Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Aight, ik zie je daar en ook op Lowlands natuurlijk! Weet iemand trouwens of je ook in de nacht van donderdag op vrijdag kan aankomen op de camping? Ik overweeg nog een dagje Pukkelpop (Arcade Fire) en meteen door tuffen naar Lowlands.

Ja dat kan! De ingang is 24 uur open dus je kunt gewoon 's nachts aankomen :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Er zou gisteren avond bij 3FM gezegd zijn dat Blaudzun ook aanwezig is op Lowlands? Iemand dit toevallig nog gehoord?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nieuwe daf, nieuwe kansen! Iemand al naar rapid_razor_bob getweet?;)
Heeft toch geen zin.. die komen met namen wanneer ze daar zelf in in hebben. Kunnen we tweeten wat we willen (volgens mij krijgen ze die vraag iedere dag 20x binnen).

Blaudzun vind ik opzich wel ok. Vind het wel een degelijke artiest, maar niets bijzonders.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Blaudzun vind ik opzich wel ok. Vind het wel een degelijke artiest, maar niets bijzonders.

Eens. Ik belandde er in 2014 bij toeval omdat er ineens een megastortbui langskwam en ik in de Alpha kon schuilen, en vond het best OK. Mijn mannelijke vrienden waren vooral erg onder de indruk van de violiste ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Blaudzun is op zich prima te doen, maar wel uit de categorie opvulling (die ook nodig is). Is wel zo'n artiest die je de afgelopen jaren niet gemist kan hebben.

Maar het valt niet uit te sluiten dat hij in het nieuwe pakketje zit.

En dat nieuwe pakketje laat nog even op zich wachten ben ik bang. Net zette Lowlands een of ander onzinbericht op Facebook over modestijlen op Lowlands. Daar komt niet meteen een ander bericht met nieuwe namen achteraan....
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ja wat moet je met zo’m filmpje man… fucking hipsters

:lol: simpele opvulling inderdaad... om ervoor te zorgen dat je de berichten van LL op je timeline blijft zien. Troep dus. Sowieso... MODE op Lowlands??? Pfff. Spijkerbroek (een korte bij mooi weer), hoodie, poncho, t-shirt, teenslippers, kisten, regenlaarzen ;)
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
simpele opvulling inderdaad… om ervoor te zorgen dat je de berichten van LL op je timeline blijft zien.
Het is wel leuke reclame voor het pakkenmerk ;)

Voor de nieuwe namen moeten we toch vooral kijken naar (NL) bands ipv dance en hiphop lijkt mij. Wat denken jullie?
 

mustafar

Nieuw lid
16 feb 2018
3
0
Ik hoop nog op Weval, Vitalic, Arcade Fire(ondanks Ahoy show) & Stiekem blijf ik hopen op Kraftwerk of Justice als grote naam, maar weet niet of deze nog haalbaar/beschikbaar zijn
 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Wij hebben te lang gewacht en hebben geen kaarten voor LL kunnen bemachtigen. Op zich maken we ons nog niet echt druk want op Ticketswap worden er iedere dag nog kaarten aangeboden. Toch proberen we nu ook een beetje naar andere festivals in die periode te kijken. Het eerste waar je op stuit is dan natuurlijk Pukkelpop. Zelfde weekend, iets gunstiger zelfs ivm het aflopen van de zomervakantie van de kinderen, zelfde line-up, zelfs iets beter naar onze smaak, zelfde prijscategorie, iets goedkoper zelfs. Maar toch gaat ons hart er niet echt van branden. Misschien onterecht want buiten de noodweerellende van een paar jaar terug, weten we eigenlijk niks over Pukkelpop. Wie heeft ervaring met beide festivals en wil ons zijn mening geven? Alvast bedankt!

Groet, Esther
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
De kans is natuurlijk zeer, zeer klein maar zouden ze niet heel toevallig tot volgende week wachten (na de ahoy show) om Arcade Fire toch maar te droppen?

//Oké dit is best wel wishful thinking en waarschijnlijk (lees: totaal) niet realistisch (is AF uberhaupt beschikbaar op de zaterdag?).
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Wij hebben te lang gewacht en hebben geen kaarten voor LL kunnen bemachtigen. Op zich maken we ons nog niet echt druk want op Ticketswap worden er iedere dag nog kaarten aangeboden. Toch proberen we nu ook een beetje naar andere festivals in die periode te kijken. Het eerste waar je op stuit is dan natuurlijk Pukkelpop. Zelfde weekend, iets gunstiger zelfs ivm het aflopen van de zomervakantie van de kinderen, zelfde line-up, zelfs iets beter naar onze smaak, zelfde prijscategorie, iets goedkoper zelfs. Maar toch gaat ons hart er niet echt van branden. Misschien onterecht want buiten de noodweerellende van een paar jaar terug, weten we eigenlijk niks over Pukkelpop. Wie heeft ervaring met beide festivals en wil ons zijn mening geven? Alvast bedankt!

Groet, Esther

Ik ben 2x op Pukkelpop geweest en kan niet anders zeggen dat ik het een erg leuk festival vind! Het voelt toch iets meer aan als een vakantie omdat je in het buitenland bent, al is het België. Grote verschil is natuurlijk dat de Alpha een tent is en de mainstage bij PP gewoon open lucht is. Bij mooi weer sta ik liever in een open lucht mainstage dan in de Alpha, maargoed dat is voor iedereen verschillend.
Verder heb ik het idee dat er iets meer randprogrammering is bij LL dan op PP, maar het is inmiddels voor mij ook een tijdje terug dat ik op PP was. Ook de nachtprogrammering is op LL meer op ingezet, hoewel ik in de boilerroom van PP echt hele toffe feestjes heb meegemaakt.

Bij Pukkelpop moet je wel op Camping A staan, anders is het elke dag toch een eindje lopen/pendelbusje naar de overige campings.

Heb je concrete vragen?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik ken Pukkelpop niet.

Ik weet wel dat het vorig jaar ongeveer onmogelijk was om kaarten via ticketswap te krijgen voor lowlands. We ware. met 7 man voor 1 vriend bezig voor 1 lowlands kaart. Bij ieder push bericht was er al iemand aan het afrekenen. Uiteindelijk na een maand toch gelukt. Maar ik zal er niet vanuitgaande dat je heel makkelijk aan een kaartje komt.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Ik ben tot nu toe 2 keer op pkp geweest maar nog nooit op Lowlands, dus over hele specifieke verschollen kan ik niet heel veel kwijt. Wat vgm wel een heel groot verschil is is dat op pkp veel tenten zijn ingedeeld op een bepaald genre, wat op Lowlands minder het geval is. Dit zorgt voor een best merkbare scheiding in t publiek. In het gebied van de dance hall en boiler room loopt vooral veel jeugd rond en ook wel eens wat pillenslikkers. Publiek dat je ook op een dancefestival zou vinden. In het gebied van de club, marquee en main stage is het vaak wat meer gemixed qua Publiek, maar is t meestal wat ouder dan in t andere gebied omdat hier vaker indie en rock muziek staat wat weer een wat ouder publiek trekt. Dit zorgt ervoor dat het terrein als t ware verschillende sfeertjes heeft. Dit kan fijn zijn vanwege de afwisseling maar dan moeten de bovengenoemde doelgroepen je beide wel kunnem bekoren.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ik weet wel dat het vorig jaar ongeveer onmogelijk was om kaarten via ticketswap te krijgen voor lowlands. We ware. met 7 man voor 1 vriend bezig voor 1 lowlands kaart. Bij ieder push bericht was er al iemand aan het afrekenen. Uiteindelijk na een maand toch gelukt. Maar ik zal er niet vanuitgaande dat je heel makkelijk aan een kaartje komt.

Ik heb het al meerdere jaren achter elkaar meegemaakt dat vrienden van mij in de laatste weken voor het festival nog heel makkelijk (en goedkoop) aan een kaartje zijn gekomen via ticketswap. Verschillende ervaringen dus :)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Het zou inderdaad kunnen dat het vlak voor het festival anders is inderdaad. Maar er werden vorig jaar op een gegeven moment 8000 kaarten gezocht op swap.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken