hetzelfde jaar vrijwel niet voor.

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
visdave34 wrote:

eloelo wrote:
Hoe tf krijgt Lowlands het dan voor elkaar om naast FKA en Solange te grijpen? Althans, zo lijkt het. Bon Iver is nog te verkopen onder het mum van “te rustig”, maar ook dat is bullshit.


FKA Twigs hebben ze op DTRH geplaatst, Solange zou natuurlijk nog altijd kunnen…

Solange en ook Robyn zouden inderdaad nog altijd aangekondigd kunnen worden ja. Zou ik wel mooie toevoegingen vinden.

Ik vraag me hetzelfde af als Eloelo: hebben ze gewoon misgegrepen (ook met The Strokes), of kiezen ze bewust een ander pad?

Dat zouden nog eens leuke vragen zijn voor EvE. Al is het natuurlijk altijd maar de vraag of je dan een eerlijk antwoord krijgt. Hij zal het niet graag toegeven als ze misgegrepen hebben.

Nee precies, gaat ie niet zeggen. Hij is nog steeds chagrijnig over 2017 toen BKS er met Arcade Fire en vooral Radiohead van door ging.
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
145
94
EvE heeft tegen een bekende van mijn gezegd dat The Strokes een miljoen vragen....lijkt mij dat ze het dan bewust hebben laten lopen. Verder is hij zelf niet echt tevreden met de huidige namen en zijn ze nog met veel bezig.
Het zegt allemaal niet zo veel, maar mogelijk vindt iemand het wel interessant.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
FKA Twigs staat wel op DTRH, maar met zo’n album en show kun je haar naar mijn mening gerust op beide festivals boeken. Ook al komt overlap tussen DTRH en LL in hetzelfde jaar vrijwel niet voor.

Volgens mij ieder jaar een paar namen. Dus in theorie zou het wel kunnen.

Maar denk dat FKA Twigs dit jaar wel gezien wordt als een van de USP's van DTRH. Dus daarom denk ik niet dat het te verwachten is.

Is Rosalia eigenlijk op tour? Dat vond ik vorig jaar fenomenaal op DTRH en zou ook fantastisch passen op Lowlands.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
mgbss wrote:

jamesmurphy wrote:
Grace Jones speelt 28 augustus in Italië

Kanshebber nog?


Oeh, interesting! Al denk ik dat het meer een BKS/DTRH-act is, helaas.

Ik vond het vorig jaar niet al te best hoor op DTRH. Ze begon veel te laat en leek aardig bezopen (wij overigens ook hoor, maar dat is toch anders). Niet heel inspirerend, al blijft het wel cool mens natuurlijk.

Vond het wel heel tof, één van de optredens van dat weekend. Kwam véél te laat, maar dat accepteer je op de een of andere manier van zo'n diva. Creëerde een bijzondere spanning en zorgde voor een ontlading toen het eenmaal zo ver was. Vond het muzikaal dik in orde, al was de zang wel wat minder.
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Kvelertak doet ook een aantal festivalshows in Augustus en zou ik graag nog een keer zien.
Mogelijkheid voor lowlands ? of toch te hard?
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Vorig jaar begonnen de dagelijkse aankondigingen half maart. Als het net zo gaat als vorig jaar moeten we dus nog wel even wachten op nieuwe namen. Toen kwamen the Vaccines en James Blake nog als relatief grote namen. Verder waren het toen vooral kleine namen die volgde.

Vorig jaar kregen ze op social media natuurlijk ook best wat kritiek dat er later geen grote namen meer aangekondigd werden. Wellicht dat ze nu expres wat achter hebben gehouden om bij de volgende worp wat meer positieve reacties te krijgen..? Of omdat er een Lana, The Weekend of Eminem komt, die zelf hun tour nog bekend willen maken? Ik hou nog een beetje hoop op een grote klapper, maar ben sowieso al weer tevreden met de line up.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken