Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
NERD en James Bay staan nu als grote namen naast War On Drugs, Gorillaz, Dua Lipa en Kendrick Lamar.

Zou NERD dan de derde afsluiter van de Alpha zijn?

Laat ik eerlijk zijn, persoonlijk ben ik echt superblij als Gorillaz / Kendrick & N.E.R.D de headliners zijn. Ik ben groot hiphop fan en de eerste 2 zijn 2 van me favoriete bands en N.E.R.D. is puur jeugdsentiment. (Nieuwe album vind ik MWAH).
Maar is het niet voor veel mensen teveel van hetzelfde ? Ik denk als je N.E.R.D voor kendrick zet en 1 dag afsluiten met WOD en een andere grote band het voor veel mensen aantrekkelijker is.

Maar goed , ik klaag niet hoor. Ik vind het super tot nu toe :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Maar we zitten nu dus op circa 30 % van het programma.

Mijn must sees so far:

Gorillaz
Kendrick Lamar
War On Drugs
Bonobo (al heb ik die al vaak gezien, bij clash skip ik deze)
Fatima Yamaha
Grizzly Bear
Nils Frahm (maar dezelfde opmerking als bij Bonobo)
Patti Smith
Spinvis
Stormzy
Suicideboys
Bicep
Brockhampton
David August
Floating Points
Ho99o9
Protomartyr

Indien het past:
NERD
Protoje
Warhaus
Wombats

The Blaze moet ik nog gaan luisteren.

Dat is toch een heel aardige score na twee bekendmakingen! Krijg er nu al zin.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Daarom is lowlands voor mij ideaal. Ik vind heel veel verschillende muziek leuk. Heerlijk het hele weekend van alles en nog wat.

Het is je gegund! Maar je zei in een vorige post dat je hoopte op wat meer gitaar bands.... Dat lijkt me niet echt gelukt toch? ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Laat ik eerlijk zijn, persoonlijk ben ik echt superblij als Gorillaz / Kendrick & N.E.R.D de headliners zijn. Ik ben groot hiphop fan en de eerste 2 zijn 2 van me favoriete bands en N.E.R.D. is puur jeugdsentiment. (Nieuwe album vind ik MWAH).
A ls je gewoon een luister sessie gaat doen, en je zet alle albums op van N.E.R.D., alle albums van Gorillaz, en alles van Kendrick.. Dan hoor je toch wel duidelijk dat het 3 totaal verschillende acts zijn.

N.E.R.D. heeft ook gewoon genoeg rock invloeden in hun muziek gehad. Gorillaz gaat alle kanten kwa muziek, teveel om in 1 hokje te stoppen imo dat maakt die band zo divers en sterk. Kendrick is idd een full Hip Hop act... maar wel een van de grote namen van dit moment?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Echt een heel heel matig rijtje dit. Woo Hah deel 2? Ze proppen er dan elke keer wel een paar namen tussen om hun oude fans van het eerste of tweede uur tevreden te stellen maar als dit zo door gaat dan haak ik af.

En laten we de discussie van het BKS forum over acts die we al vaker (te vaak?) gezien hebben hier maar niet over doen.

Leuk die sneer naar mij. Maar Je hebt er totaal niets van begrepen zo te zien… deze lichting komt totaal niet in de buurt van Woo Hah. Ik zie die niet komen met Gorillaz, The War On Drugs, Bonobo, Bicep, Grizzly Bear, Patti Smith, King Gizzard & The Lizzard Wizard, Fatima Yamaha, Marlon Williams, Nick Murphy, Spinvis, Floating Points, HO99O9, Protomartyr, Sevdaliza, Warhaus, Sofi Tukker, Luwten, Zeal & Ardor…

Maar nee hoor.. er staan wat Hip Hop namen.. het meest hippe en populaire genre van dit moment. Wat eng zeg.

Ik chargeerde. En het was geen sneer naar jou. Ik heb in elk geval wel goed begrepen dat er heel veel acts staan die de laatste jaren al te zien waren op andere festivals en waar de verrassing, in elk geval voor mij, wel af is. En er staat behoorlijk wat hip hop. En dat wat er staat vind ik ruk. Dus vind ik dit een teleurstellend rijtje namen. Dat jij dat anders ziet is prima.
 

wilbert koopman

Playlistbediener
9 mrt 2017
27
0
Hmm ik heb ook weer mixt feelings over deze lichting. Het lijk wel alsof rap/hiphop de boventoon voert deze lowlands editie tot nu toe.
Zelf ben ik toch meer van de stevige gitaren. Hopelijk komen er nog wat bandjes bij zoals bijvoorbeeld:

Architects - Parkway drive - Enter shikari - Rise against - Killswitch engage - Volbeat - Bullet for my valentine

:cool:
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Niks voor mij, helaas!
In de eerste lichting had je met The War On Drugs & Grizzly Bear nog wel twee mooie namen, maar hier zit werkelijk waar niks tussen.

Edit: Nils Frahm is mooi, maar staat al op DTRH.

Best knap, zo veel verschillende en uiteenlopende genres en er ziet helemaal niets bij voor je?! Ken je ze wel allemaal?

Ik mag ook graag naar TWOD en Grizzly Bear luisteren en vind juist dat er behoorlijk veel leuke namen tussen zitten. Ik heb dit jaar niet voor Lowlands gekozen, maar ik zou toch zeker een kijkje hebben genomen bij Nils Frahm, Patti Smith, King Gizz, Nick Murphy, Sevdaliza, Warhaus, LUWTEN en Marlon Williams.

Ik luister naar veel verschillende soorten muziek, heb me vorig jaar ook kostelijk vermaakt op Lowlands, maar vind deze namen gewoon niet zo leuk, kan toch?
Ik mis Vampire Weekend, Kraftwerk, Cigarettes After Sex etc.

Edit: het is ook niet zo dat ik zeg 'wat een slechte namen', maar voor mij persoonlijk zijn het niet zo mijn namen, daarom ga ik denk ik ook overslaan dit jaar, is niks mis mee toch? Twee hiphop headliners vind ik gewoon wat teveel van het goede, al vind ik Kendrick wel echt vet, daarnaast zijn van de rij subs (althans ik vermoed dat dat het zijn) 2 uit 3 popnamen; Dua Lipa & James Bay, wat maakt dat de line-up wat minder aansluit op mijn persoonlijke smaak.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vind eigenlijk nog vrij weinig electronische acts bij deze lichting.. volgens mij geen eigenlijk? Ja Nils Frahm is een twijfel gevalletje om hem daar onder te plaatsen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Elektronische namen kwamen voorheen ook allemaal tegelijk in één klap kan ik mij herinneren. Ik hoop echt enorm dat Kraftwerk nog komt in ieder geval. Maar ik ben er een beetje bang voor...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
visdave34 wrote:

James wrote:
Niks voor mij, helaas!
In de eerste lichting had je met The War On Drugs & Grizzly Bear nog wel twee mooie namen, maar hier zit werkelijk waar niks tussen.

Edit: Nils Frahm is mooi, maar staat al op DTRH.


Best knap, zo veel verschillende en uiteenlopende genres en er ziet helemaal niets bij voor je?! Ken je ze wel allemaal?

Ik mag ook graag naar TWOD en Grizzly Bear luisteren en vind juist dat er behoorlijk veel leuke namen tussen zitten. Ik heb dit jaar niet voor Lowlands gekozen, maar ik zou toch zeker een kijkje hebben genomen bij Nils Frahm, Patti Smith, King Gizz, Nick Murphy, Sevdaliza, Warhaus, LUWTEN en Marlon Williams.

Ik luister naar veel verschillende soorten muziek, heb me vorig jaar ook kostelijk vermaakt op Lowlands, maar vind deze namen gewoon niet zo leuk, kan toch?
Ik mis Vampire Weekend, Kraftwerk, Cigarettes After Sex etc.

Edit: het is ook niet zo dat ik zeg ‘wat een slechte namen’, maar voor mij persoonlijk zijn het niet zo mijn namen, daarom ga ik denk ik ook overslaan dit jaar, is niks mis mee toch? Twee hiphop headliners vind ik gewoon wat teveel van het goede, al vind ik Kendrick wel echt vet, daarnaast zijn van de rij subs (althans ik vermoed dat dat het zijn) 2 uit 3 popnamen; Dua Lipa & James Bay, wat maakt dat de line-up wat minder aansluit op mijn persoonlijke smaak.
Nee hoor, kan prima, niks mis mee. Was ook meer een reactie uit verbazing, geen verwijt :)
Dan heb je dit keer gewoon pech dat je - ondanks de uiteenlopende genres - met deze namen geen klik hebt.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Mustsee voor mij tot nu toe:

BROCKHAMPTON
Bicep
Nils Frahm
Fatima Yamaha
Suicideboys
The War on Drugs -> Mits op een goed tijdstip, geen afsluitende act van een tent please
Gorillaz

Vooral de eerste echt enorm veel zin in. Dit gaat de show van LL18 worden.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Toch weer enigszins teleurgesteld. Er zitten iets meer namen bij t.o.v. eerste lichting, maar echt te weinig. Vooral de middengroep valt mij enorm tegen, nog steeds alleen Grizzly Bear interessant.
De enigen die mij deze keer kunnen bekoren zijn N.E.R.D., Marlon Williams, LUWTEN, Sevdaliza en Warhaus.
Ik sla waarschijnlijk ook over dit jaar, voor mij komt dit niet in de buurt van de line-up van afgelopen jaar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Idd nog niet heel veel gitaren. Maar wel veel goede muziek.
Nerd, Kendrick, TWOD, Gorillaz, Patti Smith, King Gizzard, grizzley Bear, Zeal en Ardor, bonobo Brockhampton en Spinvis. Dat zijn al 11 must sees! Als ik dat in 3 dagen heb en er komt nog wat bij komt het allemaal meer dan goed. Sterker nog, ik verwacht weer een episch weekend!
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Het zal zeker een episch weekend worden! Toch hoop ik dat de volgende lichting namen wat interessanter wordt (voor mij).
Wel erg benieuwd naar King Gizzard & the Lizard Wizard!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Voor mij staan er toch genoeg acts die ik echt graag wil zien:
Gorillaz
Kendrick
War on Drugs
Bonobo
Fatima Yamaha
Nils Frahm
Bicep
The Blaze
BROCKHAMPTON
Ho99o9

En dan vindt ik een hele hoop andere namen tot nu toe al leuk genoeg om het hele optreden te gaan kijken. Ben benieuwd naar wat er nog meer kan komen :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Nu Imagine Dragons niet in deze lichting zit kunnen we ze misschien toch langzaam aan gaan afschrijven voor Lowlands. zijn genoeg mensen blij mee hier volgensmij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken