Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nu Imagine Dragons niet in deze lichting zit kunnen we ze misschien toch langzaam aan gaan afschrijven voor Lowlands. zijn genoeg mensen blij mee hier volgensmij.
Lijkt me ook wel ja.. of ze moeten toch nog als sub komen, maar dat zie ik niet meer zo zitten. En denk ook dat Imagine Dragons groter is dan dan N.E.R.D. op dit moment. Maar zoals het nu uit ziet (en ik het een beetje inschat) blijf ik redelijk weg van Alpha, op alle 3 de headliners na.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Maar zoals het nu uit ziet (en ik het een beetje inschat) blijf ik redelijk weg van Alpha, op alle 3 de headliners na.
Als James Bay, Dua Lipa, DJVT en Rag 'N Bone man allemaal in de Alpha staan ben ik ook bang dat ik daar weinig ga zijn. Helemaal als TWOD de Heineken afsluit (wat ik wel hoop)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Jup... en ook zo jammer dat ze met De Jeugd van Tegenwoordig weer komen.. die heeft iedere Lowlander toch wel minimaal 5x gezien.. dat is wel een zwaktebod.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik denk dat je dan misschien een beetje naar het verkeerde festival gaat…

Hebben er toch zowat allemaal gestaan geloof ik. Kan me parkway drive en Volbeat nog goed herinneren !!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Het zal zeker een episch weekend worden! Toch hoop ik dat de volgende lichting namen wat interessanter wordt (voor mij).
Wel erg benieuwd naar King Gizzard & the Lizard Wizard!

King Gizzard is top live, zeker als ze zoals op BKS vorig jaar een blokje met Altered Beast I, II en III doen, zodat er een lekkere moshpit ontstaat!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Loveless wrote:
Ik denk dat je dan misschien een beetje naar het verkeerde festival gaat…

Hebben er toch zowat allemaal gestaan geloof ik. Kan me parkway drive en Volbeat nog goed herinneren !!

Natuurlijk staan er wel sporadisch dit soort bands, maar de laatste jaren kom je wat dit genre betreft toch wel wat minder aan je trekken. Althans de mensen uit mijn groepje die van dit soort muziek houden, mopperen al jaren dat er te weinig in dit genre staat.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik zit nu eigenlijk wel te hopen dat N*E*R*D voor Kendrick staat, dan heb je echt een goede hiphopavond!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Suicide Boys > N.E.R.D. > Brockhampton > Kendrick > Hudson Mohawke, dat is pas een gouden dag.

*Word wakker*
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Denk dat het aan de bovenkant nu wel klaar is overigens, of verwachten we nog een grote naam? Hoe dan ook zwaar tevreden met Kendrick Lamar en Gorillaz als headliner, dat had ik nauwelijks beter kunnen wensen.

Om het helemaal af te maken was het mooi geweest als Kraftwerk, Bjork of Arcade Fire erbij had gestaan. Of The Killers of Massive Attack. Maar dat lijkt me nu wel uitgesloten.

Imagine Dragons verwacht ik nu ook niet meer.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Foster The People lijkt mij ook wel een zekerheid, ze hebben tegen Festileaks zelf gezegd dat ze dit jaar een Europese Tour gaan doen. Nu staan ze 25 Juli nog in US. Dan kunnen ze daarna in Augustus mooi Europa mee pakken. Lowlands is in Augustus dus lijkt mij een grote kans.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Denk dat het aan de bovenkant nu wel klaar is overigens, of verwachten we nog een grote naam? Hoe dan ook zwaar tevreden met Kendrick Lamar en Gorillaz als headliner, dat had ik nauwelijks beter kunnen wensen.

Om het helemaal af te maken was het mooi geweest als Kraftwerk, Bjork of Arcade Fire erbij had gestaan. Of The Killers of Massive Attack. Maar dat lijkt me nu wel uitgesloten.

Imagine Dragons verwacht ik nu ook niet meer.
De 3 Alpha afsluiters liggen nu wel vast met N.E.R.D. - Kendrick Lamar en Gorillaz.

Dua Lipa, James Bay en natuurlijk The War On Drugs krijgen ook nog een hoge spot (Bravo afsluiter, Alpha Sub, Heineken afsluiter etc.) Maar daar kan nog best wel wat bij komen hoor. Vorig jaar kwamen zen og in de laatste lichting even met Sean Paul aanzetten, dat was ook niet bepaald een kleine act.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Toch wel bizar dat het 3 hoofdacts zijn waar flink wat hip hop invloeden in te ontdekken zijn.
En het is helemaal bizar dat ik er als niet hip hop liefhebber toch heel blij mee ben!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Nieuwe namen zijn top! Patti Smith is mijn persoonlijke heldin en ben blij dat ik haar in augustus zowel in Paradiso als op Lowlands kan zien :)
Ben ook erg blij met King Gizzard & The Lizard Wizard en Warhaus, het is een beetje vloeken in de kerk maar Warhaus is live nog beter dan Balthazar, ,fenomenale shows geeft hij!
Wat ik wel erg opvallend is dat De Jeugd komt. Van alle grote festivals in Nederland die ik dit jaar bezoek (Paaspop, DTRH en LL) staan ze geprogrammeerd, voor mij is dit een beetje overkill, ook vorig jaar kwamen ze tijdens de 25 jaar show al langs.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Jup… en ook zo jammer dat ze met De Jeugd van Tegenwoordig weer komen.. die heeft iedere Lowlander toch wel minimaal 5x gezien.. dat is wel een zwaktebod.

Deze Lowlander heeft ze nog nooit gezien, maar das ook een bewuste keuze. Ga ze dit jaar op DTRH en LL18 weer niet zien. Kan er niks mee....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
NERD blij mee! Voor mij legendarisch de eerste keer dat ze op LL waren.
Onbekende namen lekker luisteren. Heb al wat tips van hierboven opgeslagen. Lekker ontdekken. Dan maar eens mijn mening geven ?

Qua stevige muziek ook mijn voorkeur, maar NERD kan ook stevig rocken. Is voor mij niet alleen maar hiphop.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ja, aan de ene kant is DJVT overkill, an de andere kant... Jongens dit was te verwachten. Ze hebben weer best wat publiciteit rond dat nieuwe album gehad, en Lowlands is toch wel een beetje hun festival, ik had het wel verwacht in ieder geval
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Toch wel bizar dat het 3 hoofdacts zijn waar flink wat hip hop invloeden in te ontdekken zijn.
En het is helemaal bizar dat ik er als niet hip hop liefhebber toch heel blij mee ben!
Heb hetzelfde, maar ik vind het toch bijzonder. Verwacht toch altijd wel een afsluitende band ala Editors / Black Keys of iets dergelijks
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken