Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Het voordeel van het droppen van 1 naam per dag is dat ik al snel geneigd ben de 10 "top" nummers op spotify even af te draaien en te luisteren en zodoende de namen allemaal wel even luister. Het grote nadeel hiervan vind ik dat (even in mijn eigen vrienden/kennissen groep gezien) ze al snel zeuren dat ze het "weer" niet kennen en zodoende elke dag wel van iemand een negatieve reactie in de appgroep heb.
Bij een batch namen zit er altijd voor iedereen wel wat wils bij en zijn mensen veel sneller positief gestemd.

Het voordeel van het droppen van 1 naam per dag is dat ik al snel geneigd ben de 10 “top” nummers op spotify even af te draaien en te luisteren en zodoende de namen allemaal wel even luister. Het grote nadeel hiervan vind ik dat (even in mijn eigen vrienden/kennissen groep gezien) ze al snel zeuren dat ze het “weer” niet kennen en zodoende elke dag wel van iemand een negatieve reactie in de appgroep heb.
Bij een batch namen zit er altijd voor iedereen wel wat wils bij en zijn mensen veel sneller positief gestemd.
Herkenbaar, maar ik betrap me er zelf ook op dat het behoorlijk veel weer niet mijn ding is. In mijn vrienden app is de mood op dit moment, ja leuk maar waar blijft die vervanger van The Prodigy.

Het idee vond ik ook niet eens heel verkeerd, om iedere dag een losse naam aan te kondigen. Alleen zoals gezegd had de balans misschien iets meer verdeeld mogen worden. Er zijn genoeg mensen die dit wel leuk vinden iedere dag 1 naam, en die gaan ze ook luisteren. Maar ik denk dat het gros van het publiek niet super enthousiast over deze manier van bekend maken is.

Ook heb ik het idee dat ze nu minder de nieuwskoppen bereiken op deze manier.

Het voordeel van het droppen van 1 naam per dag is dat ik al snel geneigd ben de 10 “top” nummers op spotify even af te draaien en te luisteren en zodoende de namen allemaal wel even luister. Het grote nadeel hiervan vind ik dat (even in mijn eigen vrienden/kennissen groep gezien) ze al snel zeuren dat ze het “weer” niet kennen en zodoende elke dag wel van iemand een negatieve reactie in de appgroep heb.

Ja dit. En ik denk ook echt niet dat er sprake is dat LL nu lekker achterover leunt, "aangezien ze toch al uitverkocht zijn". Het merendeel van de namen die ze nu droppen lag ongetwijfeld al vast voordat ze uitverkocht raakten. Dit is / wordt gewoon een programma zoals je van LL mag verwachten. En ze hebben ervoor gekozen in hun marketingstrategie om in de eerste ladingen met zwaar geschut te komen, gericht op snel uitverkopen. Nou, dat is gelukt. Of ze deze tactiek van wekenlang een naam per dag droppen volgend jaar weer doen? Dat vraag ik me af.

En een rechtstreekse vervanger van The Prodigy? Zo zullen ze geen act naar voren schuiven. Want dan krijg je daar weer gezeur over.

Ze zullen inderdaad niet een vervanger aankondigen maar wellicht hun best doen op de bovenkant waardig in te vullen. Mochten ze iets vinden dan wordt het wel interessant hoe ze het gaan brengen ;-)

Iets anders ....... de reden voor per dag aankondigen was o.a. het gezeur over de billing, m.a.w. de plek op de poster van artiesten. Dit lijkt me een behoorlijk ongeloofwaardig argument als ze alleen nog maar klein en midden materiaal te presenteren hebben...zoals ze tot nu toe gedaan hebben.

Prodigy is ook niet te vervangen. Moeten ze ook niet willen. Enkel de spot anders invullen. Natuurlijk is het nog een sterk programma, maar de verdeling qua grootheid in namen zou ik graag anders zien / gedaan hebben. Tenzij ze er niet zijn. Verder zijn wij niet een doorsnee LL bezoeker hier op de site, maar dan vraag ik me helemaal af wat dan het beoogde effect is? De gemiddelde LL bezoeker is er echt niet zo mee bezig dat ze dit iedere dag checken. Hopelijk komen ze nog met een exclusieve verassing of met acts die toch besluiten op tour te gaan in augustus.

Iets anders ……. de reden voor per dag aankondigen was o.a. het gezeur over de billing, m.a.w. de plek op de poster van artiesten. Dit lijkt me een behoorlijk ongeloofwaardig argument als ze alleen nog maar klein en midden materiaal te presenteren hebben…zoals ze tot nu toe gedaan hebben.

Juist deze namen geven veel problemen over hun plekje op de poster, als ik het mag geloven. Elk "blok" omhoog is belangrijk en dat geeft gedoe blijkbaar.

Stefan wrote:
Iets anders ……. de reden voor per dag aankondigen was o.a. het gezeur over de billing, m.a.w. de plek op de poster van artiesten. Dit lijkt me een behoorlijk ongeloofwaardig argument als ze alleen nog maar klein en midden materiaal te presenteren hebben…zoals ze tot nu toe gedaan hebben.

Juist deze namen geven veel problemen over hun plekje op de poster, als ik het mag geloven. Elk “blok” omhoog is belangrijk en dat geeft gedoe blijkbaar.

Hoe kom je bij deze reden?

En @ mgbss, niet om vervelend te doen, maar ik begrijp jouw bericht helemaal niet. Wellicht mis ik iets ?

Ik zie net dat ze Bear's Den voor AFAS Live bekend gemaakt hebben voor 2020. Dus ondertussen ook een redelijk grote jongen dus.

mgbss wrote:

Stefan wrote:

Juist deze namen geven veel problemen over hun plekje op de poster, als ik het mag geloven. Elk “blok” omhoog is belangrijk en dat geeft gedoe blijkbaar.

Hoe kom je bij deze reden?

En @ mgbss, niet om vervelend te doen, maar ik begrijp jouw bericht helemaal niet. Wellicht mis ik iets
1f62c.svg

Ik denk dat de reden via mij komt. Dit stond in het 3FM bericht hierover en in een podcast is hier uitgebreid aandacht aan besteed. En daar ging het juist over de bovenkant van de affiche (architects/plus headliner willen zijn). Dit is ook al eerder hier genoemd ;-)

Maar goed kan me inderdaad ook voorstellen dat het aan de onderkant een rol speelt, goed punt mgbss!

https://www.npo3fm.nl/lowlands/nieuws/387598-waarom-maakt-lowlands-elke-dag-een-naam-van-de-line-up-bekend

Het speelt zowel aan de boven- en onderkant. Ik twijfel even of ik het in de Festileaks-, Mojo- of de Machinepodcast heb gehoord (of alle drie). Maar het is een ding in alle lagen van de muziek aan het worden (dus niet alleen headliners).

Prodigy is ook niet te vervangen. Moeten ze ook niet willen. Enkel de spot anders invullen. Natuurlijk is het nog een sterk programma, maar de verdeling qua grootheid in namen zou ik graag anders zien / gedaan hebben. Tenzij ze er niet zijn. Verder zijn wij niet een doorsnee LL bezoeker hier op de site, maar dan vraag ik me helemaal af wat dan het beoogde effect is? De gemiddelde LL bezoeker is er echt niet zo mee bezig dat ze dit iedere dag checken. Hopelijk komen ze nog met een exclusieve verassing of met acts die toch besluiten op tour te gaan in augustus.
Nee klopt, maar ik bedoelde meer als vervanging idd per spot. Maar zelfs dan zal het geen makkelijke optie zijn. Je gaat uiteraard altijd mensen nog teleurstellen (maar misschien ook blij maken) als je met een grote naam komt voor die spot. Ik denk met geen vervanger komen dat het altijd kritiek gaat opleveren.

Ik denk dat Chemical Brothers zoals eerder is geopperd een logische vervanger is, met een vrij breed acceptatie gebied denk ik (meer dan een Calvin Harris, Post Malone of Florence + The Machine o.i.d.). Maar goed, de acts moeten dan ook maar net kunnen. Niet enkel of ze andere boekingen hebben of niet. Soms hebben ze andere verplichtingen. Hebben ze studio opnames, of interview sessie, of het is de verjaardag van de kat. Het zal niet voor niets zijn dat ze vaak ruim een jaar van te voren al de headliners proberen te strikken.

En volgens mij was The Prodigy al een behoorlijke noodgreep (gezien ze blijkbaar op het laatste moment zijn weggekaapt van De Zware Cross naar alle waarschijnlijkheid). Misschien even Damon Albarn bellen of hij zijn Blur bandleden even meeneemt.

Maar goed, de acts moeten dan ook maar net kunnen. Niet enkel of ze andere boekingen hebben of niet. Soms hebben ze andere verplichtingen. Hebben ze studio opnames, of interview sessie, of het is de verjaardag van de kat.

Exclusiviteit is ook vaak een dooddoener.

Indiaantje89 wrote:
Maar goed, de acts moeten dan ook maar net kunnen. Niet enkel of ze andere boekingen hebben of niet. Soms hebben ze andere verplichtingen. Hebben ze studio opnames, of interview sessie, of het is de verjaardag van de kat.

Exclusiviteit is ook vaak een dooddoener.
Katten hebben 9 levens, dat zijn een hoop verjaardagen dus. Onderschat dat niet ;).

Nee maar het kan ook gewoon zijn dat een band op bepaalde momenten hun rust willen pakken. Exclusiviteit kan altijd afgekocht worden ;).

Misschien even Damon Albarn bellen of hij zijn Blur bandleden even meeneemt.

Dan graaf ik een tunnel met mijn blote handen, van Gent all the way naar Biddinghuizen.

Daar moet ik met even in gaan verdiepen. De naam al veel voorbij horen komen, maar eigenlijk nog nooit tijd in gestoken om het te luisteren.

Je moet wel echt van Vlaams houden, maar als je dat tof vindt, dan is hij echt top.

Users who are viewing this thread