Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
21 Pilots en FF mogen van mij zo door. (Schreef ik ook al nav Reading / Leeds).

Andere Sziget namen allemaal niet zo verrassend. Wat al eerder geschreven werd, dat is natuurlijk voor de forumbezoekers hier ook wel heel lastig. Allemaal verwend ?

 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
F+TM live mogen aanschouwen op Werchter en in de Ziggo Dome. Prima vermaak, met een grote liveband en energieke frontvrouw. Ik ben geen fan van 21 Pilots, maar live ook echt goed en energiek (dat was weliswaar in 2014). Geef ze een kans om het live een keer te checken. En over FF is genoeg gezegd natuurlijk. Als Lowlands de kans krijgt om ze te boeken is deze band natuurlijk een no-brainer. Ik zie ze alle drie graag komen! Ik overweeg mijn eerste keer Lowlands in ieder geval.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
442
425
Van mij mag. Tool. Greta van Fleet. 21 pilots. En gok toch op Coldplay dit jaar als afsluiter een set van een uurtje of twee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Coldplay kost alleen al bijna meer dan de rest van het affiche bij elkaar. Die gaan echt niet komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Foo Fighters
– Florence + The Machine
– twenty one pilots
– The 1975
– Martin Garrix
– Richard Ashcroft
– Catfish and the Bottlemen
– CHVRCHES
– Jungle
– Kodaline
– The Blaze
– Maribou State
– IDLES
– Superorganism
– PALE WAVES
– Parcels
– boy pablo
– Frank Turner & The Sleeping Souls
– Of Mice & Men
– Frank Carter & The Rattlesnakes
– Gang of Youths
– ALMA
– Yungblud
– Tamino

Ik vind dit misschien wel de beste drop die Sziget de laatste jaren heeft gehad. Vrijwel elke naam uit dit rijtje is raak. Of ze nu relevant zijn of geweldig acts, wat een lijst! Veel mooie kanshebbers voor Lowlands. Ik kies voor IDLES, 1975, Jungle, Richard Ashcroft en Frank Carter op retour.

Wat heerlijk om te zien dat The National nu weer een hele grote kanshebber is. Ik zie ze alleen niet hetzelfde jaar headlinen als The Cure kijkend naar de namen van vorig jaar.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Twenty one pilots ook op FM4 Frequency. Die alvast maar als eerste headliner opschrijven?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Twenty one pilots ook op FM4 Frequency. Die alvast maar als eerste headliner opschrijven?
Kan toch haast niet anders..

Vind het wel echt verdacht stil rond Lowlands tot nu toe :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
nitotheno wrote:
Twenty one pilots ook op FM4 Frequency. Die alvast maar als eerste headliner opschrijven?

Kan toch haast niet anders..

Vind het wel echt verdacht stil rond Lowlands tot nu toe
1f642.svg

Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat Lowlands pas in januari met namen komt. Al waren ze twee jaar geleden een keer plotseling heel vroeg.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Benjamin wrote:

nitotheno wrote:
Twenty one pilots ook op FM4 Frequency. Die alvast maar als eerste headliner opschrijven?


Kan toch haast niet anders..

Vind het wel echt verdacht stil rond Lowlands tot nu toe
1f642.svg


Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat Lowlands pas in januari met namen komt. Al waren ze twee jaar geleden een keer plotseling heel vroeg.

Dat was het jubileum jaar, right?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Raskolnikov wrote:

Benjamin wrote:

nitotheno wrote:
Twenty one pilots ook op FM4 Frequency. Die alvast maar als eerste headliner opschrijven?


Kan toch haast niet anders..

Vind het wel echt verdacht stil rond Lowlands tot nu toe
1f642.svg



Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat Lowlands pas in januari met namen komt. Al waren ze twee jaar geleden een keer plotseling heel vroeg.

Dat was het jubileum jaar, right?

Klopt. En het jaar dat BKS uitpakte met Radiohead en Arcade Fire. Daar had het wellicht ook mee te maken ;-)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
The Cure lijkt zeer aannemelijk nu maar passen die op Lowlands?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
The Cure lijkt zeer aannemelijk nu maar passen die op Lowlands?

Eigenlijk niet. Lowlands is de laatste jaren duidelijk gaan verjongen. Indie rock is een zeldzaamheid geworden en oude alternative helden terughalen doen ze zo af en toe wel (Iggy, Patti) maar toch niet als headliner. Ouwe rockers zoals ik zelf, die met het festival vergroeiden in de jaren negentig nemen langzaam afscheid en gaan naar DTRH of BKS. Daar past the Cure beter.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
DTRH zal het dan wel worden ondanks dat het qua tourschema niet ideaal is.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
'Verjongen' vind ik een beetje een lastige term. Is 'met de tijd meegaan' niet de juiste benaming, zeker in het geval van Lowlands? Of ben ik dan weer te jong en naïef voor zo'n uitspraak? Discuss.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
‘Verjongen’ vind ik een beetje een lastige term. Is ‘met de tijd meegaan’ niet de juiste benaming, zeker in het geval van Lowlands? Of ben ik dan weer te jong en naïef voor zo’n uitspraak? Discuss.

Met de tijd meegaan en muziek aanpassen aan wat jongeren nu mooi vinden, en veel ouderen niet of minder aanspreekt leidt toch tot afname ouderen en toename jongeren. Dat heet verjonging toch?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Dennis1808 wrote:
‘Verjongen’ vind ik een beetje een lastige term. Is ‘met de tijd meegaan’ niet de juiste benaming, zeker in het geval van Lowlands? Of ben ik dan weer te jong en naïef voor zo’n uitspraak? Discuss.

Met de tijd meegaan en muziek aanpassen aan wat jongeren nu mooi vinden, en veel ouderen niet of minder aanspreekt leidt toch tot afname ouderen en toename jongeren. Dat heet verjonging toch?

Jong van geest? Ik ga vanaf 1993 heen, maar het spreekt me nog steeds aan om naar LL te gaan. Omdat ze voor kwaliteit en diversiteit gaan. Vroeger waren er veel meer hokjes in de muziek. Tegenwoordig zijn er meer cross-overs tussen stijlen. Ik denk niet dat ze zich aanpassen aan de muziek, maar dat ze kijken wat er populair is en het liefste nog de trend net voor zijn. Drum n bass was ook even hot op LL, wat zie je daar nou nog van terug. Net als nu Nederlandstalige rap / hiphop. Dat zal straks ook weer afnemen / verdwijnen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Florence & The Machine / The National / Twenty One Pilots

Dit zou ik niet zo'n best rijtje vinden.
Ik ben debiel gek van The National maar voor Lowlands niet zozeer een geweldige headliner. Dan zou Lowlands bij één van de andere twee moeten scoren. Dan krijg je of een popact die inderdaad debiel populair is of Florence die al voor het 2e jaar met dr nieuwe album tourt wat ook zeker niet haar beste album to date is.
Leuke liveacts niks van te zeggen maar geen spetterende drie.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ach boeie wie de headliners zijn op LL.
dit jaar heb ik niet 1 van de 3 headliners gezien
normaal zie ik er hooguit 1 van de 3

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken