Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Niet de meest interessante lichting voor mij.

Wel heel blij met Patti Smith. Nils Frahm is ook fantastisch, maar die heb ik al gezien dit jaar en komt ook nog eens op DTRH. Jacob Banks is tof. King Gizzard altijd aardig, Protoje ook. Warhaus leuk, Luwten ook.

Een typisch rijtje voor Lowlands. Als je op het einde al deze rijtjes naast elkaar zet, vind je een hoop moois ;-)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Echt wel opnieuw een prima drop ! Ik word er in ieder geval heel blij van .

N*E*R*D | Nils Frahm | Gogol Bordello | Jacob Banks | De Jeugd Van Tegenwoordig | King Gizzard & The Lizard Wizard | Nick Murphy fka Chet Faker | The Wombats
The Blaze | SOFI TUKKER | Cartiez | Jacin Trill | Marlon Williams .

Stuk voor stuk prima namen :)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Ik ben heel blij. En dan is er ook nog een berg die ik niet ken.

NERD is jeugdsentiment
Patti Smith wil ik al heel lang eens zien

Warhaus en Jacob banks al een keer gezien, maar zeker voor herhaling vatbaar als er ruimte voor is

En verder zoals ik al schreef even flink luisteren.

King gizard ben ik erg benieuwd naar live


 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
NERD en James Bay staan nu als grote namen naast War On Drugs, Gorillaz, Dua Lipa en Kendrick Lamar.

Zou NERD dan de derde afsluiter van de Alpha zijn?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Auch, James Bay is toch wel echt een doorn in het oog dat hij zo hoog staat.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Niks voor mij, helaas!
In de eerste lichting had je met The War On Drugs & Grizzly Bear nog wel twee mooie namen, maar hier zit werkelijk waar niks tussen.

Edit: Nils Frahm is mooi, maar staat al op DTRH.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
NERD en James Bay staan nu als grote namen naast War On Drugs, Gorillaz, Dua Lipa en Kendrick Lamar.

Zou NERD dan de derde afsluiter van de Alpha zijn?
Denk het wel ja.

Ik deel wel de mening dat er teveel van het zelfde staat: Gavin James, Tom Odell en James Bay.

Maar daar maken ze wel even acts als Patti Smith en Nils Frahm of Marlon Williams of Sevdaliza voor bekend. Ik ben wel treven.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Niks voor mij, helaas!
In de eerste lichting had je met The War On Drugs & Grizzly Bear nog wel twee mooie namen, maar hier zit werkelijk waar niks tussen.

Edit: Nils Frahm is mooi, maar staat al op DTRH.
Best knap, zo veel verschillende en uiteenlopende genres en er ziet helemaal niets bij voor je?! Ken je ze wel allemaal?

Ik mag ook graag naar TWOD en Grizzly Bear luisteren en vind juist dat er behoorlijk veel leuke namen tussen zitten. Ik heb dit jaar niet voor Lowlands gekozen, maar ik zou toch zeker een kijkje hebben genomen bij Nils Frahm, Patti Smith, King Gizz, Nick Murphy, Sevdaliza, Warhaus, LUWTEN en Marlon Williams.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Daarom is lowlands voor mij ideaal. Ik vind heel veel verschillende muziek leuk. Heerlijk het hele weekend van alles en nog wat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Dit brengt wel wat meer gewicht in de kuip (voor mij). Niet dat ik er (vooralsnog) heenga, maar een Nils Frahm op een goede plek/uur kan magisch zijn. En Patti Smith is live een héél straffe act, als RW 2015 een referentie mag zijn. In zijn geheel zit deze lineup wel goed!

Echter, N.E.R.D. zie ik niet de Alpha afsluiten. Tenzij ik me enorm vergis in hun populariteit. Dat laatste album heeft niet bepaald veel airplay gekregen (en viel uiteindelijk ook lichtjes tegen) en daarvoor waren ze toch ook allesbehalve headlinemateriaal. Er hangt niet echt een hype rond, zoals bij LCD Soundsystem en Outkast, die bij hun comeback plots groter werden.

Maar goed: toch een lekkere lineup, nu al.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Echt een heel heel matig rijtje dit. Woo Hah deel 2? Ze proppen er dan elke keer wel een paar namen tussen om hun oude fans van het eerste of tweede uur tevreden te stellen maar als dit zo door gaat dan haak ik af.

En laten we de discussie van het BKS forum over acts die we al vaker (te vaak?) gezien hebben hier maar niet over doen.

 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Daarom is lowlands voor mij ideaal. Ik vind heel veel verschillende muziek leuk. Heerlijk het hele weekend van alles en nog wat.

Het ene moment sta je bij Architects te rammen, kort daarna bij Moderat, dan een uurtje later sta je bij the XX. Mooi toch

Denk trouwens dat er nog wel extremere scenario's zijn geweest. Heeft iemand nog een leuke herinnering aan een groot verschil tussen artiesten de afgelopen jaren?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
roluf wrote:
Daarom is lowlands voor mij ideaal. Ik vind heel veel verschillende muziek leuk. Heerlijk het hele weekend van alles en nog wat.

Het ene moment sta je bij Architects te rammen, kort daarna bij Moderat, dan een uurtje later sta je bij the XX. Mooi toch

Denk trouwens dat er nog wel extremere scenario’s zijn geweest. Heeft iemand nog een leuke herinnering aan een groot verschil tussen artiesten de afgelopen jaren?

Paar jaar geleden belandde ik van een kolkende massa bij Typhoon, vol adrenaline, bij Portishead. Dat voelde echt niet goed. Terwijl ik Portishead 1000 keer gaver vind dan Typhoon. Maar dat was niet de goede volgorde.....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Echt een heel heel matig rijtje dit. Woo Hah deel 2? Ze proppen er dan elke keer wel een paar namen tussen om hun oude fans van het eerste of tweede uur tevreden te stellen maar als dit zo door gaat dan haak ik af.

En laten we de discussie van het BKS forum over acts die we al vaker (te vaak?) gezien hebben hier maar niet over doen.
Leuk die sneer naar mij. Maar Je hebt er totaal niets van begrepen zo te zien... deze lichting komt totaal niet in de buurt van Woo Hah. Ik zie die niet komen met Gorillaz, The War On Drugs, Bonobo, Bicep, Grizzly Bear, Patti Smith, King Gizzard & The Lizzard Wizard, Fatima Yamaha, Marlon Williams, Nick Murphy, Spinvis, Floating Points, HO99O9, Protomartyr, Sevdaliza, Warhaus, Sofi Tukker, Luwten, Zeal & Ardor...

Maar nee hoor.. er staan wat Hip Hop namen.. het meest hippe en populaire genre van dit moment. Wat eng zeg.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken