Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
De eerste lichting is zeer mooi. Vanaf de losse namen heb ik een paar hits, en de meeste is “gaat wel”. Ik mis vooral nog redelijke overdag Alpha namen en een typische Heineken indie band (zoals Grizzly Bear, Feist, The Shins afgelopen jaren).

Hopen op Father John Mistry die die spot kan invullen :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.989
Indiaantje89 wrote:
De eerste lichting is zeer mooi. Vanaf de losse namen heb ik een paar hits, en de meeste is “gaat wel”. Ik mis vooral nog redelijke overdag Alpha namen en een typische Heineken indie band (zoals Grizzly Bear, Feist, The Shins afgelopen jaren).

Hopen op Father John Mistry die die spot kan invullen
1f642.svg
Father John Misty was hier al genoeg te zien afgelopen jaren imo. Ik hoop op Broken Social Scene, en ik blijf het jammer vinden dat ze Eels mis hebben gelopen.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Als Donnie een middenmoter is dan is Jungle een headliner. Dus ik denk niet dat ze zo de namen bekend maken, ik was ook al aan het denken in welke volgorde. Maar ik denk dat er letterlijk geen volgorde is. Misschien hebben ze een soort grote bal met namen erin en pakken ze er elke dag 1 uit.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Het is op deze manier dan ook nooit goed. Op Social media werd gisteren juist geklaagd dat ze de namen niet kenden en ze 'het netzo goed niet konden aankondigen'. Nu is de festival ganger die opzoek is naar spannende bandjes het er weer niet mee eens, maar zie je dat social media in grote getallen positief reageert.

Ben dan ook benieuwd welke tent die komt. Zo n grote artiesten is Donnie natuurlijk niet voor Lowlands, maar als je de reacties en likes bekijkt is dit de populairste artiest van de afgelopen aankondigingen.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ik hoop op nog acts als Roosevelt, Alex Vargas, Faces on TV, Warhola, Vök, Two Door Cinema Club, Foster the People, Island, Gesaffelstein, Pendulum.
Roosevelt, Pendulum, Gesaffelstein, Foster the People en TDCC zijn inmiddels al wat bekender maar de andere bandjes zijn top voor de undercard.

Zou er nog iets 'groots' (dance) komen als vervanger voor the Prodigy? Chemical Brothers zou mooi zijn. Maar wat kleiners als Pendulum en/of Gesaffelstein is ook zeer welkom.

Al ben ik me ook bewust van het feit dat t al is uitverkocht en dat ze waarschijnlijk niet veel meer gaan investeren in de line up.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik zeg ook niet dat de line up er dit jaar niet goed uit ziet. Maar deze manier van bekend maken trekt mij minder. Dat mag ik toch vinden. Het is niet omdat het lowlands is dat er niets negatiefs gezegd mag worden toch?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Tsja Donnie, was natuurlijk wel te verwachten.
Ik heb het in dit topic al vaker gezegd, maar ik ben gewoon een klein beetje Donnie moe.
Heb hem nu toch wel heel vaak gezien (ook eigen schuld) en word overal gehypet. Echter blijft het natuurlijk een prima boeking.
Vind het nieuwe album ook erg goed, dus mocht het allemaal uitkomen ben ik wel benieuwd hoe ze show nu is.

Verder is over elke manier van aankondigen natuurlijk wel iets te zeggen, er zijn altijd positieve en negatieve reacties van mensen.
Ik vind het op zich wel prima elke dag een naam, zo kan ik elke dag even in de artiest duiken en goed luisteren.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Het is op deze manier dan ook nooit goed. Op Social media werd gisteren juist geklaagd dat ze de namen niet kenden en ze ‘het netzo goed niet konden aankondigen’. Nu is de festival ganger die opzoek is naar spannende bandjes het er weer niet mee eens, maar zie je dat social media in grote getallen positief reageert.

Ben dan ook benieuwd welke tent die komt. Zo n grote artiesten is Donnie natuurlijk niet voor Lowlands, maar als je de reacties en likes bekijkt is dit de populairste artiest van de afgelopen aankondigingen.

En dat typeert de gemiddelde bezoeker van Lowlands ook. Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar Lowlands is wel een beetje het festival waar 'iedereen heen gaat omdat iedereen er heen gaat'. Verbaast me dan ook niks dat iets als Donnie populair is onder het publiek.
Lowlands voelt een beetje als het Amsterdam onder de festivals. Veel (niet iedereen) vindt het enorm hip van zichzelf dat ze er rondlopen en komen voor heel andere zaken dan kwalitatief goede bands.
Overigens wil ik niet iedereen over een kam scheren met mijn comment, ik ken genoeg leuke Amsterdammers en een heleboel leuke Lowlandsgangers ;)
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Ik hoop op nog acts als Roosevelt, Alex Vargas, Faces on TV, Warhola, Vök, Two Door Cinema Club, Foster the People, Island, Gesaffelstein, Pendulum.
Roosevelt, Pendulum, Gesaffelstein, Foster the People en TDCC zijn inmiddels al wat bekender maar de andere bandjes zijn top voor de undercard.

Zou er nog iets ‘groots’ (dance) komen als vervanger voor the Prodigy? Chemical Brothers zou mooi zijn. Maar wat kleiners als Pendulum en/of Gesaffelstein is ook zeer welkom.

Al ben ik me ook bewust van het feit dat t al is uitverkocht en dat ze waarschijnlijk niet veel meer gaan investeren in de line up.

Weet toevallig dat TDCC tegelijkertijd in Japan is, dus dat wordt hem niet. Verder geen idee, maar zitten inderdaad wat leuke namen tussen.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Ik hoop op nog acts als Roosevelt, Alex Vargas, Faces on TV, Warhola, Vök, Two Door Cinema Club, Foster the People, Island, Gesaffelstein, Pendulum.
Roosevelt, Pendulum, Gesaffelstein, Foster the People en TDCC zijn inmiddels al wat bekender maar de andere bandjes zijn top voor de undercard.

Zou er nog iets ‘groots’ (dance) komen als vervanger voor the Prodigy? Chemical Brothers zou mooi zijn. Maar wat kleiners als Pendulum en/of Gesaffelstein is ook zeer welkom.

Al ben ik me ook bewust van het feit dat t al is uitverkocht en dat ze waarschijnlijk niet veel meer gaan investeren in de line up.

Vök staat deze week in een paar zalen, waaronder vanavond Melkweg en vrjidag Rotown. Lijkt me wel een kanshebber. Foster the People ook, hun zijn terug met een nieuwe single.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Wel grappig om te lezen als een naam niet bevalt of in het genre valt waar iemand op zijn zachtst gezegd niet van gecharmeerd is. Alsof je alle 150 acts kan en wil zien. Het regelmatig afzeiken van een genre snap ik ook niet helemaal. Laat je eens verassen. Er is genoeg voor iedereen. Ieder jaar maar weer. Daarom gaan mensen naar LL volgens mij. En als je toevallig geen zin hebt in het ene op dat moment, dan ga je lekker naar wat anders. Ik zelf zou nooit naar festival gaan omdat iedereen er heen gaat. Ik ga in eerste instantie voor de acts die er staan. Dus blind een kaartje kopen is voor mij geen probleem. En laat daarnaast nou ieder jaar de sfeer ook nog top zijn. Reden genoeg voor mij om te blijven gaan ???
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
gguuss wrote:
Ik hoop op nog acts als Roosevelt, Alex Vargas, Faces on TV, Warhola, Vök, Two Door Cinema Club, Foster the People, Island, Gesaffelstein, Pendulum.
Roosevelt, Pendulum, Gesaffelstein, Foster the People en TDCC zijn inmiddels al wat bekender maar de andere bandjes zijn top voor de undercard.

Zou er nog iets ‘groots’ (dance) komen als vervanger voor the Prodigy? Chemical Brothers zou mooi zijn. Maar wat kleiners als Pendulum en/of Gesaffelstein is ook zeer welkom.

Al ben ik me ook bewust van het feit dat t al is uitverkocht en dat ze waarschijnlijk niet veel meer gaan investeren in de line up.

Vök staat deze week in een paar zalen, waaronder vanavond Melkweg en vrjidag Rotown. Lijkt me wel een kanshebber. Foster the People ook, hun zijn terug met een nieuwe single.

yes, ga ze vrijdag in Rotown zien. Zal ze meteen even vragen of Lowlands in het verschiet ligt ;)
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
throwaway wrote:
The Growlers kan je alvast noteren. Uit betrouwbare bron.

Ik val in herhaling, maar weer een prima Charlie-act
1f609.svg

Inderdaad! Ik zag toen deel van de show in Charlie en vond het echt geweldig, ben sindsdien een groot fan geworden. Zie ze wel in de Heineken staan dit keer aangezien ze nu Paradiso makkelijk uitverkopen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Iedereen word hier zeker in zijn waarde gelaten. Maar ik heb al 20 keer gelezen kut rappers. Niemand heeft iets aan de informatie dat jij rap kut vind… Het is natuurlijk heel fijn dat je dat dan even kwijt bent.

Lowlands is een feestje en er is voor iedereen genoeg te doen!! Laten we er hier ook een feestje van maken!
Niemand heeft toch ook iets aan de informatie dat iemand rap wel leuk vind ;-)
Het punt gaat over de bekendmaking per dag. Het gevoel dat het mij geeft is dat het juist niet bijdraagt aan het feestje dat LL inderdaad is.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Laten we alsjeblieft lekker eerlijk posten over aankondigingen. Hoeft wat mij betreft niet altijd happyhappyjoyjoy te zijn .

Edit: de hele tijd afgeven met kutrappers hoeft van mij ook niet
1f606.svg
.

Same voor afgeven op My baby, hoeft voor mij ook niet. Maar snap het wel als het niet je ding is en iedereen praat alleen maar daar over ;-)
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
Even een kleine misschien wilde gok maar is het mogelijk dat Lewis Capaldi op Lowlands staat dit jaar? Zag hem in het voorprogramma van Bastille en heeft ook nog eens een nummer 1 hit en heeft een album op komst dit jaar!

Aanraders: Someone You Loved en probeer Grace eens van hem! :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
mgbss wrote:
Laten we alsjeblieft lekker eerlijk posten over aankondigingen. Hoeft wat mij betreft niet altijd happyhappyjoyjoy te zijn .

Edit: de hele tijd afgeven met kutrappers hoeft van mij ook niet
1f606.svg
.

Same voor afgeven op My baby, hoeft voor mij ook niet. Maar snap het wel als het niet je ding is en iedereen praat alleen maar daar over
1f609.svg

Over My Baby zouden we het hier eigenlijk eens moeten hebben. Dat vind ik toch een zaadband :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken