Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Afgelopen editie ze alledrie gezien. Alleen bij Kendrick na 6 nummers weggegaan om nog een stukje Zeal & Ardor te kijken. Ik vind het vaak grappig om te lezen dat het blijkbaar heel erg stoer is om juist de headliners niet te gaan kijken ofzo. Ik ben wel heel benieuwd waar dat vandaan komt en wat daar de reden van is. Ik bedoel een headliner is vaak niet zomaar ineens een headliner.

Afgelopen editie ze alledrie gezien. Alleen bij Kendrick na 6 nummers weggegaan om nog een stukje Zeal & Ardor te kijken. Ik vind het vaak grappig om te lezen dat het blijkbaar heel erg stoer is om juist de headliners niet te gaan kijken ofzo. Ik ben wel heel benieuwd waar dat vandaan komt en wat daar de reden van is. Ik bedoel een headliner is vaak niet zomaar ineens een headliner.

Je geeft in je eerste stuk al antwoord op je vraag :-)
Ik ben het dan ook helemaal met jou eens, voor mij is het heel simpel. Ik kijk naar hetgene wat ik leuk vind, dat kan elke willekeurige artiest zijn in elke willekeurige tent.
En als er een moment niks is, loop ik lekker met vrienden mee naar wat hun leuk vinden :-)

Daarnaast zijn grote namen over het algemeen toch iets commerciëler en dat vinden mensen om onduidelijke redenen bij voorbaat al K*t . (vooral op het festileaks forum)

Meestal zie ik het gros van de headliners wel. Al had ik er dit jaar met N*E*R*D spijt van. Het is niet zo dat ik ze bewust ontloop. Maar het jaar met Editors zag ik gewoonweg liever Vince Staples, ipv Disclosure liever M83 en ipv Chemical Brothers liever SBTRKT. Puur een kwestie van smaak. En dat maakt Lowlands juist zo fijn: je hebt de mogelijkheid om drie of vier andere dingen te zien. Het is echt niet zo dat ik headliners ontloop omdat het headliners zijn. Lijkt me heel vreemd als er iemand er zo over denkt.

helemaal eens met sjoerd.
het is natuurlijk ook zo dat de headliners in de alpha spelen.
en dat wil zeggen dat je vroeg moet komen wil je een goede plek hebben.
meestal als ik de headliner n de alpha wil zien dan zorg ik dat ik voor aanvang van de act VOOR de headliner al aanwezig ben .
dus dan wacht ik in principe 2 uur.

kies ik daaraantegen ervoor om de laatste act in de india te gaan kijken, dan is 15 min van te voren aanwezig zijn ook wel voldoende.
zelke dingen spelen ook mee

Dat is nou typisch Lowlands, kiezen, kiezen, kiezen!!

Prophets of Rage staan de maandag na Lowlands in Tivoli Vredenburg. We kunnen ze daarmee wel wegstrepen voor Lowlands denk ik

Prophets of Rage staan de maandag na Lowlands in Tivoli Vredenburg. We kunnen ze daarmee wel wegstrepen voor Lowlands denk ik

Ik denk dat je ze niet direct moet afschrijven. Brockhampton speelde dit jaar ook in hetzelfde weekend op Lowlands en de Melkweg.
Daarnaast hebben ze nog nooit op LL gestaan en staat er elk jaar wel een soort gelijke act.
Misschien hoop ik het zelf ook gewoon te erg want wil ze graag zien, maar om nou de maandag na LL meteen door te gaan ;-)

Franzzz wrote:

Ik denk dat je ze niet direct moet afschrijven. Brockhampton speelde dit jaar ook in hetzelfde weekend op Lowlands en de Melkweg.
Daarnaast hebben ze nog nooit op LL gestaan en staat er elk jaar wel een soort gelijke act.
Misschien hoop ik het zelf ook gewoon te erg want wil ze graag zien, maar om nou de maandag na LL meteen door te gaan
1f609.svg
Nou het probleem is dat Prophets of Rage een redelijk dure act is (60 euro per kaartje). De vorige show in 013 was niet eens uitverkocht. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze allebei doen. Hoe graag ik het zelf ook zou willen ;-)

Tip voor de Lowlands fans: https://www.mojo.nl/over-mojo/wij-zijn-mojo/mojo-50-jaar/podcast/
In de eerste aflevering gaat het al kort over het ontstaan van het festival en de weerstand in het eerste jaar.

ach boeie wie de headliners zijn op LL.

Ik ben vaak ook geen groot fan van de headliners maar ik pak ze toch graag mee. Lekker een uurtje kijken, dikke prima, geen 70 euro lappen voor een zaalshow omdat ik ze toch wel ooit wil zien.

natuurlijk , als een band interessant is, dan ga ik zeker kijken
vaak ga ik naar de aflsuiter in de grolsch/heineken en pak ik daarna nog een uurtje van de headliner in de alpha mee
eerlijk gezegd is dat mijn ideale scenario

Flow Festival komt morgen met namen, staat meestal ook wel wat van op Lowlands.

Vorig jaar o.a. Kendrick Lamar, Grizzly Bear, Bonobo, Patti Smith, Brockhampton, Peggy Gou, Yaeji

Wanneer krijgen we in godsnaam namen voor Lowlands/DTRH. Ze kunnen slecht hetzelfde in de verkoop gaan. Volgende week een pakketje is ook vrij laat dus verwacht deze week wel vuurwerk. BKS zal dat voor de kerst ook nog wel opvolgen met een drop voor de kerst lijkt me.

Wanneer krijgen we in godsnaam namen voor Lowlands/DTRH. Ze kunnen slecht hetzelfde in de verkoop gaan. Volgende week een pakketje is ook vrij laat dus verwacht deze week wel vuurwerk. BKS zal dat voor de kerst ook nog wel opvolgen met een drop voor de kerst lijkt me.

Meestal komt Lowlands pas in de tweede week van januari. Denk dat het dit jaar niet veel anders zal zijn. Zeker omdat DTRH ook nog moet komen deze week (althans daar ga ik wel vanuit).

Meestal komt Lowlands pas in de tweede week van januari. Denk dat het dit jaar niet veel anders zal zijn. Zeker omdat DTRH ook nog moet komen deze week (althans daar ga ik wel vanuit).

Oh, ik dacht dat die de afgelopen jaren ook al ooit in december kwamen. Dan ga ik mee met je voorspelling!

2018: 31-1-2018
2017: 14-12-2016
2016: 24-11-2015 (Sígur Rós werd toen individueel bekend gemaakt)
2015: 27-1-2015

Kan dus zomaar deze week zijn hoor.

2018: 31-1-2018
2017: 14-12-2016
2016: 24-11-2015 (Sígur Rós werd toen individueel bekend gemaakt)
2015: 27-1-2015

Kan dus zomaar deze week zijn hoor.

Klopt hoor. Maar van de laatste 10 jaar kwam de bekendmaking 8 keer in januari volgens mij. Sigur Ros was toen heel vreemd, die aparte drop vooraf. Want de rest kwam toen volgens mij ook pas in januari.

En ik denk dat 2017 een reactie was op het BKS-geweld van dat jaar (Radiohead en Arcade Fire).

Users who are viewing this thread