Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Je moet wel echt van Vlaams houden, maar als je dat tof vindt, dan is hij echt top.
Geen idee, Tourist MC vond ik redelijk (maar dat was volgens mij weer net een ander dialect).

Ik zal het vanavond even opzetten.

mgbss wrote:
Je moet wel echt van Vlaams houden, maar als je dat tof vindt, dan is hij echt top.

Geen idee, Tourist MC vond ik redelijk (maar dat was volgens mij weer net een ander dialect).

Ik zal het vanavond even opzetten.
Zwangere Guy is een Brusseleir, Tourist komt uit Antwerpen.

Blij voor degene die er blij mee zijn. Ik zal het eens opzetten en waarschijnlijk snel weer uitzetten ?

Weer geen grote verrassende naam dus.

@Indiaan, ik snap inderdaad dat je de spot bedoelt.
Wat betreft Chemical Brothers, liever wat nieuws dan.

Qua exclusiviteit afkopen, bij wie koop je af dan? Bij het festival of de artiest? Als je al uitverkocht bent, dan snap ik het als festival wel.

Zouden er na DTRH nog namen doorkomen vanaf hun line up? Delen we al überhaupt namen dit jaar met DTRH (grote / middelgrote namen zeg maar)?

Zouden er na DTRH nog namen doorkomen vanaf hun line up? Delen we al überhaupt namen dit jaar met DTRH (grote / middelgrote namen zeg maar)?

Volgens mij nul. Doorgaans wel een paar overlappende namen.

Ronnie Flex staat op beide.

Verder zie ik op het affiche van DTRH niet direct namen die je dit jaar op Lowlands zou verwachten. Een aantal is recent geweest en voor een aantal is geen aanleiding.

Enige uitzondering daarop is Ezra Collective. Die hebben net een album uit (met ft. van Jorja Smith en Loyle Carner) en staan dit jaar ook op Pukkelpop. Kan niet missen lijkt me.

Blij voor degene die er blij mee zijn. Ik zal het eens opzetten en waarschijnlijk snel weer uitzetten
1f604.svg

Luister eens naar Gorik Pt. 1, dat nummer maakt steeds weer indruk op mij!

Ik ben echt een groot hiphop fan, maar snap die hype rond ZG echt niet, heb echt geprobeerd tot 2x toe het album te luisteren, maar kom er niet door.
Zal vast met het accent ofzo te maken hebben, maar is echt niet mijn ding.

Denk wel dat er een hoop andere blij mee zijn :-)

Blij voor degene die er blij mee zijn. Ik zal het eens opzetten en waarschijnlijk snel weer uitzetten
1f604.svg

Weer geen grote verrassende naam dus.

@Indiaan, ik snap inderdaad dat je de spot bedoelt.
Wat betreft Chemical Brothers, liever wat nieuws dan.

Qua exclusiviteit afkopen, bij wie koop je af dan? Bij het festival of de artiest? Als je al uitverkocht bent, dan snap ik het als festival wel.

Chemical Brothers is ook niet mijn persoonlijke keus, maar gezien het draagvlak, formaat en kosten technisch lijkt het me een degelijke vervanger. Ik denk dat de wens van exclusiviteit voornamelijk van de festivals zelf vandaan komt. Ik zie 1.2.3. niet in waarom een bijvoorbeeld Chemical Brothers nu enkel op We Are Electric willen staan, en niet op zowel WAE als Lowlands. Ik denk niet dat het hun veel uitmaakt.

Ik denk niet dat het hun veel uitmaakt.

Ligt er een beetje aan. Exclusiviteit kan goed voor je naam zijn. Die keus kan ook bij de artiest liggen. Zo zijn er artiesten die op elke braderie en festival staan (Jett Rebel) tegenover artiesten die wel die boekingen kunnen aannemen maar die bijna allemaal afwijzen, om maar aan hun exclusieve karakter te werken.

Daarnaast kan het bij andere artiesten weer een keus zijn om komende grote clubshows uit te kunnen verkopen (wanneer Chemical Brothers bijvoorbeeld eind vh jaar bijvoorbeeld Afas zouden doen).

@Marc wrote:
Prodigy is ook niet te vervangen. Moeten ze ook niet willen. Enkel de spot anders invullen. Natuurlijk is het nog een sterk programma, maar de verdeling qua grootheid in namen zou ik graag anders zien / gedaan hebben. Tenzij ze er niet zijn. Verder zijn wij niet een doorsnee LL bezoeker hier op de site, maar dan vraag ik me helemaal af wat dan het beoogde effect is? De gemiddelde LL bezoeker is er echt niet zo mee bezig dat ze dit iedere dag checken. Hopelijk komen ze nog met een exclusieve verassing of met acts die toch besluiten op tour te gaan in augustus.

Nee klopt, maar ik bedoelde meer als vervanging idd per spot. Maar zelfs dan zal het geen makkelijke optie zijn. Je gaat uiteraard altijd mensen nog teleurstellen (maar misschien ook blij maken) als je met een grote naam komt voor die spot. Ik denk met geen vervanger komen dat het altijd kritiek gaat opleveren.

Ik denk dat Chemical Brothers zoals eerder is geopperd een logische vervanger is, met een vrij breed acceptatie gebied denk ik (meer dan een Calvin Harris, Post Malone of Florence + The Machine o.i.d.). Maar goed, de acts moeten dan ook maar net kunnen. Niet enkel of ze andere boekingen hebben of niet. Soms hebben ze andere verplichtingen. Hebben ze studio opnames, of interview sessie, of het is de verjaardag van de kat. Het zal niet voor niets zijn dat ze vaak ruim een jaar van te voren al de headliners proberen te strikken.

En volgens mij was The Prodigy al een behoorlijke noodgreep (gezien ze blijkbaar op het laatste moment zijn weggekaapt van De Zware Cross naar alle waarschijnlijkheid). Misschien even Damon Albarn bellen of hij zijn Blur bandleden even meeneemt.

Vond The Prodigy inderdaad ook een beetje een noodgreep. Dat de Chemical Brothers een breder acceptatiegebied heeft dan die anderen betwijfel ik. Ik denk sowieso dat Calvin Harris veel populairder is en Post Malone en Florence & The Machine passen beiden ook wat beter op een festival/Lowlands. Bovendien zijn The Chemical Brothers volgens mij de enigen die op Lowlands hebben gestaan ooit/afgelopen jaren? De vaste festivalgangers zullen over het algemeen liever nieuwe namen zien.

Greta van Fleet zou nog kunnen . WOODSTOCK gaat niet door en volgens mij stonden ze daar ook. En na Pinkpop bekent maken zal dan wel?

Raskolnikov wrote:

WhatTheF… wrote:
Greta van Fleet zou nog kunnen . WOODSTOCK gaat niet door en volgens mij stonden ze daar ook. En na Pinkpop bekent maken zal dan wel?

Die stonden toch vorig jaar op Pinkpop?

Maar zijn ze in de buurt dan?
op 13 juli zijn op Mad Cool te vinden, en dan is het even voorbij (volgende show 3 september in Australië). Dat kan je niet echt in de buurt noemen.

@Marc wrote:

Raskolnikov wrote:

WhatTheF… wrote:

Die stonden toch vorig jaar op Pinkpop?

Maar zijn ze in de buurt dan?

op 13 juli zijn op Mad Cool te vinden, en dan is het even voorbij (volgende show 3 september in Australië). Dat kan je niet echt in de buurt noemen.

Echt niet bedoel je ?

Ja. Mijn fout dacht dat Greta op Pinkpop was. Maar mijn vergissing. Maar goed een vlucht is zo geboekt toch?

Hmm, word normaal wel vrolijk van D&B, maar Macky Gee is nooit mijn ding geweest. Jammer, waren een hoop andere namen waar ik wel blij van was geworden.
Franky Nuts vind ik nog wel prima, maar ben tegenwoordig toch niet meer zo van de dubstep. Misschien dat ik er even langsloop als er verder niets leuks staat.

Lowlands wordt echt steeds meer een dancefestival. Waar blijven de bandjes, de schurende gitaren, de overstuurde drums?
Die moet je echt gaan zoeken met een vergrootglas. Een mooie toevoeging zou Rolo Tomassi zijn. Die hebben een behoorlijke groei doorgemaakt. Ze stonden er, geloof ik, in 2009 ook. Dat was een van m'n favoriete optredens dat jaar. Buiten op het kleine podium. Iedereen ging los met oa stagedivende bandleden. Graag nog een paar van dat soort bands.

Users who are viewing this thread