Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

bcmrmaybe wrote:
Die BKS announcement van zojuist kwam paar minuten na die van Lowlands.. geen toeval lijkt me. Volgens mij zijn ze weer gemene spelletjes aan het spelen op de achtergrond.


Het is geen theekransje..iedereen wil een maximum aan exposure.


Dat is het niet eens, als je maximum exposure wil doe je JUIST je announcement op een rustig moment. Ze willen elkaar maximaal in de weg zitten, wat in het geval van Lowlands wel enigszins sneu begint te worden. DTRH en BKS zijn nog directe concurrenten doordat ze zo dicht bij elkaar liggen. Lowlands zou er imho best wat meer boven mogen staan en niet expres met een late bekendmaking komen (terwijl de trend is dat het vroeger en vroeger komt) om dan maar BKS een beetje te sarren en hun thunder te stealen.

BKS en Lowlands zijn natuurlijk ook wel concurrenten van elkaar.; vissen voor een deel in dezelfde vijver qua bezoekers. Als iemand maar 1 festival per jaar bezoekt, wil je die persoon toch verleiden om naar jouw festival te komen.

Dus je probeert je eigen namen zo hard mogelijk te laten stralen en de concurrentie in de schaduw te zetten.

Mwah, er zit wel 2 maanden tussen hé, plus in principe is er animo genoeg om beide festivals te doen uitverkopen. Mojo heeft er bovendien nog zelf een derde aan toegevoegd met DTRH, wat zich juist heel nadrukkelijk als een Lowlands-Light profileert.

Volgens jouw theorie zijn bij wijze van spreken Lowlands en Concert at Sea ook concurrenten.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Raskolnikov wrote:

Loveless wrote:

bcmrmaybe wrote:
Die BKS announcement van zojuist kwam paar minuten na die van Lowlands.. geen toeval lijkt me. Volgens mij zijn ze weer gemene spelletjes aan het spelen op de achtergrond.


Het is geen theekransje..iedereen wil een maximum aan exposure.


Dat is het niet eens, als je maximum exposure wil doe je JUIST je announcement op een rustig moment. Ze willen elkaar maximaal in de weg zitten, wat in het geval van Lowlands wel enigszins sneu begint te worden. DTRH en BKS zijn nog directe concurrenten doordat ze zo dicht bij elkaar liggen. Lowlands zou er imho best wat meer boven mogen staan en niet expres met een late bekendmaking komen (terwijl de trend is dat het vroeger en vroeger komt) om dan maar BKS een beetje te sarren en hun thunder te stealen.


BKS en Lowlands zijn natuurlijk ook wel concurrenten van elkaar.; vissen voor een deel in dezelfde vijver qua bezoekers. Als iemand maar 1 festival per jaar bezoekt, wil je die persoon toch verleiden om naar jouw festival te komen.

Dus je probeert je eigen namen zo hard mogelijk te laten stralen en de concurrentie in de schaduw te zetten.

Mwah, er zit wel 2 maanden tussen hé, plus in principe is er animo genoeg om beide festivals te doen uitverkopen. Mojo heeft er bovendien nog zelf een derde aan toegevoegd met DTRH, wat zich juist heel nadrukkelijk als een Lowlands-Light profileert.

Volgens jouw theorie zijn bij wijze van spreken Lowlands en Concert at Sea ook concurrenten.

Niet helemaal waar. Hij geeft aan dat ze uit ongeveer dezelfde vijver vissen. Daar kan ik me in vinden. Ze boeken soortgelijke namen. Een Concert at Sea vist toch echt uit een andere vijver; of een zee in hun geval.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.908
Volgens jouw theorie zijn bij wijze van spreken Lowlands en Concert at Sea ook concurrenten.

Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat BKS en Lowlands concurrenten van elkaar zijn, aangezien ze mikken op een (grotendeels) overlappende doelgroep. Ze mikken ook dezelfde categorie headliners.

Dat lijkt me overduidelijk niet het geval bij Lowlands en Concert At Sea. Of wat voor ander festival.

En reken maar dat men bij Lowlands vorig goed baalde van BKS met Radiohead en Arcade Fire op het affiche. Ongeacht het feit dat er twee maanden tussen zaten.

Daarbij is Lowlands jaren niet uitverkocht geweest. BKS en DTRH in het verleden bij mijn weten ook lang niet altijd (corrigeer me als ik het mis heb). In principe is het mogelijk om zowel BKS, DTRH als Lowlands uit te verkopen. Dat is afgelopen jaar gebleken. Maar dat is niet de standaard. Al deze festivals moeten echt hun best doen om kaarten te verkopen.

En ik denk inderdaad dat DTRH ook door Mojo in het leven is geroepen om in het voorseizoen te kunnen profiteren van het aanbod op de markt. En dus ook concurreren met BKS, inderdaad meer nog dan Lowlands. Zeker aangezien Pinkpop (dat ook door Mojo wordt geprogrammeerd) qua programmering een andere kant op is gegaan. Maar Lowlands concurreert ook met BKS, daar ben ik heilig van overtuigd.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
Was een cynische opmerking vanwege 't feit dat ze nog altijd geen namen bekend hebben gemaakt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat het wat BKS betreft zeker geen treiteren is van Lowlands. De Arctic Monkeys tour wordt maandag door verschillende festivals bekend gemaakt, voor zover ik begreep. Dan moet BKS wel mee toch? Ze zeggen het toch zelf: 'we moeten wel'. Als ze maandag de XX bekend maken dan slik ik alles weer in natuurlijk :)

Natuurlijk concurreren ze met elkaar maar als Lowlands Kendrick, Gorillaz en WOD heeft en BKS het verwachtte rijtje namen dan kunnen ze prima naast elkaar bestaan. Overigens vind ik de tweede en derde rij namen op de poster van BKS doorgaans een stuk sterker. Ik vind Lowlands nog steeds een fijn festival hoor, en dit jaar ook weer op de planning maar mijn blokkenschema is daar toch een stuk minder gevuld.
 

Berreal

Playlistbediener
24 jan 2017
29
0
<p abp="625">Ik denk dat het wat BKS betreft zeker geen treiteren is van Lowlands. De Arctic Monkeys tour wordt maandag door verschillende festivals bekend gemaakt, voor zover ik begreep. Dan moet BKS wel mee toch? Ze zeggen het toch zelf: ‘we moeten wel’. Als ze maandag de XX bekend maken dan slik ik alles weer in natuurlijk
1f642.svg


<p abp="626">Natuurlijk concurreren ze met elkaar maar als Lowlands Kendrick, Gorillaz en WOD heeft en BKS het verwachtte rijtje namen dan kunnen ze prima naast elkaar bestaan. Overigens vind ik de tweede en derde rij namen op de poster van BKS doorgaans een stuk sterker. Ik vind Lowlands nog steeds een fijn festival hoor, en dit jaar ook weer op de planning maar mijn blokkenschema is daar toch een stuk minder gevuld.

?? want jij weet van LL18 al de namen reeds?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.908
Nieuwe dag nieuwe kansen
1f609.svg

Inmiddels heb ik er niet meer zoveel vertrouwen in dat er deze week (dus vandaag) iets komt. Maar goed, wie weet worden we verrast.

Ben benieuwd of de namen het wachten waard waren.

Al is er bij Lowlands altijd een zekerheid: in de breedte en qua ontdekkingen is het altijd dik in orde.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zou Foster The People op Lowlands kunnen? Uitverkocht Paradiso vorig jaar was een bijzonder fijn optreden, dus ik zou dit zeker toejuichen, ergens laat in de Heineken o.i.d.?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Ik ben wel vaak lichtelijk teleurgesteld na het zien van de eerste namen. Pas de latere aankondigingen worden interessant. Echter, als ze Gorillaz en Kendrick naar buiten gooien kan het voor mij al niet meer stuk. Daarnaast hoop ik enorm op James Blake, James Holden, Benjamin Clementine, Curtis Harding en Dan Auerbach

Ruimte voor een show van Foo Fighters is er ook, trouwens. Of is dit al helemaal uitgesloten?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik ben wel vaak lichtelijk teleurgesteld na het zien van de eerste namen. Pas de latere aankondigingen worden interessant. Echter, als ze Gorillaz en Kendrick naar buiten gooien kan het voor mij al niet meer stuk. Daarnaast hoop ik enorm op James Blake, James Holden, Benjamin Clementine, Curtis Harding en Dan Auerbach

Ruimte voor een show van Foo Fighters is er ook, trouwens. Of is dit al helemaal uitgesloten?

Laatste kun je inderdaad vergeten ben ik bang, aangezien ze op Pinkpop staan ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.908
Foster The People zou zeker kunnen, mits beschikbaar.

Foo Fighters zijn uitgesloten lijkt me. Headlinen Pinkpop al reeds en dit soort stadionacts staat slechts bij hoge uitzondering op Lowlands.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Ah, ja. Is ook zo. Pinkpop vergeet ik helemaal :)

Wat betreft 'stadionact' denk ik dat we wel een verandering (gaan) zien met 10 jaar geleden. De Alpha heeft ruimte om grote bands te programmeren. Vorig jaar Mumford And Sons en het jaar daarvoor Muse(zelfs in de oude Alpha).
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
150
25
Tot nu toe tourt Foster The People alleen tot en met eind juli. En in de VS. Zou leuk zijn als ze daarna nog naar Europa komen. Passen goed op Lowlands. Maar zou het niet wat laat zijn om pas in Europa de oceaan over te vliegen?

Edit: Al zie ik nu wel dit nieuws bericht van juli 2017: https://festileaks.com/2017/07/foster-the-people-volgend-jaar-europese-festivals/ Toch kans? Als ze komen zou het dan zeker Lowlands zijn lijkt me.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben wel vaak lichtelijk teleurgesteld na het zien van de eerste namen. Pas de latere aankondigingen worden interessant. Echter, als ze Gorillaz en Kendrick naar buiten gooien kan het voor mij al niet meer stuk. Daarnaast hoop ik enorm op James Blake, James Holden, Benjamin Clementine, Curtis Harding en Dan Auerbach

Dat eerste pakketje vind ik altijd juist zo leuk. Gelijk laat Lowlands zijn diversiteit zien en meteen zoveel kleine acts om te ontdekken en voor de nachtelijke uurtjes. James Holden is momenteel al aangekondigd voor DTRH. Dus dat kansje is wel een stuk kleiner.

The War On Drugs/Tame Impala/Kendrick/Gorillaz zou ik zeker voor tekenen!

 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.377
1.440
Ja, wat betreft de line-up zou ik echt naar DTRH moeten. Vrijwel alles wat daar staat wil ik graag (nog eens) zien. Weekend ervoor zit ik echter op MadNes-festival, ook enorm tof.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken