Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik snap niet waarom de line-up van Lowlands nu ineens zo geweldig is, alleen omdat het uitverkocht is. Nog steeds is het niet slecht, maar ook niet veel beter dan Pukkelpop. Veel dezelfde namen en wat verschilt, is redelijk in evenwicht. Pukkelpop wordt om deze vergelijkbare line-up afgekraakt.
Bijv. nu is Amenra (als ik hier de reacties lees) een goede boeking, maar die stond er bij Pukkelpop al bij, dus dit maakt Lowlands dus niet beter.
Nile Rodgers & Chic en Miles Kane zijn prima toevoegingen. De rest is vooral opvulling.
Al met al hebben beide festivals dit jaar moeite om een goed line-up neer te zetten, omdat veel artiesten dan al niet meer in de buurt zijn blijkbaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.171
Ik snap niet waarom de line-up van Lowlands nu ineens zo geweldig is, alleen omdat het uitverkocht is. Nog steeds is het niet slecht, maar ook niet veel beter dan Pukkelpop. Veel dezelfde namen en wat verschilt, is redelijk in evenwicht. Pukkelpop wordt om deze vergelijkbare line-up afgekraakt.
Bijv. nu is Amenra (als ik hier de reacties lees) een goede boeking, maar die stond er bij Pukkelpop al bij, dus dit maakt Lowlands dus niet beter.
Nile Rodgers & Chic en Miles Kane zijn prima toevoegingen. De rest is vooral opvulling.
Al met al hebben beide festivals dit jaar moeite om een goed line-up neer te zetten, omdat veel artiesten dan al niet meer in de buurt zijn blijkbaar.
Komt denk ik meer omdat normaal Pukkelpop juist de veel betere line-up had dan Lowlands. En dit is nu echt evenwichtiger dan ooit (en ik vind Lowlands eerlijk gezegd ook ietsjes beter). Daarnaast maakt Pukkelpop het affiche wat lelijker door zaken als Oscar & the Wolf als headliner neer te zetten. Ja i know wij hebben daar N.E.R.D. staan, maar op een of andere manier komt dat beter over dan iets lokaals neer te zetten wat 100x per jaar in het land te zien is,
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.171
Verder best tevreden met deze lichting. Chic feat. Nile Rodgers, Amenra, Portico Quartet, Miles Kane, Sophie, Moose Blood en Zhu zijn al toffe namen. Ook best veel dingen wat ik nog moet checken.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
712
454
roy-hekkens wrote:
Ik snap niet waarom de line-up van Lowlands nu ineens zo geweldig is, alleen omdat het uitverkocht is. Nog steeds is het niet slecht, maar ook niet veel beter dan Pukkelpop. Veel dezelfde namen en wat verschilt, is redelijk in evenwicht. Pukkelpop wordt om deze vergelijkbare line-up afgekraakt.
Bijv. nu is Amenra (als ik hier de reacties lees) een goede boeking, maar die stond er bij Pukkelpop al bij, dus dit maakt Lowlands dus niet beter.
Nile Rodgers & Chic en Miles Kane zijn prima toevoegingen. De rest is vooral opvulling.
Al met al hebben beide festivals dit jaar moeite om een goed line-up neer te zetten, omdat veel artiesten dan al niet meer in de buurt zijn blijkbaar.

Komt denk ik meer omdat normaal Pukkelpop juist de veel betere line-up had dan Lowlands. En dit is nu echt evenwichtiger dan ooit (en ik vind Lowlands eerlijk gezegd ook ietsjes beter). Daarnaast maakt Pukkelpop het affiche wat lelijker door zaken als Oscar & the Wolf als headliner neer te zetten. Ja i know wij hebben daar N.E.R.D. staan, maar op een of andere manier komt dat beter over dan iets lokaals neer te zetten wat 100x per jaar in het land te zien is,

Een line up goed of slecht vinden blijft iets subjectiefs. Ik heb Oscar er graag bij op LL, dus wat dat betreft vind ik de line up van PP 'beter'. Zij hebben ook Justice, dat ik graag had willen zien op LL. LL heeft op zijn beurt Gorillaz bv.
De een vindt de line up van PP beter, de ander die van LL. Ik snap de discussie nooit, net zoals ik recensies niet snap. De recensist kan iets kut vinden, terwijl ik de tijd van mijn leven heb gehad, zo schreef (ik geloof de Telegraaf) een niet bijster goed stuk over Arctic Monkeys op BKS terwijl ik het een fantastisch optreden vond.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ook ik ben opnieuw blij met dit rijtje namen. Amenra is altijd vet op te zien. Pythuis is wat mij betreft één van de beste D&B dj van dit moment.
Verder word Arp Frique natuurlijk wel overal gehyped, maar is echt de moeite waard om live te gaan kijken. Is echt gek...
Nile & Chic, als het uitkomt in me schema, kom ik zeker kijken :) Weer prima wat mij betretf. :)
 

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
Ik snap niet waarom de line-up van Lowlands nu ineens zo geweldig is, alleen omdat het uitverkocht is. Nog steeds is het niet slecht, maar ook niet veel beter dan Pukkelpop. Veel dezelfde namen en wat verschilt, is redelijk in evenwicht. Pukkelpop wordt om deze vergelijkbare line-up afgekraakt.
Bijv. nu is Amenra (als ik hier de reacties lees) een goede boeking, maar die stond er bij Pukkelpop al bij, dus dit maakt Lowlands dus niet beter.
Nile Rodgers & Chic en Miles Kane zijn prima toevoegingen. De rest is vooral opvulling.
Al met al hebben beide festivals dit jaar moeite om een goed line-up neer te zetten, omdat veel artiesten dan al niet meer in de buurt zijn blijkbaar.

Nouja, vind Pukkelpop toch nog wel iets beter, van het oog van een mainstream consument. Justice zie ik al op WAE, Travis heb ik ook vorig jaar al gezien maar ook Imagine Dragons en gewoon veel meer headliners. Post Malone die blijkbaar komt is erg tof, vorig jaar helaas op WOOHAH gemist, maargoed, miss kom ik wel veel goude bands, rappers of DJ's tegen die ik nog niet ken dit jaar
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.171
Ook ik ben opnieuw blij met dit rijtje namen. Amenra is altijd vet op te zien. Pythuis is wat mij betreft één van de beste D&B dj van dit moment.
Verder word Arp Frique natuurlijk wel overal gehyped, maar is echt de moeite waard om live te gaan kijken. Is echt gek…
Nile & Chic, als het uitkomt in me schema, kom ik zeker kijken
1f642.svg
Weer prima wat mij betretf.
1f642.svg
Ik was niet bekend met Arp Frique.. maar ik kwam hier op uit:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BV78-xViA9k&t=49s[/video]

Had echt een "The fuck I've just seen" momentje. Wel grappig verder.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben mezelf na BKS ook eens wat meer in de line-up aan het verdiepen. Dat Rolling Blackouts C.F heeft echt wel een geweldig nieuw plaatje uitgebracht zeg. Dat ik als liefhebber van wat meer ontregelende gitaren blij ben met Amenra ,spreekt voor zich. Sophie: ook nice. Het dance-nacht programma is trouwens ook weer dik in orde.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Wel leuk om te zien dat de line-up zich met de laatste toevoegingen een beetje buiten de "gebaande paden" begeeft. Portico Quartet is jazz, The Tallis Scholars is een kamerkoor, Nile Rodgers is disco/funk. Best gewaagd! Ik wacht nog op het inmiddels traditionele klassieke orkest, ook altijd mooi :cool:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
We need Postyyy!!

Woo-Hah is net zoals Lowlands Mojo. Woo-Hah is een hiphop festival en nog niet uitverkocht. Post Malone wordt half Juli bekendgemaakt. Net voor of na WooHah.
Stond ook al heel lang op het geruchtenlijstje en zou een leuke laatste grote naam zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.923
6.171
Dat The Tallis Scholars klonk kwa omschrijving best interessant. Maar kan er niet echt 5 minuten naar luisteren om eerlijk te zijn. Zal wel heel knap zijn enzo, maar vind er echt geen bal aan.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Dat The Tallis Scholars klonk kwa omschrijving best interessant. Maar kan er niet echt 5 minuten naar luisteren om eerlijk te zijn. Zal wel heel knap zijn enzo, maar vind er echt geen bal aan.

:lol: ik heb er nog niet eens naar geluisterd. Vind over het algemeen kamerkoren dodelijk saai, maar wie weet verrassen ze me ;-)

Wat denken jullie, de laatste namen op 24 juli en de krant/het blokkenschema op 26 juli? #kanniewachten
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.517
1.322
Indiaantje89 wrote:
Dat The Tallis Scholars klonk kwa omschrijving best interessant. Maar kan er niet echt 5 minuten naar luisteren om eerlijk te zijn. Zal wel heel knap zijn enzo, maar vind er echt geen bal aan.

1f606.svg
ik heb er nog niet eens naar geluisterd. Vind over het algemeen kamerkoren dodelijk saai, maar wie weet verrassen ze me
1f609.svg


Wat denken jullie, de laatste namen op 24 juli en de krant/het blokkenschema op 26 juli? #kanniewachten

Hoe ver van te voren is de Lowlandskrant altijd? 2 of 3 weken? Ik vergeet dat altijd..... zal wel met leeftijd te maken hebben ?
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Hoe ver van te voren is de Lowlandskrant altijd? 2 of 3 weken? Ik vergeet dat altijd….. zal wel met leeftijd te maken hebben
1f62c.svg
Haha waarschijnlijk wel! De krant komt altijd eind juli. Meestal in de week van mijn verjaardag, dus ik heb een ezelsbruggetje haha :lol:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vandaag bekendmaking van het science programma

Hoe zit het met de mensen hier. Besteden jullie hier letterlijk tijd aan? Wij komen ooit in beschonken toestand een interessant bezoekje brengen van maximaal een half uurtje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
westlander wrote:
Vandaag bekendmaking van het science programma

Hoe zit het met de mensen hier. Besteden jullie hier letterlijk tijd aan? Wij komen ooit in beschonken toestand een interessant bezoekje brengen van maximaal een half uurtje.
Nee, nooit geweest. Ooit één keer een film in de Echo gekeken op mijn eerste Lowlands (2001), maar verder heb ik nog nooit iets van het randprogramma (theater, dans, comedy, wetenschap, politiek etc.) meegekregen. Ik kom dus puur voor de muziek.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik kom alleen voor de muziek, sfeer en het feest naar lowlands. Aan overige activiteiten heb ik eigenlijk nog nooit tijd besteed.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Hoe zit het met de mensen hier. Besteden jullie hier letterlijk tijd aan? Wij komen ooit in beschonken toestand een interessant bezoekje brengen van maximaal een half uurtje.
De eerste jaren ging ik nog wel eens een film bekijken (alledrie de LOTR films gezien in de Echo). Ook ooit een spoken-word sessie gezien van Henri Rollins. Een paar jaar geleden in de Mike gekeken naar "Padoem Patsss", was aardig maar niet spectaculair. Ik ga wel bijna elk jaar naar de Nationale Wetenschapskwis, da's leuk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken