Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Niet helemaal mee eens.. Ronnie Flex was voorheen altijd wel plat ja (Drank en Drugs, en al die platen met Mr. Polska etc.). Maar maakt nu toch wel pop muziek, verder niet echt mijn ding, maar ik kan het niet echt plat meer noemen.

Kraantje komt op dit moment niet verder dan over nummers over een feesttent. Of een refrein met alleen maar het woord "Ja" er in. Als ze zoiets boeken dan kunnen ze eigenlijk nooit meer iets zeggen dat een act te commercieel is of niet.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
De laatste twee tracks van kraantje gaan ook veel meer de pop kant op... en als ronnie flex op lowlands kan dan lan eigenlijk alles.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mensen die Ronnie Flex als act plat noemen hebben zijn huidige liveshow niet gezien. Die man speelt met een geweldige livebands alle hitjes die je kent van de radio? Niks mis mee toch? Niet zo zeuren. Dit zouden meer artiesten mogen oppakken.

Kraantje Pappie is wat te plaat. Daarnaast is Ronnie ook nog wel een maatje groter waardoor Lowlands/Pinkpop wel moeten happen. HipHop is gewoon heet in Nederland dus die zullen blijven komen. Maar ik ga op Lowlands toch niet naar zulke acts dus mij kan het ook vrij weinig boeien.

Deze week toch wel namen mag ik hopen...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Dat ben ik helemaal met je eens. Want hij heeft er echt een rete goeie band achter staan live. Maar dan in 1 set twee keer hetzelfde nummer spelen omdat het publiek er zo lekker op gaat... heb ik dan weer een beetje mijn twijfels bij. En ik zij vooral dat het jammer is als zoon een act een relatief hoge spot inpikt. Anders is het voor mij meer dan welkom. Er is toch genoeg anders te zien.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Vorig jaar was Ronnie Flex op feestje van mijn werk, dit jaar Kraantje Pappie. Ronnie Flex is live echt een goede act hoor. Kraantje Pappie is gewoon lekker feesten.

Ik zou beiden nooit gaan zien op een festival als Lowlands. Daar zijn genoeg andere mogelijkheden voor. Maar ik snap het wel als dit soort acts geboekt worden. Helemaal niets mis mee.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Maakt mij ook niet zo heel veel uit. Vind degene die uit principe ergens niet heen gaan omdat het niet 'cool' genoeg is, zichzelf voor de kop slaan. Als je ziet hoe druk het vorig jaar bij Sean Paul was, is elke boeking mogelijk. Ik zelf stond ook tussen de menigte, trouwens. Precies het feestje wat ik wou hebben op een brakke middag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het heeft niets met "cool" genoeg te maken.

Maar festivaldirecteur Eric van Eerdenburg heeft ooit ook geroepen dat Mr. Polska destijds niks voor Lowlands was omdat het te plat en commercieel was. En ik denk gewoon dat ze nu ook zo denken over Kraantje Pappie. Als hij er wel staat dan zal ik er ook geen nacht om wakker liggen hoor, maar voor mij is het niks.

Sean Paul vond ik ook tof, maar ook echt als een gimmick act overdag in de Alpha. Had ook niet veel hogere spot moeten krijgen. Ik vind Kraantje Pappie niet die cult status hebben van een Sean Paul om eerlijk te zijn. Dan zou ik Sean Paul eerder vergelijken met Snoop Dogg of dat soort acts. Ik ben opzich niet tegen cult acts verder... dat vind de foute kant in mij best wel leuk.

Zo was laatst even dat André Rieu gerucht, dat lijkt best geinig om de Alpha eens te zien openen. Zou daar verder nooit van mijn leven heen gaan, maar zo op een festival waar je toch bent lijkt het me best geinig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar festivaldirecteur Eric van Eerdenburg heeft ooit ook geroepen dat Mr. Polska destijds niks voor Lowlands was omdat het te plat en commercieel was. En ik denk gewoon dat ze nu ook zo denken over Kraantje Pappie. Als hij er wel staat dan zal ik er ook geen nacht om wakker liggen hoor, maar voor mij is het niks.

Times change.

Ik denk eigenlijk ook niet dat Lowlands met Kranel Papster gaat komen. Ronnie is echt velen malen groter dan die gozert dus ook een logische boeking.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Maar festivaldirecteur Eric van Eerdenburg heeft ooit ook geroepen dat Mr. Polska destijds niks voor Lowlands was omdat het te plat en commercieel was. En ik denk gewoon dat ze nu ook zo denken over Kraantje Pappie. Als hij er wel staat dan zal ik er ook geen nacht om wakker liggen hoor, maar voor mij is het niks.

Times change.

Ik denk eigenlijk ook niet dat Lowlands met Kranel Papster gaat komen. Ronnie is echt velen malen groter dan die gozert dus ook een logische boeking.
Jup maar stond er vorig jaar nog.. we zien het wel.. hopelijk vandaag nog.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Festivalvibes all over! Vandaag droppen we 20 nieuwe namen voor Lowlands! Onder andere Nile Rodgers & CHIC, The Tallis Scholars, Blaudzun, Miles Kane, ZHU en Portico Quartet reizen deze zomer naar Biddinghuizen af.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Daarnaast worden ook Alika & Nueva Alianza, Amenra, Amyl and The Sniffers, Arp Frique & Family, Carista, GAIKA, Jayda G, Moose Blood, Nakhane, Pythius, Sons of Kemet, SOPHIE (dj-set + visuals), Thunderpussy en Yung Feurich aan het programma van Lowlands toegevoegd.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Nou, met Nile Rodgers, Miles Kane en Amenra drie goede namen wat mij betreft. Blaudzun is wel oke maar al heel vaak gezien. Sons Of Kemet kan live wel eens heel vet zijn.

Rest zegt me niets. Typische rij Lowlandsnamen dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dit zijn mooie namen voor een festival dat volledig uitverkocht is. Chic is... echt chique. Blijft volgens de overlevering nog steeds een band die staat als een huis. Verder zijn ook Amenra (hey rockliefhebbers!), Sons Of Kemet, Moose Blood en Sophie de moeite denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Pukkelpop verbleekt gewoon, hulde Lowlands wederom. Zeer leuke toevoegingen!

De moeite om zeker is te beluisteren of te checken op LL: Thunderpussy, SOPHIE, ZHU, Sons of Kemet, Jayda G en Moose Blood.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Alle nieuwe namen zeggen me dus helemaal niks. Kan iemand wat must-check nummers plaatsen? alvast kusjes
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nile Rodgers, nette boeking hoor. Chapeau! Verder Miles Kane tof, en heel blij met Nakhane, ga zijn album You Will Not Die luisteren en je zult geen spijt krijgen. Heel nice!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik hoor net ook het gerucht dat Post Malone blijkbaar even Lowlands tussen zijn tour had staan?
Edit. Hier een link naar het plaatje: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35227217_1668953539892212_2808901172700643328_n.jpg?_nc_cat=0&oh=60f7941985973b5673694b084fb43484&oe=5BA55477
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken