Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Fink, lykke Li, Wolf Alice en Liam Gallagher zouden zo door mogen van Sziget, maar Fink staat al op dtrh en Wolf Alice op bks, dus het is niet te verwachten dat die ook op Lowlands staan. Het is niet uitgesloten maar de kans is klein helaas.
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Er komt van Zwart Licht deze week een nieuw album. Lijkt me een vette X-Ray act.
Daarnaast hoop ik persoonlijk nog op Frank Turner
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.051
Ik zie eigenlijk teveel namen die ik de afgelopen jaren allemaal wel gezien heb (ook op andere festivals). Niet dat ik zo per definitie allemaal slecht vind, maar echt geweldig blij kan ik er ook niet van worden.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Groot of relevant zijn ze inderdaad niet meer. Verder aardig bandje hoor; naast de twee bekende nummers spelen ze live doorgaans een aanstekelijke set.

"Relevant", daar krijg ik steevast ijskoude rillingen van. Wat is relevant? Een plaat uitbrengen? En als het een kutplaat is? Ik vind de Wombats een heel fijn festivalbandje en dús relevant. Want Lowlands is een festival.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik hoor dat woord te vaak...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Er komt van Zwart Licht deze week een nieuw album. Lijkt me een vette X-Ray act.
Daarnaast hoop ik persoonlijk nog op Frank Turner

Denk dat ze er wel staan, evenals dat de volgende "Nederhop namen" Noizboiz (Ook nieuw album) , DJVT (Ook nieuw album) , Big 2 (komt met nieuw album) , Winne (komt met nieuw album) en Rico & Sticks hebben ook nog niet op LL gestaan met IZM , dus verwacht ik ook nog wel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Raskolnikov wrote:
Groot of relevant zijn ze inderdaad niet meer. Verder aardig bandje hoor; naast de twee bekende nummers spelen ze live doorgaans een aanstekelijke set.

“Relevant”, daar krijg ik steevast ijskoude rillingen van. Wat is relevant? Een plaat uitbrengen? En als het een kutplaat is? Ik vind de Wombats een heel fijn festivalbandje en dús relevant. Want Lowlands is een festival.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik hoor dat woord te vaak…

Uiteraard wilde ik je geen koude rillingen bezorgen ;-). Wat ik ermee bedoel: heeft een band nieuw materiaal uitgebracht, waardoor je het gevoel krijgt, daar moet ik (weer) bij zijn? Zeker als je een band al eerder hebt gezien.

En uiteraard kan een gerenommeerde band die al een tijd geen nieuw materiaal meer of minder goed materiaal uitbrengt op grond van hun totale repertoire toch nog relevant of de moeite waard zijn, hoe je het ook maar wilt noemen. Zoals bijvoorbeeld Massive Attack, of The Cure. Noem maar wat. Of bijvoorbeeld Dropkick Murphies, waar je op voorhand van weet dat ze een dik feest gaan creëren. Ook prima.

Dat gevoel heb ik een stuk minder bij The Wombats (ook al heb ik ze twee keer gezien, en met veel plezier bovendien). Die waren nooit heel groot en zijn toch wel een beetje in vergetelheid geraakt. Verder helemaal niets mis mee (en ongetwijfeld wordt het tof voor diegenen die gaan kijken), maar ik kijk liever naar bands die ik nog niet ken (en me hopelijk kunnen verrassen).

Maar ik zal de term in de toekomst proberen te vermijden ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.051
Je bent niet echt relevant als je relevant niet echt relevant vindt.

Maar uhh.. in het Pukkelpop topic staat dat ze daar volgende week met nieuwe namen komen. Zullen "we" daar maar gelijk aan mee doen?
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Over bands in de vergetelheid gesproken: White Lies is tegen die tijd ook weer in de buurt. Ze hebben volgens mij al sinds 2009 (voor hun doorbraak) niet meer op Lowlands gestaan. Wat mij betreft zeer welkom, alhoewel ze niet altijd in vorm zijn.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Is het raar om te hopen op Muse???

Hopen mag altijd. Morgenochtend op 3fm nieuws over muse.. morgen ook presentatie pinkpop. Of ze doen Pinkpop óf Ziggodome oid. Samen met het feit dat muse 2 (?) Jaar geleden op LL stond, denk ik het niet..

 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
esther wrote:
Is het raar om te hopen op Muse???

Hopen mag altijd. Morgenochtend op 3fm nieuws over muse.. morgen ook presentatie pinkpop. Of ze doen Pinkpop óf Ziggodome oid. Samen met het feit dat muse 2 (?) Jaar geleden op LL stond, denk ik het niet..

Zo'n spijt dat we 2016 overgeslagen hebben.... ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik verwacht Muse sowieso niet hoor.
Maar het lijkt me uitgesloten dat Mojo op de dag van perspresentatie Pinkpop Muse bekend zal maken voor lowlands.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Interessante namen op Lollapalooze Berlin, 2 weekjes na Lowlands. Oa Kraftwerk, Weeknd, The National en Ben Howard. Ben en Kraftwerk kunnen we wel noteren als grote kanshebbers, denk ik zo.

Armin van Buuren staat er ook; Lowlands heeft het ooit wel eens geprobeerd met Tiesto, dat was geen succes. Misschien met een nieuw publiek, nieuwe kans? Rond een uurtje of 03:00 uur vermaak ik me overigens bij elke DJ wel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Kraftwerk zou ik werkelijk fantastisch vinden. Ben Howard ook prima, The Weeknd vind ik wel een echte lowlandsboeking.

The National lijkt me niet waarschijnlijk. Headlinen BKS al.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Hier nog een voorstander van Kraftwerk. (Maar volgens mij liggen Raskolnikov en ik wel vaker in dezelfde richting kwa muziek) .
The weeknd zal mijn vriendin dan wel weer blij worden, dus zou ik geen moeite mee hebben :)

Van Buuren, ach waarom niet. Maar dan wel echt met een ouderwetse Trance set.
Imagine dragons lijkt me ook een zekerheid.

Zelf had ik nog graag MGMT op LL gezien, maar dat lijkt me uitgesloten aangezien ze al op DTRH staan.
Beth Hart lijkt me ook heel fijn op een zondagmiddag :) Maar heb geen flauw idee of daar kans op is.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Hier nog een voorstander van Kraftwerk. (Maar volgens mij liggen Raskolnikov en ik wel vaker in dezelfde richting kwa muziek) .
The weeknd zal mijn vriendin dan wel weer blij worden, dus zou ik geen moeite mee hebben
1f642.svg


Van Buuren, ach waarom niet. Maar dan wel echt met een ouderwetse Trance set.
Imagine dragons lijkt me ook een zekerheid.

Zelf had ik nog graag MGMT op LL gezien, maar dat lijkt me uitgesloten aangezien ze al op DTRH staan.
Beth Hart lijkt me ook heel fijn op een zondagmiddag
1f642.svg
Maar heb geen flauw idee of daar kans op is.

DTRH en LL delen nog wel eens een artiest.. mag van mij ook MGMT zijn hoor!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ja, een lekker oud trance setje word ik ook heel blij van. Vorig jaar met Nina zelden zo veel calorieën verbrand en stappen gezet binnen 2 uur.

Ik zit er nogal vaak naast, maar Kraftwerk kan toch prima headlinen(misschien parallel in de Bravo)? Stonden nog niet zo lang geleden bijna een week achtereen gesloten in een uitverkochte Paradiso. Zou echt een topboeking zijn, dan kan het festival helemaal niet meer stuk.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Pinkpop toch nog wel wat naampjes op de line up die ik op lowlands had verwacht:
Parov stellar, jessie j, the kooks, milky chance, Sigrid.
Bij een aantal vind ik dat jammer. En een paar andere dank ik pinkpop.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Pinkpop toch nog wel wat naampjes op de line up die ik op lowlands had verwacht:
Parov stellar, jessie j, the kooks, milky chance, Sigrid.
Bij een aantal vind ik dat jammer. En een paar andere dank ik pinkpop.

Ik verwacht Sigrid ook nog wel op LL... Die gaan we nog wel meer zien...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken